puhuakko vai olla hiljaaaa

hippihipsteri

Oon "tapaillut" tässä nyt jonkun aikaa miestä jonka kanssa heti aluks sovittiin, ettei mitään vakavempaa aleta rakentaan, sillä kumpikaan ei siinä vaiheessa halunnut.
Ihan kuka tahansa en hänelle varmaan? ole, sillä hän on vieny mut leffaan ja syömäänkin. Ettei tää pelkkä "panosuhdekkaan" oo, ainakaan mun mielestä.

Nyt kuitenkin mulle on alkanut jotain tunteita tulemaan ja voisin kuvitella jotain enemmän hänen kans. Onko tää vaan itsensä satuttamista jos tää jatkuu? Vai voisko tää mieskin muuttaa mieltään ajan kanssa? Miten saisin tunteet syrjään? Kannattaako tämä ottaa puheeksi hänen kans? Pelkään et tää herra ahdistuis liikaa, enkä haluu menettää tätä ihmistä mun elämästä.
Asiat toimi niin loistavasti, miks tunteitten pitää tulla sotkemaan kaikki...

Voiko avoin suhde muuttua suhteeksi?

7

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hulluna onn.. inh..

      Vaikeata. Voi joskus muuttua, jos molemmat sitä haluaa, mutta joku syyhän siihen on ollut ettei ole alunperin aloitettu oikeaa suhdetta. Varmaan kannattaa kysellä miehen ajatuksia haluaako yleisestikään vielä seurustella kenekään kanssa ym. eikä heti sanoa tunteistaan. Naisille tulee usein tunteita tuollaisessa tilanteessa, miehelle ne kehittyy, jos kehittyy, hitaammin. Se siis pitää paikkansa yleensä, että naiset haluaa seksiä kun rakastuvat ja miehet rakastuvat kun saavat seksiä. Miehen on kuitenkin helpompi pitää nainen kaverina ja panona, vaikka hengaisi hänen kanssaan muutoinkin kuin sängyssä. Etenkin jos muualta ei saa. Mies voi odottaa sitä oikeaa, olla rakastunut johonkuhun, jota odottaa saavansa suhteeseen ja samalla jos samalla saa seuraa ja seksiä joltakulta kivalta naiselta niin mikäs siinä on ollessa. Tämä siis kokemuksella sanottuna. Ja jos olet jo rakastunut ja jatkat ilman, että mies vastaa tunteisiin, niin kyllä tulet satuttamaan itsesi. Tsemppiä.

      • avoin poly

        Avoin suhde on ihan oikea suhde. Se on vaan erilainen kuin suljettu yksiavioinen suhde.

        "Seurustelu" on sana, jonka jokainen ymmärtää eri tavalla. Sellaisia sanoja ei kannata käyttää, kun yrittää tosissaan keskustella tärkeistä asioista. Sen sijaan kannattaisi esim. kysyä seuraavanlaisia kysymyksiä:
        - Haluatko joskus sitoutua olemaan seksuaalisesti uskollinen jollekin yhdelle ihmiselle?
        - Haluatko joskus elämänkumppanin, jonka kanssa asua saman katon alla?
        - Pitääkö tämän elämänkumppanin olla ainoa kumppani vai saako olla muitakin?
        - Haluatko joskus lapsia?
        Kaikkea sitä kannattaa kysyä, mikä on itselle tärkeää. Tarkasti. Eikä olettaa jotain, että kun nyt "seukataan" niin seurustelun säännöt on molemmille samat, ellei niistä ole koskaan puhuttu. Saati että "avoimessa suhteessa" voi tehdä ihan mitä hyvänsä - silloinkin kannattaa tarkistaa, että molemmat on ymmärtäneet "avoimuuden" samalla tavalla.


    • avoin poly

      Eli nyt on tapahtunut se "tunteiden" mukaan tulo, jonka jälkeen suhde ei enää voisikaan olla "avoin" tai "vähemmän vakava"...

      Ymmärränkö oikein, että pidät hänestä? Ehkä olet rakastumassa häneen tai jo rakastunut? Ensinnäkin, se on normaalia ja jopa oletettavaa; naiset rakastuvat vakituisiin seksikumppaneihinsa. Mitä näistä lämpimistä tunteista sitten seuraa? Mitä Sinun mielestäsi pitäisi seurata?

      Mitä silloin tapahtuu, jos avoin suhde muuttuu "suhteeksi"? Kysyn vaan sillä, että olen itse "avoimessa suhteessa" - olemme naimisissa, asumme yhdessä ja suhde on edelleen avoin muille seksi- ja/tai rakkaussuhteille. Suhteen avoimuus ei muuttunut mihinkään siinä kohdassa, kun tajusimme haluavamme elää yhdessä myös arkea. Kuvaile minulle "suhde", jonka haluaisit tämän miehen kanssa... saattaisi itsellesikin valjeta jotain tärkeää.

      Tunteita ei saa syrjään. Niistä kannattaa puhua. Sen sijaan ei kannata olettaa yhtään mitään - kuten vaikkapa sitä, että "tunteet" johtavat automaattisesti suljettuun yksiavioiseen suhteeseen. Ole rehellinen itsellesi, ole rehellinen kumppanillesi - niin saavutat elämässäsi hyvää. Pelko on huono isäntä, vaikka se kumppanin menettämisen pelko. Selvitä itsellesi mitä haluat, esim. riittääkö sinulle "vähemmän vakava" tapailusuhde näistä heränneistä tunteista huolimatta. Toista voi ihan hyvin rakastaa, vaikkei hänen kanssaan viettäisi kaikkea aikaansa.

      • Onko väärin?

        Jos miehesi haluaakin sinut pois ringistä ja keskittyy 100% johonkin toiseen naiseen.? Voithan jatkaa avoimena olemista yksinäsi.
        Ehkä olen se mies joka haluaa pois tällaisesta ringistä ja ainaisesta tautien pelosta.


      • avoin poly
        Onko väärin? kirjoitti:

        Jos miehesi haluaakin sinut pois ringistä ja keskittyy 100% johonkin toiseen naiseen.? Voithan jatkaa avoimena olemista yksinäsi.
        Ehkä olen se mies joka haluaa pois tällaisesta ringistä ja ainaisesta tautien pelosta.

        Jos olet onneton avoimessa suhteessasi, niin eikö ole väärin sinua itseäsi kohtaan jatkaa sitä?


    • Kiintynyt, muttei ra

      Itsepetos on kamalaa, joten kannattaa ottaa puheeksi... Minusta ei kannata yrittää määritellä niin kovasti suhteen laatua niin, että jos kumppani vie vaikka leffaan, niin se on parisuhdetta, jos kumppani ei jää yöksi luokse, niin se on avointa suhdetta. Että antaa vaan olla "ihmissuhteena" ja edetä siten omalla painollaan.

      Tunteita ei saa syrjään, mutta niitä voi hillitä vaikka miettimällä sitä, että mitä oikeastaan tiedät miehestä, ehkä hän on viettänyt aikaa jonkun toisenkin kuin sinun kanssa, entä miehen huonot puolet.... Ainakin itselläni on toiminut tunteiden hillintään. Ja muista sekin, että ei ole häpeä myöntää itselleen, että jos ei kuulukaan niihin ihmisiin, jotka pystyvät avoimeen suhteeseen. Jokainen ei nimittäin pysty.

    • jokutäältä

      Jep, olen edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Etenkin toi suhteen määrittelyn tarve tuntuu olevan ennen kaikkea naisilla. Tai tosiaan itsekin naisena ja oon aikalailla samanlaisessa tilanteessa kuin aloittaja. Oon pitkään puntaroinut, että haluanko puhua tunteistani, mutta tähän asti oon salannu ne. Kohta vuoden.

      Nään miestä suunnilleen kerran viikossa ja vietetään aikaa yhdessä ja nukutaan joka kerta yö sylikkäin. Mies pussailee ja silittelee ja halailee muutenkin kuin seksin aikana tai ennen sitä. Oon tavannut miehen kavereita ja se mun kavereita. Ollaan juteltu vaikka mistä ja mies tietää musta todella paljon. Ei kuitenkaan seurustella eikä varmasti koskaan tulla seurustelemaan. Mietin usein, että miten tää kaikki tulee päättymään. Silloin mua ahdistaa todella paljon. En voi edes kuvitella, miltä tulee tuntumaan, kun mies ehkä joku päivä kertoo olevansa rakastunut. Ei muhun vaan johonkin muuhun. Jään itkemään perään, mutta siinä tilanteessa mun on vaan hymyiltävä ja toivotettava onnea niille. Eikä mies ole koskaan tullut tietämään, mitä tunteita mulla sitä kohtaan on.

      Mutta tosiaan, ehkä sen neuvon voisin antaa, että jos haluat nähdä kyseistä miestä, niin koveta ittes siinä mielessä, että kykenet elämään vaan hetkessä ja nauttimaan teidän hetkistä ilman, että mietit tulevaa tai sitä, mihin teidän juttu johtaa vai johtaako mihinkään. Ota rennosti äläkä yritä määritellä teidän suhdetta. Ei se helppoa ole, mutta ei myöskään mahdotonta. Jossain vaiheessa tulee sattumaan kenties helvetisti, mutta kipu voi olla myös kaiken sen hyvän arvosta, mitä voitte yhdessä kokea. Kaikki riippuu susta ja siitä, mitä sä haluat. Tunteiden tunnustaminenkaan ei oo huono vaihtoehto, mutta ainakin kokemuksesta voisin sanoa, että liian aikasin sitä ei kannata tehdä, koska miehen tunteet voi syttyy vähitellen ja kiintymys kasvaa ajan myötä. Mutta sitten se just, että kun aikaa on kulunu jo enemmän, niin tunteiden kertominen vaikeutuu huomattavasti ja yhtäkkiä niitä ei saakaan enää ulos. Tee niinkuin susta tuntuu oikeelta ! TsemppiÄ !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7779
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4462
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2178
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1746
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe