Tässä aivan huvikseni vaan kyselen, onko kenelläkään kokemusta suhteesta pohjois-amerikkalaisen miehen kanssa? Onko paljon kulttuurieroja? Miten kielen kanssa pärjäisi? Antoisaa? Tuli vaan mieleeni kun juttelen netissä erään amerikkalaisen pojan kanssa jne..
amerikkalainen poika/mies
7
1488
Vastaukset
- Minä vaan
Joko heitit päivän parhaan vitsin tai sitt sä oot kyllä varsinainen järjen jättiläinen....hah hah hah....
- 3vuotta
Hei!
Olen seurustellut amerikkalaisen avopuolisoni kanssa 3 vuotta joista yhdessä olemme asuneet 2 vuotta. Elämämme on alusta asti sujunut leppoisasti eikä kulttuurieroista johtuvia ristiriitoja ole juurikaan ollut. Vuosien kuluessa olen jopa yllättynyt siitä miten samalla tavalla ajattelemme monista asioista. Hän on kotoisin Pohjois-Amerikasta, joten murretta on helppo ymmärtää ja itsekin oppia. Hän on myös oppinut suomen kielen, mikä helpottaa yhteistä elämäämme. Vielä en ole hänen kotonaan käynyt, lentoliput on jo ensi kesäksi ostettu. Silloin varmasti kulttuurierot tulevat esiin enemmän, tosin hän on jo minua siihen yrittänyt etukäteen valmentaa. En tietenkään osaa sanoa millainen suhteenne tulee olemaan, mutta minulle hän on täydellisin kumppani jota toivoa saattaa; keskustelutaitoinen, hauska, hyvin luotettava ja rehellinen, älykäs, sopeutuvainen, rakastava sekä uusia yllätyksiä täynnä. :)
Rohkeasti vain uutta ihmissuhdetta rakentamaan, jätä turhat ennakkoluulot pois ja kuuntele sydäntäsi.- oujeee
Oppinut suomen kielen kahdessa vuodessa?
- 3vuotta
oujeee kirjoitti:
Kerrottakoon, että suomessa hän on asunut 4 vuotta. Ensimmäisenä vuonna kukaan ei vaivautunut puhumaan hänelle suomea, toisena vuonna tein siihen aloitteen ja nyt hän on kuunnellut sitä minun ja ystävieni suusta 3 vuotta. Hän ymmärtää lähes kaiken (mikäli erikoisia murteita ei lasketa) ja puhuu tarvittaessa, kotona hän puhuu silti vielä englantia, se tuntuu vielä luonnollisemmalta vaihtoehdolta hänelle. Mutta esimerkiksi vanhempieni ja muun sukuni kanssa hän kommunikoi suomeksi. Sanoinhan, että hän on älykäs! ;)
- oppii.
oujeee kirjoitti:
Kuule vuosi riittää hyvin,silloin pärjää jo arjessa, moni pystyy kahden vuoden jälkeen puhumaan/kirjoittamaan lähes mistä vaan. Ei tarvi olla edes nero, jos on motivoitunut. Suomi ei ole niin vaikea kieli, kuin suomalaiset mielikuvissaan sitä ajatusta hellii ;-)
- Anna
oppii. kirjoitti:
Kuule vuosi riittää hyvin,silloin pärjää jo arjessa, moni pystyy kahden vuoden jälkeen puhumaan/kirjoittamaan lähes mistä vaan. Ei tarvi olla edes nero, jos on motivoitunut. Suomi ei ole niin vaikea kieli, kuin suomalaiset mielikuvissaan sitä ajatusta hellii ;-)
Aviomieheni on aasialainen ja kirjoittaa omana äidinkielenään kiinaa. Englantia hän osasi Suomeen tullessamme jo kiitettävästi. Muuttaessamme Suomeen hän ei osannut sanaakaan suomen kieltä, mutta nyt vain neljän kuukauden opiskelun jälkeen hän puhuu,lukee ja kirjoittaa jo hyvin suomea. Kaikki jokapäiväiset askareet, mm. kauppareissut, pankki- ja postiasiat suoriutuvat mallikkaasti.
- ann
Kiitos sinulle! :) pidän sydämeni avoimena.
Onnea teille ja nauttikaa yhdessäolostanne. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731