Menneisyyden kaivelu?

Vaimo

Mikä voi olla miehen logiikka tässä, 13 vuotta avioliittoa takana ja viimeiset 5 vuotta mies on kaivellut menneitä; siis minun menneisyyttäni raivon ja syyttelyn vallassa.

Tapasimme aikuisina ja kummallakin oma menneisyytensä siis vanhat suhteet ja yhden yön jutut. Mieheni tiesi minut halutessaan, millainen levoton (mutta ihan normaali) elämä minulla on ollut. Mitään en häneltä salaillut, mutta yksityiskohtia herkutellen kertonut/paljastanut.

Ja nyt sitten saan kuulla entisisistä entisistäni viikottain, kuinka sekin minut hylkäsi ja kuinka vaan senkin perään kaipaan ja sille annoin ja sitäkin ehkä vielä tapaan. Silmät kiiluen hän mässäilee 13 vuoden takaisilla asiolla....solvaa.

Mikään vakuuttelu ei auta, ei se, että se oli silloin ja nyt on nyt; olen vaimonsa ja 2 lapsensa äiti; vanhentunut ja lihonut; laiskistunut ja niin edelleen.

Mutta koskaan, hän ei osaa vastata minulle kysymykseen "Miksi otit minut, kun tiesit kaiken tuon etukäteen?" Vaikenee kuin muuri kysymyksen osalta.

Mikä on miehen logiikka??

9

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xcx

Se taitaa olla tilanteessa, josta se ei oikein itsekään osaa sanoa. Pistä terapiaan koko heppu.

• nainen45

Oletko ajatellut, että miehesi on sairalloisen mustasukkainen. Se on psyykkinen sairaus, ja vain pahenee ihmisen vanhetessa. Voi olla että olet jopa fyysisessä vaarassa avioliitossasi.

• älä

Ääliö älä lyö ööliä läikkyy.
        Olipas siinä syvä diaknoosi. Ties vaikka siinä äijässä asuu pieni sarjamurhaaja.

• hjhjj

On kyllästynyt sinuun ja psyykkaa itseään ulos suhteesta kaivelemalla esiin vanhoja. Hän saa sinut näyttämään omissa silmissään huonolta, jolloin hänellä on hyvä syy pettää ja/tai jättää.

• mieltä

Samaa mieltä edellisen kanssa.isäntä on kyllästynyt tai alkanut katumaan valintaansa.Se on se kuuluisa arki astunut elämään,nyt nähdään kuka kestää kuka ei.

• nähdäkseni

Tosiaan pitäisi jättää vanhojen kaivelu sikseen. Antaa vanhojenasioiden levätä muistoissa. Vai tekeneekö hän jotain tutkimustyötä tulevia sukupolvia ajatellen, mene ja tiedä.

• hjk

En tiedä minkä ikäisiä te olette, mutta monestihan Alzheimerin tauti alkaa juuri sairaalloisella mustasukkeisuudella, joka repii suhteen rikki. Puoliso ei ymmärrä mikä kumppaniin on tullut ja hakee usein eron. Alzheimerin tauti voi alkaa jo reilusti alle viisikymppisillä.

• Vaimo

Olen itse 46 ja mieheni 53.

Hän kaivelee meidän liitosta kaiken (mitä en itse
        edes muista), kun tulee vaikea tilanne.

Mitä olen sanonut 20 vuotta sitten jne.

Nyt yritetään vielä. Mutta arkiset kodin sisustamistouhut ovat menneet perseelleen.

Mitään ns.paskaa ei voi heittää pois. Kaikki romut
        raahataan mökille.

Mitä teen tuon miehen kanssa? Iloisena katselee lätkämatseja sun muita. Ja koti on kuin museo.

Haluan sieltä pois!!!!!!!!!

• ????

häntä on kenties itseään jäänyt kaivelemaan joku oma menneisyyden keskeneräinen juttu? Projisoi siis tunteitaan sinuun?

Mielestäni sinun kannattaisi kysästä häneltä että miksi tuolla tavalla yllättäen itse on alkanut tuollaisiin juttuihin vetoamaan, pyöriikö hänellä itsellään joku juttu vielä mielessä. Jos hän vastaa ettei, koita udella hiukan lisää, koska miehet nyt eivät muutenkaan tuollaisia juttuja myönnä vaimoilleen, mutta ehkä kysymyksesi saavat hänet kääntämään ajatuksensa myös itseensä, jos hän ei mahdollisesti edes tiedosta tilannetta.

Ja vaikka joku juttu olisi jäänytkin mieleen, sen yli pääsee puhumalla, sulkemalla ympyrä omassa päässään, koska tuskin mitään menetti. Sitä vaan alkaa myöhemmällä iällä miettimään olisiko jotain pitänyt tehdä toisin ja miehillä varsinkin, kun poistavat kaikki mielestään niitä sen enempää läpikäymättä (esim. eivät sure entisten suhteidensa loppua, vaan ryntäävät seuraavaan ennen kuin ovat saaneet surutyönsä tehtyä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe