Rintaliivit

Reuma ikuisesti

Mulla on paha nivelreuma. eikä aina rintaliivin pukeminen ole helppoa. On kiva tapa jos onnistuu pukee yläkautta hakaset valmiiksi kiinni. On mulla mennyt muutamat rintaliivit uusiksi niitä halpiksia. Pitkät rintaliivit ovat helpompia pukea ei kyllä uskoisi ku on kokenu.

13

380

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekäettä käyttäjä

      Rintaliivit on liian löysät jos ne pystyy pukemaan päälleen valmiiksi kiinnitettynä. Jos kädet ei taivu sulkemaan hakasia takana tai vyötärö ei ole niin paljon ohuempi kuin rinnanalus että voisi pyöräyttää vyötäröllä ympäri, on ostettava rintaliivit joissa hakaset on edessä.

      Pitkissä rintaliiveissä takakappale ja sen mukana hakaset asettuvat alemmas joten kädet voivat taipua taakse paremmin. Sen vuoksi pitkiä liivejä käytetään usein sellaisen mekon kanssa jossa selkä on reilusti avoin.

    • .......

      Entä Sloggi-yläosa, sen saa alakautta ja pujota kädet henkseleihin. hakasia ei oo.

      • Sekäettä käyttäjä

        Sloggin yläosa on toppi eikä rintaliivi. Se puetaan kuten muutkin puserot.


      • palleatuelliset mielessä
        Sekäettä käyttäjä kirjoitti:

        Sloggin yläosa on toppi eikä rintaliivi. Se puetaan kuten muutkin puserot.

        Sekäettä käyttäjä ja muut, kertokaa minkälaiset palleatuelliset rintaliivit ovat parhaat käytössä. Ole harkinnut niiden hankkimista.
        Mitenkä niiden käyttö ja pukeminen eroaa tavallisista? Onko takakiinnitteiset mahdoton pukea? Voiko etukiinnitteisiä löysentää ja kiristää vatsan pömpötyksen mukaan? Auttaako ne rumiin jenkkakahvoihin?
        Kertokaa käyttäjät kokemuksianne!
        Tavalliset rintaliivit ovat 80C, onko palleatuelliset samaa kokoa, vai pienempää tai isompaa?


      • Sekäettä käyttäjä
        palleatuelliset mielessä kirjoitti:

        Sekäettä käyttäjä ja muut, kertokaa minkälaiset palleatuelliset rintaliivit ovat parhaat käytössä. Ole harkinnut niiden hankkimista.
        Mitenkä niiden käyttö ja pukeminen eroaa tavallisista? Onko takakiinnitteiset mahdoton pukea? Voiko etukiinnitteisiä löysentää ja kiristää vatsan pömpötyksen mukaan? Auttaako ne rumiin jenkkakahvoihin?
        Kertokaa käyttäjät kokemuksianne!
        Tavalliset rintaliivit ovat 80C, onko palleatuelliset samaa kokoa, vai pienempää tai isompaa?

        Pitkät rintaliivit ovat hankalat käyttää enkä käytä niitä kuin satunnaisesti (on enemmänkin kaapintäytteenä). En edes muista koska viimeksi olen tarvinnut. Olen todennut että parhaiten tehoaa jenkkakahvoihin ja pömppövatsaan tukeva kokopitkä body. Jos käytän mekkoa joka vaatii paremman alusasun jolla kropan saa tasaisen muodokkaaksi, pukeudun bodyyn. "Jämäkämpään" muotoiluun minulla on mittatilauksena tehty teräsluutettu korsetti.


      • palleatuelliset mielessä
        Sekäettä käyttäjä kirjoitti:

        Pitkät rintaliivit ovat hankalat käyttää enkä käytä niitä kuin satunnaisesti (on enemmänkin kaapintäytteenä). En edes muista koska viimeksi olen tarvinnut. Olen todennut että parhaiten tehoaa jenkkakahvoihin ja pömppövatsaan tukeva kokopitkä body. Jos käytän mekkoa joka vaatii paremman alusasun jolla kropan saa tasaisen muodokkaaksi, pukeudun bodyyn. "Jämäkämpään" muotoiluun minulla on mittatilauksena tehty teräsluutettu korsetti.

        Kiitos vastauksesta. Body ei jostakin syystä sovi mittoihini. Pompottava vatsa vaatisi niin ison koon, että peppu ja tissit jäisivät ilman tukea.
        Olen sovittanut erilaisia bodyja, mutta kaikissa sama vika, mitotus ja minun mitat ei kohtaa.
        Liiviliikkeen myyjä sanoi minulla olevan palleatuki rintaliivi ja housuliivi vartalon. Mitä sitten tarkoittikin?
        Kysyessäni näitä tuotteita sovitettavaksi myyjä kertoi, että niitä ei ole, koska tehtaat eivät valmista, vaikka kysyntää olisi reilusti.

        Netistä tietysti löytyisi mitä vaan, mutta tuntuu vähän vaikealta sovittamatta, eikä se vaihtorumbakaan kamalasti viehätä hyvin keskinkertaisella kielitaidolla.
        Mikäpä neuvoksi?


      • Sekäettä käyttäjä
        palleatuelliset mielessä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Body ei jostakin syystä sovi mittoihini. Pompottava vatsa vaatisi niin ison koon, että peppu ja tissit jäisivät ilman tukea.
        Olen sovittanut erilaisia bodyja, mutta kaikissa sama vika, mitotus ja minun mitat ei kohtaa.
        Liiviliikkeen myyjä sanoi minulla olevan palleatuki rintaliivi ja housuliivi vartalon. Mitä sitten tarkoittikin?
        Kysyessäni näitä tuotteita sovitettavaksi myyjä kertoi, että niitä ei ole, koska tehtaat eivät valmista, vaikka kysyntää olisi reilusti.

        Netistä tietysti löytyisi mitä vaan, mutta tuntuu vähän vaikealta sovittamatta, eikä se vaihtorumbakaan kamalasti viehätä hyvin keskinkertaisella kielitaidolla.
        Mikäpä neuvoksi?

        Minullakin on tällainen tasapaksu vartalo. Kun tarvitsen muodokkaampaa siluettia, pukeudun tuohon mittatilauskorsettiini ja vedän nauhat tiukalle. Korsetti ulottuu rintojen alle ja sen kanssa voi käyttää kuhunkin tilaisuuteen sopivimpia tavallisia rintaliivejä. Housuliivit ei innosta kovinkaan paljon enkä tarvitsekaan koska reiteni ovat sutjakat eikä ole peiteltävää.


    • ........

      Etkö voi käyttää erikseen rintaliivejä ja vartalotukea?

      • palleatuelliset mielessä

        Joskus nuoruudessani käytin lahkeellisia housuliivejä, joissa oli silloin sukkanauhatkin pitkiä sukkia varten.
        Nytkin olis tukisukilla käyttöä, jos löytäisi tukevat sukkanauhaliivit tai housuliivit ja niiden kanssa ajattelin palleatuellisia rintaliivejä.
        Sukkanauhaliivit ovat pelkkiä naruja, joita pömopömahalla ei kannata ajatellakkaan.
        Jos löytyusi edes napakat lahkeelliset housuliivit, niin voisihan niihin ommella sukkanauhat. Mutta ei löydy, ei sitten millään. Ei löydy myöskään kunnollisia, tarpeeksi pitkiä sukkanauhaliivejä.

        Yksinkertaisin ongelmanratkaisija, palleatuelliset rintaliivit ja napakat housuliivit, tai sukkanauhaliivit, ovat utopiaa tämän päivän liiviliikkeissä, tavarataloissa ja marketeissa.

        Suuri on ihmetykseni!
        Miksi näin on?


      • Selvä juttu
        palleatuelliset mielessä kirjoitti:

        Joskus nuoruudessani käytin lahkeellisia housuliivejä, joissa oli silloin sukkanauhatkin pitkiä sukkia varten.
        Nytkin olis tukisukilla käyttöä, jos löytäisi tukevat sukkanauhaliivit tai housuliivit ja niiden kanssa ajattelin palleatuellisia rintaliivejä.
        Sukkanauhaliivit ovat pelkkiä naruja, joita pömopömahalla ei kannata ajatellakkaan.
        Jos löytyusi edes napakat lahkeelliset housuliivit, niin voisihan niihin ommella sukkanauhat. Mutta ei löydy, ei sitten millään. Ei löydy myöskään kunnollisia, tarpeeksi pitkiä sukkanauhaliivejä.

        Yksinkertaisin ongelmanratkaisija, palleatuelliset rintaliivit ja napakat housuliivit, tai sukkanauhaliivit, ovat utopiaa tämän päivän liiviliikkeissä, tavarataloissa ja marketeissa.

        Suuri on ihmetykseni!
        Miksi näin on?

        Ei ole kysyntää joten ei kannata pitää varastossa. Pienikin varastomäärä olisi iso kun jokaista kokoa pitäisi löytyä.

        Pitää vaan ostaa netin kautta, sieltä löytyy.


    • .......

      Katselin juuri äsken sellaista vartalotukea, joka kiinnitetään tarralla, hinta 55 euroa.
      Ihme jos sairastat reumaa etkä ole nähnyt sellaisia.
      Käytin joskus sellaista vatsaa tukevaa liiviä, koska sukkahousut valuivat alaspäin, ostin sukat, en nykyisistä tiedä, ihan tavallisesta tavaratalosta ostin. Haittapuoli että on oltava alushame, muutoin kuultaa läpi.

      • palleatuelliset mielessä

        En ole nähnyt tarralla kiinnitettäviä vartalotukia. Voivat olla hyviä käytössä.

        Tavalliset takaa kiinnitettävät palleatuelliset rintaliivit ja napakat lahkeelliset housuliivit sukkanauhoilla tai 20 -30 cm pitkät sukkanauhaliivit kelpaisivat.

        Mikä ihme siinä on, että näitä niin tavallisia aikuisten naisten tarvitsemia liivejä ei löydy muualta, kuin netistä.
        Aina alan liikkeissä käydessäni olen ko. liivejä kysellyt, mutta "ei oo":ta on vain tarjottu.
        Varsinkin liiviliikkeiden myyjät ovat sanoneet, että kysyntää ko. liiveillä kyllä olisi runsaasti, mutta liivien maahantuojat eivät välitä pierun vertaa asiakkaidensa tarpeista ja toiveista, ei edes suurimpana ja kauniimpana itseään pitävä Triumph viitsi niitä tuoda maahan, vaikka ko. tuotteet ovat heidän normaalissa tuotannossa olevaa vakiotavaraa.
        Saksaanko tässä pitää lähteä liivejä sovittamaan ja ostamaan?


    • .......

      Etkö saa apua mistään että joku kääntäisi sinulle englanniksi?
      Oikeasti et tarvitse paljon muuta kuin mitat, kuvista näet onko malli sopiva.
      Rintaliivien vartalonympärys, keskivartalo, vyötärö, lantio.
      Googleta esitteitä taikka pyydä jotain alusvaatteiden erikoisliikettä tilaamaan haluamasi.
      Vaikea uskoa ettei löydy, pienirintaisellekin.
      Ottaisin mieluiten edestä kiinnitettävät kiputilat huomioonottaen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe