Työajalla työhaastatteluun

adadadwr

Saako koeajalla helposti vapaata ja etenkin nopealla varoituksella.
Pitäisi päästä työhaastatteluun.
Tästä toisesta työstä saisi parempaa palkkaa ja se on muutenkin ammattiani vastaava.

Minkä kerron syyksi työnantajalle? Työhaastattelusta en uskalla mainita.... Ties vaikka antaa potkut, kun tuota koeaikaa on vielä jäljellä.

18

8519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea tietää.

Vaikea täällä kenenkään tietää, saatko juuri sinä vapaata.

Ja miksi et sovi sitä haastattelua työajan ulkopuolelle? En ole törmännyt yhteenkään työnantajaan, kenelle tuo ei sopisi.

Ja vaikea kyllä keksiä selitystä, mitä sanoisit, jos kesken päivän joudut haastatteluun lähtemään. Sairaus, ehkä. Mutta ei tuota usein voi käyttää.

Asian sivusta. Uuudessa paikassa katsotaan kyllä aika ihmettelevästi, jos koeaikana haet jo uutta työtä. Ei herätä kovinkaan paljon luottanusta siitä, ettetkö uudessakin paikassa lähtisi heti pois.

• haastateltu

No, minulle ainakin on tullut elämäni aikana paljon, paljon tilanteita eteen, jolloin haastatteluajan on tarjonnut haastattelija ja vain yksi tai kaksi haastatteluaikaa on ollut valittavana ja nekin aina virka-aikan esim. klo 10.00 tai 13.30. Jos sanoo, että ei käy, niin et ole enää haastattelukierroksessa mukana. Harvemmin kukaan haastattelee klo 16 tai klo 16.30 jälkeen jo ihan siitä syystä, että haastattelijan työaika on jo silloin loppunut siltä päivältä. Varskin jos kyseessä on virka-aikana tapahtuva työ ja haastattelufirma tai firman edustaja/haastattelija on myös töissä vain virka-aikoina. Tuskinpa kukaan illaksi haluaa sopia haastatteluaikoja, siis työnantajan puolelta, ellei kyseessä ole ilta/yötyö ja silloinkin haastattelija töissä ilta-aikaan. Ei kukaan haastattelija tule haastattelemaan työajan ulkopuolella.

• Toista mieltä...
        haastateltu kirjoitti:

No, minulle ainakin on tullut elämäni aikana paljon, paljon tilanteita eteen, jolloin haastatteluajan on tarjonnut haastattelija ja vain yksi tai kaksi haastatteluaikaa on ollut valittavana ja nekin aina virka-aikan esim. klo 10.00 tai 13.30. Jos sanoo, että ei käy, niin et ole enää haastattelukierroksessa mukana. Harvemmin kukaan haastattelee klo 16 tai klo 16.30 jälkeen jo ihan siitä syystä, että haastattelijan työaika on jo silloin loppunut siltä päivältä. Varskin jos kyseessä on virka-aikana tapahtuva työ ja haastattelufirma tai firman edustaja/haastattelija on myös töissä vain virka-aikoina. Tuskinpa kukaan illaksi haluaa sopia haastatteluaikoja, siis työnantajan puolelta, ellei kyseessä ole ilta/yötyö ja silloinkin haastattelija töissä ilta-aikaan. Ei kukaan haastattelija tule haastattelemaan työajan ulkopuolella.

Itse olen käynyt työurani aikana n. kymmenessä haastattelussa, ja aina on haastatteluaika sopinut myös klo 17 -18 aikaan.

Jos työnantaja on kiinnostunut hakijasta, niin kyllä haastatteluaika sopii myös ilta-aikaan.

• uteliasuuttani
        haastateltu kirjoitti:

Minulle on aina sopinut oman työaikani ulkopuolella haastattelu. Minkälaisen kuvan annat jos lähdet kesken päivän työajalla toiseen paikkaan haastatteluun ? Varsinkin sille mahdollisesti tulevalle työnantajalle ?

• hahaha
        Toista mieltä... kirjoitti:

Itse olen käynyt työurani aikana n. kymmenessä haastattelussa, ja aina on haastatteluaika sopinut myös klo 17 -18 aikaan.

Jos työnantaja on kiinnostunut hakijasta, niin kyllä haastatteluaika sopii myös ilta-aikaan.

niii,jos olet joku asiantuntija tai haet muuta parempaa virkaa.Tuskin normi putkaria tai sähkäriä odotellaan iltamyöhään.Niitä kun riittää.

• se totuus

Sivusta joo. Suottako se koeaika on keksitty? Sehän on sitäpaitsi aina plussaa, että työnhakija on töissä eikä työtön. Antaa reippaan vaikutelman.

• (:(:(:(:(:(:(:(:
        hahaha kirjoitti:

niii,jos olet joku asiantuntija tai haet muuta parempaa virkaa.Tuskin normi putkaria tai sähkäriä odotellaan iltamyöhään.Niitä kun riittää.

Äl puhu skeidaa: "putkaria ja sähkäriä.." Eipä saa töihin edes satasella tunti. Vaikka maksais kuutamoyönä! Ei oo, ei kerkee, ei jouda, ei viitti, noi pientä urakkaa en ota.. jne..jne..

• 121245

Minulle soitettiin viime viikon torstaina ja pyydettiin haastatteluun, ainoat vaihtoehdot haastattelulle olivat seuraavana päivänä eli perjantaina aamupäivällä olevat kaksi aikaa. Muuten minut olisi jätetty kuvioista pois. Eihän se muu auttanut, piti keksiä nykyisen paikan pomolle äkillinen meno aamulle ja ottaa siis palkatonta tuo pari tuntia.

Nyt sitten odottelen, lupasivat ilmoittaa juhannuksen jälkeen. Toivottavasti tärppäisi, nykypaikka on aika natsitalo.

• --------

Eihän siellä työajalla voi käydä. Siis työnantajan maksamalla ajalla. Sen sijaan voit kyllä hyvin ottaa palkatonta vapaata kesken työpäivän, eikä sinun tarvitse selittää työnantajalle mitään. Sanot vain, että on henkilökohtainen meno, joka pitää hoitaa juuri silloin. Sehän on jopa tottakin.

Ja tiedoksi joillekin, kyllä todellakin työhaastattelu voi olla vain ja ainoastaan virka-aikana. Ne, jotka ovat saaneet haastatteluajan illaksi tai viikonlopuksi, ovat arvatenkin hakeneet johonkin pienehköön yritykseen, jossa haastattelijana on ollut yrittäjä, eli paikan omistaja. Jos taas kyseessä on iso firma, jossa haastattelijana on joku työntekijä, niin hyvinkin helposti häntä kiinnostaa lähteä ajoissa kotiin. Ja jos työhaastattelu on paikkaan, mihin on hakijoita 20 (ja nykyisinhän voi olla satoja), niin eivät he jää odottelemaan yhden potentiaalisen työntekijän kohdalla milloin hänelle sattuu sopimaan, vaan ottavat helpomman tyypin. Toki silloin kun hakee paikkaa, johon vaaditaan erityisosaamista ja sopivia työnhakijoita on vähän, niin silloin joustetaan.

• totta kai se käy

Jos on kuukausipalkka, niin en näe siinä ongelmaa. Töitä on kuitenkin painettu urakalla. Moni on poissa mitä kummallisimmilla selityksillä.

• Kysymys....

"Ne, jotka ovat saaneet haastatteluajan illaksi tai viikonlopuksi, ovat arvatenkin hakeneet johonkin pienehköön yritykseen"

No, jos luet esimerkiksi HP:n ja IBM:n pieniksi yrityksiksi, niin mitä ne isot ovat.

Molemmista olen saanut haastatteluajan illaksi.

• ---------
        Kysymys.... kirjoitti:

"Ne, jotka ovat saaneet haastatteluajan illaksi tai viikonlopuksi, ovat arvatenkin hakeneet johonkin pienehköön yritykseen"

No, jos luet esimerkiksi HP:n ja IBM:n pieniksi yrityksiksi, niin mitä ne isot ovat.

Molemmista olen saanut haastatteluajan illaksi.

Okei. Ne, jotka hakevat töihin jonnekin muualle kuin HP:lle tai IBM:lle eivät välttämättä saa työhaastatteluaikoja illoiksi. Itse en todellakaan pidennä työpäiviäni minkään haastattelun takia, vaan jos ei työ kiinnosta sen vertaa, että viitsii järjestää aikaa päivällä, niin otan sellaisen hakijan, jota se kiinnostaa. Tiedän, etten ole läheskään ainut, joka näin ajattelee.

• mek

Työnantajalle ei tarvitse syytä kertoa vaan riittää kun sanoo että on hekilökohtaisia asioita niin se riittää tai sitten keksi vaikka hammaslääkäri käynti on hyvä tekosyy. Jos mahdollista niin yritä saada työpaikkahaastattelu työajan jälkeen ja se sopii monelle jotka haastattelevat ettei vanhassa paikassa utle epäilykisä niin hyvä tulee.

• yh-mama

Kerro esimiehellesi vain puoli totuutta eli tarvitset henk.koht menoihisi vapaata.Sano että olet halukas tekemään joka minuutin takaisin jos ei muuten onnistu.Menee läpi varmasti.

• sano edes jotain

Koeajalla ei voi saada potkuja, mutta heti sen päätyttyä työsuhteen voi katkaista syytä kertomatta. Voithan sanoa meneväsi lääkäriin jos et voi kertoa totuutta.

• +65+65+651+651+651+6

Koeajalla voin saada kenkää ½ tunni varoitusajalla. Ja tämä menee tismalleen kuten laki sanoo.

• töitä saanut

Koeajalla nimenomaann voi lopettaa ilman irtisanomisaikaa, puolin ja toisin.
      Ja isoonkin työpaikkaan voi sopia haastattelun vaikka klo 7 aamulla. Antaa hyvän kuvan hakijasta kun sanoo, että on kiireitä töissä eikä voi olla pois.

• poispois

Minä kävin "hammaslääkärissä" kesken päivän, kun piti päästä työpaikkahaastatteluun. Oli ihan pätevä syy, koska hammas oli lohjennut työpaikan lounaalla kaikkien todistaessa, joten se oli luonnollinen syy olla poissa. oikeesti kävin jo edellisenä aamuna klo 7.00 siellä hammaslääkärissä, mut eihän sitä tarvii kertoa aina totuutta. Mulla on syynä myös aika natsimeininki ylemmänjohdon puolelta ja palkka, joka on vain 100e/kk parempi, kuin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus. Toisessa paikassa palkka oli noin 1600e/kk enemmän kuin nykyinen liksa. Lisäksi työtehtävät tosi mielenkiintoiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe