Mielestäni yli 40-vuotiaiden deittiongelmat eivät juonnu siitä että "naiset sitä ja miehet tätä jäkäti jäkäti", vaan KUMPIKIN sukupuoli pariutuu aivan yhtä vaikeasti. Voisikohan ongelmana olla se, että kun nuorena tutustuimme tuleviin kumppaneihin tutustuimme samalla moniin uusiin asioihin, kun nyt keski-iässä uuteen ihmiseen tutustuminen ei tuo mitään uutta elämään ja sen vuoksi uusi ihminen ei tunnu tarpeeksi mielenkiintoiselta?
Parikymppisenä elämä voi olla yhtä uusien asioiden juhlaa. On paljon kaikkea mitä et ole vielä koskaan kokenut, ja sitten kun tutustut niihin kivan oloisen ja näköisen ihmisen kanssa, saatat myös hurmaantua tuohon ihmiseen koska hänen kanssaan oleminen tuo jatkuvaa onnistumisen iloa... Nelikymppinen on kokenut jo "kaiken". Hänestä, tai meistä, on voinut tulla myös varsin varovainen monessa asiassa kun on nuoruuden ylilyönnit mielessä. Ekstremeasioihin suhtaudutaan penseästi - ei sinne maailmanympärimatkalle enää niin herkästi lähdetä. Tai yksinkertaisesti tiedetään että se ei tule onnistumaan. Ja on paljon elämän varrella kertyneitä riippoja, lukkoja ja sitoumuksia joita joutuu kuskaamaan mukanaan. Jos ei muuta niin lapset.
Kun omalla kohdallani mietin yhteydenpitoa ikäisteni miesten kanssa, niin jos ei ole joku seikka mikä itselleni ei käy (esim. se maailmanympärimatka, koska ei ole varaa), niin AINA löytyy jotain mikä ei miehelle käy. Taannoin olin tieteelliselle miehelle liian henkinen, henkiselle miehelle en ollut tarpeeksi henkinen, viereisessä kunnassa asuvalle asuin liian kaukana koska hän ei tykkää liikkua bussilla (satunnainen epämukavuus liikennöinnissä siis merkitsee enemmän kuin naiseen tutustumisen mahdollisuus), bilettävälle olin liian raitis. Ja sitten on tietysti läjäpäin miehiä joista ei sen koommin kuule kun laitan heille kuvan kasvoistani (eräällä saitilla en viitsi esiintyä kuvan kanssa). Siksi nimenomaan laitankin kuvan heti että ei suotta tuhlaannu aikaa miehiin joiden mielestä pärstäkertoimeni on vastenmielinen (liian tavallinen?)
Tuntuu jo aika naurettavalta että saan jatkuvasti kuulla soimausta siitä miten olen liian nirso, kun kuitenkin tämä menee yhtälailla kumpaankiin suuntaan. Jos ei osa miehistä kelpaa minulle, niin enpä minäkään kyllä kelpaa heille. Ei tässä ole ollenkaan kyse mistään yhteen ainoaan sukupuoleen liittyvästä seikasta, vaan iästä!
Näin ollen nuorempien kannattaa nettideittivalituksensa valittaa keskenään ja vanhempien omissa porukoissaan. Sukupuolijako on täysin älytön, kun systeemit menevät täysin eri tavalla sen jälkeen kun mittariin kilahtaa joku 35 tai 40 vuotta. Senjälkeen ei miehiäkään enää kiinnosta "nähdä vaivaa" jos ei ole suurinpiirtein puolijumalatar tyrkyllä. Ihan yhtä ronkeleita ovat kuin naiset.
Keski-ikäisten pariutumisongelmat
40
2036
Vastaukset
- herra74
Voisinpa allekirjoitta joka sanan. Pariutuminen on kiinni siitä, että löytää sellaisen, jonka kanssa synkkaa. Kun alkaa lähenemään 40 ikävuotta alkaa oma ajattelu olla jo urautunut elämänkokemuksen myötä liikaa omiin uomiinsa ja me ollaan vaan niin älyttömän ronkeleita, kun etsitään vain sitä soul matea. Mitä avoimempi ja joustavampi on ihmisenä, sitä helpompi on pariutua. Pitää vaan löytää joku yhtä avoin ja joustava... Ja se on se ongelma.
- TheTruth00
Näin on, mutta kun ikää tulee, on elämässä nähnyt ja kokenut sen verran, että rima nousee, tietää mitä haluaa ja ansaitsee, ei tyydy vähempään. Ja jos sellaista ei kohdalle osu, on ennemmin yksin.
- guiopl
Ei, kun kyse on nettideittailun ominaislaadusta. Kuvitellaan,e ttä rakastetun voi löytää laittamalla listaksi ominaisuuksia joita toisella pitäisi olla tai saisi olla tai ei saisi olla. Ei se niin toimi.
Eilisessä Kainuun Sanomat-lehdessä on hyvä artikkeli parinlöytämisestä ja ihastumisesta jne. Ei siinä varsinaisesti nettideittailusta puhuta mutta se kertoo miten ratkaisevaa on se toimiiko "kemiat". Suosittelen lukemaan, lehden pystyy ostamaan tekstarilla Kainarin kotisivulta.
tanssilavoilla ja terasseilla on tänäkin viikonloppuna varmasti monet yli 40-vuotiaatkin tavanneet toisensa. - onhan niitä juu
En osaa ottaa kantaa 40v vaikeuksiin netissä. Itse olen viisikymppinen ja
käynyt treffeillä omaan ikäryhmään kuuluvien miesten kanssa, mutta
kun se jokin puuttuu, tai jopa ärsyttää, niin ei tule mitään.
Monen kohdalla olin minä, joka ilmoitin, että jatketaan matkaa tahoillamme.
Yhdeltä sain motkotus ryöpyn, muut otti asiallisesti.
Syitä on monia, jotka ilmeni eka, tai toisilla treffeillä. Paljon puhutaan
tästä ulkonäöstä ja yleisestä siisteydestä. Näihin ei torpannut yhdenkään
kohdalla, koska ei ole hakusassakaan mikään tietynlainen komistus ja
kaikki olivat huolehtineet ulkoisesta olemuksestaan.
Jonkinlainen "nirso" pitää olla, koska mikäli aikoo toisen kanssa elää,
niin ei voi kuvitella samassa huushollissa sellaista henkilöä, jonka em. tavat
saa pulssin tappiin. Yhteisillä harrastuksillakin on jonkinlainen merkitys,
kun ikää tulee, niin on mukava puuhailla yhdessä, mutta on siinäkin se
toinenpuoli, eli omiakin juttuja täytyy olla ja sitä aikaa.
Yhteenvetona voisi todeta, että ei ole helppoa ollut. Luulenpa kuitenkin,
että joka ikäryhmässä on omat ongelmansa. Nuoret saa näiltä keski-ikäisiltä
viestejä ja sitten vanhemmat nuorilta miehiltä kaikenlaisia tarjouksia.
Se että etsii suunnilleen samaa ikäluokkaa olevaa, siis mun keski-iässä, niin tahtoo monesti olla kiventakana.- onhan niitä juu
jatkan senverran, että mun keski-iässä, mikäli aijon elää 100 vuotiaaksi :}
- nunnaksi mors
Kirjoittaja on aivan oikeassa. Itse jo olen 50 enkä jaksaisi pelejä enää. Pitkän ja upean parisuhteen jälkeen kaikki on jo koettu, tarkoitan tällä romantiikkaa, perhettä, talonrakennusta, saaristoveneilyä, matkustelua, yhteistä työtä maailman pelastamiseksi :)
Kuitenkin etsin jotain kaiken tämän jälkeen. Moni uusi tuttavuus on tuntunut aluksi "ihan kivalta", mutta jo kolmen viikon jälkeen vain rasitteelta. Parisuhteen pastissia en hae, nuoruutta en saa takaisin, joten taidan tyytyä tuijottamaan peiliin vain. Höh.- Pelko jarruttaa
No höh vaan itselles!
"Kaikki on jo koettu"... ei varmasti ole! Et edes anna mahdollisuutta! Eri ihmisten kanssa voi kokea eri ihania asioita, nuo sun kirjaamat oli yhteiskunnan vaatimia perhemeriittejä... vois vaikka ajatella, että nyt ne on tehty pois tärkeämpien asioiden tieltä...
Rohkeasti, sydän auki ja menoksi... - henkka++
Etäsuhde on ihan mainio ratkaisu, ainakin minulla toimii. Kun ei jaksa aina uutta...
- Kanssasisar
Onpa mukava lukea järkevääkin keskustelua näiltä palsoilta.
Itse olen 47 v. nainen ja treffaillut paljon miehiä. Ihan hyviä normaaleja ovat olleet, mutta kun se jokin puuttuu, niin se jää sitten siihen. Yhden kanssa yritin kuukauden, mutta kun miehen työ oli se joka jatkuvasti määritti tapaamiset, niin eihän siitä lopuksi tullut mitään.
Tämän ikäsillä on jo "liikaa" elämänkokemus ja yrittää parhaansa välttää samat karikot mitä on tullut kokeneeksi. Itselläni edellisestä erosta ei ole vielä kauan ja muistan millaista on parisuhde. Valitettavasti profiileissa on miehiä, jotka ovat olleet vuosia jo yksin. Tämä aiheuttaa sen, etteivät he enään muista millaisia me naiset olemme ja mitkä asiat (voi sanoa) yleensä ovat naisille tärkeitä.
Harmillista deittailussa on se, että tämä käy jo työstä. Vaikka on kuinka sosiaalinen ja pystyy puhumaan asiasta kuin asiasta, niin välillä vain tuntuu, että plääh, ei jaksa kiinnostaa enää tää homma.
Mutta vielä pitää yrittää!- Daami69
Itsekään en halua periksi antaa, vaikka välillä iskee joku syvä viha, katkeruus ja suuttumus. Eihän tässä voi kellekään tietylle ihmiselle olla vihainen, ei edes eksälle vaikka jättikin - olihan se suhde aika lässähtänyt kyllä. Mutta vihaan vain noin yleensä sinkkuna olemista. Jotkut kuvittelevat että tämä on ihanaa aikaa, yhtä hulinaa kun juostaan miehestä toiseen. Mutta minusta ei ole tuollaiseen hyppelyyn.
Muutaman ok tyypin olen tosiaan itsekin tavannut, mutta kun ei vaan sitä yhteistä ole tarpeeksi, niin ei ole.
Mutta tässä iässäkin jotkut jaksavat vielä elää fantasioiden varassa, tai kuvittelevat että toiset suostuvat elämään. Yksi tyyppi joka jo alustavassa yhteydenotossa kertoi jonkin projektin vievän aikansa jaksaa ottaa yhteyttä useiden päivien tai viikkojen jälkeen aina kun luulen että on se jo kadonnut iäksi. Viimeisin posti oli ilmoitus siitä että hän on kavereiden kanssa retkellä. Aika onneton tapaus pitää olla jos kuvittelee että nainen, jolle on väittänyt olevansa täsmälleen sitä mitä nainen hakee, odottaa iät ajat nätisti miestä jolle kaikki muu tulee etusijalla oikeaan tutustumiseen nähden. xD Työt vielä jotenkin tajuaisin, mutta jos jo retketkin ovat tärkeämpiä kuin ihmissuhteen mahdollisuuden selvittäminen, niin ei hyvää päivää...
En tiedä olenko itse ollut jonkun toisen mielestä aikaansaamaton huithapeli kun en ole rynnännyt välittömästi tapaamaan, mutta ainakaan en kehtaa tehdä tuollaista että otan pitkän ajan päästä yhteyttä ihmiseen joka luulee minun jo kadonneen kartalta tyystin.
- Hessu A.
Olen jonkin verran tapaillut nelikymppisiä neitoja. Päällisin puolin sympaattisia ja fiksuja olentoja, mutta ovat myöhemmin osoittautuneet väsyneiksi ja motivaationsa kadottaneiksi, lannistuneiksi ihmisiksi. Kenties olettivat parisuhteen korjaavan kaiken tuon. Ei korjaa.
Eivät koskaan vaivautuneet itse ottamaan yhteyttä. Ajattelivat etten ollut kiinnostunut jos ei minusta vähään aikaan kuulunut. Aika yksipuoliseltahan tämä touhu tuntui, eikä ollut vaivan arvoista.- niin se vain on
Samaa me miehet ollaan. Väsyneitä ja motivaation menettäneitä ja luullaan, että parisuhde korjaa kaiken tuon.
Molemmat loppujen lopuksi ovat samanlaisia. Ainoa, mikä meidät erottaa on ehdollistuneet ajattelutavat ja luulot itsestämme ja muista ja mitä vanhemmiksi me tullaan, sitä ehdollistuneimpia ne ajatukset on.
Siksi kemiat ei kohtaa. Aina se "jokin" puuttuu, kun ei ole ehdollistunut ajattelemaan samalla tavalla tai ei osaa vetää oikeista naruista. - 15+2
niin se vain on kirjoitti:
Samaa me miehet ollaan. Väsyneitä ja motivaation menettäneitä ja luullaan, että parisuhde korjaa kaiken tuon.
Molemmat loppujen lopuksi ovat samanlaisia. Ainoa, mikä meidät erottaa on ehdollistuneet ajattelutavat ja luulot itsestämme ja muista ja mitä vanhemmiksi me tullaan, sitä ehdollistuneimpia ne ajatukset on.
Siksi kemiat ei kohtaa. Aina se "jokin" puuttuu, kun ei ole ehdollistunut ajattelemaan samalla tavalla tai ei osaa vetää oikeista naruista.Niin, olemmeko me "väsyneitä ja motivaation menettäneitä"?Vai yksinkertaisesti opittu monta asiaa itsestämme. Näemmekö heti jo tuonne alkuhuuman taakse. (Tarkoitan tässä niin naisia, kuin miehiäkin).
Päteehän tämän ketjun aihe myös muuhun elämään. Osaamme katsoa asioita useammaltakin suunnalta ja nuoremmista toimintamme tuntuu tylsältä, kun emme ryhdy innostuksissamme kaikkeen "kivaan" vaan osaamme nähdä epäonnistumiset jo edeltä, eikö? - niin se vain on
15+2 kirjoitti:
Niin, olemmeko me "väsyneitä ja motivaation menettäneitä"?Vai yksinkertaisesti opittu monta asiaa itsestämme. Näemmekö heti jo tuonne alkuhuuman taakse. (Tarkoitan tässä niin naisia, kuin miehiäkin).
Päteehän tämän ketjun aihe myös muuhun elämään. Osaamme katsoa asioita useammaltakin suunnalta ja nuoremmista toimintamme tuntuu tylsältä, kun emme ryhdy innostuksissamme kaikkeen "kivaan" vaan osaamme nähdä epäonnistumiset jo edeltä, eikö?Osa on väsyneitä ja motivaation menettäneitä, osa ei. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin.
Osaamme kyllä katsoa asioita useammaltakin suunnalta ja meillä on enemmän viisautta ja elämänkokemusta, tai niin me ainakin luullaan.
Asioista innostuminen kaikkeen kivaan tai oikeastaan mihin vaan, on vähän samanlainen näkemys kuin onko lasi puolillaan vai puolityhjä. Melkenpiä kaikki näkee asiat vähän omalla tavallaan. Osa on kovin pessimistisiä luutuneine käsityksineen ja väsyy ja menettää motivaationsa. Osa näkee mahdollisuuksia kaikkialla.
Meillä on omat mieltymykset miesten ja naisten suhteen. Myös sen suhteen miten elämän pitäisi mennä ja minkälainen elämän pitäisi olla. Meistä kaikki on elänyt omanlaisensa elämän ja sitä kautta muokannut oman minänsä. Joidenkin minä on avoimempi kaikelle ja joidenkin paljon rajoittuneempi. Ne rajoittuneet ovat yleensä niitä väsyneitä ja motivaation menettäneitä. Nuorena on vielä niin vähän kokemusta mistään, että on avoimempi monelle asialle.
Arvostan suuresti sellaisia ihmisiä kuin esim. Aira Samulin, joka vielä 86-vuotiaana on iloinen ja asioista innostuva. Osa ei osaa innostua enää mistään kun pääsee 40:n tuolle puolen, osa jopa aikaisemmin kyynistyy.
Kyllä minullakin on vielä paljon omille urilleen jämähtäneitä käsityksiä elämästä, ihmisistä ja pariutumisesta, mutta aina kun niitä tiedostan, yritän jättää niitä pois. Ne ova kuitenkin loppujen lopuksi vain ajatuksia, eikä kaikkea, mitä ajattelee välttämättä tarvitse uskoa. - 15+2
niin se vain on kirjoitti:
Osa on väsyneitä ja motivaation menettäneitä, osa ei. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin.
Osaamme kyllä katsoa asioita useammaltakin suunnalta ja meillä on enemmän viisautta ja elämänkokemusta, tai niin me ainakin luullaan.
Asioista innostuminen kaikkeen kivaan tai oikeastaan mihin vaan, on vähän samanlainen näkemys kuin onko lasi puolillaan vai puolityhjä. Melkenpiä kaikki näkee asiat vähän omalla tavallaan. Osa on kovin pessimistisiä luutuneine käsityksineen ja väsyy ja menettää motivaationsa. Osa näkee mahdollisuuksia kaikkialla.
Meillä on omat mieltymykset miesten ja naisten suhteen. Myös sen suhteen miten elämän pitäisi mennä ja minkälainen elämän pitäisi olla. Meistä kaikki on elänyt omanlaisensa elämän ja sitä kautta muokannut oman minänsä. Joidenkin minä on avoimempi kaikelle ja joidenkin paljon rajoittuneempi. Ne rajoittuneet ovat yleensä niitä väsyneitä ja motivaation menettäneitä. Nuorena on vielä niin vähän kokemusta mistään, että on avoimempi monelle asialle.
Arvostan suuresti sellaisia ihmisiä kuin esim. Aira Samulin, joka vielä 86-vuotiaana on iloinen ja asioista innostuva. Osa ei osaa innostua enää mistään kun pääsee 40:n tuolle puolen, osa jopa aikaisemmin kyynistyy.
Kyllä minullakin on vielä paljon omille urilleen jämähtäneitä käsityksiä elämästä, ihmisistä ja pariutumisesta, mutta aina kun niitä tiedostan, yritän jättää niitä pois. Ne ova kuitenkin loppujen lopuksi vain ajatuksia, eikä kaikkea, mitä ajattelee välttämättä tarvitse uskoa.Onhan se tosi, että toiset väsyvät ja menettävät motivaationsa ja jos joidenkin elämää tutkailee, niin ei se ihme olekaan. Toisille kun on annettu varsin paljon vastoinkäymisiä ja niihin verrattain vähän voimia. On tietysti myös luonne kysymys kuinka helposti antaa periksi.
Itse koen kaiken elämäni varrelta mukaan tarttuneet elämänviisaudet ja –kokemukset, lahjoina, en taakkoina. Olen varsin iloinen, etten kaikkeen kivaan ryhdy vaan seulon ympäristöstäni ne joihin ryhtyminen itselleni ja läheiselleni mahdollisimman paljon antaa. Turhat koohotukset sivuutan, koetan siis suhtautua asioihin, en pessimistisesti, enkä optimistisesti, vaan realistisesti.
Tuo avoimuus uusille asioille tulisi kyetä säilyttämään, sillä muuten nurkan takana odottaa katkeruus
- päättäkää jo
Jotkut eivät tosiaankaan edes tiedä mitä etsivät ja toiset niin arkoja, ettei
heistä saa mitään otetta.
Vois miettiä kaks kertaa uudelleen, että onko edellinen suhde käsitelty
ja valmis uuteen, eikä sitten kun aletaan tapaileen sanota, etten olekkaan
valmis mihinkään uuteen. - Kumppanin hakija
Pahimpia mitä olen kohdannut miehissä on yli 8 v. ero vaimosta (oli todella pahasti veiläkin katkera) ja sitten mies, jonka kanssa en päässyt edes treffeille asti kun sain hepulin kaverin puheista puhelimessa kuinka naisen piti olla pullantuoksuinen, hoitaa lapset, jne. En juurikaan ihmettele, että ko. miehet koskaan saavat naista rinnalleen ja kyseessä oli 50:t miehet.
Mutta hei kanssankirjoittajat. Miten me onnistuttaisiin tässä hakuprosessissa puolin ja toisin ? Sillä meidänhän olisi tarkoitus löytää kumppani itsellemme.- Hessu A.
"Mutta hei kanssankirjoittajat. Miten me onnistuttaisiin tässä hakuprosessissa puolin ja toisin ? Sillä meidänhän olisi tarkoitus löytää kumppani itsellemme."
- Miettimällä mikä meni edellisellä kerralla pieleen. Oppimalla omista ja toisten virheistä sekä tekemällä asiat paremmin. Tulemalla vastapuolta vastaan. Asiat harvemmin kulkevat omalla painollaan oikeaan suuntaan. Keskittymällä olennaiseen arjessa: rakkauteen, merkityksellisten sekä miellyttävien asioiden tekemiseen. - mors*
Hah, hyvä! Samaa ihmettelen minäkin. Osa miehistä luulee tosiaan, että kun täyttää 50 alkaa jokin ihme ukkoaika. Eivät enää halua uusia kokemuksia, eivät löysennä kiristäviä pipojaan ja käsityksiään. Helposti ottavat jonkun "ukki/mummi-roolin" päälle 24/7 molemmat sukupuolet, ja siihen on hitsin vaikea suhtautua lapsettoman villiluonteisen ja vapaan. En tarkoita mitään yltiöpäistä juhlintaa, mutta kyllä pikku viski olisi kiva silloin tällöin nauttia ja antaa fiilisten viedä rollareiden tahtiin.
Ei rollaattorien. - 15+2
mors* kirjoitti:
Hah, hyvä! Samaa ihmettelen minäkin. Osa miehistä luulee tosiaan, että kun täyttää 50 alkaa jokin ihme ukkoaika. Eivät enää halua uusia kokemuksia, eivät löysennä kiristäviä pipojaan ja käsityksiään. Helposti ottavat jonkun "ukki/mummi-roolin" päälle 24/7 molemmat sukupuolet, ja siihen on hitsin vaikea suhtautua lapsettoman villiluonteisen ja vapaan. En tarkoita mitään yltiöpäistä juhlintaa, mutta kyllä pikku viski olisi kiva silloin tällöin nauttia ja antaa fiilisten viedä rollareiden tahtiin.
Ei rollaattorien.Jos siis haet noin viisikymppistä viriiliä tai ”villiluontoista” lapsetonta sinkkumiestä, voisin kuvitella ”markkinoiden” olevan melkoisen suppeat, varsinkin, jo em kaltainen tulisi vielä olla kykenevä toisiaan kunnioittavaan ja –arvostavaan parisuhteeseen. Ja vielä jos hänen tulisi olla kykenevä jättämään juomisen vain siihen yhteen- kahteen viskipaukkuun.. . . ei millään pahalla, mutta yhtälö kuulostaa hieman turhan optimistiselta.
- Onnstnt
Hessu A. kirjoitti:
"Mutta hei kanssankirjoittajat. Miten me onnistuttaisiin tässä hakuprosessissa puolin ja toisin ? Sillä meidänhän olisi tarkoitus löytää kumppani itsellemme."
- Miettimällä mikä meni edellisellä kerralla pieleen. Oppimalla omista ja toisten virheistä sekä tekemällä asiat paremmin. Tulemalla vastapuolta vastaan. Asiat harvemmin kulkevat omalla painollaan oikeaan suuntaan. Keskittymällä olennaiseen arjessa: rakkauteen, merkityksellisten sekä miellyttävien asioiden tekemiseen.Kyllä aikuisilla (siis 45 ) ihmisillä pitää olla sen verran älliä, etteivät ala kumppania etsimään jonkin ominaisuuslistan kanssa. Oleellista on että suhteen aloittamiseen tarvitaan kaksi. Ikävä kyllä sen lopettamiseen riittää yksi...
Netissä keskustelu antaa kuvan toisesta ajatusten tasolla. Jos tässä kohtaa ei synkkaa, kannattaa jättää tapaaminen väliin. Jos taas synkkaa, avoimin mielin tapaamaan ja mahdollisimman pian. Vain sillä tavalla näkee onko toisessa jotain ihan ensitapaamisella ärsyttävää. Sellaisia asioita saa kokemukseni mukaan olla enintään yksi jos mielessä on vähänkään pidempiaikainen suhde.
Tapaamisen jälkeen mieti, onko tarpeeksi yhteistä maailmankuvaa, tapaa ajatella ja olla lähellä. Yhteinen harrastus olisi hyvä olla, muttei pakollinen. Jokin yhteinen mielenkiinnon kohde kuitenkin auttaa löytämään yhteistä tekemistä sitten myöhemmin. Tapaamisella myös näkee toisen ihan luonnossa. Jos näkemäänsä ei suorastaan pelkää, siihen kyllä tottuu. Ulkonäkö nyt on sitä mitä tässä vaiheessa sattuu olemaan. ;-)
Tärkeää on, että jos ei nappaa, se sanotaan suoraan. Edelleen aikuinen ihminen osaa kyllä suhtautua siihen ettei ollutkaan se prinssi/prinsessa, jota tultiin hakemaan. - Daami69
Onnstnt kirjoitti:
Kyllä aikuisilla (siis 45 ) ihmisillä pitää olla sen verran älliä, etteivät ala kumppania etsimään jonkin ominaisuuslistan kanssa. Oleellista on että suhteen aloittamiseen tarvitaan kaksi. Ikävä kyllä sen lopettamiseen riittää yksi...
Netissä keskustelu antaa kuvan toisesta ajatusten tasolla. Jos tässä kohtaa ei synkkaa, kannattaa jättää tapaaminen väliin. Jos taas synkkaa, avoimin mielin tapaamaan ja mahdollisimman pian. Vain sillä tavalla näkee onko toisessa jotain ihan ensitapaamisella ärsyttävää. Sellaisia asioita saa kokemukseni mukaan olla enintään yksi jos mielessä on vähänkään pidempiaikainen suhde.
Tapaamisen jälkeen mieti, onko tarpeeksi yhteistä maailmankuvaa, tapaa ajatella ja olla lähellä. Yhteinen harrastus olisi hyvä olla, muttei pakollinen. Jokin yhteinen mielenkiinnon kohde kuitenkin auttaa löytämään yhteistä tekemistä sitten myöhemmin. Tapaamisella myös näkee toisen ihan luonnossa. Jos näkemäänsä ei suorastaan pelkää, siihen kyllä tottuu. Ulkonäkö nyt on sitä mitä tässä vaiheessa sattuu olemaan. ;-)
Tärkeää on, että jos ei nappaa, se sanotaan suoraan. Edelleen aikuinen ihminen osaa kyllä suhtautua siihen ettei ollutkaan se prinssi/prinsessa, jota tultiin hakemaan.Mutta siinäpä se jippo piileekin että jotain siihen deitti-ilmoonsa on pakko panna että yksilöityisi omaksi persoonalliseksi itsekseen. Kaikki hakevat tavallista ja normaalia ihmistä, mutta jos on liian tavallinen ja liian normaali, on tylsä. Niillä asioilla joilla erottautuu muista helposti karkottaa väkeä, koska näitä ei sitten kiinnostakaan juuri se asia tai harrastus joka ilmoituksen laatineelle on varsin keskeinen. Toisaalta taas jos mainitsee kovin yleisesti arvostettuja asioita kuten esim. luonto, liikunta jne. niin sitten on osa suurta harmaata massaa josta ei sitten tökkää myönteisesti kenenkään silmään kuin korkeintaan kuvansa kanssa, ja kuka tässä iässä (40 ) enää mikään hehkeä missi tai mister on? Pärstäkin on jo tavallistakin tavallisempi, jos ei ole ollut jo alunperinkin.
Välillä tuntuu että koko nettideittailu on aivan idioottimaista, tai sitten siinä on silkasta onnesta kyse. Itse yritän asian ajatella useimmiten jälkimmäisellä tavalla, sillä jos ajattelen että nettideittailu on idioottimaista, sehän tekee minusta itsestäni idiootin koska sitä tiiviisti harjoitan.
Vaikka siltä se kyllä tuntuukin että on aivan hölmö, mutta minkäs teet. Jos ei ole sitä tyyppiä joka voittaa lotot ja kilpailut ja on muutenkin onnekas, niin lopulta kaikki tavat ovat yhtä hyviä tai huonoja. Eikä itselläni ole muita tapoja löytää ketään, kuin netti.
Osut hyvin oikeaan tuossa menneisyyden mukana tulevassa taakassa. Nuorena ei vielä ole takana niitä taisteluja, jotka tässä iässä on jo käynyt. Tottakai on elettyä elämää takana, ja tietää mitä ei halua toistuvan seuraavassa suhteessa. Siinäpä se, vaatimuslistan mitta on ihan tolkuton ja jos ei siitä voi joustaa, niin ei sitä täydellistä kumppania voi löytää. Kukaan ei ole täydellinen, mutta riittävän hyvästä voi rakentaa erinomaisen. Tarvitaan vain kaksi ihmistä, jotka löytävät toisistaan hyviä ominaisuuksia ja haluavat yhteistä tulevaisuutta. Älä tuijota vain niitä heikkouksia, vaan etsi vahvuuksia. Niin ainakin minä teen.
- Daami69
Vaikeinta, oikeasti mahdotonta, on päästä sellaisen "heikkouden" yli että toinen ei yksinkertaisesti kiinnosta millään tavalla. Ei ihmisenä, eikä miehenä/naisena. Aika usein kun ihmiset rakastuvat he tekevät sen täysin huolimatta siitä millaisia toiveita heillä on vastakkaisen sukupuolen edustajan suhteen, tai sitten niitä toiveita ei erikoisemmin edes ole (mikä on tietysti tyypillisempää nuoruudessa). Mutta jos ihminen ei herätä minkäänlaisia tunteita, niin se on ihan täytisen se ja sama että onko se toinen "listan" mukainen vai ei.
Olen pari kertaa treffeillä tuntenut että ei tunnu miltään, ja selvästikin miehetkin ovat kokeneet samaa minun kohdallani. Voi sanoa että eihän ekalla lyhyellä tapaamisella ehdikään tuntea, mutta jonkinlainen yllyke toiseen jne. tapaamiseen pitää olla.
Voihan siihen kiinnostumattomuuteen tietysti olla jotain hienovaraisia syitä joita ei pysty tiedostamaan. Toisen ihmisen ominaistuoksu, ärsyyntyminen joistain pikku jutuista kuten jatkuvasta silmien räpyttelystä tai pälyilystä yms. Jotkut asiat vaan osuvat suoraan ärsytyshermoon niin että vaikka miten haluaisi antaa toiselle tilaisuuden, ei pysty - eikä rakastu.
Onhan se treffeillä käyminen oikeastaan vähän sama asia kuin vaikkapa keskeltä kauppaa nappaisi mukaansa jotenkuten päällisin puolin siedettävän oloisen ihmisen ja yrittäisi sitten väkisin tuntea häntä kohtaan jotain. - turhaa hommaa?
Daami69 kirjoitti:
Vaikeinta, oikeasti mahdotonta, on päästä sellaisen "heikkouden" yli että toinen ei yksinkertaisesti kiinnosta millään tavalla. Ei ihmisenä, eikä miehenä/naisena. Aika usein kun ihmiset rakastuvat he tekevät sen täysin huolimatta siitä millaisia toiveita heillä on vastakkaisen sukupuolen edustajan suhteen, tai sitten niitä toiveita ei erikoisemmin edes ole (mikä on tietysti tyypillisempää nuoruudessa). Mutta jos ihminen ei herätä minkäänlaisia tunteita, niin se on ihan täytisen se ja sama että onko se toinen "listan" mukainen vai ei.
Olen pari kertaa treffeillä tuntenut että ei tunnu miltään, ja selvästikin miehetkin ovat kokeneet samaa minun kohdallani. Voi sanoa että eihän ekalla lyhyellä tapaamisella ehdikään tuntea, mutta jonkinlainen yllyke toiseen jne. tapaamiseen pitää olla.
Voihan siihen kiinnostumattomuuteen tietysti olla jotain hienovaraisia syitä joita ei pysty tiedostamaan. Toisen ihmisen ominaistuoksu, ärsyyntyminen joistain pikku jutuista kuten jatkuvasta silmien räpyttelystä tai pälyilystä yms. Jotkut asiat vaan osuvat suoraan ärsytyshermoon niin että vaikka miten haluaisi antaa toiselle tilaisuuden, ei pysty - eikä rakastu.
Onhan se treffeillä käyminen oikeastaan vähän sama asia kuin vaikkapa keskeltä kauppaa nappaisi mukaansa jotenkuten päällisin puolin siedettävän oloisen ihmisen ja yrittäisi sitten väkisin tuntea häntä kohtaan jotain.Siksi tämä koko nettideittailu ei oikein kolahda, kun ei noilla treffeillä oikein tutustu ihmisiin kunnolla. Töissä ja harrastuksissa noihin enemmän tutustuu ja alkaa ehkä tuntemaankin jotain.
Daami69 kirjoitti:
Onhan se treffeillä käyminen oikeastaan vähän sama asia kuin vaikkapa keskeltä kauppaa nappaisi mukaansa jotenkuten päällisin puolin siedettävän oloisen ihmisen ja yrittäisi sitten väkisin tuntea häntä kohtaan jotain.Miksi ihmeessä lähdet treffeille sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta millään tavalla?
Kai sitä netin kautta on vaihtanut kuvia ja viestitellytkin sen verran, että haluaa nähdä livenä. En minä ainakaan oleta, että ensitreffeillä kokee jonkun salamarakastumisen ja näkee tähtiä. Silmien räpyttely ja pälyily voi hyvinkin johtua ujoudesta ja erikoisen tilanteen aiheuttamasta jännityksestä.- Daami69
helmi-71 kirjoitti:
Miksi ihmeessä lähdet treffeille sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta millään tavalla?
Kai sitä netin kautta on vaihtanut kuvia ja viestitellytkin sen verran, että haluaa nähdä livenä. En minä ainakaan oleta, että ensitreffeillä kokee jonkun salamarakastumisen ja näkee tähtiä. Silmien räpyttely ja pälyily voi hyvinkin johtua ujoudesta ja erikoisen tilanteen aiheuttamasta jännityksestä.Enhän minä sitä voi tapaamatta tietää kiinnostaako mies, siksi lähdin. Olisi kai pitänyt muotoilla tuo että "viestittely oli suhteellisen neutraalia eikä tullut mitään erityistä ennakkoasennetta, tavatessa huomasin ettei kiinnosta millään tavalla".
Eivät kaikki avaudu hulvattomasti s-postissa. Varsinaiset takakireät möröt tietysti sivuutan, mutta joskus sitä ei vaan voi tietää että onko toinen tavatessa jotenkin myönteinen yllätys jos kirjoitteluvaiheessa ei ole tullut oikein fiilistä suuntaan eikä toiseen.
Esim. 12 v suhteeni olisi jäänyt kokonaan elämättä ja kokematta jos olisin takertunut siihen että miehen kirjallinen yhteydenotto ei aiheuttanut mitään valtavaa kiinnostusta (mutta tapaaminen aiheutti).
Luulenpa että jos lähtisin tapaamaan vain kirjoittelusta oikein tosissani innostuttuani, treffejä olisi vuodessa 0 - 1. Nythän niitä on sentään 2 - 3. 3 v sisällä olen tavannut vain yhden miehen johon olisin voinut ihastua ihan oikeasti, mutta hän ei halunnut suhdetta.
- aikansa kutakin
Lopetin haaveilemisen, että netistä löytyisi kumppani. Olen elellyt yksin yli
neljä vuotta, no oli jonkinmoinen suhde tässä välissä, mutta asuttiin omissa
kämpissä, kun välimatkaa ei ollut paljon.
Ei siinä mitään, mukavia miehiä tapasin, vaan eihän se yksin riitä, oli
sitten näitä muita asioita, jotka sotki pakan. Enkä puhu nyt ulkonäköön
liittyvistä.
Meillä naisilla on samalla tavalla omia päähänpinttymiä, kuin miehilläkin,
joten en niitä nyt lähde ruotimaan. - Onnellisena
Eikö tänne mahdu yhtään positiivista kokemusta? Olen itse arka lähtemään treffeille ja kun miehen kanssa oltiin erosta päätetty niin ei ollut kiirekään heti uuteen suhteeseen mutta liityin nettipalstalle ja aloin kirjoittelemaan miehen kanssa joka asui kaukana minusta. Olimme molemmat samanlaisessa tilanteessa ja etsimässä lähinnä ystävää ja ystävinä meillä synkkasi tosi hyvin, kirjoittelimme ja chattailimme useita kertoja viikossa. Jossain vaiheessa siihen tuli mukaan viatonta flirttiä. Pitkään aikaan emme edes kuvia tienneet toisistamme, ja kirjoittelimme ihan tuntemattomina. Kaikki eteni pikkuhiljaa ja tiesin jo pitäväni hänestä tosi paljon kun näin ekan kuvan. Yli puolen vuoden kirjoittelun jälkeen mietimme tapaamista ja se meni todella hyvin. Nykyään olemme kaukosuhteessa ja näemme harvoin, mutta meillä on paljon yhteistä ja tulevaisuuden suunnitelmia, vaikka tässä vaiheessa perheasiat vaikeuttavatkin yhdessäolemista. Olemme kuitenkin tunteneet kohta jo 1,5 vuotta ja olemme monella tapaa erottamattomat. Toki meiltä puuttuu se arkinen yhdessäolo, mutta en epäile yhtään etteikö suhteemme kestäisi sitä aikanaan. Tämä oli omalla kohdalla mielekkäämpi tapa löytää uusi rakas kuin käydä turhautuneena treffeillä aina vaan uudelleen. Tunsin ensin ihmisen sisältä ennen kuin ulkonäkö tai käytös vaikuttaa suuntaan tai toiseen. Tämä sopi meille.
- Daami69
Ehkä pariutuminen netin kautta onnistuu parhaiten niille joilla käy niin hyvä lykky että he ensin kuvittelevat vastapuolen olevan ihastuttava ihminen, ja sitten tavatessa toteavat että tämä on ihastuttava ihminen - joskin voi olla sitä eri tavalla.
Minä tai me jotka emme osaa enää kuvitella yhtään mitään ei helposti uhraa aikaansa kuukausikaupalla johonkin ihmiseen josta ei voi yhtään tietää että onko hän oikeasti sellainen jonka kanssa viihtyy todellisessä elämässä. On jotenkin illuusiot karisseet jo aiemmin, omalla kohdallani jo 90-luvulla sen takia että mies johon ihastuin ei halunnut suhdetta ja toinen johon ihastuin ei halunnut minua, ja seuraava mies johon tykästyin sitten jätti 12 v jälkeen. Jos kolme kertaa tuntee voimakkaasti jotakuta kohtaan ja jokainen näistä tunteista päättyy tyrmätyksi tulemiseen, ei jaksa kertakaikkiaan enää haaveilla kenestäkään yhtään mitään.
Silti olen niin pöhkö että olen aina jonkin aikaa iloinen ja hyvällä mielellä kun ok-tyyppinen mies postittelee kanssani. Kun hän sitten yhtäkkiä vaikenee tai osoittautuu että jostain syystä emme sopisi yhteen, mieliala romahtaa aikatavalla.
Eihän kukaan jaksa olla kuminauha jota revitään ja venytellään eestaas. Jos loppuelämän yksinäisyys ei olisi niin karmea ajatuksenakin, lopettaisin koko hakemisen. Ja minun kohdallani se tarkoittaa sitä että jos lopetan hakemisen, ketään ei hokkuspokkus pullahda eteen, koska en elä sellaista elämää että näin voisi tapahtua.
Yritän tehdä kaikkeni etten alkaisi vihaamaan ja inhoamaan ihmisiä. Eihän se kenenkään syy ole että en sovi monen kanssa yhteen. Se vain tympii että välillä ne syyt olla tapaamatta ekaakaan kertaan tuntuvat ihan kummallisilta kun niitä miehiltä kuulee. En tiedä sitten ovatko omatkin syyni heidän mielestään kummallisia. Kuten esim. se että en halua eläimille allergisen kanssa seurustelemaan. Onhan sitä tällä palstalla taivasteltu, sitäkin.
Ei ihmisiä tarvitse nähdä mitenkään patamustina ja kamalina ollakseen rakastumatta ensimmäiseen vastaantulijaan. Ehkä joskus realismistakin on haittaa. Sen tiedostamisesta että ihastus ei kauaa kestä, ja sitten pitäisi pystyä olemaan yhdessä pitkässä suhteessa jatkossakin - tai ainakin minä haluan olla, mutta en pysty olemaan jos ei toinen herätä oikeita tunteita. - relax and live
Daami69 kirjoitti:
Ehkä pariutuminen netin kautta onnistuu parhaiten niille joilla käy niin hyvä lykky että he ensin kuvittelevat vastapuolen olevan ihastuttava ihminen, ja sitten tavatessa toteavat että tämä on ihastuttava ihminen - joskin voi olla sitä eri tavalla.
Minä tai me jotka emme osaa enää kuvitella yhtään mitään ei helposti uhraa aikaansa kuukausikaupalla johonkin ihmiseen josta ei voi yhtään tietää että onko hän oikeasti sellainen jonka kanssa viihtyy todellisessä elämässä. On jotenkin illuusiot karisseet jo aiemmin, omalla kohdallani jo 90-luvulla sen takia että mies johon ihastuin ei halunnut suhdetta ja toinen johon ihastuin ei halunnut minua, ja seuraava mies johon tykästyin sitten jätti 12 v jälkeen. Jos kolme kertaa tuntee voimakkaasti jotakuta kohtaan ja jokainen näistä tunteista päättyy tyrmätyksi tulemiseen, ei jaksa kertakaikkiaan enää haaveilla kenestäkään yhtään mitään.
Silti olen niin pöhkö että olen aina jonkin aikaa iloinen ja hyvällä mielellä kun ok-tyyppinen mies postittelee kanssani. Kun hän sitten yhtäkkiä vaikenee tai osoittautuu että jostain syystä emme sopisi yhteen, mieliala romahtaa aikatavalla.
Eihän kukaan jaksa olla kuminauha jota revitään ja venytellään eestaas. Jos loppuelämän yksinäisyys ei olisi niin karmea ajatuksenakin, lopettaisin koko hakemisen. Ja minun kohdallani se tarkoittaa sitä että jos lopetan hakemisen, ketään ei hokkuspokkus pullahda eteen, koska en elä sellaista elämää että näin voisi tapahtua.
Yritän tehdä kaikkeni etten alkaisi vihaamaan ja inhoamaan ihmisiä. Eihän se kenenkään syy ole että en sovi monen kanssa yhteen. Se vain tympii että välillä ne syyt olla tapaamatta ekaakaan kertaan tuntuvat ihan kummallisilta kun niitä miehiltä kuulee. En tiedä sitten ovatko omatkin syyni heidän mielestään kummallisia. Kuten esim. se että en halua eläimille allergisen kanssa seurustelemaan. Onhan sitä tällä palstalla taivasteltu, sitäkin.
Ei ihmisiä tarvitse nähdä mitenkään patamustina ja kamalina ollakseen rakastumatta ensimmäiseen vastaantulijaan. Ehkä joskus realismistakin on haittaa. Sen tiedostamisesta että ihastus ei kauaa kestä, ja sitten pitäisi pystyä olemaan yhdessä pitkässä suhteessa jatkossakin - tai ainakin minä haluan olla, mutta en pysty olemaan jos ei toinen herätä oikeita tunteita.Tässä hyvä vinkki kaikille toista puoliskoa etsiville.
http://www.youtube.com/watch?v=tAVHM6MPx4M - kiitos tästä
relax and live kirjoitti:
Tässä hyvä vinkki kaikille toista puoliskoa etsiville.
http://www.youtube.com/watch?v=tAVHM6MPx4MTää oli tosi hyvä. Moojilla on paljon muutakin asiaa, kuunnelkaa ja katsokaa. :)
- just joo
kiitos tästä kirjoitti:
Tää oli tosi hyvä. Moojilla on paljon muutakin asiaa, kuunnelkaa ja katsokaa. :)
Guruja riittää maailmassa niin että hyvä ettei päälle tallaa vahingossa. Samoin videoita juutuupissa. Sieltä keskeltä vilkaisin jotain missä höpötti wonderful surprisesta.
Varmaan Suomessa tapahtuukin tuon tuostakin noita iloisia yllätyksiä, hah.
Kaupankassoilla, koiraa kusettaessa ja kirjastossa jotkut väittävät löytävänsä kumppanin. Ikinä en yhdestäkään tuollaisesta tilanteesta syntyneestä parisuhteesta ole oikeasti kuullut. Mutta hemmetti, mennään sitten vaikka kirjastoon kokemaan se ihana yllätys:
http://www.youtube.com/watch?v=XlMpQqA9Pe4
- persettä tänne
eivät kaikki miehet ole ronkeleita
- surkea esitys
Olisi edes tämä ketju säästynyt saastalta, mutta ei.
- TheTruth00
Todella hieno, fiksu kirjoitus.
- Daami69
Kiitos (jos tämä oli minulle, vähän vaikea joskus hahmottaa tätä ketjun rakennetta nykyään).
- Caroline G.
Olen 47-vuotias nainen ja käynyt lukemattomilla treffeillä deittipalstojen kautta. Varsinkin alussa periaatteena oli, että jos joku keksii treffeille pyytää, niin heti lähden. Tällä tavalla olen tavannut monia mielenkiintoisia miehiä ja muutamia tosi helmiä. Mielestäni metodi on toiminut. Viimeisin treffikumppani osoittautui aivan mahtavaksi ihmiseksi ja seurustelimme yli vuoden. Seurustelun loppuminen oli yksinomaan minun syytäni; olen näet erittäin hankala ihminen.
Nyt on siis taas edessä deittirumba, mutta mulla on vahva usko siihen, että jälleen löytyy ihana ihminen, ja ehkä itsekin olen oppinut jotain virheistäni. Parisuhde on niin parasta enkä ilman sitä halua elää. - nti 47
Olen samoilla linjoilla Carolinen kanssa. Pyrin käymään treffeillä jos pyydetään ja joskus pyydän itsekin. Käyn jopa treffeillä silloinkin, jos on kuvat vaihdettu ja olen todennut ettei ulkonäkö natsaa. En oikein kehtaa sanoa siinä vaiheessa että enpä lähdekään ja kahvit nyt aina voi käydä juomassa ja kuuntelemassa uusia juttuja. Toisaalta kuvakaan ei kerro kaikkea, livenä nähtynä saattaa tulla yllätyksiä suuntaan ja toiseen. Olen nettideittaillut jo edellisen sinkkukauden aikana ja silloin harrastin pitkiäkin kirjoittelusessioita - sellaiseen en enää usko, tulee vaan kasvatettua liikaa odotuksia ja sitten kupla yleensä puhkeaa kun näkee.
- 16+12
olen kohta 46v. ja nettideittaillut aika monta kertaa..nuorempana taisin olla sellaine alfanaaras joka aina valitsi kenet kelpuutan. sitten seurustelinkin parisen vuotta netistä löytyneen miehen kanssa, joka loppui 3 v. sitten. suhde jätti mut aika kylmäksi enkä jaksa enää käydä missään. Olen vajonnut jonkinlaiseen itsesääliin, muutamat pakitkin olen saanut, ja se o jotenkin aivan uutta ja outoa. nyt olen itsekseni ja annan vaan vanhuuden tulla. eiköhän toi treffikiintiö mun osalta jo olekin täys. jos ei mies tule vastaan normielämässä, niin sit ei. netistä en enää usko hakea..nyt se ulkokuori on jo mennyttä mut sisälläni asuu vielä se nuori tyttö, joka haluaa aina uskoa rakkauteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739