Pussailin eilen pojan kanssa jolla oli jo parantumaan päin oleva, kuivahtanut herpesrakkula.
Nyt kaduttaa ja pelottaa ihan hirveästi että sain sen..??
Voisko zoviraxia laittaa varmuuden vuoksi ettei rakkulat tule? Mulla on 3viikon päästä tärkeät juhlat enkä haluaisi olla siellä rakkulat naamassa :(
Laitoin äsken teepuuöljyä huultenympärille..
Kuinka pian ensitartuta puhkeaa? Jossain lukee paria päivää ja toisaalla puhutaan viikoista.
Pussasin herpestä
8
247
Vastaukset
- Bloomberang
No älä nyt etukäteen itseäs lääkitse. On mahdollista, ettet koskaan saa rakkulaa tai jos saat, niin hoida vasta sitten.
- ei auta
zovirax ei auta kuin hillitsemään herpestä ja pysäyttämään sen aikaisessa vaiheessa.
Perjaatteessa tuota ei voi tietää saitko herpeksen. Normaalisti sitä ei saa enää arpeutuvasta herpeksestä, tosin ei se poissuljettua ole.
Sen puhkeamiseen voi mennä kuukausiakin tartunnasta, koska kyseessä on verenkiertoon joutuva virus. Joillekin sitä ei edes tule.
Eli jos sait niin et sitä mitenkään voi ehkäistä se on sitten elinikäinen, tosin melko mitätön tauti lähinnä juurikin kosmeettinen. - qwerrewqa
voi olla että sait viruksen jos et ole jo joskus saannut, sillä herpesvirushan tarttuu myös oireettomana. Muista että se voi tarttua myös alapäähän
- Herpespussaaja
Kyselin että kumpi herpes se on ja sanoi että exällä todettiin genitaaliherpes (pojalla herpes on huulessa)
Tarttuuko genitaaliherpes (huuleen) nopeammin kuin huuliherpes, siis onko itämisaika lyhyempi hinnalla kummalla?
Poika myös sormetti minua hiukan ja kostutti syljellä sormeaan...
Eli kaikki on mahdollista!
Odottavan aika on pitkä...
- nurse35
Samat on itämisajat.
Kirjoitat että odottavan aika on pitkä, siis oireitako odottelet, mahdollisia sellaisia? Kas kun voi olla että olet saanut tartunnan joka oireilee mahdollisesti vasta vuosien kuluttua, jos milloinkaan. Silti on itse kantaja ja tartuttaja.
Jos oireita ei nyt tule niin sitten 3 kuukauden kuluttua veren vasta-ainekokeisiin, sillä selviää mahdollisen viruksen/virusten tyyppi, muttei se missä kohden kehoa se/ne sitten mahdollisesti joskus oireilevat.- Yhyyyyyy
Joo odotan kauhulla oireita.. Mulla on toistuvaa hiivaa ja siitä syystäkin voi olla nyt mutta on kutinaa ja vuotoa. Nyt tietenkin yhdistän sen genitaaliherpekseen :(
Mun tarvii kohta alkaa syömään psyykenlääkkeitä kun ei oo mitään muuta ajatusta päässä kun tämä pelko. Pelkään eniten sitä että olen juhlissani 3vkon päästä hirveissä tuskissa ja kuumeessa.
Huuleen ei ole edelleen tullut mitään mutta valkovuotoa on ja kutinaa. - Herpesherpes
Yhyyyyyy kirjoitti:
Joo odotan kauhulla oireita.. Mulla on toistuvaa hiivaa ja siitä syystäkin voi olla nyt mutta on kutinaa ja vuotoa. Nyt tietenkin yhdistän sen genitaaliherpekseen :(
Mun tarvii kohta alkaa syömään psyykenlääkkeitä kun ei oo mitään muuta ajatusta päässä kun tämä pelko. Pelkään eniten sitä että olen juhlissani 3vkon päästä hirveissä tuskissa ja kuumeessa.
Huuleen ei ole edelleen tullut mitään mutta valkovuotoa on ja kutinaa.Toisessa paikassa lukee että tarttumisaika on 4-7 päivää ja toisessa kaks viikkoa. Ärsyttävää kun ei ole samaa tietoa joka paikassa..
Nyt mennyt mahdollisesta tartunnasta 8vrk ja vähän jatkuu nää vaivat mitkä voi olla kyllä muukin tulehdus tai hiivaa.
Otin hiivalääkkeen ja nyt laittanut maitohappoja myös sekä kosteuttanut limakalvoja että sais ainakin muut tulehdukset hoitoon.
Kuuluuko oireisiin kirvely vai vaanko rakkuloiden kirvely? Tai virsatessa.. Kun mulla ei pissaaminen satu eikä rakkuloita ole, mutta muuten ärtynyt.
- ykköstyyppi-.
Eihän se herpes kaikilla oireile koskaan, toisilla vasta vuosien kuluttua tartunnan saannista.
Pelkkä kirvely voi olla herpeksen oire. Ymmärrät kaiketi että olet voinut saada tartunnan joka ei oireile?
Menet kolmen kuukauden kuluttua veritestiin, sillä se sitten selviää. Tiedät ainakin että kannatko herpesvirusta tai viruksia vai et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431081No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1941011Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14690
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30671Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603