Helvetti/kadotus ei ole ikuinen kärsimys Raamatussa.

annihilaatio

Monet ymmärtävät väärin Raamatun tekstit iankaikkisesta rangaistuksesta ja iankaikkisesta tulesta. Jos kuitenkin ymmärtäisi Raamatun teksteistä enemmän niin tajuaisi mistä todellisuudessa on kysymys. Annihilaatio eli hävitys olemassaolosta on iankaikkinen rangaistus koska siitä ei ole paluuta. Ja iankaikkisella tulella tuhottiin Raamatun mukaan Sodoman ja Gomorran kaupungit, vaikka ne eivät palaneet ikuisesti. Iankaikkisen tulen tekemä tuho on iankaikkinen mutta itse tuli ei pala iankaikkisesti.

Monet Raamatun kohdat puhuvat aivan selvästi jumalattomien hävittämisestä eikä ikuisesta kiduttamisesta. Esimerkiksi Jeesus puhui Gehennaan joutumisesta missä mato ei kuole eikä tuli sammu. Gehenna oli kaatopaikka jossa eläinten ja rikollisten ruumiita hävitettiin polttamalla ja jossa myös madot hajottivat mädäntyneitä ruumiita. Jeesus siis puhui joutumisesta tuhottavaksi kaatopaikalla, eikä todellakaan ikuisesta kärsimyksestä.

Tässä on useita Raamatun kohtia joissa puhutaan aivan selvästi jumalattomien hävittämisestä olemattomiin:

2.Piet.3:7
"Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan."

Mal.4:1-3
"Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki
julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot."

Joh.15:6
"Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

Matt.13:40
"Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa."

Ilm.20:13-14 "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

Kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Tarkoittaa sitä että sen kärsimyksen määrä, joka tulisessa järvessä on kärsittävä ennen tuhoutumista, määrätään ihmisen elämässään tekemien syntien mukaan. Ikuisen kärsimyksen puolustajat väittävät että tämä tekojen mukaan tuomitseminen tarkoittaa sitä että kullekin määrätään erilainen tuomio jota kärsitään ikuisesti. Tämä ei kuitenkaan sovi Jeesuksen puheisiin.

Luuk.12:45-48 "Palvelija saattaa kuitenkin ajatella: 'Isäntä ei tule vielä pitkään aikaan!' Niin hän alkaa piestä palvelijoita ja palvelustyttöjä, syödä ja juoda ja juopotella. Mutta päivänä, jota tuo palvelija ei arvaa, hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen isäntänsä tulee ja hakkaa hänet kuoliaaksi, ja niin palvelija saa saman kohtalon kuin epäuskoiset. Jos palvelija tietää, mitä hänen isäntänsä tahtoo, mutta ei varaudu siihen eikä toimi hänen tahtonsa mukaan, hän saa monta raipaniskua. Jos taas palvelija tietämättään tekee sellaista, mistä rangaistaan raipoin, hän pääsee vähillä iskuilla. Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan, ja jolle on paljon uskottu, se pannaan paljosta vastaamaan."

Eli siis hakataan KUOLIAAKSI. Ennen kuolemaa toista hakataan enemmän, toista vähemmän. Kukin saa kärsiä tulessa tekojensa mukaan.

Jokainen kuollut saa ylösnousemuksen aikanaan. Tulisessa järvessä koittaa toinen kuolema. Siitä toisesta kuolemasta ei ole ylösnousemusta jolloinka se on lopullinen kuolema.

Tunnin luento, jossa Raamattuun perustuen aihetta käydään kattavasti läpi:

http://www.youtube.com/watch?v=iqtqaZPs_dI

Täällä on kumottu ne argumentit joilla ikuisen kärsimyksen oppia on puolustettu:

http://www.helltruth.com/

58

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäontässäjanytten

      Kun ihminen kuolee ja ruumis lasketaan arkussa maahan, hyönteiset ja madot kaluavat arkkuun reikiä. Päästyään arkun puun läpi ne alkavat syödä ruumista, sitten ne munivat ruumiin täyteen munia ja niistä kuoriutuu toukkia, jotka jatkavat hajottamisprosessia syömällä lopulta kaiken jäljellä olevan lihan ruumista, jättäen jäljelle pelkät luut. Ihminen ei voi joutua taivaaseen eikä helvettiin, koska ne ovat vain ihmisen mielikuvituksen tuotetta.

      • Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa. Ilm 2:11

        Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."Ilm.21:8 siinä miettimistä ihminen voi valita joko elämän,tai kuolema muita vaihato ehtoja ei ole.


    • sielu kuolematon

      tuollaisen skeidan leviitäjä pitäisi valella hunajalla ja viedä karhukuvaajien kuvauskopille syötiksi.

      • Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.2.Kor.2:15


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.2.Kor.2:15

        On aika jännä ku ihmisillä kuoleman raja kokemuksia ja kaikilla ihan eri stoorit, yks kuoli ilman uskontoa ja vieraili taivaassa, toinen sano että irtautu ruumiista, monissa uskonnoissa on taivas ja kadotus, sitä paitsi hindut oli jo maan päällä ennen juutalaisuutta ja luomis työssä sanottiin että Adam ja Eeva oli ekat ihmiset mutta hindut oli jo niitä ennen maan päällä, raamatussa suurin osa on keksittyjä tarinoita ja muuteltu koska suurin osa alkuperäisistä teksteissä on hukassa ja, siksi tilalle on laitettu ihmisten tarinoita, sensuuriakin on mukavasti kun on niin raaka oikeasti vielä pahempi kun Koraani. Siellä ei ole mitään kadotusta, jos Jumala meitä rakastaa miksi lähettäisi meidät kidutettavaksi, kukaan ei pysty elämään miten alkuperäinen raamattu ohjeistaa koska niitä tekstejä ei ole enää olemassa vaan tilalle on keksitty omia juttuja, teologian sivuilta yms muista olen selvittänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aika jännä ku ihmisillä kuoleman raja kokemuksia ja kaikilla ihan eri stoorit, yks kuoli ilman uskontoa ja vieraili taivaassa, toinen sano että irtautu ruumiista, monissa uskonnoissa on taivas ja kadotus, sitä paitsi hindut oli jo maan päällä ennen juutalaisuutta ja luomis työssä sanottiin että Adam ja Eeva oli ekat ihmiset mutta hindut oli jo niitä ennen maan päällä, raamatussa suurin osa on keksittyjä tarinoita ja muuteltu koska suurin osa alkuperäisistä teksteissä on hukassa ja, siksi tilalle on laitettu ihmisten tarinoita, sensuuriakin on mukavasti kun on niin raaka oikeasti vielä pahempi kun Koraani. Siellä ei ole mitään kadotusta, jos Jumala meitä rakastaa miksi lähettäisi meidät kidutettavaksi, kukaan ei pysty elämään miten alkuperäinen raamattu ohjeistaa koska niitä tekstejä ei ole enää olemassa vaan tilalle on keksitty omia juttuja, teologian sivuilta yms muista olen selvittänyt

        Uskoppa mitä haluat mutta taivas ja myös helvetti todellisia paikkoja ovat.


    • jdöodödd

      aloittaja puhuu asiaa. ikuisen piinahelvetin oppi sai valtaa keskiajalla koska sillä oli hyvä pelotella ihmisiä eikä siitä opista ole vieläkään luovuttu kristinuskossa. raamattuun se ei kuitenkaan perustu.

      • Anonyymi

        Ne jotka eivät syntejään valoon tuo ajattelevat juuri noin.


    • hddidd

      Hyvä video.

    • sielu kuolematon

      Mitä järkeä on sitten enää olla uskovainen jos helvettiä tai muuta rangaistusta ei ole olemassa. Eihän kannata uskoa jumalaan ja jeesukseen jos joka tapauksessa pääsee taivaaseen.

      • -EL-

        Kaikki pääsevät LOPULTA "Isän Kotiin", mutta ennen kuin sinne asti päästään, on jouduttu syntymään monen tasoisiin elämiin kokeaksemme ja oppiaksemme ja välillä käymään monissa, kunkin tietoisuudelle sopivissa 'taivaissa' (pimeys-valoakselilla). Kenelläkään eikä yhdelläkään uskonnolla ole sinne SUORAA tietä, ei vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen tai uskontonsa jumalaan.


      • et ymmärrä

        ei jokainen pääse taivaaseen. ne ketkä eivät usko hävitetään olemattomiin eikä heitä ole enää olemassa.


      • -EL- kirjoitti:

        Kaikki pääsevät LOPULTA "Isän Kotiin", mutta ennen kuin sinne asti päästään, on jouduttu syntymään monen tasoisiin elämiin kokeaksemme ja oppiaksemme ja välillä käymään monissa, kunkin tietoisuudelle sopivissa 'taivaissa' (pimeys-valoakselilla). Kenelläkään eikä yhdelläkään uskonnolla ole sinne SUORAA tietä, ei vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen tai uskontonsa jumalaan.

        -EL
        Ne jotka ovat Jeesuksen omia pääsevät isänkotii,joiden nimet ovat karitsan elämnkirjassa.Muut ei vät pääse.


      • Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

        -EL
        Ne jotka ovat Jeesuksen omia pääsevät isänkotii,joiden nimet ovat karitsan elämnkirjassa.Muut ei vät pääse.

        Usko ja kaste.
        Puusepän poika antaa synnit anteeksi.
        Hänet tapettiin paljain käsin.
        Hän teki sen meidän vuoksemme.
        Ajatelkaa.
        Hän rakastaa meitä alinomaa.


    • -o-

      Pyyhkikää jo idiootit p*rseenne sillä raamatulla.

      • Sinä olet se mies,sinun päälse tulevat kaikki,mitä olet lausuntu muista.


    • aloittaja eksyttää

      Jeesus jos kuka, korosti ihmisen kolminaisuuden; sielun, ruumiin ja hengen ikuisuutta.
      Josta Raamatun eräs kirjoitus todistaa:
      Kristuksen tuhatvuotisen maanpäällisen valtakunnan jälkeen paholainen heitetään samaan tuli- ja rikkijärveen, jossa myös peto (Antikristus) ja väärä profeetta (edelleen)ovat, ja niitä piinataan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

      • et ymmärrä

        kyse ei ole ikuisuudesta.

        http://www.helltruth.com/q-a/forever-and-ever.aspx

        ja ilmestyskirjassa sanotaan ihan suoraan että peto tuhotaan, ei siis kiduteta ikuisesti, vaan kidutus on määrätty aika. jokaisen kärsimys, joka on kärsittävä ennen tuhoa, määrätään tämän tekemien syntien mukaan.

        Ilm.17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva."


      • Anonyymi
        et ymmärrä kirjoitti:

        kyse ei ole ikuisuudesta.

        http://www.helltruth.com/q-a/forever-and-ever.aspx

        ja ilmestyskirjassa sanotaan ihan suoraan että peto tuhotaan, ei siis kiduteta ikuisesti, vaan kidutus on määrätty aika. jokaisen kärsimys, joka on kärsittävä ennen tuhoa, määrätään tämän tekemien syntien mukaan.

        Ilm.17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva."

        Hölmöä pelotella.
        Usko.
        Etkä pelkää mitään.
        t:Jeesus


    • Ruumiillinen ylösnousemus on kirkkopetos.

      • Jeesuksen sanat;

        Matt.10:28. Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät voi tappaa sielua.
        Pelätkää ennemmin häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.


      • Markku P
        Ei ole kirkko opetusta. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 1.Tess.4:17

        Kristus on kuollut puolestamme, jotta saisimme elää yhdessä hänen kanssaan, olimmepa valveilla tai kuoleman unessa

        Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Markku P
        Ei ole kirkko opetusta. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 1.Tess.4:17

        Kristus on kuollut puolestamme, jotta saisimme elää yhdessä hänen kanssaan, olimmepa valveilla tai kuoleman unessa

        Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.

        Ihminen syntyy uudestaan maan päälle vain jos hän jälleensyntyy eli ruumillistuu tänne uudelleen.


      • Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.


      • Anonyymi
        MarkkuP kirjoitti:

        Ihminen syntyy uudestaan maan päälle vain jos hän jälleensyntyy eli ruumillistuu tänne uudelleen.

        Elän koko ajan.
        t:Jeesus


    • Kadotus ei ole ikuinen
      vastaus


      Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotuksee. Matt 7:13
      Ilm.20:13-14 Kyllä se on ikuinen tekojensa mukaan tarkoitta mitä olet jättänyt tekemättä näistä minun vähimmistä veljistäni sen olet jättäneet tekemättä minulle sanoo Jeesus.Painava sana.Kadotus on ikuinen ero jeesuksesta,hänen yhteyteensä ei enään pääse tuliseta järvestä vaikka haluaisikin,oma syylisyys sielä soimiaa yötä ja päivää niin sanoakseni.
      Syylinen aina ja ijankaikkisesti.

      • Paljon Uuden testamentin sisällöstä on muutettu jälkikäteen.
        Eivät ensimmäiset kristityt tunteneet käsitettä ikuinen kadotus.


      • MarkkuP kirjoitti:

        Paljon Uuden testamentin sisällöstä on muutettu jälkikäteen.
        Eivät ensimmäiset kristityt tunteneet käsitettä ikuinen kadotus.

        MarkkuP :lle
        ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen Apt 8:19

        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa. Apt 8:20. Tässä jakeessa kyllä Pietari oli tietoinen kadotuksesta.


      • kuulija1 kirjoitti:

        MarkkuP :lle
        ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen Apt 8:19

        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa. Apt 8:20. Tässä jakeessa kyllä Pietari oli tietoinen kadotuksesta.

        Kadotus=ero Jumalasta; mitä se sitten loppupeleissä tarkoittaneekin.


      • MarkkuP kirjoitti:

        Kadotus=ero Jumalasta; mitä se sitten loppupeleissä tarkoittaneekin.

        MarkkuP
        Loppu pelissä enkelit kokoavat kaikki kansat tuomioistuimen eteen,silloin tuomitaan kukin tekojensa mukaan,sen jälkeen toiset lähtevät ijan kaikkiseen iloon ja toiset ijankaikkiseen eroon jumlasata,nämä kaksi vaihtoetoan on olemassa. Tuomiolla ei voi enään tehdä mitään.


      • PETRIOJALA

        JEESUS KANTOI MAAILMAN KAIKKI TULEVAT MENNEET JA TÄMÄN HETKISET SYNNIT TIETÄMÄTTÖMYYDEN AIKAA JUMALA SIETÄÄ KADOTUS ON ENNENAIKANEN TUOMIO JA KUOLEMA ELI ENSINMÄINEN KUOLEMA JOSSA SAATANA ITSE DEMONIEN KANSSA KIDUTTAA IHMISIÄ JA SIELÄ ON NIITÄ JOTKA EIVÄT OLE TIENNEET JUMALASTA VAAN OVAT JOUTUNUT SINNE SIELUNVIHOLLISEN JUONIEN JA VALHEIDEN KAUTTA JOKA ON SOKAISSU IHMISET TOTUUDESTA. KADOTUKSESTA ON VAPAUTETTU SIELUJA JA VAPAUTUU JOPA TÄMÄ MAAILMA ON KADONNUT MAA JA VAPAUTETAAN SE TÄÄLTÄKIN SIELUJA MINÄ OLEN NÄHNYT SAATANAN JA JOUTUNUT TAISTELEMAAN SITÄ VASTAAN RAKKAUDELLA ELI JUMALAN KANSSA. SE ON KÄÄRME JA OLEN OPPINUT TUNTEMAAN VIHOLLISEN JOKA ON 1000 JUONTEN JA VALHEITTEN MESTARI JA SEN PUHETTA EI VOI EDES SANOIN KUVATA SE ON KIERO SUHISEVA KÄÄRME JA ENNEN SITÄ MINUA VAINOTTIIN VIRHEITTEN JA USKON TAKIA KAUAN AIKAA NE OLI IHMISIÄ MUTTA HE PELASTUIVAT JA YKSI HEISTÄ ON NYKYINEN VAIMONI JA OLEN HEIDÄNKANSSA JOUTUNUT TAISTELEMAAN SAATANAA VASTAAN IHAN NIIN ETTÄ SE SIELUNVIHOLLINEN ON NÄYTTÄYTYNYT JA PUHUNUT JA SE KIROS MINUA KOSKA KADOTUKSESTA ON MINUN RUKOUSTEN KAUTTA HAETTU SIELUJA. HUOM! JEESUS ON ARMO TOTINEN RAKKAUS JA KUN JEESUS KÄVI KADOTUKSESSA 3 PÄIVÄÄ 3 YÖTÄ VAPAUTUI SIELUJA SILLON JO. MUTTA TULIMERI JOKA ON TOINEN KUOLEMA ON ERI KU SE KADOTUS MIKÄ ON TÄLLÄHETKELLÄ
        JA SE TULI MERI ON SAATANALLE JA HÄNEN ENKELEILLE JOKA ON KUN SAATANA TUHOTAAN. KATOSKAA JEESUS TEKI RISTILLÄ KUOLEMAN MAHDIN TYHJÄKSI JA IKÄVÄ KYLLÄ NE SIELUPARAT JOUTUVAT SIELÄ OLEMAAN VIELÄ MUTT SIKSI ON TÄRKEÄ RUKOILA MYÖS KADOTUKSEEN JOUTUNEITTEN PUOLESTA MUISTAKAA SIELÄ ON SIELUJA JOTKA EI OLE EDES KUULLUT JUMALASTA. TOTINEN RAKKAUS JA ARMO ON JUST TOTUUTTA
        JA SIELÄ KADOTUKSESSA EI HALUA IHMINEN OLLA SEKUNTTIAKAAN KOSKA SE ON TUSKA JOTA EI VOI YMMÄRTÄÄ. MUTTA TEHKÄÄ NÄIN TÄHDÄTKÄÄ ETEEN PÄIN SILLÄ SUUNTA ON YLÖS PÄIN ÄLKÄÄ KATSOKO TAAKSE VAAN JUMALAN VALTAKUNTAAN. JÄTTÄKÄÄ NE KADOTUS JUTUT TAAKSE JA PUHUKAA JEESUKSEN ARMOSTA JA RAKKAUDESTA SILLÄ MINÄ VOIN TODISTAA SEN ETTÄ JUMALA ON JUST SE TOTINEN RAKKAUS JA ARMO. AMEN! SIUNAUSTA


      • Anonyymi
        PETRIOJALA kirjoitti:

        JEESUS KANTOI MAAILMAN KAIKKI TULEVAT MENNEET JA TÄMÄN HETKISET SYNNIT TIETÄMÄTTÖMYYDEN AIKAA JUMALA SIETÄÄ KADOTUS ON ENNENAIKANEN TUOMIO JA KUOLEMA ELI ENSINMÄINEN KUOLEMA JOSSA SAATANA ITSE DEMONIEN KANSSA KIDUTTAA IHMISIÄ JA SIELÄ ON NIITÄ JOTKA EIVÄT OLE TIENNEET JUMALASTA VAAN OVAT JOUTUNUT SINNE SIELUNVIHOLLISEN JUONIEN JA VALHEIDEN KAUTTA JOKA ON SOKAISSU IHMISET TOTUUDESTA. KADOTUKSESTA ON VAPAUTETTU SIELUJA JA VAPAUTUU JOPA TÄMÄ MAAILMA ON KADONNUT MAA JA VAPAUTETAAN SE TÄÄLTÄKIN SIELUJA MINÄ OLEN NÄHNYT SAATANAN JA JOUTUNUT TAISTELEMAAN SITÄ VASTAAN RAKKAUDELLA ELI JUMALAN KANSSA. SE ON KÄÄRME JA OLEN OPPINUT TUNTEMAAN VIHOLLISEN JOKA ON 1000 JUONTEN JA VALHEITTEN MESTARI JA SEN PUHETTA EI VOI EDES SANOIN KUVATA SE ON KIERO SUHISEVA KÄÄRME JA ENNEN SITÄ MINUA VAINOTTIIN VIRHEITTEN JA USKON TAKIA KAUAN AIKAA NE OLI IHMISIÄ MUTTA HE PELASTUIVAT JA YKSI HEISTÄ ON NYKYINEN VAIMONI JA OLEN HEIDÄNKANSSA JOUTUNUT TAISTELEMAAN SAATANAA VASTAAN IHAN NIIN ETTÄ SE SIELUNVIHOLLINEN ON NÄYTTÄYTYNYT JA PUHUNUT JA SE KIROS MINUA KOSKA KADOTUKSESTA ON MINUN RUKOUSTEN KAUTTA HAETTU SIELUJA. HUOM! JEESUS ON ARMO TOTINEN RAKKAUS JA KUN JEESUS KÄVI KADOTUKSESSA 3 PÄIVÄÄ 3 YÖTÄ VAPAUTUI SIELUJA SILLON JO. MUTTA TULIMERI JOKA ON TOINEN KUOLEMA ON ERI KU SE KADOTUS MIKÄ ON TÄLLÄHETKELLÄ
        JA SE TULI MERI ON SAATANALLE JA HÄNEN ENKELEILLE JOKA ON KUN SAATANA TUHOTAAN. KATOSKAA JEESUS TEKI RISTILLÄ KUOLEMAN MAHDIN TYHJÄKSI JA IKÄVÄ KYLLÄ NE SIELUPARAT JOUTUVAT SIELÄ OLEMAAN VIELÄ MUTT SIKSI ON TÄRKEÄ RUKOILA MYÖS KADOTUKSEEN JOUTUNEITTEN PUOLESTA MUISTAKAA SIELÄ ON SIELUJA JOTKA EI OLE EDES KUULLUT JUMALASTA. TOTINEN RAKKAUS JA ARMO ON JUST TOTUUTTA
        JA SIELÄ KADOTUKSESSA EI HALUA IHMINEN OLLA SEKUNTTIAKAAN KOSKA SE ON TUSKA JOTA EI VOI YMMÄRTÄÄ. MUTTA TEHKÄÄ NÄIN TÄHDÄTKÄÄ ETEEN PÄIN SILLÄ SUUNTA ON YLÖS PÄIN ÄLKÄÄ KATSOKO TAAKSE VAAN JUMALAN VALTAKUNTAAN. JÄTTÄKÄÄ NE KADOTUS JUTUT TAAKSE JA PUHUKAA JEESUKSEN ARMOSTA JA RAKKAUDESTA SILLÄ MINÄ VOIN TODISTAA SEN ETTÄ JUMALA ON JUST SE TOTINEN RAKKAUS JA ARMO. AMEN! SIUNAUSTA

        Jopa on kierroksia.
        t:Jeesus


    • JonesHenry
    • pilli-piipari1

      Jeesus sanoi aikanaan. minä olen tie, totuus ja elämä, eikä muuta tietä taivaaseen ole, kuin minun kauttani. raamatun sanat ja profetiat ovat kohta kaikki toteutuneet, ennen tämän aikakauden loppua. Jeesus tulee kohta ja perustaa 1000 vuotisen valtakunnan, mutta ennen sitä on tämä loppukiri, jossa lampaat erotellaan vuohista. haluatko sinä kuulua vuohiin vaiko lampaisiin?. toivottavasti lampaisiin, sillä lampailla on ikuinen ilo taivaassa, eikä se todellakaan ole vain harpun soittoa.

      • Anonyymi

        Ettekö vieläkään ymmärrä?
        minä olen täällä.
        t:Jeesus


    • sielu kuolematon

      Herää kysymys että minne se jeesus tulee? . Inariinko?

      • huomennako

        Jeesus tulee öljymäelle aina huomenna.


    • todistukseni

      OLEN JOUTUNUT KOETUKSELLE JA OLEN OLLUT VAINOTTU JEESUKSEN NIMEN TÄHDEN KUNNES VAINOOJISTA TULI YSTÄVIÄNI JA HEIDÄT ARMAHDETTIIN SITTEN JOUDUIN HEIDÄN KANSSA TAISTELEMAAN KASVOTUSTEN SAATANAA JA HÄNEN DEMONEJANSA VASTAAN JA SAATANA KIROS SITÄ KUN MINUN RUKOUSTEN KAUTTA ON HAETTU LÄHEISTENI JA YSTÄVIEN JOTKA MINUA VAINOS LÄHEISTEN SIELUT KADOTUKSESTA POIS. SILLÄ TIETÄMÄTTÖMYYDEN AIKAA JUMALA SIETÄÄ EN SITTEN TIIÄ TULEEKO IHAN KAIKKI POIS MUTTA TULI MERI ON TEHTY SAATANALLE JA HÄNEN ENKELEILLE JA NE VIEVÄT SIELUT KADOTUKSEEN JOSSA HE ITE KIDUTTAVAT IHMISIÄ JOKA ON SURULLISTA MUTTA JEESUS KANTOI KAIKKI MAAILMAN TULEVAT! MENNET! TÄMÄN HETKISET SYNNIT RISTILLÄ JA KADOTUKSESTA VAPAUTETAAN VIELÄ LISÄÄ SIELUJA JA SAATANA JOUTUU ITE TULIMEREEN HÄNEN VALTAKUNNAN KANSSA. SILLÄ KADOTUKSESSA ON SIELUJA JOTKA EIVÄT OLE TIENNEET JUMALASTA JA KÄSITTÄÄKSENI JUMALA SIETÄÄ TIETÄMÄTTÖMYYDEN AIKAA JUMALA ON TOTINEN RAKKAUS JA ARMO JA KUOLEMA ON TEHTY RISTILLÄ TYHJÄKSI ETTÄ KYLLÄ SE ON NIIN ETTÄ SAATANA ON HÄVINNYT SE ON TOIVOTON JA VÄHÄN AIKAA ENÄÄ JÄLJELLÄ. JA TÄMÄ ON TOTUUS SILLÄ TUNNEN PYHÄNHENGEN MINUSSA JEESUSKI KÄVI KADOTUKSESSA 3 PÄIVÄÄ 3 YÖTÄ JA TIEDÄTTEKÖ MITÄ HÄN VAPAUTTI SIELTÄ SAMALLA SIELUJA JO SILLON ETTÄ KYLLÄ SAATANA ON KUKISTETTU AMEN JA SIUNAUSTA JOKAISELLE!
      näin myös herra minulle on puhunut "tulee aika jolloin minä herätän kuoleet ja puhallan niihin elämän hengen" amen !

