Mikähän merkki

ja malli olisi

taloudellisesti järkevin museoautoprojektiksi. Tarkoitan sitä että minkä auton arvo nousisi eniten kunnostettuna ja museoituna. Olen siinä uskossa ettei museoauton entisöiminen useinkaan kannata taloudellisesti, ainakaan kun on kyse aiemmin yleisestä merkistä ja mallista. Olisiko Mersun S-sarja/Coupe, SL tai Bmw;n 600- tai 700-sarja mitään. Kaikki noista ovat aikoinaan olleet käytännössä tavallisen kansan ulottumattomissa joten luulisi että kiinnostusta riittää. Toisaalta osien saanti lienee vielä kohtuullisen helppoa. Rahaa olen ajatellut käyttää maks 20.000€ kaikkineen.
Mielipiteitä tällaisesta ideasta vai onko ajatus jo edeltäkäsin tuhoon tuomittu.

11

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä paras

      BMW 700 luxus on paras noista.

    • Meganen Skoda

      Kuka sulle sanoo mitä sinä haluat.
      Surffaa hintoja netistäkö luulit löytäväsi tilintekoon valmiit reseptit.

      Osta se ja se, vahaa ja kiillota ja saat viisinkertaisen hinnan.

      Taidat olla wheeler dealer

      Onhan noita. Suomessa kun ollaan museoautoharrastus parhaimmillaan on halpaa.
      Aikanaan tavallisen merkin saa 1000...5000€ valmiiksi museorekisteröitynä.

      Jos haluaa ostaa projektin ostaa vaikkapa ns urheiluautoraadon ja alkaa teettää siitä.
      Rahaa palaa helposti 10...100 tuhatta merkistä harvinaisuudesta ja työn määrästä riippuen.
      Vaikka pa Saab sonett jollainen GK XVI:lla oli maksaa jotain 5000...10000.
      Pyhimys Volvo 10...30 tuhatta.

      Italialaiset englantilaiset urheiluauto ovat kallita ja haluttuja.

      Käy katso vaikka Triaglessa katsomassa mitä siellä on

    • unohdakokojuttu

      Museoautoprojekti tarkoittaa halua säilyttää verottajasta huolimatta historiaa tulevaisuuteen. Se ei tarkoita rahanansaitsemista, se tarkoittaa rahoitusta ja itsensä likoon laittamista.

      Sinunlaisesi kannattanee unohtaa nämä "museoautoprojektit"

      • Tuntipalkkasi ??

        Niin, ei museokuntoon saattaminen koskaan maksa itseään..se on harrastus!


    • Kelpo Mies

      Vähän vaikea ennustaa ihmisten mielenliikkeitä. Yhtenä päivänä ylenkatsottu kansanauto Lada on niin alakantissaan, että niitä saat "Vie helvettiin" -hintaan. Nyt kun kanta on hupenemaan päin, on hyväkuntoisten yksilöiden hinta pompsahtanut 5000 euron paikkeille.
      Arvoauto toki pitää hintansa, mutta joudut myös investoimaan siihen enemmän, eli prosentuaalinen tuotto jää kauas esim. edellä mainitusta Lada-casesta.

      Pussihousut, joille kaikenlainen liiketoiminnan ja mmobilismin yhdistäminen on epäpyhä asia, horisevat juurikin näitä "ei tarkoita rahanansaitsemista" -mantrojaan.
      Kukin hoitaa omaisuuttaan miten haluaa ja ostaa auton juuri parhaaksi katsomaansa tarkoitusta varten. Asia ei kuulu muille pätkän vertaa.

    • eipä sentään

      Nettiauton 177 Ladasta 167 pyynti on alle 5000.- Puolet Ladoista saa alle tonnilla ja 37 saa alle 500.-. Halvin toimiva Lada irtoaa 120.- pyynnillä.

    • Kelpo Mies

      Paino sanalle HYVÄKUNTOINEN.

    • USmuskelit hyvä esim

      Ihanko tosissasi yrität kysellä vain vedättää vain porukkaa..?
      Heh,kuule katso kristallipalloon niin sieltähän tuo selviää miten maailma elää,muuttunut ja mikä muotia myös näissä vanhoissa ajopeleissä?
      Huomioitavaa on että autot,mp ym pitää ostaa NYT ja olla valmius säilyttää niitä suojassa 10-20vuotta,ehkä enemmänkin sekä itse pysyttävä hengissä,kunnossa sekä ja saatava vielä ne sitten myytyä(joko voitolla tai tappiolla).
      Mikäli niitä ei kukaan osta niin ei ne ole minkään arvoisia ja koko säilytysajan kustannukset,ostohinta sekä idea mennyt perseelleen jos tullut valittua väärät ajopelit.

    • Vain TM:stä näki

      Niinpä,asiaa puhut=)
      Mitäpäs jos tässä kaikki muutkin tietäisi että vaikkapa Opel Calibra olisi hyvä sijoituskohde tulevaisuuteen niin luultavasti kaikki Calibrat ostettaisiin pikaisesti pois markkinoilta hinnalla millä hyvänsä ja eihän niillä enää sitten mitään arvoa olisikkaan jos joka jannulle olisikin jemmassa moinen...
      Eihän Mustangikaan silloin 60-luvulla ollut mikään keräilykohde(ei koske köyhää Suomea) ja valmistusmäärät satoja tuhansia.
      Nythän tilanne on ihan toinen syystä että varmaan 80%niistä paalattiin ja jopa huonokuntoisia aihioita kunnostetaan nyt uustuotanto-osaa pilvin pimein.
      Sama ilmiö monissa muissakin USA autoissa ja sitämukaa kun vanhojen hintataso on kohonnut taivaisiin aihiot "loppuvat "tulee jo 70-lukuisia mukaan ,tyyliin isot HT Fullsizet,avot ja ne vakiot Camaro,Firebird Mustang sekä perusmallien erikoisversiot joita löytyy monenmoisia eri merkeiltä.
      Huomioitavaa että mitkään 4d autot eivät yleensä kuulu tähän valmistusmaasta riippumatta.
      Eiköhän ne takuuvarmat sijoituskohteet ole avot,sportit sekä luxusmallit erikoiskorilla(ei 4d sedan),siis juuri niitä joilla itsekkin tahtoisi ajaa,omistaa puunata/ruuvata tallissaan..ja joihin ei ollut Suomessa mitään mahdollisuutta silloin uutena mutta uustuonnin ansiosta nyt kyllä.

      • Charger 72

        USA:ssa sai 1990 luvun loppupuolella käteen 500 dollaria autohajottamoilta (VALTION TUKI) kunhan auto kävi ja pysähtyi. Siinä touhussa paalattiin moni hyvä aihio.


    • Totta puhut

      Aivan niin ja vaikka tarkoitus oli toki hyvä niin paaliin meni kaikenmoista hienoakin luksusautoa jollaisia täällä ei olla vielä nähtykään,klassikkoja ja niitä tulevia klassikoita tietty.
      Tämä taas vaikuttaa korottavasti hinnoissa näihin jotka säästyi varaosaaihioihin ym eli ketju jatkuu juuri samalla tavoin kuin näissä 50-60 lukuisissa ja toki vanhemmissakin.
      Siellä tietysti tuo auto ei mikään status-symboli siinämielessä että autot ovat halpoja ja käytetyt autot hiukankin kolaroidut ovat pilahinnoissa eli tavallinenkin duunari voi ajaa vaikka parivuotta vanhalla Cadillacilla tai Lincolnilla tms tai isolla Dodge/Chevy ym pickupilla kaikin varustein jotka täällä maksavat talon hinnan maaseudulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe