Olin menneen viikon kasvisruokavaliolla tulevan vesipaastoni takia. Poistin siis ruokavaliostani kaikki liha- ja maitotuotteet sekä tietenkin vaaleaa jauhoa sisältävät tuotteet. Eilen yritin tehdä suolihuuhtelun, litraan vettä yksi ruokalusikallinen puhdasta suolaa ja se kurkusta alas. Itse sain kylläkin vain 1/4 alas enkä sen kuummin huomannut eroa normaaleista vessakäynneistä.
Painoa mulla on 71kg. Eli lievää ylipainoa. Paastoan siksi koska olen innokas kokeilemaan kaikkea uutta ja olen kuullut että vesipaastolla olisi monia myönteisiä vaikutuksia. Toisaalta myös painonpudotus ja ruokavalion muuttaminenkin olisi tarkoituksena. Joogaan, meditoin, venyttelen ja keskityn itseeni. Vesipaastoan luultavasti kymmenen päivää. Tosin juhannuskin on tulossa joten pitää keksiä syy miksi en herkkuja sitten syö. Tänään on ensimmäinen paastopäivä.
Minun vesipaasto
8
332
Vastaukset
- paastoaja
Onnea paastolle!
- kahdesti vuodessa
"Eilen yritin tehdä suolihuuhtelun, litraan vettä yksi ruokalusikallinen puhdasta suolaa ja se kurkusta alas." Suolihuuhtelu tehdään kylläkin laittamalla vettä ihan toiseen päähän kuin suuhun;))
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suolihuuhtelu
"Hieman" hakusessa sinulla tuo paastoaminen.
Ja _tyhjennykseen_ kannattaa käyttää glaubersuolaa, ei ns. tavallista suolaa.
http://www.apteekkituotteet.fi/Glaubersuola-30-g
Paasto aloitetaan nimenomaan tuolla glaubersuolalla.
Miksi juuri vesipaasto? Miksi ei muunlainen. Terveellisempi.- oikaisua
Vesipaasto on kaikista terveellisin, mutta myös selvästi raskain. Suolihuuhtelusta ei ole kuin haittaa, koska se tuhoaa tarpeellista bakteerikantaa.
- saman h.
oikaisua kirjoitti:
Vesipaasto on kaikista terveellisin, mutta myös selvästi raskain. Suolihuuhtelusta ei ole kuin haittaa, koska se tuhoaa tarpeellista bakteerikantaa.
No suolihuuhtelua ei tehdä kylläkään yläkautta. Vähän on paastoasiaan perehdytty.
- oikaisua
saman h. kirjoitti:
No suolihuuhtelua ei tehdä kylläkään yläkautta. Vähän on paastoasiaan perehdytty.
Ei tehdä yläkautta ja vielä vähemmän se kannattaa tehdä alakautta.
- shiha
Hahaha, teit "suolihuuhtelun" juomalla litran vettä? XD Vitun pöljä, suolihuuhtelu tehdään ammattilasten toimesta perseen kautta, ei juomalla. Hihihihi, en kestä, täällä on niin saatanan tyhmää jengiä. Miten te olette noilla aivokapasiteeteilla selvinneet hengissä näinkin pitkään?
- Suoli tyhjäksi!
Sen voi hyvin tehdä itsekin. Apteekista saa tarvittavan pussin ja letkulla, ohjeet ovat muistaakseni mukana. Olen ollut pari kertaa nestepaastolla, ja tuossa suolihuuhtelussa ei ole mitään ongelmaa itsekään tehtynä.
Näiden mutupaastoilijoiden vaan pitäisi ymmärtää, että se suolihuuhtelu on tärkeä osa paastoa. Miettikää nyt itsekin, mitä se tekee elimistölle kun suolen sisältö seisoo ja muhii sisuskaluissa paikallaan yli viikon?? - niiiin
Suoli tyhjäksi! kirjoitti:
Sen voi hyvin tehdä itsekin. Apteekista saa tarvittavan pussin ja letkulla, ohjeet ovat muistaakseni mukana. Olen ollut pari kertaa nestepaastolla, ja tuossa suolihuuhtelussa ei ole mitään ongelmaa itsekään tehtynä.
Näiden mutupaastoilijoiden vaan pitäisi ymmärtää, että se suolihuuhtelu on tärkeä osa paastoa. Miettikää nyt itsekin, mitä se tekee elimistölle kun suolen sisältö seisoo ja muhii sisuskaluissa paikallaan yli viikon??vieläpä einesruuat, monilla alkoholi.
Suoli on hyvä tyhjentää. Parasta on ottaa oikea rytmi elintapoihin. Oikeastaan ihminen ei tartte kuin kerran päivässä ravitsevan aterian, loppupäivän voi juoda nesteitä. Aamuisin suoli toimii itsestään! Ihmiset syö ihan liikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569