Onko kellään kokemusta noista aurinkopaneeleista.
Jos tommosen tyrkkäis vaunun katollle, antaisko se kuinka paljon virtaa käytännössä? Onko mitään iloa, eli jos vaikka päivän ajelee niin onko sielä akuissa virtaa illalla kuinka reippaasti?
Aurinkopaneeli vaunuun?
20
7116
Vastaukset
- SFC-96xx
No jos ajat niin saat sähköä autosta. Aurinkopanelin käyttö on sitä varten että vaunussa on sähköä vaikka seisoo paikalla. Sähköä saat niin paljon kun kukkaro sallii.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=aurinkopaneli&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=HsbGUcKoI8j24QSQ3oHQAw&biw=1680&bih=923&sei=JsbGUZGJAaqk4gTW9oDACA#um=1&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=aurinkopaneli asuntovaunuun&oq=aurinkopaneli asuntovaunuun&gs_l=img.12...7253.12812.0.14875.13.13.0.0.0.0.60.636.13.13.0...0.0...1c.1.17.img.hUHH8QRBUYU&bav=on.2,or.r_qf.&fp=e1e54f6706233ac9&biw=1680&bih=923&imgdii=_- ruuuumatk
Kyllä sillä rumatikin puhallusta pyörittää
- samppaströmberg
Ei kyllä mun vaunuissa oo koskaan sähköö autosta saanu. Miten muka saa? Kiinnostaa vaikka vaunu vaihtui mökkiin jo 12v sitten
- Nollaenergia
Meillä puhalletaan Rumatikillä pientä tuuligeneraattoria kausipaikalla Lohikujalla. virtaa on aina piisannut.
- SFC-96xx
Johtoa pitkin se sähkö kulkee autosta vaunuun. Elikkä tarvitaan suorasähköjohto. Onhan näitä nyt jo 100v ollut käytössä. Jos et ite osa laittaa niin Caravanvirmat sen tekee sinulle.
- on varmaankin
äidilläsi suuri järkytys kun on synnyttänyt tollaisen typeryksen.
- kdsdgjsdgsdg
Mun rumatikki toimii pattereilla
- Late Lapista.
Naapurilla on aurinkopaneeli asuntoautossa, ja hän väittää jotta kyllä boforia akussa riittää! Auto on tosin maksanutkin uutena toista miljoonaa kruunua! Ja on myös rakennettu Fiatin alustalle, ja Alden lämpöpannulla !
Late Lapista. SSSS Ry!- Late Lapista.
Mitenhän se olisi sinulta kateelliselta paskalta poissa? vaikka naapurini olisi ostanut kahdenmiljoonan kruunun auton !
Late Lapista. SSSS Ry! - Mine liiramiljoneeri
Late Lapista. kirjoitti:
Mitenhän se olisi sinulta kateelliselta paskalta poissa? vaikka naapurini olisi ostanut kahdenmiljoonan kruunun auton !
Late Lapista. SSSS Ry!Eikös se Ruotsin Kruunu ole nykyään pullonkorkin arvoinen?
Vähän niinkuin Pohjolan Liira? - yksinkertaista
Mine liiramiljoneeri kirjoitti:
Eikös se Ruotsin Kruunu ole nykyään pullonkorkin arvoinen?
Vähän niinkuin Pohjolan Liira?Fiattiin kun saa 10 v maksuajan ! Se joka Mersun ostaa , ei tarvitse rahoitusta
- Late Lapista.
yksinkertaista kirjoitti:
Fiattiin kun saa 10 v maksuajan ! Se joka Mersun ostaa , ei tarvitse rahoitusta
Minä kyllä maksoin Fiatini käteisellä, tosin samoin tein Mersuni kanssa, eli käteisellä molemmat!
Entäs itse? jokos olet saanut haalittua käsirahat karvanoppa toyotaasi ?
Late Lapista. SSSS Ry! - Muuten hyvin
Late Lapista. kirjoitti:
Minä kyllä maksoin Fiatini käteisellä, tosin samoin tein Mersuni kanssa, eli käteisellä molemmat!
Entäs itse? jokos olet saanut haalittua käsirahat karvanoppa toyotaasi ?
Late Lapista. SSSS Ry!AIKAPOIKA kun oikein käteisellä maksoit 95 mallin Fiatin. Suoritus sekin on lappalaiselta. Siihen meni varmaan kk lapsinlisät sinulta. ei enempää saa Fiat maksaa
- Anonyymi
Muuten hyvin kirjoitti:
AIKAPOIKA kun oikein käteisellä maksoit 95 mallin Fiatin. Suoritus sekin on lappalaiselta. Siihen meni varmaan kk lapsinlisät sinulta. ei enempää saa Fiat maksaa
Pikkupojat/tytöt keskustelevat Lopettakaa tuommoinen sonnan jauhaminen, ei kuulu karavaanareitten ketegoriaan.
- jospa niitä
kruunuja olisi korkea pino niin olisihan se miehekäs olo ettei tarttis kadehtia toisia
Uuden Hymerini katolla on kaksi 55W paneelia. Aurinkoisella ilmalla kun aurinko on lähes kohtisuoraan yläpuolella (ei siis koskaan Suomessa) ne pystyvät teoriassa lataamaan noin 8A virralla ja auringon ollessa alempana pienemmällä. Parhaan hyödyn saa siis päiväntasaajalla kun paneelit ovat katon suuntaisesti vaa'assa.
Kallistettavilla paneeleilla saataneen parempi hyötysuhde.
Koska harrastan puskaparkkia niin arvelen noiden hieman parantavan akkusähkön riittävyyttä pidemmässä parkissa.
Jos ajatellaan kesäpäivää niin keskiarvovirraksi voidaan valita ehkä 2 - 3A jolloin 10 tunnin aurinko saa aikaan noin 20 - 30 Ah virran akkujen läpi josta varautuu 80 - 90% toivon mukaan.
Talvella niillä ei näillä leveysasteilla ole paljoakaan hyötykäyttöä jos ei lähde etelään. Enemmänkin otin ne uteliaisuuttani jotta näen niiden todellisen hyödyn.
Ajaessahan auton laturi lataa hupiakkua joten ajopäivinä ei ole ongelmaa vaan pidemmässä paikallaan olossa. Myös matkailuvaunun akun saa latautumaan ajossa kunhan katsoo kytkennät kohdalleen.- -57
85W PANELLILLA OMAAN VAUNUUN ASENSIN JA PÄRJÄSIN VIIMEKESÄNÄ JOPA LÄMMITYSLAITEEN KÄYTÖN KANSSA . PITÄÄ LAITTAA TOINEN AKKU MINULLA ON 150 AH YHTEENSÄ
- panelisti
2 aurinkopanelia katolla, jääkaapin pitää 3vrk kylmänä. Ei tarvinnut testata pitempään, olisi varmasti riittänyt pitämään kauemminkin.
- Kiinnostaisi
Paljonko paneelien hinnat ovat asennettua.
- halavalla sais
Eikö niitä asennushintoja kannata kysellä alan liikkeistä ??
Miten on, onko kukaan ottanut autoonsa mukaan Power Cubea, missä on avattuna useita paneleita ja tehoja piisaa. Sehän olisi puskaparkkimiehen taivas.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872