Morjesta !
Olen 21 vuotias yli-painoinen miehen alku.
Painoa minulle on kertynyt 112kg ja olen 186cm pitkä.
Tavoitteenani olisi kuitenkin saada paino tuonne 90kg paikkeille, onko tämä mahdollista vuoden loppuun mennessä? (about 5kk aikaa siis)
Miten minun tulisi aloittaa? Ja miten jatkan siitä eteenpäin?
Kiitoksia jo etukäteen avustanne!
Terv; Liikakiloista kärsivä.
Apua!!
1
162
Vastaukset
- okhl
22kg 5kk:n aikana eli noin 20 viikossa on mielestäni nuorelle miehelle mahdollista, mutta vaatii pitkäjänteisyyttä ja keskittymistä asiaan. Laihdutustapoja on monia, toiset laskevat kaloreita ja toiset hiilihydraatteja. Perusterveellinen tapa on vähentää herkkujen syömistä ja lisätä liikuntaa. Sekä jättää alkoholi pois tai ainakin juoda harvoin.
Minusta sinun kannattaisi miettiä millaisesta liikunnasta pidät ja miten sitä voisit lisätä. Voisit vaikka viikon ajan pitää ruokapäiväkirjaa ja tarkastella sen pohjalta mitä epäterveellisiä asioita sieltä löydät ja mitä voisit jättää pois.
Laihdutuksen tueksi kannattaa tutustua esimerkiksi netissä kiloklubiin tai keventäjiin. Henkilökohtaista ohjausta saat terveydenhoitajalta tai vaikkapa kuntosalin personal trainerilta. Tietoa on paljon saatavilla.
Nyt kun olet nuori niin kannatta aloittaa elämäntapojen uudistus. Yleensä nuorella ja varsinkin miehellä putoaa paino aika hyvin, joten voit saada paljon aikaan! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324784
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233232Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132644- 462211
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591753Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471689- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201516- 281500
- 951221