Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Surkea yksinäinen juhannus

yksin.

yksinäisen surkea elämä ja juhannus. Ei se ikinä lopu.

8

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyh pakkojuhlat

      Mulla on vasta 15 viettämätöntä juhannusta takana ja en vietä muutenkaan mitään juhla- enkä pyhäpäivää - en edes omaa syntymäpäivää. Itse asiassa asia ei tunnu enää missään, koska kaikki on kiinni omasta suhtautumistavasta. En välitä suoraan sanottuna samoista asioista, joista suurin osa ihmisiä välittää ja olen tullut immuuniksi sosiaaliselle samankaltaisuuden paineelle. Keksin omia juttuja ja loppujen lopuksi aika ei edes riitä niiden tekoon. Tosin tämä omaan seuraan rakastuminen ei tapahtunut hetkessä ja kääntöpuolena on myös se, että tiedän tarvittaessa voivani kävellä ovesta ulos ja jutella vastaan tulevien vieraiden ihmisten kanssa eli sosiaalisia taitoja ja itsevarmuutta löytyy ja olen myös sosiaalisessa ammatissa. Toisaalta olen myös introvertti luonteeltani ja riittävä määrä yksin oloa on minulle elintärkeää. Kun on sinut itsensä kanssa ja pystyy itsenäisesti tekemään kaikkia asioita, ei kärsi yksinäisyydestä niin paljon. Ei kaikkien tarvitse elää juuri samalla tavalla. Onnellisuus on HENKILÖKOHTAINEN asia. Voit myös olla varma siitä, että on ihmisiä, jotka suorastaan kärsivät tästä päivästä, koska joutuvat sen pakosta viettämään seurassa, jossa eivät oikeasti viihdy. Joillekin perheen tai "kavereiden" kanssa oleminen voi olla täyttä pakkopullaa tai jopa painajaista. Itse nautin ansaitusta valinnanvapaudestani suuresti...

      • näin minä.

        minä en ole vuosiin viettänyt joulua , syntymäpäiväjuhlia enkä muitakaan juhlia. Aluksi tuttavat ja ystävät ihmettelivät.


    • Pyh kulutusjuhlatkin

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11539032

      Onneksi minulla on samanlaisia tuttavia. Tosin hekin viihtyvät hyvin yksin, mutta olen oppinut olemaan ottamatta asiaa henkilökohtaisesti ja sitten kun tavataan ja puhutaan, puhutaan koko täyttä asiaa ja tulen siitä onnelliseksi. Tietysti voin aina kääntyä tarvittaessa heidän puoleensa. Itse asissa tuttavani ovat ihania. Ei mitään tyhjänpäiväistä smalltalkia tms. asioiden kiertelyä. Olen oppinut (naisena) hylkäämään naistenlehtien ihmissuhdeohjeet ja neuvot sekä vertailun.

    • samoin.

      Yksinäinen juhannnus täälläkin. Plääh. Tuntuu siltä että kaikilla muilla olisi tosi hauskaa mut mä vaan istun kotoo. Tulee aika luuseri olo.

    • pas.ka mies.

      Mi yhdestä juhannuksesta. Olen ollut 12 vuotta yksin, joulut ja uudet vuodet kans yksin.

      • EPÄTOIVONEN

        KYLLÄ JUHANNUKSENA PITÄS NYT VÄHÄN IHMISELLÄ OLLA TEKEMISTÄ JA PIRISTYSTÄ
        EI KAI TÄHÄN AUTA KUN 9MM EI TARTTEIS MUREHTIA MISTÄÄ


    • jhngr

      Tätä lukiessa mietin että juu niinhän se on, itsekseen olemisessa ei ole mitään vikaa, MUTTA silti olen vahvasti sitä mieltä että ihmisen yksi perustarve on sosiaalisuus. On surullista että pitää uskotella itselleen että näin on hyvä, olenhan jo niin ja niin kauan yksinäni ollut synttärit/joulut ja juhannukset. Ei sen pitäisi niin mennä. Yksin olo muuttaa luonnetta.. Vuorovaikutuksestahan se elämä syntyy. Ei tässä viestissä kai mitään tärkeää pointtia ollut, mutta veikkaan että moni joka ajattelee viihtyvänäs hyvin yksin kokee kuitenkin pienen piston sydämessä että mitä jos..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe