Onko työtön hullu? Tietojen luovutus paperi

Työtön.mies.

Mulle annettiin typissa lappu joka pitäis allekirjoittaa. Siinä lapussa mun pitäis antaa suostumuksen luovuttaa tietoja seuraavien tahojen kanssa, työ ja elinkeinovirasto, kotikunnan sosiaali ja terveystoimi, päihdeklinikka, mielenterveyskeskus, sairaanhoitopiirin sairaalat.

Tietääkseni en ole hullu, juoppo, psykopaatti, idiootti, tyhmä, tai muu mielenvikainen.

Haluan vain jotain työtä. Olen ollut 3 vuotta työtön mutta en ole juopotellut useinkaan. En ole koskaan tehnyt rikoksia tai mitään. olen joskus ollut työkokeilussa johon mut kusetettiin väiitämällä että sen jälkeen saan parempaa työtä.

No en saanut tietenkään ja nyt pitäis tollane lappu allekirjoittaa. En tosiaan allekirjoita. Pitääkö ne mua idioottina koska en ole saanut työtä?

66

2080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fakta-asiaa taas

Jos ei kolmeen vuoteen onnistu töitä saamaan niin jotain on pakko olla HYVIN, HYVIN, HYVIN pahasti vialla ja tilanteen korjaamiseen tarvitaan aina erikoisammattilaisten apua. Ilmeisesti et itse edes kykene tiedostamaan nykytilaasi, mikä tekee asiasta entistä vakavamman - se, että pystyy tunnustamaan itselleen että omaa henkilökohtaisia ongelmia, on askel kohti niiden voittamista!

ILMAN MUUTA se lappu pitää allekirjoittaa, jotta eri yhteiskunnan tarjoamat täsmäpalvelut saadaan parhaiten tukemaan kuntoutumistasi. Mitä enemmän viranomaiset ja auttavat elimet tietävät tilanteestasi, sen nopeammin pääset takaisin työmarkkinakelpoiseksi ja takaisin työn pariin, tarvittaessa harjoittelun kautta.

• 34+21

Kuka voisi auttaa viranomaisia ja. Heillä on selvästi vähän päässä vikaa.

• kokkaresuomi

Jotain todellakin on hyvin pahasti vialla, kun töitä ei ole!!! Ja ne vähäisetkin työpaikat jaetaan hyväveli-kerhon jäsenyyden perusteella.

• Tällättis.
        34+21 kirjoitti:

Kuka voisi auttaa viranomaisia ja. Heillä on selvästi vähän päässä vikaa.

Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Oletetaan heti kättelyssä, että pitkäaikais työtön on rapajuoppo, ja rapa kunnossa, vaikka monet tekevät kotonaan paljonkin kaikenlaista hommaa, etenkin jos on omakotitalo, ja harrastavat kaikenlaista aktiviteettia, jopa käyvät salilla kuntoilemassa aktiivisesti. En minäkään ikinä ole ymmärtänyt tuota "kuntouttamista" koskaan, vaikkei sille ole edes perustetta.
        Mikäli aloittaja allekirjoittaa kyseisen höpö höpö lapun, (jota en itse tekisi lainkaan, enkä olekkaan), antaa hän suostumuksensa siihen, että häntä voidaan käyttää surutta hyväkseen ilmaisena orjana kuukausien ajan jossakin työpaikassa.
        9 euroa kun ei ole palkka, vaan kulukorvaus, joka ei kata edes kulkemista, tai ruokailua, jompi kumpi jää pakosti pois. Muutenhan 9euron orjatyö on edelleen Suomen lakien, ja Yk:oon ihmisoikeus julistuksen vastainenkin, joten rikotte lakia sekä kansainvälisiä asetuksia, mikäli sellaiseen menette. Itse jos pakolla määrättäisiin orjatöihin, tekisin vain sutta ja sekundaa kaiket päivät, onhan työkkäri minut ja työntekoni vakuuttanut silloin.

• perehdyttäjä333

Kuka sanoo että kys. henkilö tarvitsee "kuntoutusta" ja mihin tarkoitukseen? Kuka väittää, ettei k.o henkilö voisi mennä töihin suoraan ilman kuntoutuksia tai harjoitteluita? Matalamman (vaativuudeltaan) tason työhön pääsee perusterve varmasti kiinni kunhan vaan normaalisti perehdytetään tehtävään.

• te-sairaala

Ei ole mitään mikä 9 euron kuntouttava/harjoittelut eivät paranna. Tarvittaessa tätä jatketaan kuukausia tai vuosia. Aika nopeasti moni lähtee pois työkkärin palveluista ainakin.

• Anonyymi
        te-sairaala kirjoitti:

Ei ole mitään mikä 9 euron kuntouttava/harjoittelut eivät paranna. Tarvittaessa tätä jatketaan kuukausia tai vuosia. Aika nopeasti moni lähtee pois työkkärin palveluista ainakin.

Psykiatrinen kuntouttaminen lähtee terapiapohjaisesta elämän suunnittelusta ja sosiaalipoliittisesta toimintasuunnitelmasta . Tarvittaessa mielenterveyttä hoidetaan myös lääkehoidolla. Asiakkaan seuranta jatkuu koko kuntoutusjakson ajan.

