Kertokaa kantanne asiaan

Trisi

Yritan kertoa lyhyesti tilanteen ja toivoisin teilta kommentteja tilanteestani.

Olen nainen, asun ulkomailla ja minulla on yksi 13 vuotias lapsi, eli olin yksinhuoltaja. Asun avoliitossa miehen kanssa, joka on elakkeella ja han saa elaketta n. 2400 Euroa/kk. Miehella on aikuinen lapsi, joka ei asu meilla. Mina olen freelanceri, teen toita itsekseni ja tienaan n. 2000 Euroa/kk,brutto kun olen laskenut n. viime vuoden tulot yhteensa. Mieheni auttaa minua joskus ja vie minut autollaan ja han vaatii nain ollen puolia palkastani itselleen, koska katsoo tekevansa toita myos.

Asunnon han osti juuri kun aloitimme suhteen ja asunto on luonnollisesti hanen nimissaan. Mina maksan tyostani aiheutuneet kulut siita minun puolestani, joka minulle jaa ja muut omat menoni. Mies maksaa omalla elakkeellaan ja minun puolella palkallani perheemme kulut, ruoat ja mina en maksa mitaan hanelle asumisesta.

Mies sanoo, etta mina olen loinen, etta elan hanen siivellaan, etta han elattaa minut ja lapseni. Olemme ostaneet tietysti huonekaluja, auton ja elamme erittain hyvin nailla meidan tuloillamme, ja nama tietysti mies katsoo olevan vain hanen omaisuuttaan, mutta mina saan niita luonnollisesti kayttaa.

Mina ajattelen, etta minusta tama on vaarin, tunnen olevani hyvaksikaytetty. Jos esim. mies kuolisi aiemmin, niin meillahan ei lapseni kanssa olisi mitaan oikeuksia mihinkaan suuntaan. Minusta tuntuu, etta teen toita todellakin turhaan, koska eihan minulle koskaan tule jaamaan mitaan jatettavaksi omalle lapselleni ja en pysty edes saastamaan koska rahat menee hanelle ja omistani maksan omat kuluni. Mielestani maksan osan perheemme menoista tuolla rahalla jonka han katsoo tulevan hanen tyonteostaan minun auttamisekseni. Minusta taas hanen ei pitaisi veloittaa siita. Nain katsottuna minullehan pitaisi kuulua puolet hanen elakkeestaan, koska olenhan aina hanen kanssaan ja hoidan kodin hommat.

Olen ajatellut, etta en pyyda hanelta enaa apua ja en suostu, etta han vie minua minnekaan enaa ja pidan rahat itsellani. Maksan osuuteni kuluista ja ruoasta. Vuokraa jos han minulta pyytaa, niin sitten on syyta tehda vuokrasopimus siita. Tastahan mies tietysti suuttuisi, jos sen tekisin....

Haluaisinkin nyt kuulla teilta, etta olenko mina vaarassa ja todellakin loisin mieheni kustannuksella vai onko se niin, etta minua mies kayttaa hyvakseen? Nainhan han saa elaa hyvin minun ansaitsemallani tyolla, jos han ei sita osuutta saisi, saisi laskeskella tarkemmin omia pennosiaan.

Ehdotin kerran miehelle, etta maksan hanelle puolet asunnosta, jonka han maksoi ennen kuin minunkin rahojani kaytettiin tahan ja han sanoi, etta ei minun mitaan tarvitse maksaa, etta laitetaan vaan asunto minunkin nimiini, mutta nyt on jo viisi vuotta mennyt ja yha tilanne on sama, eli ei ole sita tehnyt.

Mieheni on myos yha virallisesti naimisissa, koska ei ole virallisesti eronnut entisestaan, vaikka asumuserossa onkin jo ollut n. 20 vuotta. Olen pyytanyt etta han eroaisi ja lupaa aina tehda sen, mutta niin se on vaan aina jaanyt tekematta. Kun joku kysyy olemmeko naimisissa tekisi mieleni aina vastata, etta mieheni on, mina en.

Rupean olemaan kertakaikkisen kypsa tahan tilanteeseen ja olen jo katsellut asuntojakin.... mutta haluaisin kuulla teidan mielipiteitanne viela, olenko vain niin itsekas, etten yksinkertaisesti tajua mika onnenpekka mina olenkaan tuon miehen kanssa, joka elattaa meidat.

7

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssdeew

      Siss asut avoliitossa naimisissa olevan miehen kanssa, jonka mielestä sinä ja lapsesi loisitte hänen asunnossaan, hänen kustannuksellaan? Pyydät mielipiteitä.

      Minulla on se mielipide, että toteuta asiajosta kirjoitat viimeisessä lauseessa. Muuta omaan asuntoon lapsesi kanssa. Sinulla on omat tulot, pärjäät itsellisestikin. Et kerro missä maassa asut, miten siellä suhtaudutaan yksin asuvaan naiseen? Ilmeisesti se ei tuota vaikeuksia, koska avoliittokin on mahdollinen.

      Aloita oma elämä nyt-

    • Ei ymmärrä

      Et ole loinen, mutta mies on sinua hyväksikäyttävä sika.
      Muuta omaan asuntoon ja rakenna itsellesi oma elämä.

      Miksi olet tuollaisessa suhteessa ja miehen kynnysmattona?

    • Ulkomailla minäkin

      Karkeasti hyväksikäytetty. Sitä sinä olet.

      Mitä asialle teet, on oma asiasi. Minä sinun sijassasi olisin lähtenyt jo eilen.

    • 2225252

      Jäät tyhjän päälle jos tulee ero. Se vie sun rahat etkä saa mitään takas. Eroa jo tänään niin säästät rahaa heti.

    • Ei pyytäjä ole tyhmä

      Älä käytä miehen apua työssä, koska se vaikuttaa ylihinnoitellulta. Tuskin hän auttaa niin paljon, että voisi saada yli puolet tuloistasi palkaksi. Ja jos miehesi ei tee kotitöitä, niin yhtä hyvin sinä voisit laskuttaa häntä omasta avustasi.

      On kohtuullista, että maksat vuokraa ja oman osuutesi ruoasta ja talousmenoista. Ne tuskin ovat enempää kuin tuo 1000 euroa, joten et ole loinen, vaan maksat miehellesi jo oman osuutesi. Jos teet ilmaisia kotitöitä yhteisen talouden eteen ja miehesi ei, niin ennemmin miehesi loisii sinun hoidossasi. Toisaalta jos saat käyttää vaikka miehesi autoa omiin menoihisi, niin se korvaa sinulle jonkin verran tekemääsi taloustyötä.

      Jos maksat jostain tavarasta osan, niin omistat siitä tavarasta osuuden sen mukaan, mitä olet maksanut. Pidä huolta, että silloin siitä on tehty paperi. Jos miehesi maksaa esim. auton omalla rahallaan, niin se on silloin hänen autonsa.

      Sinun pitää yrittää saada hiukan rahaa säästöön joka kuukausi, koska kun mies kuolee tai eroatte et tietenkään saa mitään.

    • oppeliini1

      Kylläpä olet unelmien urhon valinnut!
      Tiedät aivan tarkkaan että mies lypsää sinua niin paljon ja kauan kuin annat sen tehdä. 99% naisista olisi jättänyt tuon Urpon jo kauan sitten. JA sinä vielä olet laahannut lapsesikin noihin kuvioihin.

      Eiko todellakin olisi parasta alkaa puhtaalta poydältä lapsen kanssa. Hänhän on jo päivät koulussa joten itse voit tehdä palkkatyotä noina tunteina ja free lanceta silloin kun lapsi on kotona. Ilman mitää mutkun mutkun mutkuja.

    • Viivviann

      Anteeksi jos valitsen sanani vähän holtittomasti, mutta ensimmäinen vaikutelmani on se, että tuosta kuviosta on kohtuus ja järki kaukana. Olet mukana uskomattomassa sotkussa ja ajautunut mukaan manipulointiin. Ainakaan voitolle et tuossa jää rahallisesti.

      Jotenkin jäi sellainen tuntuma, että manipulointi ja syyttely (avopuolison nimittely loiseksi on rumaa syyttelyä!) on vaikuttanut sinuun sen verran, ettet oikein näe enää metsää puilta tai et osaa sanoa mikä on totta ja mikä ei.

      Kuten näet ulkopuolisten kommenteista, kaikki muut osaavat laskea että se olet sinä jota käytetään hyväksi. Onko miehellä tällainen vaikutus sinuun - että alat epäillä omia mielipiteitäsi ja tulkintojasi? Osaako mies selittää mustan valkoiseksi.

      Raha on siitä hauska juttu, että sitä voi aina laskea ja teidänkin tapauksessanne on helppo laskea että paljonko sitä omaisuutta on, paljonko on tuloja ja paljonko on menoja. Kun tämä laskelma nyt tehdään, on helppo nähdä että mies hyväksikäyttää sinua. Sinä häviät tuossa. Puhumattakaan siitä, että tuollainen turha vääntö eivät ole arvostavaa käytöstä. Miksi mies ei arvosta kumppaniaan?

      Otapa kynä ja paperia ja laske.

      Sinulla on poika elätettävänä ja kasvatettavana. Mies on unohtanut sen asian laskuistaan. Tai "unohtanut". Olisi oikein, jos raha menisi poikaan eikä jollekin miehelle. Poikahan on ihan tyhjän päällä, jos sinule tapahtuu jotain. SInun on aika ryhtyä käyttämään rahaa siten, että voit turvata pojan tulevaisuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe