Mietityttää oma ruokavalioni. Syönkö liian vähän vai paljon? Aamulla syön pari viipaletta leipää, useimmiten vaaleaa jossa kuituja tms, päällä vähän margariinia, juustoa muutama viipale ja puolikas kinkun viipale ja kurkkua. Päivällä syön lämpimän aterian (esim. riisiä, perunaa, broiskua, jauhelihaa, raejuustoa, salaattia). Töiden jälk. pari, kolme karjalanpiirakkaa tai muromysliä maidon kera. Illalla taas aamupalan kaltaisesti leipää tai rahkaa. Käyn salilla 3 krt/vko ja pyöräilen muina päivinä. ja kulutan kerralla n. 1000 kcal. Olen ihmetellyt kun painoni pysyy aina vaan samana vaikka kuinka harrastan liikuntaa. Olen 26v mies, 170 cm ja 85 kg.
Ruokavaliosta
3
352
Vastaukset
- Miksu
Syön töissä välipalana yleensä yhden banaanin ja toisen joskus illemmalla.
- XXX
Ihan oikeasti.
Keho ei mielellään luovu rasvavarastoistaan, koska ne ovat tärkeitä henkiinjäämisen kannalta, siksi laihdutus on hankalaa. Jos syö hyvin vähän, keho alkaa pitämään entistä tiukemmin kiinni rasvoistaan. Keho pitääkin tavallaan huijata laihtumaan.
Pieniä vinkkejä:
-Pyri syömään mahdollisimman monta pientä ateriaa päivässä, jotta aineenvaihdunnan taso pysyy korkealla. 6 ateriaa päivässä on hyvä määrä.
-Vähennä hiukan hiilihydraattipitoisia ruoka-aineita, eteenkin ilta-aterioilta. Jos keholla on saatavilla runsaasti hiilihydraatteja, se polttaa niitä eikä kehon rasvoja.
-Lisää reilusti proteiinia ruokavalioosi (maitotuotteet, liha, kala, munat tms.) Syö joka aterialla jotakin proteiinipitoista.
-Huolehdi, että saat riittävästi hyviä rasvoja (öljyt, pähkinät, kalan rasva) päivittäin. Sopiva määrä rasvoja päivässä on 0,5-1 g per painokilo tai 30% päivittäisestä energiantarpeesta. Rasva ei lihota vaan auttaa polttamaan rasvaa.
-Juo paljon vettä - Kisse
syöt kyllä aika vähän. Itse painan 70 kiloa (pituutta 175 cm), ja muutamaa ns. korvien välissä :)) olevaa kiloa tässä tiputtelen...
Syön 6-7 ateriaa päivässä (ateriaksi lasken tässä tapauksessa myös välipalat). Liikun myös erittäin aktiivisesti, joten ruoan määrää en sinänsä ole pienentänyt, jättänyt vaan huonot hiilihydraatit pois ja lisännyt kasvisten ja proteiinien osuutta.
Energiankulutustani olen laskeskellut ja todennut, että laihdun hitaasti mutta varmasti kun saan ravinnosta 2000 kcal/päivä. Eli uskoisin sinun painavampana ja myös aktiivisesti liikkuvana tarvitsevan ainakin 2500 kcal/päivä. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474