• Pakottava lehmä

Ilman muuta? Lehmä sanoi ammuu, nyt se sanoo vain am, am, am.

• työtön mies.

Olen tehnyt kaikkea muuta. Olen ollut kursseilla ja sellasta

• Sitä lappua

EI ole pakko allekirjoittaa! Tästä oli juuri ennakkotapaus oikeudessa, tietoja ei tarvitse antaa!

• Anonyymi

Mites se käytännössä onnistuu, kun käytät terveyspalvelujakin? Voit toki kieltää tietojen luovutuksen työnantajille, mutta muulta osin, on selvää, että koko työ-terveys on yhdessä nipussa kaikkien katsottavissa näinä päivinä.

• 167-176

Mielnkiintoinen seikka:
      "KHO katsoi, ettei työvoiman palvelukeskus ole viranomainen, eikä työttömän velvoitteesta osallistua sen toimintaan ole säädetty. "

Jos TYP ei ole viranomainen niin silloin sitä ei koske monet lait ja virkavelvollisuudet jotka työkkäriä koskee. Tosin työkkäri ei juuri piittaa virkavelvollisuuksistaan.

Esimerkkeinä voisi mainita:
      Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621
      Hallintolaki
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434

TYPeistä ei ole pitkä matka keskitysleireihin. Täällä käytyjen keskutelujen perusteella olen pitänyt tuota TYPpiä jotenkin jonkinlaisena rikollisjärjestönä.

Olisikohan jo aika tutkia mitä kaikkea nuo TYPit ova vuosien saatossa veronmaksajien rahoilla tehneet?

• j45

"TYPeistä ei ole pitkä matka keskitysleireihin. Täällä käytyjen keskutelujen perusteella olen pitänyt tuota TYPpiä jotenkin jonkinlaisena rikollisjärjestönä."

Typpiä voi tosiaan hyvällä syyllä verrata verkostoituneeseen rikollisuuteen. Jos et tee niinkuin käsky käy niin he tuhoavat elämäsi. Niillä täytyy olla tiedossa, etteivät saa seuraamuksia, vaikka rikkoisivat suoranaisesti lakia. En usko, että he ovat itse keksineet toimia niin kuin toimivat, sehän olisi ihan sairasta. Täytyy olla niin, että ohjeet on monta porrasta ylempää. Siellä taas pestään kädet koko touhusta. Jos Käteinen lupaa että työttömyys saadaan 5%:iin tulevaisuudessa, niin mitähän se käytännössä tarkoittaa. Sitä että Typin toiminta raaistuu entisestään ja ihmiset potkitaan työttömyysturvan ulkopuolelle vaikka sähkölamauttimilla jos ei muuten.

• Anonyymi
        j45 kirjoitti:

"TYPeistä ei ole pitkä matka keskitysleireihin. Täällä käytyjen keskutelujen perusteella olen pitänyt tuota TYPpiä jotenkin jonkinlaisena rikollisjärjestönä."

Typpiä voi tosiaan hyvällä syyllä verrata verkostoituneeseen rikollisuuteen. Jos et tee niinkuin käsky käy niin he tuhoavat elämäsi. Niillä täytyy olla tiedossa, etteivät saa seuraamuksia, vaikka rikkoisivat suoranaisesti lakia. En usko, että he ovat itse keksineet toimia niin kuin toimivat, sehän olisi ihan sairasta. Täytyy olla niin, että ohjeet on monta porrasta ylempää. Siellä taas pestään kädet koko touhusta. Jos Käteinen lupaa että työttömyys saadaan 5%:iin tulevaisuudessa, niin mitähän se käytännössä tarkoittaa. Sitä että Typin toiminta raaistuu entisestään ja ihmiset potkitaan työttömyysturvan ulkopuolelle vaikka sähkölamauttimilla jos ei muuten.

Sähkölamauttimia käytetään ainoastaan jos työtön alkaa riehumaan ja häiriköimään

• KHO:n päätös

Siis sosiaaliviranomainen olisi alentanut toimeentulotuen määrää mutta kun heidän lait ovat toiset kuin työvoimaviranomaisen, yrittivät sossulakien kautta alentaa toimeentulotukea vaikka työttömyysturvaa ei ollut katkaistu. SIis työkkärin lait ovat yksiselitteiset, eikä niiden mukaisesti voida antaa karenssia tietojenluovutustalupaa allekirjoittamatta jättämisestä.

Tässä tuo KHO:n päätös :
      http://www.kho.fi/paatokset/62326.htm

• työtön.mies.

En kyllä missään tapauksessa aio allekirjoittaa sitä paperia. Minusta sillä ei ole mitään tekemistä työn saaniin kannalta eli se ei auta mua työn saannissa. Tollane paperi on minusta nöyryyttävää ja loukkaa minun ihmisoikeuksia. Mua pidetään jonain juoppona ja hulluna joka ei osaa mitään koska en saa muka töitä.

• näin on tosi

Olipas karmeaa luettavaa tuo KHO:n päätös vaikka siinä onnellinen loppu olikin.

Viimeistään nyt pitäisi olla selvää ettei ketään voida pakottaa TYPpiin rangaistuksen uhalla. Kuinkahan moni sinne on joutunut sossun ja työkkärin antamien väärien tietojen ja uhkailun avulla? Selväksi tuli myös se, että TYPin asiakkuus on todellakin vapaehtoista.

Laitoin päätöksen talteen, tuli 9 sivua tekstitiedostoa, jonka annan sossutantalle luettavaksi jos yrittävät pakottaa TYPpiin.

Kiitokset vielä muutoksenhakijalle, joka jaksoi hakea muutosta laittomaan kohteluun aina KHO:sta saakka. Jos itse olisin tuo muutoksenhakija niin pyytäisin vielä poliisia tutkimaan sossutanttojen toimien laillisuuden tekemällä rikosilmoituksen virkarikoksesta. Vaikka tuskin se mihinkään tuomioon johtaisi niin olisipahan siinä vielä viimeinen niitti ainakin joidenkin sossutanttoojen laittomuuksille.

• Kurkkuote

Siis tuossa oikeuden tapauksessa on yritetty sitä, että kun työvoimaviranomaisen lait eivät salli karenssin antamista allekirjoittamatta jättämisestä, niin typissä kun sosiaaliviranomainen toimii yhteistyössä työvoimatoimiston kanssa, niin yrittivät sossulakien kautta päästä pudottamaan "niskuroivan" työttömän elantoa vähentämällä toimeentulotuen määrää maksimissaan 40 prosentilla.

Mutta nyt tie tuollekin on poikki siihen asti, kun uusi lainsäädäntö saadaan valmiiksi - valitettavasti.

• ei pakkovallalle

Tietosuojalakien muuttaminen ei ole ihan läpihuutojuttu. Ne kun on perustuslakiin kirjattuja juttuja. Joku roti pitää olla, elämme kuitenkin sivistysvaltiossa, näin ainakin luulen.

• siis----?

Onko tuo kieltäytyminen tietojen luovutuksesta siis ehdottomasti este TYP.in asiakkuudelle?

Työministeriön ohjeistuksessa sanotaan:
      "Asiakkuuden siirtäminen palvelukeskuksesta työvoimatoimistoon edellyttää asiakkaan palvelutarpeen uudelleen arviointia ja sitä, että uudelleen arvioinnin perusteella työvoimatoimiston peruspalvelut katsotaan riittäväksi ja asiakkaan työllistymistä parhaiten tukevaksi palveluksi."
      Asiakkuus palvelukeskuksessa voidaan YHTEISELLÄ päätöksellä lakkauttaa. Asiakas tuskin voi päätökseen vaikuttaa.

• outoa on....

Olen TYP.in asiakas. EN ole minkään sosiaalitoimiston asiakas. Joudun kuitenkin kuuntelemaan sosiaalityöntekijän (ilmeisesti sellainen) höpötyksiä?

• RekisteriOnTärkein

Siis tietojenluovutusluvalla viranomainen perustaa työtomälle TYPPI-rekisterin. Ja tämä rekisteri on edellytys nykyisin sille, että työvoimaviranomainen voi tarjota palveluja typistä. Ja kun ei allekirjoita tietojenluovutuslupaa, viranomainen jostain syystä ei voikaan tarjota palvelujaan.

Mutta aivan hyvin voisivat tarjota ilman tietojenluovutuslupaa vaikkapa kakkojen keruuta vanhainkodeissa, niin alkoisikohan allekirjoituksia tulemaan.

• Passskankorjuuseen
        RekisteriOnTärkein kirjoitti:

Siis tietojenluovutusluvalla viranomainen perustaa työtomälle TYPPI-rekisterin. Ja tämä rekisteri on edellytys nykyisin sille, että työvoimaviranomainen voi tarjota palveluja typistä. Ja kun ei allekirjoita tietojenluovutuslupaa, viranomainen jostain syystä ei voikaan tarjota palvelujaan.

Mutta aivan hyvin voisivat tarjota ilman tietojenluovutuslupaa vaikkapa kakkojen keruuta vanhainkodeissa, niin alkoisikohan allekirjoituksia tulemaan.

Siis olisiko sinun aika hakeutua vaikka kuntouttavaan työtoimintaan tai johonkin muuhun ns. työvoimapoliittiseen toimenpiteeseen: vaikkapa passsskankorjuuseen .........

• Niimpä niin

On se kumma miten paljon sitä mielenterbeysongelmaa löytyy sieltä 300.000 työttömän joukosta. Tarvitsevat siihen jopa oman kaavakkeen, eikä heidän omissa toimintatvoissaan tietenkään ole arvostelemisen varaa. Jostain syystä ne uskalsivat kyllä antaa hetkeä ennen työttömäksi joutumista rynnäkkökiväärin.

• toimia tarvitaan

joukkovoima, voima, uhka, siis väkivalta auttaa tässä ,,,, suoraa toimintaa ja niin katkeaa tämä kyykytys.
        Ilman uhkaa ja pelkoa, väkivaltaa toi kyykytys vaan jatkuu.

• työttömien kiusaa
        toimia tarvitaan kirjoitti:

joukkovoima, voima, uhka, siis väkivalta auttaa tässä ,,,, suoraa toimintaa ja niin katkeaa tämä kyykytys.
        Ilman uhkaa ja pelkoa, väkivaltaa toi kyykytys vaan jatkuu.

- niin viel unohtu, että työttömien kohtelu on kuin lailistetua koulukiusaamista tai simputusta......

- johon apuna toimii vain vasta-väkivalta ja voima.
        typ-tem kapo Viranomaisten harjoittama kiusaus halu loppuu vain pelolla.

Vrt nurnbergin oikeustoimet natsja vastaan, hirttoruomio lopetti kiusaamisen ja sorron ... vähäksi aikaa...

• Niimpä niin
        työttömien kiusaa kirjoitti:

- niin viel unohtu, että työttömien kohtelu on kuin lailistetua koulukiusaamista tai simputusta......

- johon apuna toimii vain vasta-väkivalta ja voima.
        typ-tem kapo Viranomaisten harjoittama kiusaus halu loppuu vain pelolla.

Vrt nurnbergin oikeustoimet natsja vastaan, hirttoruomio lopetti kiusaamisen ja sorron ... vähäksi aikaa...

Suomi on sitoutunut noudattamaan yleismaailmallista ihmisoikeus--sopimusta yhdistyneissä kansakunnissa ja euroopan unionissa. Ihmisoikeus-sopimuksen 4- artikla toteaa, ettei ketään voi pakottaa työhön taikka orjuuttaa, eikä keneltäkään voida edes vaatia pakollista työtä. Pakkotyön kielto ei koske yhteiskunnallisen velvollisuuden, easepalveluksen, vankesrangaistuksen, suojelutyötä taikka yleisen työveövollisuuden aikana tehtävää pakkotyötä.

http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063

Ketään ei voi vaatia tekemään työtä!

• Niinpä niin

Sitä mielenterveysongelmaa taitaa löytyä tältä suoli24-palstalta ihan riittämiin...

• näin on tosi

Nyt kaikki työttömät pois TYPistä ennen kun tuon rikollisjärjestön touhut on tutkittu perusteellisesti. Antaa niiden kyykyttää toisiaaan välillä.

• nanna18

Kertokaa te viisaammat tyhmälle, että mikä on TYP?

• mies 40.

Typ on työvoimain palvelukeskus joka voi yhdistää soskuun suoraan

• mies 40.

Siis tollanen lappu kun annetaan allekirjoitettavaksi niin ne haluaa tutkii että oletko ihan hullu, kajahtanut , psykopaatti, mielenvikainen ja oletko vaarallinen jonnenkin työkokeilupaikkaan.

Jos allekirjoitat niin kohta sua haastattelee psykiatrit, lääkärit ja muut. Muakin yritettiin saada allekirjoitaa mut nostin jutun kunnianloukkauksesta. Sosku tantta sai vaan varoituksen mut oikeuteen asti juttu ei edennyt vaikka olisin halunnut.

• Sossuressut

Hyväähän tuossa oli, että edes se sossun rääpäle sai varoituksen; nolo juttu joka tapauksessa.

• mietin vaan.

Ainakin tuo kohta tuli heti mieleen. Typpi on kidutusta ja halventaa ihmistä jos sinne joutuu.

3 artikla
      Kidutuksen kielto

Ketään ei saa kiduttaa, eikä kohdella tai rangaista epäinhimillisellä tai halventavalla tavalla.

• vanha parta 40.

Kokemukseni mukaan typpi tai työkkäri pitää työtöntä idioottina joka ei kelpaa muuhun kuin työkokeiluun vaikka olis rakentanut aikaisemmin talojakin. Kysyin kerran työkkärin akalta et pitääkö se mua tyhmänä. Ei se sanonut mitään, alkoi selittää jotain muuta.

Sitten pyysin sen mukaani työhaastatteluun koska uskon että se ei tiedä mitä työhaastatteluissa tapahtuu ja se luulee ttä torpedoin itse tahallani työhaastattelut kun en sa töitä. No ei se halunnut lähteä. Annoin sitten sille 10 puhelinnumeroa työpaikoista jossa olin käynyt haastattelussa ja käskin soittamaan niihin.

Käskin kysymään suoraan että teinkö jotain joka vei multa työpaikan. Ei työkkärin akka suostunut soittamaan. Ei tosiaan ole mun vika etten saa töitä kun hakijoita on muitakin. Mulla on kuitenkin aika hyvät paperit ex töpaikoista ja mun ei tarvii todistaa mitään kenellekkään.

• Hmmmmm?
    • ihmisarvoton

Kaikkein törkeintä Typissä on se, että pakottavat työnhakijan psyykkisen työkunnon tarkistukseen eli psykologin haastatteluun eikä työharjoittelupaikkaakaan ole mahdollisuus saada ilman sitä, minä todella vingun kaikenlaiseen työhön mutta kun en suostu paljastamaan psyykkistä työkuntoani niin jumissa ollaan. Jotain ihmisarvoa meilläkin pitäisi olla

• Veronmaksaja

Nyt olisi syytä rehellisesti paljastaa, missä nämä elättivirkailijat luuraavat.

• Anonyymi

Miksi et suostu paljastamaan psyykkistä mielenterveyttäsi?

• Tutkintapyyntö+++++

Kannattais käyttää ihan omaa järkeä ja jättää se lappu allekirjoittamatta: jos veronmaksajien rahoilla virkailevat näyttävät uhkailunmerkkejä, kannattaa tehdä poliisille tutkintapyyntö, joka ei maksa mitään.

• businesssh

Tässä on ongelmana se että TYPin toiminta on silkkaa bisnestä!

TYPin ilmaisorjista hyötyy eniten sosiaaliset yritykset ja yhdistykset.TYP pitää huolen ettei kukaan ota oikeisiin töihin kun olet leiman saanut otsaasi. Toinen taho joka tästä sähköpiiskalla ruoskitusta karjalaumasta hyötyy on TYPin ostopalvelutahot. Esim. yksityiset lääkärikeskukset jossa kirjotellaan papereita joilla ei tee yhtään mitään. Tutkimukset maksavat kuitenkin yhteiskunnalle jopa tuhansia euroja.

Poliisia tuskin kiinnostaa jos tämä on kerran poliitikkojen keksimää kieroa orjanvälitystä josta hyötyy kaikki muut paitsi orja itse.

• unohdettu.

"Jos työtön työnhakija on vaikeasti työllistyvä tai hänen työttömyytensä on pitkittynyt niin, että hän uhkaa tulla vaikeasti työllistyväksi, TE-toimiston on tehostetusti järjestettävä palveluja sekä tarvittaessa ohjattava työtön työnhakija muiden palvelujen piiriin."

Tollanen tuli mieleen että ainakin minä olen ollut 15 vuotta työtön ja en ole saanut mitään palveluja eikä mua ole pyydetty työkkäriin. Olen vaan käynyt uusii työnhaun aina säännöllisesti.

• ihmettelijä.

"Hakijalla on voimassa lausunto 0R7; ollut palkkatuetussa työssä 14.11.20011-8.6.20012; tavoitteena ollut auttaa löytämään pysyvämpi työ; hakija on ------------------------- ry:n lausunnon mukaan käytöksellään vaikuttanut ettei työsuhdetta syntynyt jatkosopimukseen rakennusliikkeessä; hakija kiistää tämän; katsottiin työnantajan antaneen asiassa luotettavan selvityksen"

Mulla oli tollanen juttu kun sain karenssin. Olin yhel äijäl töissä piikkaamassa kylppärin laattoja irti seinästä parin päivän ajan. Tein siis kaiken mitä se käski ja se ei mulle tarjonnut mitään työtä. Työnantajan lausuntoo ei näy missään kirjoissa eikä papereissa joten voiks tuollainen olla laillista sitten muka.

En ole itse kuullut työnantajan lausuntoo eikä se mulle mitään työtä tarjonnut. olin vaan avustamassa sitä koska sillä oli sairaslomaa, oli tippunut telineeltä.
      olin silloin työkokeilussa ja sitten mut pyydetiin piikkaa seinää pariksi päiväksi ja yhtäkkiä sain karenssin.

• sikamaistaTouhua

Voipi olla että sulle järkättiin karenssi. Jos olet typin kautta sinne mennyt niin huomaa että siellä typissä hoidetaan suhdetoimintaa kuntoon yritysten puoleen sillä periaatteella, että "täältä saat kusetettavan orjan jolle toivotaan karenssia".

Ollaan katos kovia jätkiä typissä ja hoidetaan yhteiskunnan roskajoukko sinne minne kuuluu. Typin toiminta on kovanluokan siivousbisnestä. Siellä istuu viirusilmäiset siat pöydän takana toimittamassa oikeutta siitä kuka on oikeutettu tukiin ja kuka ei. Tuomareita nääs.

Kun sitä kautta menet harjoitteluun tai palkkatukipaikkaan sillon meininki on se, että et voi suoriutua hommasta mitenkään "oikein" vaan TYPin "kohtalon sormi" on puuttunut peliin. Kohtalosi on siis ennalta määrätty ja TYP määrää elämäsi suunnan. Pakene siis kun vielä voit.

• kapulana rattaissa

Joskus sossu ehdotti TYP:iin menoa, koko härdelli pyöri silloin ekaa vuotta eli TYP oli vielä useimmille täysin tuntematon asia. Menin ja sanoivat että etsitään palkatonta työharjoittelua, minä siihen että ei käy. Sanoivat että muulla tavoin he eivät voi palvella, asiakkuus päätetään. Sen lapun kanssa sossuun, siinä luki suunnilleen että ei palvelujen tarpeessa ja sillä hyvä. Olin jo valmiiksi karenssissa ja olen vieläkin joten ei työvoimapoliittisia sanktioita. Työkkärin orjilla tilanne on eri. Häviän noin 70 euroa kuussa karenssin takia ja minulle se on pieni hinta siitä ettei tarvitse asioida työkkärissä. Karenssini loppuu tammikuussa 2017 enkä haluaisi että se loppuu koskaan. Nykyään on karenssit taas max. 3 kk ja onnistuin saamaan elinkautisen joka armahdettiin 11 vuodeksi. Arvatkaa saako mikään mahti maailmassa näistä aineksista enää millään konstilla tai kuntoutuksella mitenkään kuranttia työvoimaa.

