Hei, olen eronnut nainen juuri ja meillä on 8v. tyttö, hänen yö unet olen saanut rauhoitettua suht hyvin, mutta omani ei luonnistu. Siis ajattelen kokoajan kun menen nukkumaan kaiken maailaman asioita ex:ni liittyen ja hänen uuteen parisuhteeseen jolla on myös 2 lasta jotka ovat isällään.
Ymmärrän että näin on ja ei pitäisi murehtia etukäteen. Sen ymmärrän myös että paluuta ei ole
vaikka ex sitä haluaisikin ja omaa elämää tyttöni kanssa on jatkettava, mutta nukuttua en vain saa ja nämä kaiken maailaman asiat pyörii mielessä. Nyt olen saanut nukuttua rauhoittavien avulla viikolla jotta töihin olen päässyt, viikonloppuisin olen ilman lääkettä. Olen yrittänyt katsoa leffoja, lukea, ulkoilla mutta mikään ei tunnu auttavan. Onko ehdotuksia?
Miten saada nukuttua
6
1278
Vastaukset
- Paukku
voit ihan hyvin hakea väliaikaiseksi avuksi nukantamispillereitä. Myös psykologin tai vaikka perheneuvolan ihmisten kanssa juttelemassa käyminen voisi auttaa, saisit pyöriteltyä asioita siellä perusteellisesti eikä sitten ehkä enää sängyssä tarvitse sitä tehdä. Pidä nyt itsesi voimissasi, sekä itsesi että lapsesi tähden. Uuteen tilanteeseen sopeutuminen vie varmasti paljonkin aikaa, voimia sinulle!
- hengissä
Hei!
Voi miten tunsinkaan myötätuntoa sinua kohtaan luettuani!
Ero on kova juttu, ainakin minulle oli. Minulla oli nukahtamislääkkeet, perhetetapeutti ja muut tukitoimet, mutta silti: yksi talvi meni niin että nukuin 3-4 tuntia/vrk.
Ihme ja kumma, työni jaksoin hoitaa, se olikin ainoa paikka missä sai omat ajatukset taka-alalle. Tiedän joitakin kohtalotovereita, jotka joutuvat jäämään sairauslomalla erovaiheessaan.
Hoida itseäsi, tee sellaisia asioita mistä pidät. Minusta tuntuu ettei asiann auta lopulta kuin aika.
Voimia sinulle! - M29
Minulla unettomuus kesti n. 2 kk. Sen jälkeen olen saanut hyvin nukuttua, vaikka välillä vanhat asiat käyvät vielä mielessä.
- Ero40
Hei, kiitos viesteistä ja lisääkin kaipailen josko jollain olisi kuitenkin joku vippaskonsti kyseiseen tilanteeseen, mutta todennäköiseti ei.
Olen käynyt psykologilla ja perheneuvojalla mutta mielestäni en ole saanut apua sieltä, oletteko kuitenkin sitä mieltä että puhumalla ja puhumalla se asia väistyy mielestä? no ainahan tulee uusia juttuja jotka alkaa pyörimään päässä.
Minulla on kyllä aika hyvä verkosto jolle asioista pystyn puhumaan lisäksi teen eropäiväkirjaa jonka olen myös kokenut helpottavaksi, mutta kieltämättä nämä keskustelut täällä netissä ovat myös olleet todella antoisia ja helpottavia.Onneksi tällainenkin on keksitty ! Ja KIITOS kaikille vastanneille todella paljon! - unettomuuden kokenut
Jos unettomuuteen ei saa apua nukahtamis- tai rauhoittavista lääkkeistä pidemmän päälle, kannattaa miettiä olisiko unettomuuden taustalla myös masennusta. Sinun tilanteessasi se olisi aivan luonnolinen ja ohimenevä reaktio. Jonkinlainen mielialalääkitys voisi auttaa sinua paremmin unirytmin löytämisessä kuin tilapäiset nukahtamislääkkeet. Kannattaa jutella asiasta lääkärin kanssa. Itse kärsin unettomuudesta synnytyksen jälkeen ja sain avun setroton-johdannaisesta masennuslääkkestä.
Voimia sulle..kaikki järjestyy parhain päin ajan kanssa. - huolet pois
Ittellä menee päin honkia, mutta unet oon saanut hallintaan yrittämisen ja erehtymisen kautta.
Kemiaakin tarvitaan hieman. Itse käytän tarvittaessa t...x merkkistä nukkumislääkettä.
Nyt oon havainnut, että pari siideriä uutisten jälkeen ja viidesosa pilleri just ennen sänkyyn menoa antaa mielettömän hyvät yöunet. Näkee jopa oikeita unia ja mielettömän hienoja sellaisia. Tätä tapaa ei varmaan saisi suositella, mutta ite oon tyytyväinen.
Ja aamulla on virkee olo, niinkuin nyttenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403791Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal373387- 692998
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912850- 351848
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841837- 241679
- 281607
- 311602
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231584