rakennekynsien tekeminen ja hygienia liikkeessä

ihmettelijä 2

Osaako kukaan sanoa mitä kuuluu kynsiä laittavan liikkeen työntekijän desinfioida ja putsata asiakkaiden välillä?
Olen muutaman kerran käynyt eräässä liikkeessä jossa putsataan vain siveltimet ym työvälineet sekä uunit, mutta kertaakaan en ole tekijän nähnyt putsaavan hoitopöytää... myös pölyä löytyy työtasoilta, nurkista sekä väripurkeista ainakin osa on vuotanut ja ne näyttävät likaisilta.

6

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+16

Pöydänkin putsaaminen kuuluu päivittäiseen puhdistukseen, samoin tuolit.

Jokaisella asiakkaalla tulisi olla oma viila, työntekijällä olisi hyvä olla suusuoja, kertakäyttöiset hanskat ja essu. Kaikki asiakkaaseen kosketuksessa olleet välineet tulee putsata ja desinfioida asiakkaiden välillä. Myös kynnet tulee desinfioida ennen aloitusta.

• oh noes 75

Tiedän (ainakin) erään liikkeen Tampereella jossa päivittäiseen puhdistukseen kuuluvat uunit ja tasot joihin asiakas koskee... muut tasot putsataan/siivotaan kunnolla kun muistetaan tai jaksetaan. Ja en yhtään ihmettelisi vaikka uunitkin unohtuisivat puhdistukselta kun liikkeessä kiire.
      Pitäisi kai huolestua...

• haloo hei!

Eiii....ttu mitä vouhotusta.. kätellessäkin saat enemmän pöpöjä kun ammattilaiskynsisalongista. terveitä kynsiä ja käsiä siellä hoidetaan. viila koskee desinfioituun kynteen eikä sitä ole mitenkään syytä vaihtaa hygienia syistä asiakkaalle uuteen. koulutuksessa neuvotaan vaihtamaan uuteen siksi että viilaaminen sujuu nopeammin kuin kuluneella viilalla. menkää tärisemään kotihinne ja hinkatkaa omat nurkkanne vaikka kloorilla jos siitä hyvä mieli tulee ja jättäkää kynsimuotoilijat rauhaan. oma on moganne jos käytte amatööreillä jotka ei tiedä/välitä. jättäkää ammattilaiset rauhaan!!

• 4+5

Huomaa, ettet tiedä mistä kirjoitat :D Hygienia on erittäin tärkeää.

• haloo hei!

jos luet oikein tarkkaan niin missään ei lue että olisin sitä mieltä että hygienia ei ole tärkeää. päinvastoin tunnen suurtakin vastuuta asakkaistani ja jokainen minun asiakkaani tämän kyllä tietää. on kuitenkin ero vouhottaa asioista jotka eivät asiakkaan oloa vaaranna kuin puhua oikeista asioista. esim suun suojaava lappu ei kynsikemikaaleista nousevalle höyrylle tee yhtään mitään. sitä siis käytetään vain lookin vuoksi. pitäisi olla kunnon hengitysmaski joka tulee vaihtaa 2-4h välein uuteen jotta teho säilyisi. huomaa ettet sinä todella tiedä asioista mitään. olet varmaan joku siivousalan tai muuten vaan siivousfriikki. kynsialalla tärkeintä on tuntea kemiallisesti aineet joilla ollaan tekemässä. ensimmäinen asia joka kynsimuotoilijan tulisi tehdä on käsien, tekijän ja asiakkaan desinfiointi ja sen jälkeen asiakkaan kynsien tutkiminen. jos jotain epäilyttävää näkyy niin työ keskeytetään siihen.eli ammattilaisen käsissä ei ole mitään mahdollisuuksia minkään taudin leviäminen tms. pintojen ynnä muiden puhdistukset on itsestään selvyys! ei niistä erikseen tarvi vouhottaa! jos olet jossain epäilyttävässä paikassa käynyt niin vaihda jumaliste paikkaa äläkä yleistä ja morkkaa kaikkia! kyllä saan puolustaa omaa osaavaa ammattikuntaani jos joku tollasta lokaa viljelee ja näin aion jatkossakin tehdä!

• goggenh

sinulle ihmettelijä 2. kynsipöytä on helpompi siivota silloin kun asiakas ei ole paikalla koska itse ainakin poistan pöydältä kaiken suuren eli kynsiuunit käsituen tms. tätä en koskaan tee asiakkaan nähden. sähköviilan terät käytän joka asiakkaan välillä desi aineessa ja joka päivän päätteksi teen niille pidemmän liotuksen/steriloinnin. joka asiakkaan välillä myös pyyhin käsituen, uunin alapinnan, kynsinauha työntimen. suosittelen myös paikanvaihtoa mikäli epäsiistiltä näyttää. olen itsekin kuullut että muilla kuulemma geelit valuu pitkin uunia mutta tämä ei oikeuta haukkumaan jokaikistä tekijää!!
      viila kestää tehokkaana vain muutaman asiakkaan, varsinkin geeli tukkii viilat aivan silmänräpäyksessä. ei niitä niin monelle käytetä vaikka menevätkin nopeasti käytetyn näköiseksi. voittehan aina kysyä tekijältä miten hän toimii näiden asioiden suhteen. joku tekee varmasti erilailla kuin minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      158
      1172
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      806
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      686
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe