Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pitävätkö kaikki Suomalaiset naiset kotiaan kuin kaatopaikkaa?

Mies 35

Olen ollut nykyisen naiseni kanssa noin 3 vuotta ja asiat eivät tunnu siivouksen parissa muuttua mihinkään saa vieläkin siivota kaiken itse. Naisella on todella laiska asenne siivoukseen ja olenkin huomannut että välillä kun en itse siivoa kämppää niin kämppä muistuttaa kaatopaikkaa esim. meikkejä sun muuta paskaa on kaikkialla. En ole nalkuttaja tyyppiä mutta pikku hiljaa tämä asia rupee jo kiehuu yli olen tästä naiselleni sanonut ja voitte vain kuvitella kuinka monta kertaa. Naiseni kanssa muuten meillä menee hyvin ymmärrän kyllä että kukaan ei ole täydellinen.
Ystävälläni oli vuosi sitten samanlainen tilanne ja lopulta ystäväni päätti hankkia ulkomaalaisen naisen jonka kanssa heillä menee tällä hetkellä loistavasti.

154

8405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Money woman

      Kuulostaa tutulta. Nimittäin mun mies on siivoushullu ja lisäksi tekee ruuat. Mun hommana on pyykinpesu ja laskujen maksu. Siis roolit ihan päälaellaan. Mies tekee kotityöt hyvin pitkälle ja minä käyn työssä, omistan asunnon, velat mun nimissä, maksan kaikki laskut.

      Mun mielestä tämäkin voisi toimia, mutta suhteessa muuten ongelmia. Paljon tietysti hyvääkin, mutta kenkää puristaa silti.

      • Miten kroppa?

        "Naiseni kanssa muuten meillä menee hyvin ymmärrän kyllä että kukaan ei ole täydellinen." Jos naisellasi on laiska asenne siivouseen niin toivottavasti hänellä on edes ahkera asenne miellyttää sinua sängyssä ja pitää kunnossa http://miestennielija.blogspot.fi/2013/06/ulkonako.html


      • Miten kroppa? kirjoitti:

        "Naiseni kanssa muuten meillä menee hyvin ymmärrän kyllä että kukaan ei ole täydellinen." Jos naisellasi on laiska asenne siivouseen niin toivottavasti hänellä on edes ahkera asenne miellyttää sinua sängyssä ja pitää kunnossa http://miestennielija.blogspot.fi/2013/06/ulkonako.html

        :D


      • kiz7zpz8

        Joo koettu on täälläkin. imurointia ehkä muutaman kerran vuodessa, pölyjä ei jaksettu pyyhkiä (paitsi tietokoneelta) keittiö kuin hävityksen kauhistus jne.


      • 20+19
        multi1971 kirjoitti:

        :D

        Meillä parisuhde perustuu toimivaan seksiin, ei siivoamiseen.
        Pari kertaa kuussa siivotaan koko perhe kimpassa rankasti, se riittää.


      • aikakone mieskö?
        20+19 kirjoitti:

        Meillä parisuhde perustuu toimivaan seksiin, ei siivoamiseen.
        Pari kertaa kuussa siivotaan koko perhe kimpassa rankasti, se riittää.

        Just näin. En tajuu miks toi "Mies" 35 etsii siivoojaa? Jos se ei oo mikään pummi niin maksais vaikka kotisiivoojan. Onko toi kaveri lennätetty aikakoneelta 200v takaisesta maailmasta? :D

        Kyllä pitäis kelvata naisen, jos on ulkonäkö tollanen ku toi Miten kroppa? kirjotteli ja seksi on toimivaa kuten 20 19 totesikin.


      • Siivouksen suhteen parin täytyy olla samanlaisia. Ei tule muuten mitään.


      • Weeee3
        Miten kroppa? kirjoitti:

        "Naiseni kanssa muuten meillä menee hyvin ymmärrän kyllä että kukaan ei ole täydellinen." Jos naisellasi on laiska asenne siivouseen niin toivottavasti hänellä on edes ahkera asenne miellyttää sinua sängyssä ja pitää kunnossa http://miestennielija.blogspot.fi/2013/06/ulkonako.html

        Kannattaa vaihtaa ulkomaalaiseen, koska jos yksi suomalainen nainen ei siivoa niin ei siivoa kukaan muukaan suomalainen nainen. Ikävä kyllä yhden kaverini ulkomaalainen (thaimaalainen) vaimo puukotti häntä joten sehän tarkoittaa että kaikki ulkomaalaiset naiset kyllä siivoavat, mutta sitten jossain välissä puukottavat sinua. Aika paha tilanne, joudut valitsemaan haluatko elää sotkussa vai saatko puukosta. :(


      • Weeee3 kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa ulkomaalaiseen, koska jos yksi suomalainen nainen ei siivoa niin ei siivoa kukaan muukaan suomalainen nainen. Ikävä kyllä yhden kaverini ulkomaalainen (thaimaalainen) vaimo puukotti häntä joten sehän tarkoittaa että kaikki ulkomaalaiset naiset kyllä siivoavat, mutta sitten jossain välissä puukottavat sinua. Aika paha tilanne, joudut valitsemaan haluatko elää sotkussa vai saatko puukosta. :(

        AMEN !


      • MultiBeck
        20+19 kirjoitti:

        Meillä parisuhde perustuu toimivaan seksiin, ei siivoamiseen.
        Pari kertaa kuussa siivotaan koko perhe kimpassa rankasti, se riittää.

        Jaa että talvisin navetassa ja kesäsin sitten laitumella.


      • navetassa?
        MultiBeck kirjoitti:

        Jaa että talvisin navetassa ja kesäsin sitten laitumella.

        Eiköhän sitä voi ilman navettaakin :)


      • MultiBeck
        navetassa? kirjoitti:

        Eiköhän sitä voi ilman navettaakin :)

        Itse en kyllä muualla kuin navetassa ja laitumella voi harkita.


      • kirkkoo siitä
        hunajainen79 kirjoitti:

        AMEN !

        mee kirkkoo rukoilee!


      • tuhanne_mulkun_murhamari
        Weeee3 kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa ulkomaalaiseen, koska jos yksi suomalainen nainen ei siivoa niin ei siivoa kukaan muukaan suomalainen nainen. Ikävä kyllä yhden kaverini ulkomaalainen (thaimaalainen) vaimo puukotti häntä joten sehän tarkoittaa että kaikki ulkomaalaiset naiset kyllä siivoavat, mutta sitten jossain välissä puukottavat sinua. Aika paha tilanne, joudut valitsemaan haluatko elää sotkussa vai saatko puukosta. :(

        No ei se kyllä ole hääviä asua sikolätissä pihtaavan horoperseisen murha-marin kanssa joka tuikkii puukolla kylkiluustoon, voi olla muuten aikas vittumaista asumista tuollainen......

        Välistä väistellä paskakasoja lattialla ja samalla väistellä kokoaika viuhuvia puukon iskuja. No ainakaan ei pääse ruoto kalkkeutumaan kun tekee vartalo kerien liikkeitä iltaa aamua.


    • .......

      Joo, kyllä näin on. Kukaan suomalainen nainen ei ole koskaan siivonnut kotiaan. Ilman miehiä ja ulkomaalaisia naisia olisivat ehkä jo kokonaan hävinneet sinne sotkunsa sekaan.

      • puhdas koti

        Ja höpö höpö....kyllä löytyy naisia jotka huolehtivat kotinsa puhtaudesta....tässä yksi joka vuosikymmenet on huolehtinut kodin puhtaudesta,eikä paskakasassa olla eletty , mies on sivusta seuraaja,tuskin edes luottaisin mieheni siivoukseen kun koskaan ei ole rättiä käteensä ottanut,paitsi kovan nalkutuksen jälkeen.En väitä etteikö mies oasisi siivota ja huolehtia kodin puhtaudesta,mutta minulla ei sellaista miestä ole osunut kohdalle....


      • miehet sotkee!!

        Paras ilman miestä niin saa asua sellaisessa sikolätissä kun haluaa. Kumpikin.


      • Aromaa Marilyn
        miehet sotkee!! kirjoitti:

        Paras ilman miestä niin saa asua sellaisessa sikolätissä kun haluaa. Kumpikin.

        Itse en asu miehen kanssa mutta miehet vierailee ja me ollaan tuhmia keskenämme ;) Ihan itsekin siis miehenä kommentoin.


      • miehet sotkee!!
        Aromaa Marilyn kirjoitti:

        Itse en asu miehen kanssa mutta miehet vierailee ja me ollaan tuhmia keskenämme ;) Ihan itsekin siis miehenä kommentoin.

        Se onkin eri asia. Vierailu. Vuoroin vieraissa ettei sama aina joudu pesemään lakanapyykkiä.


    • Petterikson

      Joku osaa olla todella sarkastinen, voi olla myös että joku on vähän narsisti, tarkoitan tota viimeisintä viestiä. Tarkoitus on varmaanki ollut vain kysyä että onko asiat oikeasti niin että Suomalaiset naiset eivät siivoa?

      • nuorempinainen

        Itsellä ollut varsin paljon suomalaistyttöjä kämppiksinä. Nuorista tytöistä varsin harvat on siivonneet omatoimisesti. Tässä tosin voi syyttää ihan itteänsä: mitäs en järjestänyt siivousvuoroja. No, ehkä sekin oli mukavuudenhalua, kun kaksion kokoisen kämpän siivous on minulle lähinnä pieni mukava urheiluhetki. Sai aina itse päättää milloin halusi siivota.
        Muutama 30 korvilla oleva oli myös, nämä osasivat paitsi siivota, niin neuvotella siitä miten meidän kämpässä järjestetään asiat. Kai se ikä ja elämänkokemus vaikuttaa tällaisiin juttuihin.
        AP:n olisi ehkä alusta alkaen kannattanut kiinnittää huomiota omaan siisteyteensä ja niihin pieniin orastaviin ennusmerkkeihin, joista olisi saattanut päätellä, että ollaan sotkuisempaan päin menossa. Aina tytöltä jääneet alkkarit heti sinne pyykkikoriin, syyllistävän rykimisen saattelemana (vitsillä, mutta kuitenkin). Ja jos ne meikit todella jäävät aina levälleen, ja olet asiasta tavan takaa sanonut, niin varoita että ensi kerralla lentävät roskiin. Ja toteuta tämä myös.
        Ihmisillä toki on erilaisia käsityksiä puhtaudesta, ja siitä saattaa hieman joutua joustamaan. Mutta jos se on jatkuvaa joustoa niin vaikuttaa, että olet hyvää vauhtia kehittymässä tohvelisankariksi. Kai tyttöystävänkin pitäisi taata puolisolleen riittävä kodintuntu, ei mitään kaatopaikkaa. Onko tämä tulevaisuus ja tyttö varmasti sitä mitä haluat? (On toki ihan itsesi päätettävissä... Tsemppiä taisteluun!)


    • Huonossa suhteessa

      ollessani kotini oli aika siivoton, kun kaikki töiltä liikenevä aika meni mieheen ja suhteeseen. Suhde myös masensi ja stressasi mikä sekin vei voimia. Sinkkuna tai hyvässä suhteessa ollessani koti kiiltää puhtauttaan ja siivoaminenkin tuntuu vain hauskalta kun mieli on iloinen ja virkeä. Joten miehen kannattaisi panostaa naiseen ja suhteeseen sen sijaan, että vain purnaa ja valittaa epäkohdista. Sellainen mies on nopeasti entinen eikä varmasti tule siivousinto sillä meiningillä lisääntymään, päin vastoin.

      • 19+11

        "Joten miehen kannattaisi panostaa naiseen ja suhteeseen sen sijaan, että vain purnaa ja valittaa epäkohdista"

        Samaa koskee myös naisia. Vituttaa kuunnella jatkuvaa nalkuttamista varsinkin jos tilanne on sellainen, että ero toisia vain lisää ongelmia.


      • .....
        19+11 kirjoitti:

        "Joten miehen kannattaisi panostaa naiseen ja suhteeseen sen sijaan, että vain purnaa ja valittaa epäkohdista"

        Samaa koskee myös naisia. Vituttaa kuunnella jatkuvaa nalkuttamista varsinkin jos tilanne on sellainen, että ero toisia vain lisää ongelmia.

        Huonossa suhteessa< asia on juuri noin. Elin erittäin huonossa parisuhteessa, koti oli aina rempallaan, en jaksanut tehdä mitään, oli aina tympeä olo kotona.
        Kun saan elää yksin kotini hohtaa puhtauttaan.


      • just joo...
        ..... kirjoitti:

        Huonossa suhteessa< asia on juuri noin. Elin erittäin huonossa parisuhteessa, koti oli aina rempallaan, en jaksanut tehdä mitään, oli aina tympeä olo kotona.
        Kun saan elää yksin kotini hohtaa puhtauttaan.

        niinpä tietty!! ?


    • Kauhee tilanne

      kyllä sun on palkattava joko siivooja tai hankittava ulkomalainen postimyyntivaimo. Kumpaan nyt sun rahas riittää. Aasiasta ja ent Neukkulasta saa halvimmat. He on tottuneet rapsutteleen luudalla maalattiaansa joka päivä, mutta onko sulla fyffee sellaseen vai onko pakko pitää suomalainen nainen joka tuo rahaa talouteenne ja on sitte tollanen sottasika. Vai päästäänö me veronmaksajat elättään sun uus kodinhengetär?

    • 3+11

      Melko paljolti, kyllä.

      Jokseenkin kattavalla empiirisellä otannalla voin todeta, että naisten asunnot ovat usein kaatopaikkoja. Parisuhteissa olevat miehet puolestaan usein valittavat, että nainen ei siivoa koskaan.

      • KALLE KELLO

        "Parisuhteessa olevat...., ettei nainen siivoa koskaan". Nyt kun ollaan päästy asiaan, että oma nainen ei tee sitä, ei tee tätä jne.. Onko kenelläkään miehistä tullut sellainen asia mieleen, että se oma kumppani ei ole teidän äitinne? Äiti on tehnyt sitä, äiti on tehnyt tätä, mutta se oma pikku sydänkäpynen varmasti tietää sen, että hän ei ole sinun äitisi vaan tasavertainen (ainakin pitäisi) kumppani yhteisessä elämässä.


    • Puhtauden_puolesta

      Meillä kyllä käydään keskustelua kotona siitä kun mieheni ei ymmärrä miksi en voi asua jos nyt muutama lika vaate on lattialla tai joku roska.

      Hän on edellisessä suhteessaan asunut kaatopaikassa. Hänen sukulaisensakin on minulle kauhistellut millasta on ollut. Kaikki vaatteet lojunut likaisena lattialla kaapit tyhjinä. Kukaan ei pessyt vaatteita. Likaisia tiskejä jne.

      Minä en siedä likaisia astioita pöydillä ne voi laittaa suoraan koneeseen ja lika vaatteet pyykki koriin. Minä hoidan kyllä pesemiset ja puhtaat kaappeihin. Imuroin joka päivä ja kerran viikossa pesen lattiat jne.

      Huomauttelen miestäni ja lapsia jos tavaroita jää väärään paikkaan tai keittiön pöytä jää pesemättä. Siistiin kotiin on kiva tulla. Sotkuisen tekee mieli kääntyä kynnyksellä ympäri.

      Enkä ole mikään yli-siisti mutta perus siisteys ja järjestys olla pitää!

      • tsib

        Minulle myös on erittäin tärkeää että koti on siisti. En oleta että miehen pitäisi siivota pitkien työpäiviensä jälkeen, mutta kiukuttaa kun ei osaa edes ylläpitää siistiä kotia. Aina on leivänmurut pöydällä ja vaatteet epämääräisenä kasana lattialla.

        Olenkin nyt sanonut että hoitakoot itse pyykkipolitiikkansa, mä en jaksa kun on siistit ja paskaset vaatteet samoissa kasoissa.


      • Jasmin.
        tsib kirjoitti:

        Minulle myös on erittäin tärkeää että koti on siisti. En oleta että miehen pitäisi siivota pitkien työpäiviensä jälkeen, mutta kiukuttaa kun ei osaa edes ylläpitää siistiä kotia. Aina on leivänmurut pöydällä ja vaatteet epämääräisenä kasana lattialla.

        Olenkin nyt sanonut että hoitakoot itse pyykkipolitiikkansa, mä en jaksa kun on siistit ja paskaset vaatteet samoissa kasoissa.

        Siis....miehet vastaan naiset....jälleen kerran... Miksi ihmeessä elätte parisuhteessa, jos se on noin vaikeaa? Minusta on kivaa nauraa ja löytää huumoria toisen erilaisesta käytöksestä ja tavoista. Itseasiassa mielelläni korjailen hänen jälkiään, koska en halua olla mikään nalkuttava akka ja ei tuo nyt miltään työltä tunnu, jos jonkin vaatteen laittaa kaappiin tai pesuun. Mielelläni teen kaikkia palveluksia hänelle, sillä niin ihana on. Hänkin puolestaan hemmottelee minua ja tekee paljon asioita, joihin naisena en haluaisi ryhtyä. Naisilla taitaa olla tarve nalkuttaa? Nopeammin korjaa jonkin vaatteen lattialta, kun nalkuttaa tuntikausia---Onko mitään järkeä? Ei parisuhde saa olla mikään vankila, jossa kytätään ja arvostellaan toista. Uskokaa, että aikuista ihmistä ei voi kouluttaa mieleisekseen, vaikka niin monet naiset täällä niin luulevat ja toivovat. Sama pätee naisiin, jotkä päivät pitkät meikkaavat ja käyvät salilla ym turhissa ja aikaa vievissä harrastuksissa.... Ei siinä riitä aikaa mihinkään muuhun, kun omaan itseensä. Ihmettelen myös tuollaista kotia, joka on päästetty noin epämääräiseksi (ei se päivässä tule tuollaiseksi). Taitavat vaan olla ns. "uusavuttomia" , kun päästävät kotinsa tuollaiseen tilaan? Sata muutakin asiaa on, joita ihmettelen, mutta onneksi ei ole tuollaisia "tekaistuja ongelmia" itselläni ja nytkin on aikaa lähteä iltauinnille mieheni kanssa.... Rakastaisin häntä, vaikka heittäisi kaikki vaatteensa lattialle, joten hauskaa jatkoa kaikille ja eläkää sovussa, suosittelen! -Jasmin


      • oma sänky paras
        tsib kirjoitti:

        Minulle myös on erittäin tärkeää että koti on siisti. En oleta että miehen pitäisi siivota pitkien työpäiviensä jälkeen, mutta kiukuttaa kun ei osaa edes ylläpitää siistiä kotia. Aina on leivänmurut pöydällä ja vaatteet epämääräisenä kasana lattialla.

        Olenkin nyt sanonut että hoitakoot itse pyykkipolitiikkansa, mä en jaksa kun on siistit ja paskaset vaatteet samoissa kasoissa.

        Jos tietäisitte minkälaisessa kunnossa mies kaverini sänky on, että kerta vuodessa riittää sen siivoomiseen ja petivaatteitten vaihtoon, hänen mielestään. En siinä asunnossa juuri öitä vietä. Olen sitä mieltä että jokainen aikuinen voi pari kertaa kuussa vaihtaa omat liinavaatteensa ihan itse.


      • Ai häv a driim ;D
        Jasmin. kirjoitti:

        Siis....miehet vastaan naiset....jälleen kerran... Miksi ihmeessä elätte parisuhteessa, jos se on noin vaikeaa? Minusta on kivaa nauraa ja löytää huumoria toisen erilaisesta käytöksestä ja tavoista. Itseasiassa mielelläni korjailen hänen jälkiään, koska en halua olla mikään nalkuttava akka ja ei tuo nyt miltään työltä tunnu, jos jonkin vaatteen laittaa kaappiin tai pesuun. Mielelläni teen kaikkia palveluksia hänelle, sillä niin ihana on. Hänkin puolestaan hemmottelee minua ja tekee paljon asioita, joihin naisena en haluaisi ryhtyä. Naisilla taitaa olla tarve nalkuttaa? Nopeammin korjaa jonkin vaatteen lattialta, kun nalkuttaa tuntikausia---Onko mitään järkeä? Ei parisuhde saa olla mikään vankila, jossa kytätään ja arvostellaan toista. Uskokaa, että aikuista ihmistä ei voi kouluttaa mieleisekseen, vaikka niin monet naiset täällä niin luulevat ja toivovat. Sama pätee naisiin, jotkä päivät pitkät meikkaavat ja käyvät salilla ym turhissa ja aikaa vievissä harrastuksissa.... Ei siinä riitä aikaa mihinkään muuhun, kun omaan itseensä. Ihmettelen myös tuollaista kotia, joka on päästetty noin epämääräiseksi (ei se päivässä tule tuollaiseksi). Taitavat vaan olla ns. "uusavuttomia" , kun päästävät kotinsa tuollaiseen tilaan? Sata muutakin asiaa on, joita ihmettelen, mutta onneksi ei ole tuollaisia "tekaistuja ongelmia" itselläni ja nytkin on aikaa lähteä iltauinnille mieheni kanssa.... Rakastaisin häntä, vaikka heittäisi kaikki vaatteensa lattialle, joten hauskaa jatkoa kaikille ja eläkää sovussa, suosittelen! -Jasmin

        Tällaisia naisia kun olisi suomi täynnä, niin avioerot katoaisivat eikä sinkkuja varmaan olisi. Kansakunta varmaan lisääntyisikin kovaa vauhtia eikä tarvittaisi ulkomaanvahvistuksia rahdata afrikasta ja aasiasta asti.

        Vaan taitaa olla unelma vain


      • pilkun nu))ija

        yhdys sanat


      • On muutakin elämää

        ”Imuroin joka päivä ja kerran viikossa pesen lattiat jne.
        Huomauttelen miestäni ja lapsia jos tavaroita jää väärään paikkaan tai keittiön pöytä jää pesemättä.”

        Kyllä ihmisen elämässä pitää olla enemmän sisältöä kuin raivopäinen siivoaminen ja nalkuttaminen. >:(

        Millaisia sottapyttyjä teillä oikein elää, jos joka päivä on imuroitava ja pestävä pöytiä? Kas, kun ei desinfioida. Meillä käy siivooja kerran viikossa, tai kahdessa viikossa, eikä sen lisäksi tarvita kuin hiukan ylläpitoa. Ei tarvitse olla mitenkään varakas ottaakseen siivoojan, on minullakin varaa maksaa siivouspalvelut pienestä eläkkeestäni. Nykyisin pieniä kotisiivousfirmoja on pilvin pimein.


      • Aikuiset ihmiset

        Nimimerkille: "puhtauden_puolesta" , kerroit, ettet ole "ylisiisti"
        Kuitenkin, eikö kodin jokapäiväinen imurointi kerro jo jotain :)
        Meillä ei heitellä roskia lattioille, eikä ole kotieläimiäkään , niin imuroin kyllä paljon harvemmin, rikä siltikään ole sotkuista.


    • LiikemiesJK

      vois kyllä hankkia kauniin vaimon ulkomailta. tai sit palkata kotisiivojaan ja kokin. taitaa silti se vaimon hankkiminen ulkomailta halvemmaks tulla halvemmaks ja hintaan sisältyis seksi :)

    • Oisko oma moka ?

      Suurin osa naisista kyllä edelleen pitää huushollin hanskassa. Mutta on olemassa sellaisiakin, jotka luulevat ja kuvittelevat, että tasa-arvo tarkoittaa sitä, että tehdään ja toimitaan niin kuin miehet yleensä ja aina ovat toimineet.

      • kauhistunut1

        Ette ymmärrä jos ette ole nähneet siivoa jossakin kodissa.Kauhistelin kun astuin kuistille ja siitä huoneisiin,Tämä oli vuokraiseni koti.Kymmeniin vuosiin jolloin olen siivouksesta ymmärtänyt,tämä oli jotain hauheaa, heillä on pieni lapsikin, syöttötuolikin oli paksussa tummassa liassa,vaatteet kasoissa lattioilla täytyi katsoa mihin jalkansa laittoi .Kaikki oli lian peitossa ,ovet pöydät ja lattiat .Siis voiko turvallisesti lapsi asua lian keskellä,eiko miestä inhota kauheessa sotkussa rakastaa suomi vaimoa,koska mies ei jaksaisi kulkea perästä ja siivota.Suomalainen nainen on siisti kodin suhteen,ja täytyy olla päässä vika jos lian keskellä pystyy asumaan.


      • teeerveeee

        Minä olen ollut aina sottainen, olipa miehet sottaisia tai ei, se on MINUN tapa, enkä hae sillä mitään tasa-arvoa. Pentuna opetettiin siivoamaan ja huudettiin kun en siivoa. Ei ole kiinni kasvatuksesta, ei mistään muusta kuin siitä että en näe sotkuja, ajattelen muita asioita ja säälin niitä jotka murujen perässä juoksee ja miettii mitä nainen tekee ja mitä mies tekee, Minä olen ihminen, olkaa te muut miehiä ja naisia, ja erittäin tylsiä sellaisia.


      • Tuuuskiiin
        teeerveeee kirjoitti:

        Minä olen ollut aina sottainen, olipa miehet sottaisia tai ei, se on MINUN tapa, enkä hae sillä mitään tasa-arvoa. Pentuna opetettiin siivoamaan ja huudettiin kun en siivoa. Ei ole kiinni kasvatuksesta, ei mistään muusta kuin siitä että en näe sotkuja, ajattelen muita asioita ja säälin niitä jotka murujen perässä juoksee ja miettii mitä nainen tekee ja mitä mies tekee, Minä olen ihminen, olkaa te muut miehiä ja naisia, ja erittäin tylsiä sellaisia.

        "Puhtaus on puoli ruokaa." En mainostaisi omaa terveyttä ja ajattelukykyä, jos normisiisteys on hukassa. Ja ajattelukykyinen kyllä näkee, haistaa ja kokee jotenkin ympäristönsä tilan, niin p_sk_n kuin murutkin.


    • tepeca

      Olisko tässä nyt kuitenkin kyseessä se, että olet kyllästynyt nykyiseen naiseesi ja teet tikusta asiaa, että voit poikkasta? Tavallisesti sitä otetaan lusikka kauniiseen käteen tai palkataan siivooja eikä haaveilla kaverin vaimosta. Jättääkö suomalainen nainen miehensä siksi, että tämä ei siivoa?

    • Hyvin onnistuit yleistämään :-)
      Vaimosi ei siivoa = suomalaiset naiset ei siivoa !

      Meillä oli aikoinaan hommat jaettu hyvin...minä siivosin ja ukko valitti että on sotkua, ja kertoi hyvin epäkohdista...mutta ei kyllä itse tehnyt asialle mitään!

      Erikoista sekin että nyt asun lasten kanssa nelistään... ja meillä on paljon siistimpää...

      • hihhulihei!

        20 vuotta kattelin miestä joka narisi kaikesta, ei ottanut millään tavalla osaa kotitöihin, meni autoon odottamaan että sain lapset puettua ja tavarat pakattua jos oli lähtö jonnekin, yleensä hänen sukulaisiinsä missä hän aina auliisti esitti että kyllä toi meijän muija mielellään auttaa, tiskaa, tekee mitä vaan, ja teinhän minä pöljä.

        Sitten yks kaks valkeni, etten minä semmoista elämää ollut tilannut, lähdin omilleni ja mukulat seurasi hiukan kurnuttaen perässä. Siitä asti olen ollut omituisella tavalla tyytyväinen ja onnellinen. Mukulatkin jo isoja ja voin nauttia siitä että olen itsenäinen, elossa, teen kaiken oikein eikä kukaan syö mun puuroa.


      • jeba121
        hihhulihei! kirjoitti:

        20 vuotta kattelin miestä joka narisi kaikesta, ei ottanut millään tavalla osaa kotitöihin, meni autoon odottamaan että sain lapset puettua ja tavarat pakattua jos oli lähtö jonnekin, yleensä hänen sukulaisiinsä missä hän aina auliisti esitti että kyllä toi meijän muija mielellään auttaa, tiskaa, tekee mitä vaan, ja teinhän minä pöljä.

        Sitten yks kaks valkeni, etten minä semmoista elämää ollut tilannut, lähdin omilleni ja mukulat seurasi hiukan kurnuttaen perässä. Siitä asti olen ollut omituisella tavalla tyytyväinen ja onnellinen. Mukulatkin jo isoja ja voin nauttia siitä että olen itsenäinen, elossa, teen kaiken oikein eikä kukaan syö mun puuroa.

        Heh,toi on hieno homma! Tuollaiseen asenteeseen luulisi, että monikin mies olisi jo ex-ääliön sijaan tykästynyt::) kummalisia siippoja, kun ei mikään koskaan kelpaa ja sitte kun lyöt heidät omilla aseillaan, seuraa hel....tillinen metakka;)


    • pedanttii

      ei kannata yleistää. olen sitä mieltä että nykyisin hyvin moni ei enään siivoa. naisen ja miehen roolit on vaihtuneet. miehet siivoaa, leipoo ja huolehtii lapsista, aika ikävää ettei voida auttaa puolin ja toisin.
      itse naisena siivoan useasti, pölyjä pyyhin kun pölyä näen, imurointi 2 kertaa viikossa ja meitä on kolme henkeä. siivous kuuluu rutiineihin, enkä ikinä voisi olla likaisessa asunnossa. kun olen ollut kylässä tarvii vain katsoa sukanpohjia että tarviiko sukat vaihtaa:)

      • -Pollux

        Samaa mieltä tuosta roolien vaihtumisesta. Ja se tapahtui ajan kanssa. 22 vuotta sitten silloinen tyttöystävä oli varsinainen siivousnatsi, kaikki piti tehdä viikoittain tietyssä järjestyksessä tietyllä tavalla. Nyt ei kiinnosta pätkääkään, minä-mies siivoan kun jaksan ja ehdin. Ja aina kun ei jaksa, niin koti on mitä on.


    • 20+15

      Ilmoitin jo suhteemme alussa miehelleni että likapyykit pesen vain jos niitä pesukorista löytyy. En juokse perässä noukkimasssa pyykkejä lattialta. Hyvin on toiminut, ei tarvinnut kahteen kertaan sanoa.
      Eikä meistä kumpikaan mikään kauhea sottapytty ole muutenkaan, Tiskit hoidetaan pois alta joka päivä, en vois kuvitella tekeväni ruokaa likaisessa keittiössä, hyi! Suurimman osan kotihommista hoidan itse, eihän nuo nyt kovin kummoista aivotoimintaa edes vaadi. Päinvastoin, kotihommat ovat työhöni verrattuna niin simppeleitä että niitä tekee ihan mielellään.
      Siistissä kodissa on kiva olla, siellä viihtyy.

      • ViestiViestiViestiVi

        Muuten tiskit on hejpointa pestä heti perästään. Näkkileipää ei kaun kerkiä rouskuttaa, kun on liina sylissä ja joku pitäärtatjotinta leuan alla.


    • mino2

      ei ole tapa, mutta helvetin hienoa että suomesta löytyy naisia jotka pistää äijät tekemään. suomalaiset miehet on tunnetusti patalaiskoja. joten oikein teille

      • H.V.H

        Sikspä en huolikaan suomi-akkaa. Enkä muitakaan. Issekseen on ihan kiva olla. Mie oon aikonaan saanu kuulla jäkäti-jäp-lä-läp-lä-läätä ihan tarpeex ja se meni toisesta ulos ja toisestakin. Kun sen ikeen alta läxin, ei tartte eres yrittää tunkee meitin watukkoon.


    • Hoh hoijaaaaa

      Olin miehen kanssa, joka oli todella ilkeä ja väkivaltainen minua kohtaan, ystävälläni on myös suomalainen mies joka ei arvosta häntä yhtään ja haukkuu kaiken aikaa vaan. Ovatko kaikki suomalaiset miehet samankaltaisia öykkäreitä? Eräs toinen ystäväni tapasi ulkomaalaisen miehen, ja hän piti naista kuin kukkaa kämmenellä ja he ovat olleet naimisissa ainakin 30v, kyllä ne ulkomaalaiset miehet vaan on niin ihania verrattavissa suomalaisiin...

      • onnekas orvokki

        Juu, siskollani on ulkomaalainen mies ja ihana on siskoani kohtaan! Ei väkivaltaa, ei moittimista, eikä varsinkaan koskaan mitään halveksivaa nimittelyä! Siskollani ihana koti, siisti ja puhdas ja täynnä kaikkee ihanaa tavaraa, jota saanut MIEHEN ANTAMILLA varoilla ostaa, kun itse on kotirouvana ja edustusvaimona ollut vuosikymmenet!
        Mies ostaa hänelle ihania vaatteita ja koruja, koska tykkää katsella kaunista vaimoa ja pitää mukanaan. Hänen kulttuurissaan vaimoa ei jätetä kotiin ja mies häivy kapakkaan tai työpaikan tilaisuuksiin. Vaimo on miehensä rinnalla, ihan kuten valtion päämiehilläkin on vaimo mukana.
        Sellainen vaimo PITÄÄ kodin siistinä, koska ei tiedä, milloin mies tuo liiiketuttavansa kotiin, ja tuo hyvin usein, sillä liikeneuvottelut käydään kotosoffalla, ei hotelleissa!
        Vaimon tehtävä on valmistaa hyvää ruokaa, opettaa lapset käyttäytymään kauniisti ja toimia itse kotihengettärenä ja emäntänä. Ja arvata voi, että kyllä sellaisella vaimolla varmasti intoa riittää vielä peuhaamiseenkin, kun mies pitää kuin kukkaa kämmenellä!!!


    • hepskukkuu3333

      Minusta tuollainen kumppani on vajaa eli siis vähä-älyinen kun ei pysty huolehtimaan ympäristöstä.

      Tuollaiset ihmiset ovat hulluja, ei heistä kannata välittää eikä nyt ainakaan asua yhdessä. Seksiä voi harrastaa ilman yhteisasumista.

      Sano että haluat asua yksin mutta haluat jatkaa seksikumppanuutta, se on win-win -tilanne.

    • Lazy-lady

      Myönnetään. Muutuin heti laiskemmaksi kun aloin seurustelemaan. Niin... siinä olisi kai jollain psykan terapeutilla tekemistä selvittää mistä moinen johtuu.. Etenkin kun vielä sinkkuna ollessani olin toinen ääripää, eli ihan tiptop.

      Mies ei siivoa jälkiäni koskaan! Mutta selvästi kärsii kun sotku menee överiksi, ja niin itsekin. Enkä voi käsittää miksi sotken.

      Kiitos ajattelemisen aiheesta. Jospa pääsisi vihdoin tekoihin asti :)

    • Äijä evp

      Mulla on hame päällä ku siivoilen kotona.

      • 206

        :D BUAHAHHAHAHHAHHAHAAAAAA...Korkkarit? Tuu meille, mies on päivät töissä;))


    • Tuuli57kk

      reilu 15vuotta sitten miehet inisivät, kun nainen siivosi heidät kotoa pois. ja nyt ininä on kun nainen ei siivoa. vaihda naista!

    • hahahahahaaa

      No tähän voivaan todeta kuten te miehet toteatte että vakka on kantensa valinnut. Mitä otti huonon naisen mitä valitat oisit aikanaan ottanu kunnon naisen eikä missin näköistä siideripissistä joka pillua ekana sulle tarjos. Sen siitä saa.

    • siivousintolija

      Minulla on siisti koti,ei tavaroita hujanhajan,eikä pölyä missään!!!!asun yksin ja olen nainen!!!

      • siivoan joskus tulev

        ei kannattais tulla katsomaan mun yksiöö ,saa katsoa tarkkaan minne jalkansa sijoitttaa eittei kaadu ..ma oon miäs


    • siivooja ammatiltaan

      Asiaan voi tehdä muutoksen: hommatkaa siivouskalenteri. Merkkaatte ylös milloin siivoatte ja kumpi siivoaa. Tehkää siivous yhdessä.

    • öjlkö

      Ehkä sinunkin pitäisi hankkia ulkomaalainen nainen.

    • _trolli_

      On tämäki saatana hommaa. Pari pientä lehtijuttua trollaamisesta keskustelupalstoilla ja kaikki yrittävät trollata

    • ....

      Olen suomalainen nainen ja en pidä kotiani kaatopaikkana.

    • nbvoi

      Mulla on ulkomaalainen vaimo (ruotsalainen). Se istuu rullatuolissa eikä siivoo. Eikä sotke. Silti on huusholli huiskin haiskin. Tai siksi...

    • N43.

      MInä olen juuri tällainen nainen, vihaan siivoamista. MIestä en riesoikseni ota, koska parin kokemuksen jälkeen huomasin, että sain siivota miestenkin jäljet silloin, kun sille päälle satuin. MIehet voivat ihan vapaasti hakea niitä siivoavia naisia ulkomailta. Piikaa he etupäässä kaipaavatkin.

      • justtt vaan

        Hei, eihän me siivoavaa naista välttämättä haetaan vaan sellaista, joka ei sotke!


    • eläköön vapaus

      On naisia, joille ei ole sisäistynyt siisteys ja järjestys. Rikkinäiset huonekalut, joka paikka täynnä tavaraa aina opiskeluaikaisista papereista lähtien... ja kirpputorilta kannetaan lisää vaan. Tavoite oli kuulemma saada minut muuttamaan taloon,

      Vuoden käynnit kerran kuukaudessa riittivät: arkipäivän elämä olisi muuttunut täysin mahdottomaksi. Toivottavasti opetti, että jatkossa muistaa. Se miltä näyttää on oikea kuva, se mitä puhutaan on väärä.

    • maritza

      Hei!
      Ei kaikki naiset ole samanlaisia... eikä myöskään miehet. Joten suttuista ja sottaista väkeä riittää molemmissa sukupuolissa. Hyvin onnistuu myös roolien vaihtokin. Monesti nainen saa olla miehenä miesten töissä ja vielä naisena naisten töissä. Joten eiköhän me olla omissa rooleissa mieluummin ominamme. Tehdään kotitöitä yhdessä ja kumpa kerkeää niitä tekemään ja vielä osaavampi tehköön vaativammat työt. Huolehditaan jotta ei narista toistemme tekemisistä.. vaan kannustetaan. Eläköön tekevät Naiset ja Miehet :).

    • haa mikä vapaus

      Voijoi olen yksinasuva miesukko kun se vaimo meni hautaankeskenkaiken, mutta olen todennut, että kaikki siivousnaputukset kotonani loppuivat eikä mikään ole senhuonommin !

      en tarvi naisihmistä mihinkään kun en viitsi enää lisääntyäkkään eikä se muukaan hinkkaaminen niin ihmeellistä ole.

      eli voi vapautta ja naputtamattomuutta ! vetasin just 10 litraa mustaa viinimarjaa ja kohta laitan lohta uuniin nam nam.

      tyttö käy välillä sotkemassa mutta muuten mennään loistavasti :)

    • öyk

      trollollooo

    • Suomalainenmuija33

      Onneksi minulla on hyvä mies ja hän on siivoamisiini tyytyväinen. Kiitos rakas, että löysin sinut.

      Kyllä suomalainen mies sitten on hyvä.

    • cleaner-girl

      Olenko harvinaisuus?:D Olen 15-vuotias tyttö ja olen pienestä pitäen ollut kova siivoamaan. :) Perheeseeni kuuluu viisi muuta, mutta neljä heistä asuu kanssani. Minä vastaan siivoamisesta ja saan kyllä toisinaan pikkusiskon mukaan. Hyvä asenne siisteyteen periytyy isältä, mutta kun isä ei ole hameväkeä, niin luonnollisesti minä siivoan. :)

    • Joo, natisijat kannattaa jättää omaan arvoonsa (ja erota). Jos ei kelpaa, niin siivoa ite. Vuoden päivät yksikseni ja vähintään kerran kuussa puunannut lattiat ja pessyt pyykit, sen mitä töiltä kerennyt. Tänäänkin huuhtaisin matot ja pistin maaten keskeskellä päivää nauttien olostani, hommat jäivät vähän kesken, mutta jatkan sitten kun kiinnostaa. Onhan se niin, että asunnossa asuvilla ihmisillä on iso rooli siihen millainen kiinnostus on kotitöitä kohtaan. Toisinaan suurempaa kakaralaumaakin pyörittäessä kaikki sujuu oikein hienosti ja selkärangasta, kun joutava stressinaiheuttaja on poissa. :)

    • Ai_näinkö?

      "Ystävälläni oli vuosi sitten samanlainen tilanne ja lopulta ystäväni päätti hankkia ulkomaalaisen naisen jonka kanssa heillä menee tällä hetkellä loistavasti."
      Päätti hankkia?
      Voisiko se ystäväsi antaa ohjeita siitä, miten tuo onnistuu: päätetään hankkia parisuhde ja saadaan loistava sellainen

      • Paljon kuullut :)

        No niin...ne on usein niitä ulkomaalaisia naisia jotka ilmottelee netissä että ne haluaa suomalsien miehen...( koska ne haluaa päästä suomeen ja saada itselleen elättäjän). Rakkaudesta siinä harvoin on kyse. Yksin kertaisesti siitä että mies maksaa hyvin ja nainen antaa seksiä ja pitää kodin siistinä :) Kyllähän siinä hyvin menee jos ei kummempaa odota.

        Yhteenaikaanhan suomalsiet vanhat ukot haki niitä Thaimaasta ja vissiin vähän muualtakin. Nythän Virolaiset naiset on tässä hommassa oikeen hakoja.

        Samaten on ulkomaalaisia miehiä jotka näin haluaa päästä Suomeen ja saada Suomen kansalaisuuden, ne ettii suomalaisia hyväuskoisia naisia joitten kanssa menee naimisiin ja sit ne kuitenkin pettää niitä kokoajan , mut saattavat kyllä kotona käyttäytyä hyvin, ainakin niin kauan että kansalaisuus on varma.


    • nainen joka siivoo

      Hah! En edes muista koska mieheni olis imuroinut viimeksi!! Kyllä se olen mä joka perhanan viikko täällä siivoon tai muuten asuttais jossain pöly pallojen keskellä!! Joskus se pesee pyykkiä mut nekin kun ovat kuivuneet ovat telineessä niin kauan kun ne siittä käyttää taas pois ellen MÄ niitä korjaa aiemmi kaappiin! En henk.koht tunne ketää siivousintoilija miestä.

    • €Mies$

      08-16 töissä, 16-17 pieni lepo, 17-19 siivoaminen, ruoanvalmistus, pyykinpesu, 19-20 ruoka-aika, 20-21 kuntosalille, 21-24 vapaa-aika 24-07 nukkuminen.

      Jokapäiväinen rutiini...

      Näin meillä. Naisesta ei ole mitään hyötyä paitsi tietenkin se, että sillä on reikä jalkojen välissä.

      • Missä ihana mies?

        08-16 töissä, 16-17 työmatka, lapset päiväkodista, 17-18 kaupassa, ruoanlaitto, 18-19 ruokailu, tiskaus, läksyt, 19-20 pyykinpesu, siivoaminen, 20-21 lasten iltapesu, iltasatu, 21-22 töitä, 22-23 lukuhetki, suihku, vaatehuolto, 23-06 uni, jos nukuttaa, 06-07 suihku, aamupala, 07-07.30 sama lapsilla, 7.30-8 päiväkoti, työmatka.

        Tämä lista toisennäköinen lasten harrastuspäivänä, lasten sairauden aikana, ym.
        Ei harrastuksia, ei paljon ystävyyssuhteita, ei sukulointia. Näin ruuhkavuosina, kun lapset ovat pieniä. Joku kysyy, missä aviomies. Tod.näk. töissä, harrastuksissa, työmatkalla tai vieraissa. Ei ainakaan kotona ruohonleikkuupäivänä tai lumisateen jälkeen. Nekin hommat pitäisi aikatauluttaa jonnekin väliin.

        Ja kaiken lisäksi kyseessä on tällainen "ihana" ulkomaalainen mies, jonka mielestä naisen paikka on kotona ja antaa 20e viikkorahaa, kun lähtee viikon matkalle, jos sattuisi tulemaan rahapula.


      • siivouskone

        Pane nainen pellolle, reikiä löytyy kyllä!!!!


      • KALLE KELLO

        EuroMiesTaala: Tuohan on normaali perheellisen naisen rytmi, poikkeuksena että tuohon väliin änkätään vielä lastenhoidot ja tarhaan viennit jos on koira niin koiranlenkitykset ja aamuherätys klo 5. Lepohetkikin on vain se 4-5 tuntia unta. Joten kyllä poika jäät komiasti toiseksi tuolla "cv:lläsi"


    • kokemuksia.

      Meillä niin päin, että minä naisena olen siistimpi. Tuntuu ylipäänsä kovalta työltä saada mies siivoamaan, jos vaikka ehdotan työnjakoa ja sillä tavalla hommaa rullaamaan. Ja sitten se ylläpitosiivous. Itse en sotke niin paljon kuin mies. Aina on murusia ja muuta syömisen jäljiltä. Jos mies levittelee pyykit, niin monesti se on sitä, että kasassa ovat ja eivät useamman päivän sisäänkään ole kuivuneet. Niin, eihän ne mytyssä kuivu. Mitä levittämistä se kasoihin sijoittelu on?

    • yksin pareempi

      Kyllä, aika moni pitää. Ei yksinkertaisesti viitsitä ja kunnioiteta toisenkaan kumppanin toiveita. Uusavuttomuus myös keittiön puolella. Odotetaan että toinen passaa kaiken valmiiksi. Mikäli ei, niin sitten kipaistaan yksin ulos syömään....ja jätetään myös lapset ruokkimatta. On kyllä tullut niin karuja tapauksia eteen, että ei miehenäkään aina oikein ymmärrä. Varmaan tällainen uusavuttomuus on lisääntymään päin. Se on tämä minä, minä, minä-henki. Toki kaikki naiset eivät ole samanlaisia, mutta todella paljon on näitä avuttomiakin.

    • Haisooko

      Heita pihalle tuollainen laiska ja likainen akka. Peseekö se edes itseään.

    • ciinailmiö

      Melkein missä tahansa - jopa kehitysmaiksi luokittelemissamme maissa - kotona käy siivoja. Suomessa jostain syystä ei ole vielä päästy näin pitkälle. Viestisi kertoo, että tarve muutokseen on suuri. Sinua korpeaa kun asunto on siivoton, ja kaikki tämä on naisen syytä(kö)?

      En usko, että ulkomaalaisen vaimon ottaminen ratkaisee siivousongelmaa. Ei naista yksinkertaisesti voi ottaa siivoojaksi. Kannattaisi miettiä ennen eron ottamista, miksi ylipäänsä menit yhteen nykyisen naisesi kanssa.

      • Meilläkin oli kotona kaks kodinhoitajaa tai on edelleenkin ja vanhemmat onnellisesti yhdessä :)


    • Sikoja on

      Mulla oli joskus sellainan paska-akka että se jätti likaiset pikkuhousunsakin lojumaan minne sattuu, ja kun olin pari viikkoa matkalla niin takaisin tullessani huomasin asunnon olevan kuin pommin jäljiltä. Se akka ei osannut kokata, ei tiskata, ei pyykätä eikä vienyt edes roskia ulos.

    • Olen kuullut että miehet ovat yleensä niitä sottapyttyjä. Itse olen nainen 28v ja olen ollut nykyisen mieheni kanssa reilun 1 vuoden. Meillä mies tiskaa ja tekee ruoan sekä imuroi (toki imuroin minäkin aina välillä) ja yhdessä huolehdimme koiristani (mies käyttää koirat aamulla ja minä illalla ja se kumpi kerkeää niin antaa heille ruoan), minä yleensä sitten maksan rokotukset, lelut, ellässä käynnit. Koirien ruoat maksetaan vuorotellen. Vuokra maksetaan puoleksi, ihmisten ruoka maksetaan puoleksi ja kumpikin maksaa omat laskunsa. Riitaa meillä ei ole koskaan tämmöisistä ollut, eikä kyllä mistään muustakaan.

      • seBu5

        Aha, sulla on mies tohvelin alla, kun kerran hän ainoana siellä kyökissä häärää, joo.. että ihan koiriasikin hoitaa ja ohhoh!Erikseen mainitsit, että Ihan Itse osaat hoitaa koiriesi menoerät...Hohhoijaa, vaan mkäs siinä,jollei toinen huomaa mitään..


      • seBu5 kirjoitti:

        Aha, sulla on mies tohvelin alla, kun kerran hän ainoana siellä kyökissä häärää, joo.. että ihan koiriasikin hoitaa ja ohhoh!Erikseen mainitsit, että Ihan Itse osaat hoitaa koiriesi menoerät...Hohhoijaa, vaan mkäs siinä,jollei toinen huomaa mitään..

        Kuinka niin mieheni on tohvelin alla? Ei todellakkaan ole! Omasta tahdostaan hän tiskaa, tekee ruoan ja imuroi! Nyt en kyllä ymmärrä pään aukomisesi syytä?! Tottakai annan mieheni ruoan tehdä, kun hän osaa maustaa ruoat niin hyvin, että vie kielen mennessään!


    • eropå14

      ai kerrankin noin päin..normaalisti mies on minun suhteissani ollut se joka ei siivoo..

      • onnea

        Kyllä se on luonteesta kiinni, minä ainakin siivoan kotini, en nimittäin viihdy sotkuisessa kodissa,, mieheni joskus sanookin että ei ny tarvi liikaa siivota.

        Mutta en ole mikää himosiivooja, sellaista ihan tavallista ,, tiskipöytä puhtaana ja vaatteet paikoillaan. Myös nurmikon olen aina leikannut, ja hoitanut "puutarhan".

        Yhdellä ystävällä on thaikkuvaimo, on kotona piha täynnä romua, nurmikot leikkaamatta,, joo ei vissiin lovin siisti.

        Mutta osta vain postiluettelovaimo.


    • electrolux

      Täytyypä kommentoida:) Olen keski-ikäinen työssäkäyvä mies. Kotonani vallitsi konservatiivisuus siivouksen suhteen. Isäni ei imuroinut koskaan jne. Tuntui joskus pahalta katsoa äitiäni joka myös teki fyysistä työtä päivät pitkät ja hoiti kotia. No kuitemkin itse päätin että en tule toimimaan vastaavalla tavalla. Hyvään parisuhteeseen kuuluu molempien osallistua.. Teen itsekin fyysistä työtä. Työssäkäyvän vaimoni kanssa siivoamme yhdessä viikottain ja teemme kotitöitä. Lapsi ruokitaan työpäivän jälkeen jne. Toinen asioilla, toinen voi siivoilla ja jeps homma toimii. Vaimolle 10 siitä että on aina hoitanut nuo pyykkäykset, hyvä niin. Ja on vielä hyvä ompelemaan muiden käden-taitojen lisäksi. Voi näitä hommia jakaa sen suurempia stressejä. Asiaa on helpottanut että olemme aika lailla samanlaisia tuon siisteyden suhteen. Imuri käteen vaan. Käy arki-liikunnasta!

    • Izukki..

      Akka sotkee meidän taloudessa enemmän kuin kaikki muut kolme yhteensä! Siivousgeeni puuttuu kokonaan. Raivostuttavaa.

    • Leskiäiti <3

      vastaan vain kysymykseesi aloittaja...EI, kaikki naiset eivät tykkää asua sikolätissä. Itse on jo 50v nainen ja nuoresta asti olen pitänyt kotini aina siistinä. Menin naimisiin 18v ja tein neljä lasta, koskaan ei kotini ole ollut likainen, eikä vaatteita ole siellä missä niitten ei kuulu olla. Edelleen, vaikka mieheni on kuollut ja lapset lentäneet pesästä, siivoan. Haluan että kotini on siisti jotta viihdyn siellä.

    • Tehkää sit jotain?

      Menkää sitten sinne ulkomaille ehtimään ukkonne/akkanne älkääkä TÄÄLLÄ naristko...

    • classy lady

      Siivous jos mikä on täysin typerä asia riideltäväksi. Se on tyypillisesti sellainen asia, että pitää vain sopia pelisäännöt:

      - hommatkaa siivooja
      - varatkaa kalenterista siivouspäivä, jolloin kumpikin siivoaa
      - hommatkaa asunto, jossa kummallakin on oma huone. Jos kamoja ajelehtii lattioilla ja pöydillä, niin kummalla tahansa on oikeus nakata romut toisen omaa huoneeseen, jonka saa pitää haluamassaan kunnossa. Jos toinen haluaa asua läävässä, niin toisella pitää olla oikeus siistiin kotiin
      - sopikaa kumpikin, että mikä olisi kompromissi, johon kumpikin sitoutuu
      - voitte valita ne tehtävät, jotka kuuluu toiselle tai niin, että tehdään asioita vuoropäivinä esim. toinen tekee ruoat, toinen tiskaa

    • Levee perse vai mitä

      Käske poistua ulos tää kertoo naisesta aika paljon kasvattaa leveetä persettään ei muuta kuin laiskottelee ja syö hyi hitto

      • KALLE KELLO

        Levee perse vai mitä.. Sinä olet juuri sellainen äidin pikku nössömussupullukka, joka on kasvatettu pumpulissa ja todennäköisesti äiti on soitellut inttiinkin (jos olet edes vielä intti-ikäinenkään) perään kapiaisille, että onko se mamin pikkumussumössykkä saanut nukkua tarpeeksi, saanut masun täyteen, ei kai sitä mamin pikkumussumössökkää vaan kiusata -tyyppi. Tiedätkö miksi kirjoitan näin? Siksi, koska juuri sinunlaisesi märkäkorvat tuputtavat "leveetä persettä" kaikkiin asioihin, kun se on ainoa melkein kokonainen lause, minkä juuri sinunlaisesi nössömössöpullukat osaavat eivätkä vielä keksi parempaa ts fiksumpaa sanottavaa.


    • ..............

      Sun logiikan mukaan, kaikki miehet on netissä marisijoita.

    • 9+14

      Meillä sujuu miehen kanssa mainiosti yksiin myös taloudenhoito. Hyvä ettei jo ensitreffeillä sovittu asiat niin, että minä teen ruuan ja imuroin, mies tiskaa ja pesee lattiat. Kumpikin pesee pyykkiä ja siivoaa omat jälkensä. Kumpikin osaa taitella pyykit kaappiin, vaihtaa lakanat, pestä kylppärin ja tampata matot. Mattopyykin hoidan minä, mies pesee saunan.

      Kumpikaan ei narise tai nalkuta, koska siihen ei ole mitään syytä. Hommat vain yksinkertaisesti toimii kuin itsestään. Asiaa helpottaa myös se, että kummallakin on samanlainen siisteyskäsitys. Perussiistiä on ja sitä ylläpidetään yhdessä, mutta kumpikaan ei ole mikään siivousintoilija tai natsi. Joskus se imurointi tai tiskaus saattaa jäädä välistä jos on jotakin parempaa tekemistä, mutta ne hoidetaan sitten paremmalla ajalla. Helppoa.

      En tiedä sitten, ehkä saan vain tosiaan kiittää onneani siinä, että oma kumppani on kaikinpuolin yhteensopiva itseni kanssa. Helpolla ei tullut eikä löytynyt, mutta oli kyllä odotuksen arvoinen. Miehen kanssa on vain niin pirun helppoa olla yhdessä kun hommat toimii yksiin kaikinpuolin, eikä tästä syystä sitten tule edes niitä konflikteja. Jonkun mielestä sitten tietysti saattaa olla tylsää ja pitkästyttävää, mutta itsestäni on todella vapauttava ja hyvä fiilis olla ihmisen kanssa jonka kanssa ei tarvitse tapella joka helvetin asiasta.

    • kauhuvaimo

      Ole onnellinen. Oma vaimo huomauttaa pienestäkin epäsotkuista. Kerrankin vaimo tuli ulkoa sisälle niin ei mene kuin vajaa 10 sekunttia ja ensimmäisiksi sanoiksi mainitsee pienen sotkun. Ole onnellinen :(

    • :) siistii

      Miksi ette mene jonnekkin avioliittoterapiaan YHDESSÄ? Jos ero tulee, niin on ainakin selvää molemmille, että miksi ero tuli.
      Minä en pidä kotia epäsiistinä pitävistä miehistä, joten ymmärrän tilanteen.

    • jekku8

      Oli ihan sama tilanne minullakin. Naista ei kiinnostanut pätkääkään siivoaminen,ei tiskaaminen. Kolme vuotta sitä kestikin. Nyt se on onneksi ohi,ei tartte olla toisen piikana

    • heebo92

      Sano että talon ylläpito vie niin paljon aikaa että sinun on jätettävä työsi.

    • unelma elma

      siivoan ilomielin jos löydän unelmieni miehen

      • yhdessä tehdään

        Minulla on unelmieni mies! Eilen siivosimme yhdessä. Meillä oli todella siivoton koti, välillä on, välillä ei, mutta koska teemme asioita paljon juurikin yhdessä, eli yhdessä sotketaan, niin yhdessä myös siivotaan! Työnjakokin on luonnostaan selvä: mies hakee imurin, sanoo itse tekevänsä sen homman ja minä joko pyyhin pölyt ja pesen lattiat tai vain pyyhin pölyt ja laittelen kaikki paikoilleen sitä mukaa, kun mies on ehtinyt pestä lattiat. Yhdessä pesemme matot, yhdessä vaihdamme lakanat. Molemmat tekee omat päivätyönsä ja palkkojemme suhteessa maksetaan laskut, miten kummallakin on varoja. Lapset on aikuisia, kuviot muuttuneet. Nyt NAUTMME yhdessä tekemisestä ja olemisesta, paitsi että mies on niin ahkeraluonteinen, että ei paljoa jouten ole, joten minäkin vähemmän ahkera otan mallia ja teen omia hommiani (käsityöt, vaatehuolto, kaappien järjestely, kukkien hoito, ...), kun mies touhuaa autotallissa tai ajaa nurmikoita. Astiat pesee, kumpi kerkee. Pyykit samoin, ja silitykset.
        Minulla on MAAILMAN IHANIN MIES!!! Eikä tasan ole mikään provo! Ja "sokerina pohjalla": hän on uskovainen!!!


    • Eivät, mutta...

      Tuli mieleeni TV:n kieltenopettajan Sini Sovijärven emännöimä keskustelu joskus viitisentoista vuotta sitten, jossa keskustelijoina oli syntyperäisiä kielenpuhujia, taisivat olla kieliohjelmien tekijöitä hekin.

      Tuli puheeksi romantiikka, se, mitä pidetään tärkeänä romanttisen tunnelman (--> seksin) luomiseksi. Ranskalainen nuori nainen, joka puhui loistavaa englantia, lähes oksensi verbaalisesti ohjelmassa ajatukselle, että naisen romanttisuuden tunnelman luomista on se, että hän siivoaa asunnon. Se oli hänestä yököttävä ajatus.

      Monet suomalaiset naiset ovat ihan räjähtäneitä niin olemukseltaan kuin asenteiltaankin, eivät todellakaan kodin hengettäriä.

    • Sukat rullalla

      Hölmö provo taas kerran.. tai sitten tosielämän kauhutarina ? Who minds?

    • joillakin on se tapa, mutta sitä ei koskaan passaa mennä yleistämään..
      tiskaako tai laittaako pyykit koneeseen? sekin edistää parisuhdetta..
      itse olen omasta mielestäni siivoushullu, mutta välillä saa olla sekamelskaa :)

    • näinpänäin

      Juurikin näin. Yhden suomalaisen naisen perusteella voidaan tulla siihen tulokseen, että loputkin pari miljoonaa ovat epäsiistejä ja asuvat kaatopaikassa...
      Samaa logiikkaa seuraten ovat kaikki suomalaiset miehet melko siistejä, mutta taipuvaisia yleistämään aika rankalla kädellä. Selvästihän jos sukupuoli ja kansalaisuus ovat samat, niin kaikkien muidenkin ominaisuuksien täytyy olla.

    • apip1

      Aloittajalle: Onko vaimollasi Add eli tarkkaavaisuushäiriö? Itselläni on perhe,2lasta ja mies, maatila,puutarha ja aina olen touhuamassa jota´kin,MUTTA kun touhuan vaikka 5asiaa kerrallaan, niin harvoin saan kaikkea valmiiksi ja sen takia sotku on taattu pienessäkin ajassa. Lapset ja mies eivät juurikaan auta siivoamisessa ja niin kuin yllä jossakin tekstissä luki, että mies odottaa autossa, kun vaimo laittanut lapset, pakannut kaikki kuntoon. Olen hyvin innostunut aloittamaan asioita, mutta luultavasti tarkkaavaisuuden herpaantumisen takia saan harvoin niitä tehtyä loppuun. Olen paljon lasten kanssa ulkona(hommissakin ja toinen 2v), teen ruoat omasta maasta alunsta alkaen,niin eipä siinä päivässä paljon lehtiä lueta ja kovin hyvin lattioita moppailla. Iselläni on hankala lajitella,päättää, mitä säilytetään, olen erittäin pikkutarkka, kun johonkin alan eli aikaa menee tuhottoman paljon. Nyt saa alkaa haukkumaan ja neuvomaan ;)

    • virne3

      on se halpaa palkata siivooja kotiin jos vähän järki päässä kulkee, miks valitat? siivous on vapaaehtoista kaikille, ole vaikka ihan hiljaa ja siivoa yksin =)

      ihmeen tunnepitoista tuostakin työstä saa jos ei ole koskaan siivoojana ollut missään, ehkä sunkin asenne muuttuisi jos tekisit sitä työksesi..

    • 5+1+6

      Jos olette kumpikin sekä fyysisesti että henkisesti terveitä niin,

      Sinuna harkitsisin painaako siivottomuus vaakakupissa liikaa. Yrittäisin keskustella asiasta rauhallisesti kertoen oman näkökulmani vaatimuksitta. Seuraavan kerran kämpän ollessa siivouksen tarpeessa yrittäisin saada naisen osallistumaan.

    • tyty903

      Ystäväsi päätti hankkia ulkomaalaisen naisen? :D
      Nojaa ja muuten, eiköhän se sekaisuus riipu ihan ihmisestä, mulla ei ainakaan oo koskaan ollu ongelmia sen kanssa :)

    • Huh huh

      Hah hah! Ex-mieheni sanoi juomisensa johtuvan siitä, että siivoan ja pesen pyykkiä! Nyt asuu yksin sikolätissä, missä eivät lapsensa lapsineen edes vieraile. Syynsä kullakin!

    • Arkielämän romantiik

      Otsikko väärä ,peheestähän tässä on kyse ei kai se nainen yksin sotke ja jätä pyykkejä pesemättä kai sinultakin jotain sotkua ja likapyykkiä jää,roskapussista puhumattakaan.Kyllä nämä puutteet näkee ihmisessä jo alku metreiltä ei ne yllätyksenä tule.Hakekaa itsellenne sopivaa kumppania ettei tarvitse sitten myöhemmin niitä täällä itkeä.On halventavaa parjata vaimoa tai miestään täällä tai ystäville julkisesti.Älkää hankkiko lapsia ennen kun tiedätte haluatteko elää arkea tapaamenne ihmisen kanssa.

    • KALLE KELLO

      Mitä ihmettä valitat? Sinä itse mainitsit ongelmaasi ratkaisun. Hanki se siivooja ulkomailta. Thäts it

    • sasa5

      Myönnän, että siivous takkuaa. Menee paremmin, kun ystävättäreni kanssa siivoamme yhdessä ensin toisen kodin ja sitten toisen. Siivouspäivä on tulossa tämän kuun lopussa. Googlettakaa haulla. Toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu. Saadaan ylimääräiset tavarat kiertoon.

    • Olen naimisissa

      onneksi sellaisen aviopuolison kanssa joka tekee kotityöt ja käy töissä, koska vakavan sairauteni takia en pysty hoitamaan vähäisiäkään kotiaskareita.KAIKKI KIITOS KUULUU HÄNELLE JA LAPSILLENI.KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 12+6

      Yleensä miehiltä puuttuu se "Siivous Geeni".
      Jos se löytyy, niin se aktivoituu vasta sekamelskassa, naisilla tämä geeni yleensä aktivoituu kalenterin mukaan kerran viikossa tai joka toinen viikko.

      Tietysti voi olla toisinkin päin miehen ja naisen suhteen.

      Itse miehenä en kamalasti stressaa esim pölystä, kunhan sitä ei ole näkyvissä.
      tarpeen mukaan minulla se geeni toimii, joskus joku vaate ehkä jää väärään paikkaan, mutta sekin siirtyy kyllä pyykkikoriin kunhan se tulee uudelleen vastaan.
      Jotakuinkin noin.

    • kikkaree

      Niin, koska suomalainen mies olettaa et nainen siivoaa ku ite vedetää kaljaa mut sit tulee itku ku muija ei teekkään mitään. Yhessä vois siivota ja jos muikkeli siivoo ni mieskin voi siivota, ei vaan toisen homma.

      Haeppa thaimaasta piukka ja siivous intonen heitukka, kato löytyykö ilman maksua...

      Mun suhteessa molemmat välil laiskoi siivoo ja sit ku siivotaa tehää molemmat se.

    • energiavirta

      Silloin kun mä dokasin(alkoholisti olen) ja olin ahdistunut en välittänyt tuon taivaallista missä kunnossa kämppä oli.En tosin aiheuttanut itse hirveästi ylimääräistä sotkua,mutta mies noin ylipäätään siivosi itselleen sopivana siivouspäivänä.Aina.Vuosikausia.
      Sitten päätin lopettaa juomisen kokonaan ja kappas, kun riittää energiaa siivoukseen!Onpa mukavaa siivota omaa kotia ja tehdä toinen iloisesti yllättyneeksi!Oli jo korkea aikakin.Kaksi vuotta raittina ja mopit ja rätit olen ehtinyt uusia jo muutamaan kertaan :)

    • siivoustasiivousta

      Eiköhän tämä ole ihmisestä kiinni, sekä ihan siitä parisuhteen tilasta. Itse olin silloin nuorempana juuri täysi-ikäisyyteen astuneena hiukan sotkuinen tai ehkä tarkemmin en ollut niin tarkka siivouksesta. Sitten tapasin entisen avomieheni, jonka kanssa tyhmänä muutimme yhteen, aluksi alkoi järjetön marina joka ainoasta pienestä roskasta tai likasesta astiasta. HUOM. mieshän ei siis tottakai nostanut sormeakaan asian eteen.

      Lopulta kyllästyin ja aloin siivoamaan sitten kerran viikossa suursiivouksen ja viikon aikana tietenkin pieniä siistimisiä. Siinä vaiheessa muuttui ääni kellossa ja kämppä oli kuulemma liian siisti, kommentti oli, että "ei me nyt missään sisustuslehdessä asuta" Siinä vaiheessa kun mies alkoi lopulta neuvomaan sitä kuinka minun pitäisi siivota sain tarpeekseni ja käskin ukkoa hoitamaan itse siivouksensa ja lähdin kävelemään (myös muita ongelmia oli taustalla ja paljon). Kämppä oli lopulta muutettuani asunnosta siinä kunnossa, että ei sinne olisi kehannut vieraita kutsua.

      Nykyisen avomieheni kanssa meillä on oma kirjoittamaton sääntömme, mies yrittää tehdä normaalit siisteyshommat: viedä roskat roskiin, pyykit koriin ja astiat keittiöön. Joskus tätä ei tapahdu, joskus taas tapahtuu. Minä en nalkuta, pyydän miestä kerran ja jos ei tapahdu teen itse. Yleensä mies kuitenkin tekee pyytämäni asiat, kuten vie vaikka roskat. Mies on tainnut kerran seurustelumme aikana imuroida. Mutta ei siinä mitään, pidän itse nykyisin siivoamisesta ja palkkio tulee siitä, että mies muistaa lähes joka kerta sanoa, että onpas kiva kun olet siivonnut.

      Sama homma ruuanlaiton kanssa, aiemmin en välittänyt ruuan laitosta ollenkaan, mutta nykyisin saatan jopa leipoa jotain, koska se palaute mieheltäni joka näistä tulee saa niin hyvän mielen itselleen, että mielellään sitä leipoo vaikka pullat.

      Mielestäni se vain on niin, että molemmilla tulisi olla sellainen tietynlainen hyvän palautteen anto automaattinen. Kyllä minäkin sanon, että olipa kiva kun kävit renkaat vaihtamassa tai että onpa nyt mukavaa kun nurmikko on leikattu. Se ei minulta paljon vaadi ja se saa toiselle hyvän mielen.

    • Pölypussi käyttöön!!

      Ehkä päinvastin siivoamisen sijasta sotketkin.Hanki ihmeessä ulkomaalainen.Ehkä koston pelossa lopetat sotkemisen!!!

    • sinikelaista

      Suomessa on omituinen töhrimis ja sotkemis kulttuuri.Ei siinä yksinainen paljon voi mitään.Joillakin on täysin epäselvää mitä voi tehdä ja mitä ei.Ameriikassa on samaa. Kun tämä nähdään maallisena tavaroihin kohdistuvana siihen ei paljon ole puututtu.Jos töhrijät ja sotkijat joutuisivat korvaamaan tuotteet niin kyllä paikat alkaisi pysyä järjestyksessä!!!!

    • trolololoooooo

      vittu mikä provo...mee muualle satuilemaan, ei sulla mitään naista oo, etkä sellasta saa ees ulkomailta...me takasin äitis helmoihin piilottelemaan,,,peräkammariin tollaset kuuluis....

    • Mies 24

      Sinkkuaikoina koti oli aina puhdas. Siivosin viikoittain perusteellisemmin ja tavarat olivat järjestyksessä. Nyt puolitoista vuotta avoliitossa olleena pinna kiristyy vähän väliä, kun saa koko ajan olla huomauttelemassa avopuolison tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Alkaa omatkin voimavarat ja jaksaminen loppumaan siivouksen suhteen, kun pitää koko ajan olla toisen jälkiä korjaamassa.

      Sovittu siivousalueista ja henkilökohtaisten tavaroiden säilyttämisestä, mutta ei mene tämän naisen jakeluun. Lattialla lojuu puhtaita ja likaisia vaatteita alusasuista lähtien, sohvalle kertyy kummasti aina vaatevuori, milloin vessan lavuaari on meikeissä, milloin lavuaarissa on hiustensuoristinrauta (töpseli vielä seinässä). Hiustenpidennyksetkin löytyvät, milloin mistäkin niille kuulumattomista paikoista.

      Astianpesukonekin piti saada, koska ei tykkää käsin tiskata, ja lupasi, että: "Sitten tiskaan ja kuinka ihanan helppoa se sitten on", mutta eipä ole kertaakaan sitä käyttänyt.

      Tasot ja lattiat pölyssä, koska imurointi ja pölyjen pyyhkiminen tapahtuu kerran kuukaudessa tai kahdessa. Lupaa, että: "Vien roskat, kun lähden ulos", mutta siinä eteisessähän ne seisoo niin kauan, kunnes itse ne vien.

      Yksi asia, mitä en enää pysty sietämään on PINNIT. Voi perkele, kun niitä löytyy ihan joka paikasta. Milloin pesukoneesta, pöydiltä, lattialta ja kaiken huipennukseksi sängyn ja runkopatjan välistä. MITÄ HELVETTIÄ?!?

      Itsekin laiskistunut siivoamisen suhteen, koska hetken kuluttua kämppä kuitenkin yhtä räjähtänyt naisen saamattomuuden takia. Eniten tässä syö se, että vaikka kuinka asioista keskustellaan rakentavastikin ja tehdään lupauksia ja sovitaan asioista, niin ainoa joka ne tässä suhteessa toteuttaa olen minä. Asiahan on sitten aivan toisin, kun avopuolison tyttökavereita ja sukulaisia on tulossa kylään, niin silloin kämppä on aivan tiptop hänen toimestaan.

      • chjhcjhcljh

        Aivan kuin minun kynästä.

        Naiset ovat ihan helevetin sotkuisia.

        Kun olin poikamies ja harrastelin ainoastaan yhden illan suhteita, asuntoni oli aina puhdas ja siivo. Syy siihen oli selvä. Naisille piti tarjota hyvä ensivaikutelma. Sama juttu kaikilla miespuolisilla kavereillani.

        Naisten kämpät olivat aina kuin räjähdyksen jäljiltä. Enkä tarkoita sellaista epäjärjestystä, vaan jopa saastaisuutta.

        Kaikilla tapaamillani naisilla oli käytettyjä astioita sohvilla, tuoleilla, lattioilla ja milloin missäkin. Keittiössä oli kattiloita ja paistinpannuja joissa ruuat homehtuivat ja jopa keitotkin olivat kuivuneet!

        Erään naisen keittiössä oli roskapussi lattialla ja jotain hedelmien ja vihannesten jätteitä keittiönpöydällä, onneksi lautasella, ja siinä oli pikkukärpäsiä lentelemässä. Petivaatteet olivat ainoat jotka olivat puhtaat, mutta vessassa oli patterilla kuivumassa menkkaverisiä pikkuhousuja, jotka oli toivottavasti huuhdeltu ennen patterille laittamista.

        Toki minulla oli sukkia lattialla tai paitoja tuolin selkänojalla, tai sänky petaamatta ja pari kaljapulloa pöydällä odottamassa kauppaan viemistä, mutta ne olivat ainoat sotkut. Eikä sotku ollut tuon kummoisempaa niidenkään iltojen jälkeen jolloin oltiin pelkästään kaveriseurassa juhlimassa kämpilläni. Siivoamisessa meni krapula-aamuna vain vartti ja viinan hajun sai pois tuulettamalla.

        Tajusin selityksen vasta tätä ketjua luettuani, Naiset ovat suorastaan saastaisia siksi että heidän ei tarvitse yrittää. He saavat miehen kun haluavat, joten heidän ei tarvitse laittaa kämppäänsä edustuskuntoon kun kalu ottaa ohjat. Miehen ollessa kyseessä naiset haihtuvat heti jos kämppä on epäjärjestyksessä.

        Ne naiset jotka pitävät asuntonsa järjestyksessä ovat harvinaisia. Onneksi löysin sellaisen helmen noiden pissisten joukosta, niin ei ole tarvinnut enää vaihtaa.


    • eivannepäätäkiristä

      Mulla on aina keittiö TIPTOP koska rakastan ruuanlaittoa ja se on hankalaa sotkuisessa keittiössä (myös epähygieenistä), en ole siideri pissis, sänky kamarissa heiluu perse (ei kuintenkaan leveä sellainen)...

      Mutta muuten sitten olen sotkuinen nainen, olohuone, kaapit, eteinen voi luoja mitä pyörremyrskyn keskuksia.
      Ei meillä likaista ole, mutta sekaista kylläkin..
      siivotaan pari kertaa vikkossa miehen ja venhemman lapsen kanssa yhdessä,
      sitten taas räjäytetään kämppä, räjäyttelyssä mukana 1,5v ikäinen kuopuksemme.

      käyn aamulla suihkussa, harjaan hampaat, laitan puhdasta päälle.
      päivällä pesen pillun vessassa uudestaan JA IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIk saaatan joskus unohtaa LIKAISET pikkuhousut vessaan..
      Onneks mies on sen verran pervessi että nuuhkii korkeintaan niitä asioidessaan vessassa.. ei valita ainakaan..
      Me ollaan tällaisa, me ollaan onnellisia.. etsikää itsenne kaltanen kumppani ni ei tarvii tollasta paskaa miettiä täällä

      ja hitto mitä yleistystä.. jos muija ei henkihieverissä passaa äijää ja siivoa ni tuskin se pesullakaan käy.. hahahahahha suoli24.fi

    • automaattiii

      Viallisesta naisesta kannattaa hankkiutua eroon, sama kuin auto: uusi tuntuu aina aikansa hyvältä mutta kun vikoja ilmenee niin herot kiristyy.
      Vaihtoon vain ja uusi parempi tilalle.

    • vai-oma-manuaali?

      ja sama käytäntö viallisen miehen kanssa

    • 12+20

      Edellisessä suhteessa mulla oli juuri sama tilanne, asunto oli sotkuinen, kun naistani ei kiinnostanut siivota. Noh, itse hoidin sitten käytännössä kaikki kotityöt ja siihen päälle sitten vielä kaikki miesten hommat. Seksiäkään hän ei ollut halukas harrastamaan kovinkaan usein. Erosimme aikoinaan, ja nyt oon uusi ihana nainen. Siivoamme yhdessä ja pidämme kotia puhtaana. Seksiä on päivittäin ja se on kaiken lisäksi monipuolista. Onnellinen olo :)

      Vielä kommenttina: sillä ei ole väliä kumpi siivoaa tai kumpi tekee mitäkin, kunhan molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.

    • Siistinä koti

      Herranjestas näitä keskusteluja mitä täältäkin luen..... Mitenkä tuollaisesta keskustelusta saadaan noin paljon negatiivisuutta. On muka miesten ja naisten työt. Pyh sanon minä. Ei se mies siihen kuole jos ottaa rätin omaan käteen ja siivoaa. Nykyaikana ei pitäisi olla enää eriteltynä että mikä on naisten ja mikä miesten töitä. Itse olen 16 v lähtien omillani asunut ja ikinä ei ole ollut niin sotkusta että ei lattiaa näy. Ei tuo nyt niin paljoa aikaa päivässä vie imuroida ja pyyhkiä pölyjä ja jos saattaa "villiksi" heittäytyä niin jopa lattian lakasta.

      Itse en omasta mielestäni ole mikään siivousintoilija mutta kyllä minä imuroin ainakin kerran päivässä ja saatan siinä samalla pölyjä pyyhkiä. Astiat pesen heti ruuan jälkeen ja likaiset vaatteet ovat pesukorissa eikä lattialla.

      Täällä oli näitä ihania ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että nainen ei siivoa vaan on sottapyttyjä. Noh jokaisella saapi olla tietysti mielipide asiasta ja saapi kritisoida toisten siivoustaitoja mutta itse olen sellainen että jos mies tulisi paskasilla vaatteilla sohvalle istumaan niin korvilleen sain. Noh olen tietysti sinkku mutta vaikka lapsia taloudessani on niin ei täällä tavarat ole epäjärjestyksessä "paitsi toisinaan lapseni huone".

      Jotkut taas tykkää elää epäjärjestyksessä ja sotkussa ja se onkin jokaisen oma päätös ja oma koti. Mutta miksi sitä ei voi edes yrittää pitää asuntoa siistinä sillä jos sitä siivoa ja vie esim ne vaatteet sieltä lattialta sinne pyykkikoriin niin asunto pysyy siistinä eikä tarvitse nähdä paljoakaan vaivaa sen siistinä pitämiseen.

      Nuo kommentit mitä luin tuolla ylempänä muistuttavat että on vielä näköjään niitä ihmisiä jotka pitävät naista siivoajana, ruuanlaittajana, äitinä, piikana, sängynlämmitäjänä ja jne jne...

      Lopettakaa se valitus ja vaihtakaa sitä partneria tai sitten ruvetkaa sinkuksi niin ei tarvitse toisten sotkuja katsella!!!!!!!

      • Markku J.

        "Itse en omasta mielestäni ole mikään siivousintoilija mutta kyllä minä imuroin ainakin kerran päivässä."

        Jaa-a.


    • jhdjkshsghf

      No hanki sinäkin aasialainen "housekeeperwife", jos et ite jaksa.

    • fshkdgg

      Totta on, että nykynaiset SEKÄ miehet ovat muuttuneet entisestä...

      Mutta eipä kannata yleistää, omassa tuttavapiirissäni tiedän muutaman sottapyttynaisen, mutta kyllä päällisin puolin suurin osa osaa pitää huushollistaan huolta. Itse pesen, luuttuan, pyykkään, kokkaan, käyn töissä ja maksan laskut.. Mies tekee siinä sivussa sen minkä kokee tarpeelliseksi, kun meillä on siitä pientä erimielisyyttä tarvitseeko tiskipöydän olla puhdas ja miksei siihen voi kerätä kolmen päivän tiskejä kovettumaan.

    • kjrfsegta

      Olen nuori nainen ja erillämme asuessamme, ei kodistani löytynyt niin sanotusti virhettäkään.. Yhteenmuuton jälkeen sukkia ja likaisia vaatteita on siellä täällä, tiskiä pöydillä ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Itse stressaannun tästä kun haluan pitää ympäristöni sellaisena että on mukava ja helppo olla.

      Eikä tää ulkomaalaiseen vaihtamalla parane :D
      Ja tiedän, että on olemassa semmoinen harvinaisuus, kuin siivoava mies. Olen itse todistanut semmoista ihmettä lähipiirissä.

    • eivannepäätäkiristä

      Mutta miksi sitä ei voi edes yrittää pitää asuntoa siistinä sillä jos sitä siivoa ja vie esim ne vaatteet sieltä lattialta sinne pyykkikoriin niin asunto pysyy siistinä eikä tarvitse nähdä paljoakaan vaivaa sen siistinä pitämiseen.
      ^^^
      Pakko sanoa tohon semmonen juttu että esimerkiksi minä en oo kotoota saanut minkään näköistä siisteys kasvatusta.
      Kun muutin omilleni oli kämppä ku kaatopaikka, pikku hiljaa itse opettelin siistimmäksi.
      MUTTA kun kirjoitat että ei tarvitse paljoakaan vaivaa nähdä jos tekee niin ja näin.
      Totta, joillekkin se tulee luonnostaan että osaa laittaa tavarat niille kuuluville paikoille ja toiset on sellaisia, ei nyt ehdi viedää myöhemmin :)

      Ja homma kasaantuu.. maksaisin mitä vaan jos osaisin automaattisesti korjata jälkeni niin ettei sotkua ehdi paljon syntyä, mutta boheeemin ihmisen on TODELLA hankala opetella järjestyksen ylläpitoon :D ei siihen voi sanoa etttä senku vaa laittais paikalleen ni kaikki ois kunnos.. ei se oo niin helppoa

    • eivannepäätäkiristä

      Siis lyhyesti ja ytimekkäästi, epäjärjestyksessä elävän ihmisen on yhtä hankala opetella järjestykseen ja siisteyteen kuin siistin ihmisen opetella sotkuun ja sen sietämiseen.

    • Markku J.

      Minulla oli samanlainen ongelma kuin aloittajalla. Muija aiheutti sekasotkua koko asunnossa ja nalkutti minulle siitä, miten sekaista siellä on. Hän itse liukeni aina ulos, jos oli tarkoitus vähän siivota. Hän osallistui siivoamiseen täsmälleen yhden kerran koko liiton aikana. Ei asia olisi ärsyttänyt minua, ellei hän olisi jatkuvasti nalkuttanut siitä.

      Hankin viikkosiivoojan. Muijan mielestä siivooja siivosi huonosti. Hän nalkutti siivoojallekin siinä määrin, että siivooja otti loparit. Sitä asiaa minun oli vaikea niellä. Miten joku haluaa riidellä siivoojan kanssa? Vaikkei siivooja miellyttäisi, niin ainakin hän siivoaa.

      Aloin jo miettiä koko liiton järkevyyttä. Ei liitto tietenkään siivoamiseen kaatunut, mutta kyllä se oli jonkinmoinen oire siitä, ettemme oikein sopineet yhteen. Nyt elän onnellisesti uudessa liitossa, ja meillä käy siivooja kerran kahdessa viikossa. Muistaakseni hän veloittaa 32 euroa tunnilta, ja olemme sopineet siitä, mitkä työt hänelle kuuluvat. Hän olisi ollut valmis tekemään enemmänkin, joten ei hän ainakaan ole nirso työn suhteen.

    • mek

      Jos tavarat eivät pysy niille osoitetuilla niin rupea heittämään vaikka emikit aina roskiin ja muutkin tavarat niin rupeaa järjestys läytymään ja ei siitä mitään tule jos vain toinen siioaa kokoajan ja toinen ei tee mit´ään.

    • kerran täällä ollaan

      Annatko kun arvaan että naisesi äiti on todella tehokas ja aikaansaava? Jos hän ei yritä edes kun pyydät, on se todella piittaamatonta sinua kohtaan ja jos ei vakava varoitus saa mitään aikaan, on sinulla tarve päästä omaan kämppään.

    • mies 32

      Älä hommaa lapsia =D Sie mikkää mies olt ku tuolaases vikiset,
      siivoo sie jos ei plikkaa huvita jos häirää nii siivoomati olt nii kauan,
      et mieli tekköö siivota. =)

    • nainen 47

      No joo........Tuli tässä mieleen sanonta että minkä taakseen jättää sen edestään löytää.Itse olen tarkka asunnostani ja viihdyn siistissä kodissa ja arvostan suunnattomasti miestäni joka osallistuu siivous hommiin ja myös välillä huomauttaa,että pitääkö aina olla rätti kourassa on vaan niin paljon helpompaa kun pidän yllä niin sanottua ylläpitosiivousta .Oikein kaunista syksyä kaikille .

    • Nyt loppu marina

      Mulla ainakin sellainen mies, joka nalkuttaa kun en joka asiaa siivoa eli ns. Tavaroita väärillä paikoilla ja kamat ei oo tiptop. Nalkuttaa asiasta ja mollaa niin kauan että itken. Ollaan lapsi perhe ja välillä tuntuu että minulla onkin vielä yksi lapsi enemmän......Lopulta minultakin meni päreet ja tuumasin, että voi mieskin siivota, ota imuri käteen, ole hyvä! Noh, ei sekä imuria ottanut käteen, mutta nalkutus loppui sillä kertaa. Mikä ketun homma sekä on, että naisen pitäisi työpäivän lopuksi aloittaa toinen työmaa kotona ja vielä ilosta hyppien, mutta mies saa laskea peffansa sohvalle tai duunata omaa harrastusta! Kiitos omaa aikaa minullekin!

      Joten jos koet siivousasiat hankalaksi jo nyt, nosta kytkintä, koska lopulta teet myös palveluksen naisellesikin. Ota Thaimaasta siivooja vaimoksi, jos sekä tekee sut onnelliseksi.

      • Sopii Mulle

        Kakkosvaimo thaimaasta kyllä kuullostaa hyvälle vaihtoehdolle. Saisi sitten siistin kämpän ja piristystä seksielämäänkin.


    • who rule da world

      Asia kuulosti ihan paskalta kunnes puhuit meikeistä....
      Minä heitän vittu kaikki vaimon kalliit kengät, meikit, laukut, naisten jutut, lehdet, vaatteet, yms yms ROSKIIN, KYLLÄ, VITTU ROSKIIN,,, johan oppi pitää tavaroistaan huolta... Romut lattialla--->roskiin..
      Roina, krääsä, romu roska... Vähemmän siivottavaa.... Tiedän että oli brutaali yliammuttu toimenpide, mut jos noin viisi vuotta sille sanoin ja ei menny kaaliin... Nyt meni, sitäpaitsi yhteisillä rahoilla ostettu..

    • aikuinen mies

      Oma vaimoni on kanssa tavallinen sottapytty. Hän on työtön ja minä töissä. Koko kotona olo aikanaan hän ei pysty siivoamaan kuin kerran kahdessa tai kolmessa viikossa. Sitten hän kehtaa minulle sanoa, että minunkin pitää siivota. Hei haloo käyn töissä, teen meille aina kaikki ruuat, pesen itse omat vaatteeni ja silitän ne. Lisäksi huollan auton ja teen pihatyöt. Hän ei käytönnössä tee yhtään mitään.

      Olemme puhuneet asiasta, mutta kuten arvata voit niin eihän hän taas muista jutteluamme enää seuraavalla viikolla :)

      Muuten onneksi parisuhteessa menee hienosti ja toivon että hän jonain päivänä kasvaa henkisesti tai löytää töitä. Mieluummin molempia.

    • töttörtöö

      Ootteko ämmiä? Ei vaan, tiedätte miltä 75% suomalaisista parisuhteessa elävistä naisista tuntuu. Hyvä että tasa-arvo alkaa nostaa päätään tässäkin asiassa. Tai sitten voi ajatella niin että sekä miehissä että naisissa on sotkuisia ja siistejä, punatukkaisissa on sotkuisia ja siistejä, 47-vuotiaissa on sotkuisia ja siistejä. Parisuhteen alussa yleensä katsastellaan miten hommat menee, on hyvä tutustua toiseen huolella ennen kuin lyö hynttyyt yhteen. Ja sittenkin katsella varovasti eikä liiaksi palvoa toista palvelemalla kaiken eteen vaan pitää koetella kuinka toinen ryhtyy toimeen. Vaikea on sitten enää aikojen päästä lasten jaloissa kirmaillessa alkaa toista muuttamaan.

    • Kurpoa

      Rakkani Kaisa halusi aina että tehdään kaikki yhdessä. Ei hän auton renkaita vaihtanut. Yhdessä siivottiin jne.

    • Lillikillinkans

      Juu, tämä asia. Teen siivoustöitä. Jos kaikki kiiltäisi aina tai ois aina järjestyksessä- myös kotona, myös miehen kotona. Minun toimestani, niin sekoisin lopulta siihen ettei minulla ois mihinkään muuhun aikaa kuin siivoamiseen. Työni on epätyypillistä keikkaatyötä- joka arkipäivä, joskus muutakin hommaa lauantaisin.
      Kun tulen tiskikoneilta, en ehkä kuule kuin huminaa.
      Kun olen ollut peruspesuissa 6-10 tuntia, en- jaksa. Kuin hoitaa pyykkini, lemmikit.
      Kun- menen miehen luo, laitan ruokaa ja keskustelen, moppaan avoimen lattian, pyyhin kosketuspinnat, pesen vessan ym. Mutta? Kun hän tulee, ei tee mitään. Ei ruokaakaan... Vaikka olisin juuri päässyt töitä, minun pitäisi olla puhdas, ruokavalmis, kodin valmis...
      Halloo, miehet? Nyt on nykyaika- Koti on koti, naisen koti, naisenkin koti. Eri asia oikeesti on, jos paskan keskellä eletään, tai rojunhamsterointi on pääasia. Niihin pitääkin jo puuttua.
      Viimeviikonloppuna? En edesollut kotona. Arvatkaapa missä... ja ensi viikonloppu? Milloinkahan tuo minunkin kotini rojekti oikein aloitetaan? Yhdessähän tässä koitetaan.
      Tai sitten jään kotiini. Mutta puhelinsevainsoi. On joskus käynyt näinkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe