Kenestä haaveilet

lottamari<3

mies/nainen? Onko hän julkkis, työkaverisi, ystäväsi, naapurisi, pomosi, joku muu...kenties oma kulta, vaimoke/mies?

Jokaisella on aina joku tietty ihminen mielessä, johon hän tuntee vetoa ja josta hän haaveilee ja unelmoi kaikkina ikävuosinaan. Se ei välttämättä ole edes oma poika tai-tyttöystävä ,oma mies tai vaimo vaan joku salainen tai vaikkapa ihan julkinenkin ihailun kohde.

Sinkkulla voi olla useitakin ihastumisen kohteita, joista haaveilee, mutta jokaisella on varmasti se yksi ylitse muiden. Uskallatko kertoa? :)

Entä, onko parisuhteessa olevalla ja elävällä lupa ihastua ja haaveilla toisesta, voiko sitä välttää ja onko se oikein tai mielestäsi hälyttävä merkki omassa parisuhteessa?

37

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 86

      Tuossa nyt tuli aika paljon yleistettyä. Itse en väittäisi ikävuosina 17-23 ollut sen pahemmin ihastunut kehenkään erityiseen. Monet varmasti priorisoivat haaveilun kohteeksi jonkun toisen ihmisen, mutta varmaan löytyy paljon niitäkin jotka ensisijaisesti haaveilevat jostain ihan muusta. Saatan tietenkin olla väärässä, ehkä lähtökohtaisesti ihmisen kaipuu toisen luo ja tuntea läheisyyttä, hyväksyntää, rakastetuksi tulemista ovat niitä kaikken oleellisimpia asioita... sitä nyt ei vain jakseta tiedostaa tämän päivän yhteiskunnassa eikä sitä painoteta tarpeeksi.

      • lottamari<3

        Voi olla että yleistin, mutta uskon että ihmisillä pitää olla haaveidensa ja unelmiensa ja toiveidensa perustana jotain konkreettista, johon hän ihailunsa ja haaveensa kohdistaa.

        Haaveilla voi tietysti noin yleisluontoisesti rakkaudesta, hellyydestä, halusta olla jollekin tärkeä ja tuntea läheisyyttä, mutta jotta tuo tunne tunne tulisi todelliseksi ja konkretisoituisi, niin ihminen,...en tiedä,.tietoisesti tai tiedostamatta etsii/hakee itselleen ihailun tai rakkauden/palvonnan kohteen, johon nuo tunteensa voi kohdistaa.

        Ihailun kohteet saattavat vaihtua hyvinkin pian, tai sitten joku haaveilee siitä samasta saavuttamattomasta ja haluaakin pitää hänet sellaisena mielessään, jotta haaveiu olisi aina mahdollista ja se olisi tie tai väylä pois arjesta.

        Ehkä ihailun ja haaveilun kohdistaminen johonkin toiseen pitää ihmisen alitajuisen rakkauden kaipuun kipinää yllä, jotta ihminen ei sisältä kuolisi ja tuntisi itseään täysin turhaksi ja tyhjäksi. Siksi meillä pitää olla ihastumisia, ihailun ja palvonnan kohteita, kaipuuntunteita ja saavuttamattoman ikävää, koska se pitää toivoa rakkaudesta ja rakastamisesta yllä.


    • Taidan olla nyt oikeen latteuksien ja tylsyyksien tylsyys, mutta mä haaveilen kyllä edelleenkin omasta miehestäni, kun haaveilen. saatan päivällä katsella hänestä otetttuja kuvia ja itsekseni ihan hymyillä sille hyvälle tunteelle jonka siitä kuvan katsomisesta saan. Katselen usein hänen kasvojaan, niistä mä pidän valtavasti.

      Toki muustakin kropasta, mutta kasvoissa, huulissa ja silmissä on sitä jotakin mikä aina hurmaa uudestaan. Joku kipinä ja joku mikä koukuttaa katsomaan ja taas katsomaan. Sitä samaa mä teen myös hänen ollessaan tässä kotona. Saatan katsella häntä kun hän jotain omiaan tekee ja ajattelen itsekseni hänestä kaikkia ilahduttavia juttuja. Joskus toki jos ollaan vähän riitamielellä, tulee mieleen vähemmänkin mukavia ajatuksia, mutta ne liittyy aina siihin tilanteeseen ja mielipiteeseen tai asiaan.

      Että osaat olla ärsyttävä ja luulet olevas oikeassa tyyppisiä ajatuksia. Tai pitääkö sanoa noin pahasti, sillon kun mulle tulee pahamieli hänen tylyydestään.

      Mutta mielummin niitä positiivisia asioita kuiteskin miettii. :)

      Entä, onko parisuhteessa olevalla ja elävällä lupa ihastua ja haaveilla toisesta, voiko sitä välttää ja onko se oikein tai mielestäsi hälyttävä merkki omassa parisuhteessa?

      - Miksei voi, mutta itselle sen kerran kun sorruin haaveilemaan toisesta miehestä mun parisuhde oli jo virallista eropaperia vaille loppu. Ja mulle se on merkki siitä, että mun tunteet on jäässä tai kuollu, jos alan muista haaveilemaan. Eri asia sitten nää ns. kuvat joita ihastellaan, mutta en minä niistäkään miehistä koskaan haaveile. He vain voivat olla komeita ja säväyttää sillä hetkellä, toisena hetkenä en taas huomaa koko äsken niin komeaa miestä olenkaan. Mielialasta kai kii?

      • Niin, mä miellän haaveilun sellasena, että haaveilisin yhteisestä tulevaisuudesta tai yhteisistä hetkistä haaveen kohteen kanssa. Ja sellaisia mulla ei tosiaan ole. Komea kuva on vain komea kuva ja se joka hänen kanssaan on, kaikin mokomin en ole kade enkä haikaile mitään kontaktia. Silmää vaan ilahduttaa joskus nähdä kauniita ja komeita ihmisiä, poikkeuksellisen kauniita tai komeita. Vähän kuin taideteos, mitä ihminen ei tietenkään ole. Vertauskuvallisesti vain. :)

        Nyt huilimaan. Väsy painaa.


      • lottamari<3

        Rakastuneena parisuhteessa tuskin sitä muita huomaakaan tai kenestäkään muusta haaveilee kuin vain sen oman rakkaansa, se on parasta tietenkin ja silloin kaikki on kohdillaan.

        Sinulle se ihailun, kaipuun ja palvonnan kohde on oma puoliso ja et tarvitse hänen rinnalleen ketään muuta, koska hän täyttää kaikki sinun unelmasi rakkaudesta ja rakastamisesta. Hyvä niin, se on hieno asia.

        Jossain vaiheessa ihmiset kuitenkin tarvitsevat noiden omien tunteidensa julkituomiseksi kohteen - toisen ihmisen, jota voi ihailla, palvoa ja joko julkisesti tai salatusti rakastaa. Pelkkä haavekuva jostain olemattomasta, jolla ei ole kenenkään kasvoja harvoin riittää meidän unelmiemme kohteeksi, se ei tuo itselle sitä mielihyvän tunnetta, jonka jonkun tuntemamme oikeat kasvot, joihin voimme nuo palavat intohimomme ja ihastumisemme tunteet kohdistaa.

        Sinäkin katselet ja tarvitset nuo valokuvat, jotta voit kohdistaa kaikki ihailusi ja rakkautesi kohteeseen. Ihailet hänessä hänen piirteitään, jotka näet joka päivä ja jotka ovat tulleet sinulle tutuiksi ja rakkaiksi. Ajattele, jos katsoisit kuvaa jossa kuvan laatu olisi heikko ja hän hämärän peitossa, etkä voisi ihastella ja katsella häntä muuta kuin utuisena hämyisenä,..mielesi ei muistaisi, etkä tuntisi sitä samaa sykähdyttävää tunnetta samalla tavoin kuin mitä tunnet, kun konkreettisesti näet nuo kasvot edessäsi.

        Et ollut yhtään tylsä...hienosti kerrot rakkaastasi :)


      • lottamari<3 kirjoitti:

        Rakastuneena parisuhteessa tuskin sitä muita huomaakaan tai kenestäkään muusta haaveilee kuin vain sen oman rakkaansa, se on parasta tietenkin ja silloin kaikki on kohdillaan.

        Sinulle se ihailun, kaipuun ja palvonnan kohde on oma puoliso ja et tarvitse hänen rinnalleen ketään muuta, koska hän täyttää kaikki sinun unelmasi rakkaudesta ja rakastamisesta. Hyvä niin, se on hieno asia.

        Jossain vaiheessa ihmiset kuitenkin tarvitsevat noiden omien tunteidensa julkituomiseksi kohteen - toisen ihmisen, jota voi ihailla, palvoa ja joko julkisesti tai salatusti rakastaa. Pelkkä haavekuva jostain olemattomasta, jolla ei ole kenenkään kasvoja harvoin riittää meidän unelmiemme kohteeksi, se ei tuo itselle sitä mielihyvän tunnetta, jonka jonkun tuntemamme oikeat kasvot, joihin voimme nuo palavat intohimomme ja ihastumisemme tunteet kohdistaa.

        Sinäkin katselet ja tarvitset nuo valokuvat, jotta voit kohdistaa kaikki ihailusi ja rakkautesi kohteeseen. Ihailet hänessä hänen piirteitään, jotka näet joka päivä ja jotka ovat tulleet sinulle tutuiksi ja rakkaiksi. Ajattele, jos katsoisit kuvaa jossa kuvan laatu olisi heikko ja hän hämärän peitossa, etkä voisi ihastella ja katsella häntä muuta kuin utuisena hämyisenä,..mielesi ei muistaisi, etkä tuntisi sitä samaa sykähdyttävää tunnetta samalla tavoin kuin mitä tunnet, kun konkreettisesti näet nuo kasvot edessäsi.

        Et ollut yhtään tylsä...hienosti kerrot rakkaastasi :)

        Muistan kyllä piirteet muutenkin, mutta kun on ikävä on helppoa avata kansio ja katsoa kuvia. Mä olen muutenkin semmonen, että katselen rakkaiden ihmisien kuvia ja ajattelen heitä samalla. :)

        Palautan mieleeni jotain mukavia yhteisiä kokemuksia ja hetkiä.


    • vasemmistoanarkisti

      En tiedä yhtäkään konkreettista esimerkkiä sellaisesta naisesta, josta unelmoin. En siis haaveile kenestäkään oikeasta henkilöstä.

      • lottamari<3

        Ok. Ehkä se jonakin päivänä eteesi tulee. Et tarvitse ilmeisesti ketään elämääsi, sinulla on kaikki hyvin ja tällä hetkellä se riittää sinulle.


      • luetun ymmärtäminen
        lottamari<3 kirjoitti:

        Ok. Ehkä se jonakin päivänä eteesi tulee. Et tarvitse ilmeisesti ketään elämääsi, sinulla on kaikki hyvin ja tällä hetkellä se riittää sinulle.

        Voiko nainen olla todella noin tyhmä?


      • vasemmistoanarkisti
        lottamari<3 kirjoitti:

        Ok. Ehkä se jonakin päivänä eteesi tulee. Et tarvitse ilmeisesti ketään elämääsi, sinulla on kaikki hyvin ja tällä hetkellä se riittää sinulle.

        Mun kriteerit (ei toki sama kuin unelma) on nyt sellaisia, että ne rajaavat tarjontaa aika paljon.

        Muijan totta kai haluan, mutta kuitenkin sellaisen joka jotakuinkin täyttää kriteerit.


    • hullu833

      Olen parisuhteessa ja Marina Diamandista haaveilen niinkun miljoonat muutkin ihmiset

      • taivaanvuohi62

        kuka?


      • mies 86
        taivaanvuohi62 kirjoitti:

        kuka?

        Mikä siinä mimmissä niin kiehtoo? Lauluäänikin on omituinen.


    • ätmi

      Haaveilen kaikista hyvän näköisistä naisista.

    • ne siniset silmät

      Osallistun eräälle kurssille ja haaveilen sen opettajasta. Minua vanhempi, vähän päälle nelikymppinen nainen, mutta niin hyvin säilynyt, että en ensin meinannut uskoa, kun kuulin hänen ikänsä. Vähän tyttömäinen, pieni ja hento. Siis sellainen kiltin tytön oloinen, mutta kuitenkin maailmaa nähnyt ja elämässä kaikenlaista kokenut. Varaustilanteestaan en tiedä, ei ainakaan ole miehestä tai perheestä maininnut mitään, kun on joskus yksityisasioista juteltu. Tosin niin paljon näitä epävirallisia tai kurssin aiheeseen liittymättömiä keskusteluja ei ole ollut, että niistä voisi mitään varmaa päätellä.

    • Mankelimimmi

      Ei kuka vaan mikä: Ei tarvitsisi kuunnella vittuilua tai ohjailua päivääkään.

    • Mankelimimmi

      On yksi haaveen kohde siis mies joka oli kangastus verkkokalvollani vain ja kosketus jäi todella vain hetken käsinkosketeltavaksi.
      Jokin siinä miehessä vain vetoaa koska vuosia yhteisestä haaveilin. Pikkuhiljaa todellisuus hiipi ja irti oli päästettävä. Jäi uutta odottamaan mutta odotus venytovenymistään ja usko sekä mielenkiinto alkoivat hiipua? Uskallus nollaan ja etsimään syitä miksi niin harhaan ihminen voi suistua.
      Ihmetellen yhä. Jotain vinkkejä ja todellisuutta niinkuin olisi ollut mutta on helppo heittää ajatukset pois vain koska itse päästään sekaisin.

    • marco8

      Yx nainen, sellainen jota ei koskaan saa, ja mitä ei kannata ees enää yrittää. 1,5-vuotta yritin, turhaan. Sellanen nainen jota ei voi ees vihata koska ei oo mitään vihattavaa, se vaan on. ihana. joskus mä soitan, miten se sanoo nimensä kun vastaa. Mä tykkään susta aina Marissa.

    • Mankelimimmi

      Haaveita saa ja pitää olla. Etukäteen ei kannata kiinnostusta kertoa koska silloin se tietää huonoa onnea. Siispä olen oppinut pitämään suuni kiinni ja näytän kiinnostukseni vain sille jolle se kuuluu. Lopetin jopa kertomisen ystäville ja sukulaisille mieleisistä tyypeistä. Niin on paras.

    • "Kenestä haaveilet "

      -En yhtään kenestäkään.

      En ole haaveilija-tyyppiä. En muista, että olisin teininäkään koskaan haaveillut kenestäkään julkkiksesta tms. Olen varmaan hieman tylsä siinä mielessä.. =P

      "onko parisuhteessa olevalla ja elävällä lupa ihastua ja haaveilla toisesta, "

      -Jokaisella on päässään oikeus ja vapaus ajatella ihan mitä haluaa ja ihan kenestä tahansa. Kunhan ne jäävät sinne ajatusten tasolle...

    • Taidan pitää suosiolla turpani kiinni.

      • ---

        Kiitos.


    • kelpaako tämä?

      Haaveilen tietynlaisista naisista, mutta en kenestäkään tietystä henkilöstä. Tai no joskus, viimeksi eilen, törmää johonkuhun, josta haaveilee vähän aikaa.

    • vieläkin...

      Haaveilen Jukasta

    • Paljastuksia

      Vuosien takainen ihastus on aina välillä mielessä. Koskaan ei vaihdettu muutamaa sanaa enempää, eikä sen paremmin tunnettu. En niin siitä ihastus-osiosta välitä, mutta siinä olisi voinut olla jotain... elämää suurempaa ehkä? Ei mitään rakkautta, vaan sielunkumppani, tiedäthän. Se, miten silloin jätin asiat selvittämättä, on oikeastaan tähän mennessä ainoa asia elämässäni, mitä kadun. Aika hyvin sekin.
      Ei tällaisia ihmisiä usein tule vastaan.
      Ehkä vain kuvittelin kaiken.
      Ehkä seuraavassa elämässä sitten.

    • taivaanvuohi62

      Yksi on proffa, ei mikään komistus mutta sotahistoria näpeissä! Vaikka on ätminkäisen näköinen, olin hulluna.
      Suuri Rakkaus taas on bibo-maanisdep-skitso-alkoholisti. En haaveile, nököttää luodollaan silloin kun ei ole mielisairaalassa, mutta rakastan aina.

      • mies 86

        Wtf?


      • taivaanvuohi62
        mies 86 kirjoitti:

        Wtf?

        Mitä osaa et ymmärtänyt?


    • juhannus-jussi

      Haaveilen Jutta Urpilaisesta. Ihan oikeasti. Pahinta tässä on se että en edes ole demari.

    • humanperson

      Mulla on kolme eri ihmistä joita mietin.

      Kahden kanssa on ollut juttua aikanaan asioista ja kolmas on vaan muulla tapaa iskenyt mieleen.

      Ajattelen näitä ihmisiä hyvin eritilanteissa eri tapaa, vaikka kaikki antoi syyn ajattella.

      Tästä jonka kanssa en varsinaisesti jutellut, mutta hän teki asiaa muuten esiin, olen päässyt vähän ajatuksen tasalla erille, mutta kaikkien ihmisten mielialat liikkuu, eikä kukaan ole koskaan pois ajatuksen tasalta.

      • Mankelimimmi

        Ihan just nyt vaikka ihan läheisyys olisi ajatuksena kiva mutta sekin on aika kaukainen ajatus toteutuaakseen.


    • abcdefg...

      Kun uskoo johonkin, syntyy toivo. Toivossa on hyvä elää, kunnes sitten syttyy rakkaus :))

    • 5+19

      Haaveilen entisestä luokkakaverista ammattikoulusta, tuli todellakin sellainen fiilis, että hän on kuin tehty minulle kun päästiin viettämään koulun puolesta aikaa kahdestaan, mutta niin vain ei tullut vastakaikua.

    • nnnnnn

      Haaveilen naapuristani.
      Kuinka säälittävä olenkaan.

      • lottamari<3

        ups....mitä jos teemu asuukin naapurissani :)


      • vihainen lukija
        lottamari<3 kirjoitti:

        ups....mitä jos teemu asuukin naapurissani :)

        Ei saa lotta kiusata Teemua!!


    • Täl hetkellä en kenestäkään. Vaikee edes yrittää haaveillakaan kun ketään kiinnostavaa ei ole näköpiirissäkään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      125
      2741
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      478
      2462
    3. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      102
      1857
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      79
      1641
    5. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      66
      1297
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      45
      1281
    7. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      87
      1225
    8. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1155
    9. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1116
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      92
      1086
    Aihe