Ongelmia, Ongelmia

kyllästynyt....

Olemme jo hyvän aikaa samaa matkaa tallannut avopari. Meillä on omistusasunto, vakiduunit, 6kk vanha tyttö, sekä koira, kihloissakin oltiin. Oikea idylli ulkoapäin. Luulisi ainakin?

Menen ongelman yksi kerrallaan:

1. Mies on uusavuton, tuhlaaja ja vastuuton.
-Ei ehkä sanojen varsinaisissa merkityksissä. On kova tuhlaamaan esim. ruokaa. Ottaa ison lautasen täyteen, syö kokonaan, ottaa saman satsin lisää, mutta syöttää 2/3 osaa koiralle/roskiin. Ostetaan hienoja alkopulloja matkalta, mutta kotia päästyään pitää heti korkata ja parissa kk kaapit tyhjinä. Ostaa läjäpäin uistimia, kun vanhoilla ei kalaa tuu (vikahan ei ole käyttäjässä). Luottaa siihen, että mulla on rahaa neidin ruokaan, vaikka oon ä-lomalla. Onneksi tilanne muuttuu parin viikon päästä kun meen töihin. Mies ei myöskään osaa tehdä mitään. Ei ruokaa, ei remontoida, ei pyykätä vaan kaikki on "vähän sinne päin".

2. Minä olen aina oikeassa
-Miehen uusavuttomuudesta johtuen, minä olen sitten se, joka showta yrittää pyörittää. Mutta kun miestä ärsyttää minun neuvominen, kun tahtoisi olla "mies talossa". Jos annan tehdä itse, tekee hän kumminkin väärin, jolloin hän hermostuu ja pyytää minua apuun nälvien.
Ja itse motkotan "mitäs minä sanoin, tää ois valmis jo." (ei ehkä ihan fiksua minunkaan puolelta). Ja koska olen oikeassa, minun tapa on aina oikea (kehitettävää tässäkin).

3. Luottamusta ei ole
- Olen menettänyt luottamuksen Mieheen muutama Kuukausi sitten hänen suudeltuaan baarissa jotain muuta. Hän kertoi sen itse heti tapahtuneen jälkeen ja pyysi anteeksi. Annoin, mutta en ole unohtanut. Sanoo myös aina olevansa baarissa vain hetken, mutta aina palaa kotiin vasta baarien sulkeuduttua. Toista pettämistä ei ole, sen tiedän.

4. Huonot elintavat
-Elintaso vatsaa löytyy hieman kummaltakin. Itse tein asialle jotain, hommasin salikortin ja söin terveellisesti. Miestäni kuitenkin risoi uusi elintapani, sillä "olin aina salilla". Ei sitten huvittanut enää käydä kun joka kerralla sama marina, mies kantoi kassikaupalla herkkuja ja joka pv piti olla saunaolut. Kovin Motivoivaa?

Tässä nyt jotain. Joka toinen päivä on kovaa haukkumista, nälvimistä, tappelua ja erimielisyyksiä. Asioista on yritetty puhua kumpainenkin, mutta kun tuntuu, ettei kumpikaan halua antaa periksi" vaikka parisuhde ei saisi olla Kilpailu. Kuinka tehdä kompromissi yön ja päivän välillä?

Kuitenkin ollaan joissain asioissa ihan samanlaisia, kuten avaamme suumme yhtäaikaa sanoen saman asian. Haukumme hölmön näköiset hölkkääjät ja ajattelemme yleisesti samalla tavalla.

8

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh-hoh-hoijaa

      Nuori liitto, pieni vauva ja jo nyt tuossa pisteessä?! Sinä vain valitat miehestäsi ja koetat saada häntä muuttumaan, huh.

      Yhtäkkiäkö miehesi muuttui tuollaiseksi? Tuskin. Olet varmasti tiennyt tilanteen jo vuosia. Miksi ihmeessä tuohon kuvioon vielä vauvankin pukkasit?

      Avopuolisosi mollaaminen ei tilannetta korjaa. Joko hyväksyt tilanteen tai sitten lähdet kävelemään... So simple is it :D

    • Siis oikeesti

      1. Mies on uusavuton, tuhlaaja ja vastuuton.
      Miksi teit tuollaisen kanssa lapsen? Etkö ajatellut yhtään?

      2. Minä olen aina oikeassa
      Olisi ehkä kannattanut aikaisemmin opettaa mies tekemään asiat oikein, sinun tavallasi. Motkottaminen syö ne itsetunnon rippeetkin mieheltä.

      3. Luottamusta ei ole
      "hänen suudeltuaan baarissa jotain muuta"

      MITEN PITKÄÄN AIOT KATSELLA TUOLLAISTA TOUHUA VIELÄ? ULOS SE SIKA.

      4. Huonot elintavat
      "Miestäni kuitenkin risoi uusi elintapani. Ei sitten huvittanut enää käydä kun joka kerralla sama marina"

      ÄLÄ OLE NOIN NYHVÖ! ANNATKO AINA PERIKSI JOS JOKU VALITTAA TEKEMISISTÄSI?

    • tsib

      Teitä siis yhdistää muiden ihmisten mollaaminen ja toistenne päälle puhuminen? Vaude.

      Noh, muuten mielestäni se on aivan sama minkälaisissa suhteissa ihmiset kärvistelevät, oma valintansa kun on. En silti ymmärrä miksi niitä lapsia pitää sellaisiin suhteisiin tehdä O.o

    • 1. Mies on uusavuton, tuhlaaja ja vastuuton.
      Jos kaikki on valmiiksi eteen passattu ja mies ei ole oppinut tekemään mitään, eikä säästämään, niin vaikeaa sitä on opettaa (kuin koiraa). Jos miehellä olisi kiinnostusta oppia säästäväiseksi tai tekemään kotitöitä, niin tilanne olisi toinen. SINÄ et pysty muuttamaan häntä.

      2. Minä olen aina oikeassa
      No mitä siitä jos tekee vähän väärin, pääasia on että tekee ja osallistuu. Minun exälle esim pyykinpesu oli niin rakettitiedettä, ettei hommasta tullut mitään. Minä pesin aina pyykit, mutta likaisiin astioihin en koskenut, vaan jätin kyseisen koneenkäytön miehelle. Yrittämisen torpedoiminen sättimällä "etsäteemitäänkoskaanoikein" saa kyllä innokkaimmankin lopulta lopettamaan yritykset. Katso peiliin.

      3. Luottamusta ei ole
      Kännissä suutelee toista naista? Juopottelee pilkkuun asti? No ei varmasti ole luottamusta. Todennäköisesti toistaa molempia paheita, niin kauan kunnes sinulta menee hermot.

      4. Huonot elintavat
      Anna miehen kasvattaa vatsaansa, mutta huolehdi itse omasta hyvinvoinnistasi. Jos haluat lähteä salille tai lenkille, niin ilmoitat vain että olet salilla ja tulet kotiin klo X. Mikäli mies naukuu "aina salilla", niin voit heittää takaisin "aina baarissa". Molemmilla on siten kodin ulkopuolella harrastuksensa.

      Summa summarum: Tekstisi perusteella koet miehesi olevan renttu. Miksi ihmeessä tuhlaat aikaasi ihmiseen, joka useilta ominaisuuksilta on mielestäsi noin huono?

    • kiltti mies.

      Olenko ihannemiehesi.?
      1. minä osaan rempata ja säästää. En ostele turhaa enkä heitä ruokaa roskiin. Osaan remontoida isompaakin remppaa koska olen raksamies ammatiltani. Viinaa en osta juuri koskaan eikä mulla ole edes kaapeissa edes tyhjiä pulloja.
      2. Luotan naiseen ja naisen mielipiteillä on väliä eikä mies ole aina oikeassa.

      3. Olen luotettava, en käy baareissa edes ja en ole ikinä pettänyt.

      4. Tänäänkin polkasin fillari lenkin 30 kilsaa. Salitreeniin aloitan en kuussa taas . Mulla on ollut kuukauden tauko salitreeneistä, mut tykkään liikkua vaikka hiukan ylipainoa löytyy. Joskus 4 vuotta sitten laihdutin 20 kg ja en ole lihonut sen jälkeen. Syön terveellisesti, salaattia syön usein.

      Mun kanssa ei tule riitaa, en nälvi enkä hauku. Kompromissejä pitää tehdä suhteessa, muuten tulee riitaa ja pitää myöntää jos on väärässä ja itse teen ainakin kotitöitä mielelläni.

      • Kiltti nainen

        Minkä ikäinen niminerkki:kiltti mies on?


    • lifemocker

      eikö ihmiset käytä YHTÄÄN JÄRKEÄ kenen kanssa ja minkälaisiin suhteisiin kakaroita tekevät?!

      sitten valitetaan kun suhde on loppumassa ja kun on tämä lapsikin...

      JÄRKEÄÄN OLISI SYYTÄ KÄYTTÄÄ aina ennen kuin on pilaamassa monen ihmisen elämät, eikä seurata vaan jotain hemmetin "mutta kun MÄ HALUUN lapsen" hohhoijaa

    • jokutolkku2

      Menkää nyt rakkaat tampiot neuvolan järjestämään parisuhdetyöhön (seurakunnillakin on) kertomaan yhdessä ja erikseen asiantuntijalle miten huono toi puoliso on. Sinulla just nyt itsellä hormonit aiheuttavat pahansuopuutta miestä kohtaan ja olet turhautunut kotona kökkimiseen. Kato vielä puoli vuotta miten menee, hommaa teille kahdelle babysitter ja menette yhdessä jonnekin rentoutumaan neljän seinän sisältä. Kyllä useimmista "kauheista ongelmistanne" on mahdollista tehdä sopuratkaisuja. Lopeta kälätys. Ole hiljaa miehellesi jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Etsi joku muu taho jonne voit kipata omat henkiset likasankosi. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe