Oon siis vieläkin ottamassa napaläväriä. Salaa. Koska vanhemmat ei anna. Olen vähän udellut niiltä lupaa ja ne on vain sanoneet että kyllä sä joskus saat ja sitten nauraneet ja lisänneet viiden vuoden päästä. Se ei ole hauskaa.
Kamuni sai hyvän idean otta ottaisimme yhdessä napakorut Sokos Hotelin yläkerrassa olevassa kampaamossa. Onko hyvä idea?
Kuinka suuri riski on tulehtumisessa?
Tekeekö ottaminen kipeeä?
Onko joku joka on nyt ottanut napalävistyksen saanut käännettyä vanhempiensa päät? Jos on niin saa kertoa, ja saa sanoa muutenkin, että miten vanhemmat saisi hyväksymään napakorun!!
Siinä on se huono juttu että jos ottaisin salaa, niin se joskus tulisi kuitenkin ilmi ja joutuisin varmaan ottamaan napakorun pois, jolloin rahaa olisi mennyt vain hukkaan.
Entä kieli?? onko se turvallista? Jos se menee hermoon, niin menisikö maku-aisti?
Paljonko napalävistys maksaa ja milloin harjoituskoru pitää vaihtaa??
Vastauksia ja muuta tietoa !!
Kysymyksiä napa,- ja kieli-läväreistä*
3
924
Vastaukset
- kummitus
Täällä on infoa paranemisesta: http://www.siperianhurtta.fi/lavistykset.php
Kannattaa ottaa lävistys asiantuntijalla ja kuunnella kavereiden kokemuksia lävistämisestä ja mahdollisesti eri lävistäjistä.
Vanhemmilta salaa lävistäminen on huono idea ja oikeat ja luotettavat lävistäjät eivät yleensä lävistä alle 15 tai 16 vuotiaita ilman vanhempien lupaa, sillä jos jokin menee vikaan, vastuu on kuitenkin lävistyksen ottajalla itsellään.
Napakorun paranemiseen menee 3-9kk, eikä uimaan/saunaan saa korun ottamisesta kovin pian mennä. Mm. napalävistys on siitä työläs, että paranteleminen voi viedä pitkänkin aikaa ja napa voi märkiä useammankin kuukauden ajan. Toisaalta joillakin ihmisillä napa paranee suht nopeaa. Haavan hyvä hygienia on kuitenkin muistettava, vaikkei napa näyttäisi tulehtuvankaan.
Kielilävistys on itsellä, ja kun on asiantunteva lävistäjä, ei pitäisi olla riskiä makuaistin häviämisestä tai halvaantumisesta, kunhan muistaa pitää huolta lävistyksestään. Puhe menee alkuun sössöttämiseksi ja kieli on turvonnut ja kipeä kun lävistyksen ottaa. Lisäksi ei saa suukotella 2 viikkoon eikä myöskään juoda alkoholia, ettei haava ärry. Kovin mausteisia ruokia ja maitotuotteitakaan ei saa heti kielilävärin oton jälkeen nauttia :P
Joillakin ihmisillä on tullut hammasongelmia kieliläväristä, kun on purassut korua ja hammas lohjennut. Toisaalta riippuen korun sijainnista se kielikoru saattaa kuluttaa hammaskiillettä. Joskus flunssassa kieli minulla turpoaa ja on arkana, vaikka lävärin otosta on jo 4 vuotta aikaa eikä se normaalisti häiritse :D Mutta en vaan raaski ottaa korua poiskaan.. - jasmin
moikka! oon 12.w. typykkä ja otin napakorun jo 11.w;nä...! kun sen laittaa se ei satu yhtään ja mulla se ei ees tulehtunu.. mun vanhemmat antoi kyllä luvan ottaa... ja mun äitipuolella on kielikoru ja se ei mitenkään oo haitannu sitä... ja se parantui heti,mutta syömään se ei pystynyt pariiin päiväänn... p.s. kandee ottaa napakoru..
- tanja
kieli on turvallinen lävistää.ei mulla ainakaan oon makuaisti menny ku laitoin kielikorun ja en usko että ees menee,mutta se kannattaa kysyä vielä lävistäjältä. napakoru makso 45eur, mutta seki riippuu ihan että missä sen laittaa ite laitoin igorssilla rovaniemellä. harjotuskoru kannattaa olla ainakin sen puoli vuotta ennenku vaihtaa toiseen koruun.lävistäminen ei käy yhtään kipeää, sekunnin ajan pikkasen nipisti=) käy harnesin nettisivuilla siellä on paljon hyvää tietoa läväreistä www.harness.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11566Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras921475Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva196935- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2787Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29750Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741- 7714
- 60693