haluan lapsen...

saniainen

Oon ajatellut lasta jo pitkän aikaa, olen puhunut asiasta kihlattuni 23v. kanssa ja hän haluaisi myös. Olen (vasta?) 19 ja koko suku haukkuisi ja solvaisi minut ja lapseni. Heidän mielestä pitää olla oma asunto ja vakaa tulevaisuus vakituisine työpaikkoineen ainakin yli 20reippaasti... Musta asia ei ihan niin ole. Riittää kun on koulutus ja asiat sillätavalla että voi lähteä töihin kun lapsi on kasvanut.
Ei kai jokainen pari ole rahassa kylpenyt kun on lapsen saanut? Onhan lapsi toivottu.

Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta. =)

6

660

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susanna

Ei sen asunnon oma tarvi olla. Vuokra-asunto riittää. Mutta se on ehdottomasti oltava. Ja säännölliset tulot. Mikä "koulutus" voi olla suoritettu 19 vuotiaana. Peruskoulu vai... Höh. Kasva ja nussi muuten vaan. Mutta käytä ehkäisyä. En ihmettele sukusi reaktiota vaikka itsekin olen 19.

• Jani

Peruskoulu päättyy (yleensä) sinä vuonna kun täyttää 16, ja jos samana vuonna aloittaa kolmivuotisen koulutuksen (lukio tai ammattikoulutus) niin se päättyy sinä vuonna kun täyttää 19. Eli 19-vuotiaana varmaan suurimmalla osalla nuorista on taskussaan joko yo- tai ammattitutkinnon paperit.

• Työläinen

Lasta ei tehdä muiden vuoksi. Lasta ei myöskään jätetä tekemättä muiden vuoksi. Lapsi tehdään kun on aika.

Vakituisia työpaikkoja ei enää ole eikä tule, asuntoja maksetaan 50 vuotiaiksi, jolloin on myöhäistä. "Oikeaa aikaa", jolloin olisi vakituinen työpaikka, asunto maksettu jne. ei koskaan tule. Joka päivä on jokin ongelma, joku laina tai maailmansodan uhka, minkä vuoksi on "syy" jättää lapsi tekemättä. Sitten sitä ihmetellään 45 vuotiaana että "kas, ei me ehditty."

Nykyvirtauksen mukaiset "vastuullisten ihmisten" illuusio siitä että kaikki olisi tehty valmiiksi ennen lapsen hankintaa on lähinnä markkinavoimien keksintöä pidentää järjetöntä tuhlausta mahdollisimman pitkään.

Nuorena se vitsa on väännettävä.

• Paperityömies

...joo, ja yhteiskunnan muiden veronmaksajien sitten pitää elättää nämä vanhemmat sekä lapset vai? Ei huolta huomisesta, vaikkei ole rahaa, työtä saati asuntoa - lisäännytään silti, muut maksaa kaiken, helppoa. Siihen on hyvä tuudittautua aina, että eihän Suomessa lapsiperheitä voi kukaan rahatta, asunnotta, ruoatta, kodinhoitotuitta ja hoitopaikoitta jättää. Se on tämän holhous- ja paapomisyhteiskunnan ikuinen turvaverkko.

Lasta ei saisi tehdä myös oman itsekkyyden vuoksi. Ja kyllä se lapsikin kärsii, jos sen elämä on pelkkää sosiaaliavustusluukuilla juoksemista lopun elämäänsä. Vastuuttomuuteenko ihmiset kannattaa opettaa nyky-yhteiskunnassakin? Ei kuulosta todellakaan järkevältä. Päälihat ei kelpaa syötäväksi saati asunnonmaksuun, vaikka olisi kuinka kouluja käynyt ja opiskellut. Ja mitäs jos kaikki toimisivat yhtä vastuuttomasti tässäkin maassa, kuka nämä tuet ja avustukset maksaisi, jos kaikki heittäytyisivät sosiaalitukiparasiiteiksi ja lopettaisi verojen maksamisen? Siinä vielä suurempi "illuusio" mietittäväksi, jos yhteiskunta tähän asennemaailmaan kasvatetaan.

• wwww

Itse sain ensimmäisen lapseni 15-vuotiaana.

• minä

Et tee, etkä saa sitä lasta kenellekään muulle kuin teille itsellenne! Et paperityöläiselle etkä muille.
      Hankkikaa lapsi nyt. Nyt sinulla ja puolisollasi on voimia sitä hoitaa.

Onnea teille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4360
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4049
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3518
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3450
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      107
      2465
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2318
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2199
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2189
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2179
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2064
    Aihe