itsemurhaajille oma palsta

elämäntahtoinen

Hei - voisiko joku perustaa oman palstan itsemurhakandidaateille. Todella rasittavaa törmätä aina näihin, jotka hautovat elämästä luopumista. Toki ymmärrän, että elämässä voi olla todella vaikeaa, sen olen kokenut itsekin menetettyäni neljä perheenjäsentä kahden vuoden sisällä - he kuolivat kaikki sairauksiin ja kaksi aivan nuorena eli he kaikki olisivat tahtoneet jatkaa elämää vaikka vailinaisena. Eli ymmärrän tuskanne, mutta parhaat avut saatte varmaan niiltä, joita nämä asiat kiinnostavat ja senhän saisi tiivistettyä omalle otsikolle, jotta me muut voisimme käydä keskustelua kuoleman aiheuttaman surun ympärillä ja siitä kuinka siitä selviää tekemättä itsemurhaa. En lainkaan väheksy näitä onnettomia ihmisiä, jotka ilmiselvästi tarvitsevat apua, mutta ovat jostain syystä sitä kyvyttömiä hakemaan. - Toivottavasti ehdotukseni ei loukkaa ketään vaan ohjaa osallistujia vertaisryhmiin, jollaisten apu on kaikkein parasta olipa kysymys mistä tahansa elämän alueesta. - Aurinko paistaa kaikille, mutta kaikki eivät sitä näe eli ...

6

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

Itse olen ko.kriisin läpikäynyt ja mielelläni auttaisin saman asian kanssa kamppailevia.Elämä on kuitenkin arvokas asia :)

• sama

Itsari on Suomessa vieläkin niin tabu asia,että hyvä on jos joku edes netissä pystyy purkamaan pahaa oloaan.

• Hannah

Viestisi paljasti, ettet sinä ymmärrä tuskaamme. Itsemurhaa suunnittelevat ovat myös omalla tavallaan vakavasti sairaita. Minä olen jo monta vuotta pyytänyt eri tahoilta apua, mutta täysin turhaan. Kaikki torjuvat kuten sinäkin: et kuulu tänne. Ei ihme, että Suomessa tehdään niin paljon itsemurhia.

• sairas

Voisinhan minäkin sanoa, että perheenjäsenesi kuolivat, koska eivät halunneet elää.

Vinkki: Ei pidä tuomita toisen tekoja, kun ei ole elänyt hänen elämäänsä.

• Lessukka

lähetä asiasta viestiä suoraan suomi24.fi - ylläpidolle

• Tanja

Niin, voihan olla että sinä et ymmärrä itsemurhan tekijöitä, sen enempää kuin joku toinen ei ymmärrä jotain muuta asiaa. Turha toisten ratkaisuista pitää meteliä. Kuolema aiheuttaa aina omaisille ikävää ja surua, sama se kuinka kuolema on tullut. Asiat pitää vaan ottaa niin että tässä maailmassa tapahtuu kaikenlaista, eikä aina omasta mielestä hyvää. Joku sairas kestää oman sairautensa, toinen taas ei kestä. Emme voi tuomita häntä " heikkoudesta ".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11193
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      32
      3734
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2884
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2468
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1975
    Aihe