Olen ensimmäistä kertaa ostamassa itselleni mustaa (uutta) autoa tai oikeastaan helmiäismustaa ja minua on varoiteltu mustasta väristä ongelmallisena. Pesen autoni aina käsin painepesurin kanssa.
-Onko helmiäismusta yhtä hankala kuin tavallinen musta?
-Onko mustassa muutakuin, että sitä joutunee pesemään ja vahaamaan useimmin kuin muita värejä.
nm. olenko lyönyt käteni paskaan.
Mustan auton omistaneet
6
1445
Vastaukset
- menossa,
eikä mitään pahempaa sanottavaa, jos tuo hieman useammin toistuva peseminen ei tuota ongelmia. Ja vielä vaha sillontällön pintaan, niin avot, ei parempaa auton väriä olekaan. No jos nyt jotakin, niin varaa heti paikkausväri mukaan, koska kiveniskemistä erottuu vaalea pohjaväri ikävästi. Ne tosin kannattaa paikata jo ruostumisenkin estämiseksi.
- Mie
...siinä, missä muutkin. Ei sen kummempaa. Kaikki, mitä on sanottu muista väreistä pätee yhtä hyvin ja huonosti mustaankin.
- mustanaamio
Pestyä tulee useammin kyllä, kun lika tosiaan näkyy ja haittaa ihan eri tavalla kuin edellisissä (sininen, sininen, harmaa).
Vahaus sen sijaan ei tunnu ongelmalta, mulla on kovavaha ja väittävät että kerta vuodessa riittää siitä leikistä. Ei siis ole vielä tullut täyteen .. - ,,,
Ei lian tarttuminen ole väreistä kiinni. Toki musta pinta on korkeampilämpöinen kuin vaikka valkoinen mutta ei ole mitään tutkimustietoa, että se vaikuttaisi likamateriaalin tarttumiseen.
Kuivanut pölymäinen lika näkyy visuaalisesti helpommin mustan pinnalta mutta tällä visuaalisuudella ei ole mitään matemaattista merkitystä korin kestävyyteen. Paitsi tietysti omistaja tajuaa paremmin pitää maalipinnan hyvässä vahassa. - MJV
Ensimmäisen ja viimeisen oli minulla musta auto. Jos sen haluaa puhtaaksi, koneellinen harjapesu oli ainoa mahdollinen. Käsin kun yritti saada puhtaaksi (tai painepesurilla), oli pestävä 3 kertaan ja annettava kuivua välillä. Märkä lika kun ei näy mustassa pinnassa, mutta kuiva kyllä. Se auto oli Plymouth Belvedere 1967.
T. Matti- JJK
Hyvästä maalipinnasta, jossa on vahaa, lähtee lika aivan helposti. Riippumatta väristä. Oliko autosi MATTAmusta ? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464896Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183527Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322808Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu942560Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81468Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101462Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1361389Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267