• tuleva typ-asiakas?

Osaisiko joku vääntää rautalangasta, mitä kaikkea sen tietojenluovutuspaperin allekirjoittaminen käytännössä tarkoittaa? Saako typ musta halutessaan tietoja kaikilta mahdollisilta tahoilta (sossu, kela, terkkari, työkkäri, muita?) Onko jotain muuta? En viittis lähteä allekirjoittamaan paperia ellen tiedä tarkalleen mihin siinä lupaudun.

• ikävä homma

KYLLÄ ja joudut ehkä psykiatriseen työkyvyn arviointiin en tiedä miksi ja niin edeleen

• viha 10
        ikävä homma kirjoitti:

KYLLÄ ja joudut ehkä psykiatriseen työkyvyn arviointiin en tiedä miksi ja niin edeleen

Siis etta voi joutua aika hämentäviin tilanteisiin, kun kaks lääkäriä syynä sua ja analysoi. jos tarkoitus oli hakea vain työpaikaa sen kautta. kysymys herää miten tää liityy työn hakuun jos omasta mielestäs oot kondiksessa, niiden mielestä et ehkä olekaan. nöyrytävää hieman. sen arvion mukaan ne sit niitä -tuki-toimiaan alkaa tarjoon ja voit joutua sellaiseen virkamies myllyyn yht äkkiä, että kysyt miten tässä näin kävi, en ymmärrä vit.thu mä vihaan sitä mestaa

• Anonyymi
        viha 10 kirjoitti:

Siis etta voi joutua aika hämentäviin tilanteisiin, kun kaks lääkäriä syynä sua ja analysoi. jos tarkoitus oli hakea vain työpaikaa sen kautta. kysymys herää miten tää liityy työn hakuun jos omasta mielestäs oot kondiksessa, niiden mielestä et ehkä olekaan. nöyrytävää hieman. sen arvion mukaan ne sit niitä -tuki-toimiaan alkaa tarjoon ja voit joutua sellaiseen virkamies myllyyn yht äkkiä, että kysyt miten tässä näin kävi, en ymmärrä vit.thu mä vihaan sitä mestaa

Työttömällä ei näissä elämänhallinta asioissa ole vikaa,kunhan hän käsittää,että työkkärissä ei ole töitä,ja sitten nää thök ja vastaavat ei anna nekään töitä. Kun työt on siellä,missä tehdään markkinoille jotain myytävää tuotetta tai palvelua. Jos ehdoin tahdoin ymmärtää väärin,niin missä vika? Työttömän omassa nupissaan,kun jää työkkäriltä tms odottamaan,sitä mitä näillä rahoilla ei ole. Ja sitten katkerina valitetaan vaikkapa palstoilla. Ei sekään tuo työtä. Työtä minulla on lähes täyttä aikaa,nollana. Työnantaja ei näin häviä,kun ei maksa jos tuotto työtä milloin ei ole. Soviteltu juoksee jos on vähemmän hommaa,ja normiliksa tehdystä. Tämäkin työ on hankittu ihan itse,ilman työkkäriä.

• EiLuovutustaKiitos

"Osaisiko joku vääntää rautalangasta, mitä kaikkea sen tietojenluovutuspaperin allekirjoittaminen käytännössä tarkoittaa?"

Sinun arkaluonteiset tiedot jäävät ikuisiksi ajoiksi kaikkien viranomaisten tietoon. Noiden tietojen perusteella sinua saatetaan syrjiä esim. kunnallisen vuokra-asunnon saannin kanssa. Eikä kukaan vielä ihan tarkasti tiedä, mitä arkaluonteisten tietojen hyväksikäyttö tulee tulevaisuudessa olemaan. Tämän onkin yksinkertaisinta kieltää tietojen luovutukset kokonaan, niin ei ainakaan omalla toiminnallaan ole edistämässä epäedullista asemaansa.

Ja jos joku kiva nätti yhdistys saa nuo arkaluonteiset tiedot käsiinsä, niin herra vaan tietää minne nuo tiedot lopulta menevät. Yhdistykset kun ovat yksityisten ihmisten hallinnassa ja yhdistykset voivat olla sidoksissa toisiin yhdistykseen.

• TYP uhri

En henkilökohtaisesti ole ikinä kokenut sellaista kyykytystä ja mielivaltaa mitä TYP asiakuuden aikana tapahtu, Sen virkanaisen ainoo tehtävä oli pistää sun elämäs solmuun. siinä se onnistu 100 rosentisesti. Loppu tulos työssäolo velvoite 5 kuukautta ja 2 kuukautta sairaslomaa, jonka aikana se vielä piti sitä asiakuutta voimassa ja tarjos jotain orjapaja työtä aktiivisesti 2 kertaa viikossa

• Kaikkiko hulluja

Miten typpi voi antaa karensseja jos se ei kerta ole viranomainenkaan.Nyt olisi aika puuttua näihin työttömien oikeuksiin.Ymmärrän kaikki työkokeilut sun muut työkkärin toimesta mutta en tätä typin tietojen luovutus pakko paperia.Tehdäänkö ihmisistä hulluja kun kaikkia juoksutetaan lääkäreiden arvioitavina,

• Näin se vaan menee

Mielenkiintoista tässä on se, että työtön leimataan syrjäytyneeksi, mielenterveysongelmaiseksi, vajaakuntoiseksi, päihteiden käyttäjäksi, vajaaälyiseksi, yms vain ja ainoastaan sen takia, että TYÖNANTAJAT EI HALUA MAKSAA TYÖNTEKIJÖIDENSÄ TYÖPANOKSESTA PALKKAA!

Kun työnantaja ei halua maksaa työpanoksesta palkkaa, työtön leimataan "ongelmatyöllistettäväksi" ja pakotetaan karenssin uhalla "työllistymistä edistävien palveluiden käyttöön". Tämän jälkeen työtön voidaan pakottaa sinne työnantajalle karenssin uhalla tekemään TYÖTÄ ILMAN PALKKAA, yhteiskunnan varoin hengissä pidettynä.

Tavoite on toteutunut? Työnantaja on saanut työvoimaa helpottamaan huutavaa työvoimapulaa, ongelmatyöllistettävä on työllistynyt ja valtakunnassa on kaikki hyvin.... vai onko? Työnantajan suurimmilla pampuilla ehkä, kun pääsevät kuorimaan kermana päältä ilmaistyövoimalla tuotetun työn suurimmat voitot... "ongelmatyöllistettävän" tilanne on pikkusen toinen: elää edelleen "sossutukien varassa kaikkien köyhyysrajojen alapuolella" ja orjajakson päätyttyä päätyy jälleen takaisin te-toimiston työllistymistä edistävien palvelujen pariin. Käsiin jäi sentään känsät....

• ahneuden synti

Hallitusten Poliittinen päätös ( lipponen, katainen, uuniperuna vanhanen ), on olla pyrkimättä täystyöllisyyteen.
      Poliittista ajattelua tukee se, että työtön syrjäytetään, työtöntä nimitellään ja työtön tuomitaa hulluksi, syrjäytettäväksi, vähä-älyiseksi.
      - Tämä on päättäjiemme asenne ja asioiden käytäntö.
      Työttömät lyödään lyttyyn , niin ei tarvitse asialle tehdä mitään.
      ( näin voidaan tehdä kun työttömät eivät nouse kapinaan...).
      - Kokoomus-Leipäjonot on jokaisessa kaupngissa. Jossa jeesustelevien rikkaiden armolahjoin köyhiä paapotaan. Siis alistetaan leipäjonoon, armopaloille !!!
      Mutta itse köyhyys ja työömyys-ongelmalle ei kuitenkaan tehdä mitään !!!
      - vain suuri ahneus kukoistaa .
      AHNEUDEN SYNTI OHJAA MEITÄ , ja kokoomuksen ja kepun teitä.

• ey5___ rt 5555

MIelen terveys ei auta työlistämään, Hain kauon töitä ennekuin aloin itseksseen innovoimaan ja yrittämään yrittämistä, eikä tärpännyt koskaan vaikka olen päästä täysin ehjä, sitten monella jotka on töissä on mielenterveys ongelmia ja syövät siriä ja muuta. Eli tämän pikku otannan perusteella voi pohtia. Mielen terveys ei vaikuta mitenkään työllistymiseen nyky maailmassa

• terve mut kuntoutus

Elen myös henkisesti ja fyysisesti terve. Silti en saa töitä kun niitä vaan ei ole. Pätkätöihin ja pelkkiin provisiohommiin en kyllä lähde.

Työkkärin puolelta minua kohdellaan kuin henkisesti ja fyysisesti sairasta. Lisäksi tiedän että moni menee kuntoutuksiin ja allekirjoittaa kaikki laput kun heille niin sanotaan. Ei heillä oikeasti mitään vikaa ole, vaan he eivät ole löytäneet uusia oikeita töitä.

• Anonyymi
        terve mut kuntoutus kirjoitti:

Elen myös henkisesti ja fyysisesti terve. Silti en saa töitä kun niitä vaan ei ole. Pätkätöihin ja pelkkiin provisiohommiin en kyllä lähde.

Työkkärin puolelta minua kohdellaan kuin henkisesti ja fyysisesti sairasta. Lisäksi tiedän että moni menee kuntoutuksiin ja allekirjoittaa kaikki laput kun heille niin sanotaan. Ei heillä oikeasti mitään vikaa ole, vaan he eivät ole löytäneet uusia oikeita töitä.

Jos ei sinusta löydy vikoja nini ovat kyllä hyviä keksimään vikoja.

• Anonyymi

jos on allekirjoittanut sellaisen paperin niin voiko sen luvan perua?

• Anonyymi

- massa-työttömyyttä yritetään taas uudestaan ratkoa nimittelemällä ja arvottamalla työtön työvoima sairaaksi, mielisairaaksi, syrjäytyneiksi, yms... alemmiksi olennoiksi.
      Näin voidaan tehdä myös uusia tilastoja ja antaa ymmärtää, että vika massa-työttömyyteen on noissa sairaissa ja epäkelvoissa piriu paroissa !!
      Kovaa on tämä hallinto ja luokittelu.
      Mutta vikaa ei etsitä politiikasta tai hallinnosta tai työmarkkinoilta.

Mutta näin aktiivi syrjäyttämällä, aktiivi malleilla, kuntakokeilulla, pakko kuntoutuksella,,jne...esim. voidaan, luokittelemalla, ja lopulta tilastoimalla kaunistaa lukuja. laitetaan työttömät massat vaan idiooteiksi, niin ne on sitten sairaita.. jne..
      Mutta ongelma on se että ahne vakuutusbisnes ei enää laske näitä aktiivi syrjäytettyjä eläkeputkeen, vaan nämä syrjäytetyt roikkuu köyhinä kela tuella ja peruspäivärahalla...

Massa-työttömyyden olemassa olo pitäisi tunnustaa hallinnossa, ja oikeasti työllistää työvoimaa. Palkka-töihin. Tämä nykyinen työttömiä leimaava hallinnointi vaan syrjäyttää.

Itsekin allekirjoitin, typ toimiston turha-suunnitelmaa tehdessä, sen tietojen luovutus lauseen myös....- ja omalla kohdall ei väliä juu,, vaihtakoon tietoja vapaasti,,, kun niitä tietoja ei juuri ole.. - ja näin voin työllistää eri typ henkilöitä uusin seurantamahdollisuuksiin...
      Olen ylpeä siitä, että nytkin typ toimistossa käydessäni työllistin 2 kpl. typ virkailijoita!! oli sos. henkilö ja sitten typ henkilö...
      Ja mitään järkeä ei ollu siinäkään tapaamisessa,, kirjoitettiin vain taas turha-suunnitelma......
      Tapaamisessamme se sos.henkilö yritti jotain hänelle kuulumattomia asioita kysellä ja tivata. Toimi siis työnsä puolesta. Mutta tyytyi kopulta suorittamaan sitten sen suunitelman teon.
      Voi se olla turhauttava työ sekin !!

• Anonyymi

Sama juttu, typ suunnitelmaan oli piilotettu, sinne muiden asioiden joukkoon, tietojenluovutus lupa. ja kai sillä ei oel mitään merkitystä jos tietoja ei ole...
        Mutta voi olla merkitystä kuitenkin ihmiselle, joka haluaa olla jotenkin halukas estämään tietojen kulkua.
        Minun tietoni ainakin on vuotaneet jonnekin, koska en esim. enää saa pankista lainaa, koska olen typ mielenterveyskuntoutuja !! virallisesti !!
        Voi saakeli tätä, kun tietämättään joutuu mielenterveys kuntoutujaksi, ja on siten uhka yhteiskunnalle !!
        Niinpä, kyllä pitää laittaa se tietojenluovutus kielto voimaan !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu, typ suunnitelmaan oli piilotettu, sinne muiden asioiden joukkoon, tietojenluovutus lupa. ja kai sillä ei oel mitään merkitystä jos tietoja ei ole...
        Mutta voi olla merkitystä kuitenkin ihmiselle, joka haluaa olla jotenkin halukas estämään tietojen kulkua.
        Minun tietoni ainakin on vuotaneet jonnekin, koska en esim. enää saa pankista lainaa, koska olen typ mielenterveyskuntoutuja !! virallisesti !!
        Voi saakeli tätä, kun tietämättään joutuu mielenterveys kuntoutujaksi, ja on siten uhka yhteiskunnalle !!

tiesitkö että nämä sosiaalitädit tienaa 4200 eur/kk...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita tietojenluovutuskielto kanta.fi:hen. Laita ruksi hoitoyksiköiden tiedot (sairaala, terveyskeskus yms.), resepti- ja terveystietoja kieltolistalle jos kiellätte tai haluatte kieltää tietojenluovutuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita tietojenluovutuskielto kanta.fi:hen. Laita ruksi hoitoyksiköiden tiedot (sairaala, terveyskeskus yms.), resepti- ja terveystietoja kieltolistalle jos kiellätte tai haluatte kieltää tietojenluovutuksen.

Vain omassa kunnassa kunnallisissa mikään ei mene piiloon (lääkkeistä en varma). Vakuutuksen otossa annettava tietoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain omassa kunnassa kunnallisissa mikään ei mene piiloon (lääkkeistä en varma). Vakuutuksen otossa annettava tietoja.

Verotiedot, luottotiedot ovat julkisia, ja esim. lainanhaussa kun ostat pakettia kaupasta, annat lupia mahdollisesti muuhunkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verotiedot, luottotiedot ovat julkisia, ja esim. lainanhaussa kun ostat pakettia kaupasta, annat lupia mahdollisesti muuhunkin.

Eli väität palkkaa lainaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli väität palkkaa lainaksi?

Eli kun saa palkkaa niin se on lainan hakua. Kun on saanut töitä niin on työtön luuseri, joka tarvitsee apua.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      3972
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2601
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      138
      2563
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1993
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1466
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1347
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1344
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      154
      1057
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1037
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      998
    Aihe