      • Anonyymi

        Kolme päivää ei ollut kadotuksessa.
        Selviää myöhemmin.
        t:Jeesus


    • todistukseni

      ja huomen tämä maailmaki on kuoleman valtakunta

      • TODISTKUSENKI

        TARKOTIN HUOM! EN HUOMEN :)


    • Fyj

      Kyllä hevetti on olemassa. Joka uskoo Poikaan,sillä on iankaikkinen elämä;mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,se ei ole elämää näkevä,vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä" Joh.3:36

      Ilman uudestisyntymää ylhäältä,ihminen on luonnollinen ihminen liha. Mikä lihasta on syntynyt,on liha;ja mikä Hengestä on syntynyt,on henki. Joh.3:6

      Jokainen ihminen joka ei usko Jeesukseen, on hengellisesti kuollut,ja jos ihminen kuolee tässä tilassa,hän kuolee iankaikkisen kuoleman erossa Jumalasta. Ensin hengellisen kuoleman ja sitten viimeisellä tuomiolla toisen kuoleman, iankaikkiseen kadotukseen,missä tuli ei sammu ja madot ei kuole,tänne heitetään Jumalattomat ,uskosta osattomat tuliseen järveen.

      • Eikiihkoilija

        Kiihkouskovainen joka pelottelee ihmisiä ikuisella helvetillä pitäis tervata ja kierittää höyhenissä.


      • Anonyymi

        hevetti on Potterin kirjoissa.
        t:jeesus


    • Oksa joka leikataan puusta se kuivuu ja kuolee,ja kootaan yhteen ne palava.niin käy myö jumalattomille he ovat kuin ruumenet kootaan ja palavat.

    • HorusPunnitseeSydämesi

      Totta. Ikuinen kärsimys ja tulijärvi on lainattu Egyptin uskonnoista ja säilynyt kuulopuheissa aina keskiajalle, jolloin papisto otti sen käyttöön saadakseen enemmän valtaa ihmisiin. Käsitys levisi suuremmaksi, kuin se aiemmin kristinuskossa oli ollut.

    • totuuseilöydyuskonnosta

      Tulkintoja, vertauksia, mielikuvituksellisia näkemyksiä, uskoa yliluonnolliseen... niistä on uskonnot leivottu.

    • Anonyymi

      Vanhan aramean "ikuisesti" tarkoittaa kirjaimellisesti "loppuun asti".

      Kuoleman jälkeen ihmisen sielu punnitaan. Mikäli karma on kuitattu, päästään maaliin. Mikäli ei, synnytään uudelleen. Kuoleman jälkeen ihminen leijailee tilassa, joka kuvastaa hänen värähtelyään ja siten myös edellistä elämäänsä. Jeesus opetti meitä uskomaan häneen, jotta hän saisi kantaa taakkamme.

    • Anonyymi

      Onhan se ikuinen. Se väärentämäsi sana on eleikum eikä eloashia. Eli Jahwen helvetti sieluttomuuden valinneelle syystä Jahwen vallan väkisin ottaminen on ikuinen tulihelvetti häkissä, joka laskeutuu tulijärveen, joka on kuin onkin tulivuori. Se kielesi lipaiskoon ja yhtenä saatanana sieluttomat polttakoot.

    • Anonyymi

      Vanha viidakon laki!
      -Mustanaamio-

    • Anonyymi

      haha, noi on kyllä paperista tehtyjä Crim of the Crononon Cronings Trololols.
      Niitä sai Bengalianlahden marketeilta, joissa hyönteisiä myytiin purkeissa. Sanonta zombieksi tuli siitä, kun Bengalialaiset luopuivat sielustaan tahallisesti ja kärpäset valtasivat heidän viljelmänsä sekä toinen lajike söi lihaa. He tulivat niin sokeiksi luonnolle, että eivät erottaneet lihaa syövää ampiaista kasveja syövästä siiraimesta (kärpäslajike, syö reikiä vihreisiin lehtikasveihin, elää parveissa ja syö myös puiden ja kotikasvien lehtivihreät. Erityisesti kaalin ja mansikan kimpussa aina). Käytän Raidia heti tämmöisen parvin nähdessäni. AmpiaisRaid tappaa kaikki loisHyönteiset eli ympäristö on hyönteisetön koko kesän, jolloin myös sairaat loisten valtaamat linnut kuolevat "toimittajareportteribashkasuungusiGielelle".
      Sieluttomat, olette historiaa, teidät haudataan elävältä Suomen luonnon toimesta.
      - Mustanaamio
      Vanha viidakon laki

    • Anonyymi

      Jumala on YKSI ja sama, joka toimii ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen kauttaan ovat kaikki maailmat luodut. Kolos. 1.

      Luotu ihminen voi elää sovinnossa Jumalan kanssa ja päästä kuoleman jälkeen taivaaseen. 1 Joh. 1.:5-9.
      Miten saat yhteyden kuntoon? Linkissä siitä lyhyet neuvot:
      https://Jeesus-on-Herra.com/miten-paaset-taivaaseen/

      Kaikkeuden Luoja odottaa voidakseen olla ihmiselle armollinen. Hän tahtoo aivan uuden "rodun" uuteen maailmaan, jonka Hän valmistaa asunnoksemme ikuisiksi ajoiksi. Uusi ihmislaji on Jeesuksen sijaisuhrilla lunastettu; synnit on annettu anteeksi ja ihmisestä on tehty "uusi luomus". 2 Kor. 5:17.
      Uudestisyntyminen Pyhän Hengen kautta tapahtuu, kun otat vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiesi sovittajaksi.

    • kadotus on niiden osa jotka kääntävä selkänsä heille tarjotun pelastuksen.
      Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta 2Tess.1:19
      Viimeisellä tuomiolla olevat jota menevä kadotukseen ovat vasemmalla puolen olevat. "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
      Niin ikuinen tuli on alun perin valmistettu paholaiselle ei ihmiselle,ne ihmiset jotka ova liitoutuneen paholaisen kassa menevät samaan paikkaa.

    • Anonyymi

      Juuri näin Kotiko.

      Eilen ilmestyi Youitubeen video tällä keskustelufoorumin nimellä:
      ONKO ELÄMÄÄ KUOLEMAN JÄLKEEN?
      https://youtu.be/8MWRGFlcoKw

      Johannes 11:25,26 sai selityksen.

    • Anonyymi

      Onko tosiaan niin että näille lapsellisille tarinoille ja saduille helvetistä ja taivaista on vielä kuulijakuntansa no voi hyvänen aika sentään.

      On se ihminen vielä aika lapsellinen otus

    • Anonyymi

      "Gehenna oli kaatopaikka"

      Ei. Gehenna oli palvontapaikka jonka Kuningas Josia tuhosi totaalisesti ja autioitti Tofetin ripottelemalla uhripappien tuhkat sinne. Näin Josia kirosi paikan, jotta siellä harjoitettua palvontamenoja ei voitu enää jatkaa.

    • Anonyymi

      Kuolema on ero ruumiista.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe