Hei!
Sain jokin aika sitten tietää että miesystäväni on muutama vuosi sitten pettänyt minua. Todella ikävää, MUTTA vielä ikävämpää on se, että kaverini olivat tästä kaiken aikaa tietoisia (sekä miehet että naiset). Silti KUKAAN heistä ei tullut sanomaan asiasta minulle.
Osa henkilöistä on todella pitkäaikaisia kavereitani, mikä tekee salailusta käsittämätöntä.
Mikä siinä on ettei suutaan voi avata? Vanha sanonta että "sanansaattaja saa kaiken paskan niskaansa" ei mielestäni riitä syyksi, sillä eihän asiasta kertova ole minua pettänyt, vaan pikemminkin auttanut. Se, että kaikki päättävät yhdessä vaieta asiasta on pettämistä.
Voisiko olla niin että ihmisillä on jokin perverssi kateuteen? kytketty ominaisuus, jonka vuoksi hän tuntee ylemmyyden tunnetta siitä, että tietää jonkun ihmisen elämästä jotain mitä hän ei itse tiedä. Parempi aina jos on kyse jostain ikävästä tai nolosta asiasta. Ehkä se antaa sitten ihmisille jonkin näköisen yhteenkuuluvuuden tunteen, on yhteinen salaisuus. Eli kukaan ei juorupiiristä poiston pelossa viitsi paljastaa asiaa asianomaiselle, sillä mitä juoruja hänelle enää kerrottaisiin...
Tai hän voisi itse joutua kokemaan juoruilun kohteeksi joutumisen. niinkö?
Itseni kohdalla asia paljastui sitä kautta että minulla todettiin klamydia, joka ei siis pariin vuoteen antanut mitään oireita. Siinä sitten kaverilleni ihmettelin, että miten tartunta voi edes olla mahdollinen kun vakituisessa parisuhteessa olin eikä kummallakaan ollut mitään tauteja(testattu suhteen alussa).
No kaveri siinä sitten vaikeana, että "tää on nyt vähän noloa, mutta mä oon kuullu sellasen jutun, että..." "Kyl mul oli tarkotus kertoo, mut sit.." jne. Kysyin että ketkä siitä ties ja senkin kertominen oli työn takana. Eihän kavereita viitti sillai pettää. Ne tulee sit kyselemään että säkö sille kerroit. (niinkun olis väärin kertoo totuus!)
Tämä kaveri joka sitten onneks edes tässä vaiheessa kertoi totuuden, sanoi jotain että "ME aateltiin, et se tieto vaan satuttais sua ja päätettiin et kerrotaan vast sit jos sulle tulee jotain oireita, ku se ei kai kuulemma käyttäny kortsuu".(oireitapa ei ollut!)
Pistää vähän mietityttään, että mitä ihmisillä oikeen liikkuu päässä, vai liikkuuko mitään? Jos en olisi kaverilleni puhunut kummallisesta tilanteesta, he eivät olisi koskaan kertoneet minulle. Nyt minulla on ollut ilmeisesti kaksi vuotta hoitamaton klamydia, joka saattaa aiheuttaa esim. lapsettomuutta. Suurin väärintekijä oli tietenkin entinen miesystäväni, mutta kaikkein petetymmäksi tunnen itseni kaverien taholta. Jos he olisivat kertoneet minulle oma-aloitteisesti eikä vasta kun "jäävät kiinni", olisimme vieläkin kavereita ja olisin säästynyt lapsettomuus peloilta.
Tässä vähän miettimistä KAIKILLE ihmisille. Sanonta "tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän" ei koskee pelkästään väärintekijää vaan myös kaikkia siitä tietäviä. Jos itse olet tietoinen jostain vastaavanlaisesta tapauksesta, niin älä ole pelkuri ja mieti, ettet enää kehtaa siitä kertoa. "Uhri" haluaa sen varmasti tietää, vaikka aikaa olisi kulunutkin. Enkä nyt tarkoita pelkästään perinteistä syrjähyppyä vaan elämää yleensäkin.
Pelkureitako?
6
1079
Vastaukset
- Pelkuri?
Niinhän sitä sanotaan laulussakin, että: "Jos sulla on toinen, koko kaupunki tietää sen mua ennen" Taitaapa pitää paikkansa ihan tosielämässäkin. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää, jos kaverillani on joku toinen ja asia jota epäilenkin, mutta vaikeaa kun asumme eri paikkakunnilla, mutta lähekkäin kuitenkin. Nyt minullakin on tullut eräänlaisia "oireita" ja siksi epäilen, että olen saanut ne kaveriltani. Helppohan se on tarkistaa terveyskeskuksessa.. ja siinä sitä sitten ollaan.
Mutta te kaverit jotka luette tämän, jos tiedätte ystäväänne petettävän, kertokaa, totuus sattuu, mutta vain hetken, ystävyyttä ei kannata menettää sen takia.- kalle
Kaverini emäntä petti kaveria tämän kaikkien kavereitten kanssa suurin piirtein,minä ainut mikä ei osallistunut siihen hommaan koska tää mies oli mun parhaita kamuja.Lopputulos oli kun kerroin kaverille tästä kerran humalapäissään "yllätys" et menetin kummatkin kamut, "siis tään emännän ja kaverin" mitkä oli mulla parhaita ystäviä kumpikin,et en ainakaan minä puutu enään kenenkään elämään tän jälkeen pettäkää keskenään toisia jos huvittaa.ps en ymmärrä tätä pettämis vimmaa jos rakastaa puolisoa ja on perhettä,niin miks pitää pettää.
- kristiina
kalle kirjoitti:
Kaverini emäntä petti kaveria tämän kaikkien kavereitten kanssa suurin piirtein,minä ainut mikä ei osallistunut siihen hommaan koska tää mies oli mun parhaita kamuja.Lopputulos oli kun kerroin kaverille tästä kerran humalapäissään "yllätys" et menetin kummatkin kamut, "siis tään emännän ja kaverin" mitkä oli mulla parhaita ystäviä kumpikin,et en ainakaan minä puutu enään kenenkään elämään tän jälkeen pettäkää keskenään toisia jos huvittaa.ps en ymmärrä tätä pettämis vimmaa jos rakastaa puolisoa ja on perhettä,niin miks pitää pettää.
Niin, miksi pitää pettää? En minäkään sitä ymmärrä. Jos suhteessa on jotain pielessä, ei se ainakaan pettämisellä korjaannu. Kaikille osapuolille olisi tuhat kertaa helpompaa ja yksinkertaisempaa jos asia nostettaisi pöydälle, selvitettäisiin välit ja tultaisiin johonkin lopputulokseen. Vanhan suhteen pelin voisi viheltää poikki ja lähteä puhtaalta pöydältä uusia tuulia haistelemaan. Ei kai se pettäjänkään elämä voi kovin mukavaa olla! Ja kaikesta salailusta huolimatta jossain vaiheessa joutuu asiansa selvittelemään. Pettämisen jälkeen selvittely mennee vain vaikeimman kautta.
Niin - en tosiaankaan ymmärrä miksi pitää tietoisesti tehdä oma ja muiden elämä vaikeaksi ja kurjaksi.
- jokuM
käy juuri niin, että kertojaa epäillään ensin ja syytetään vain tahallisesta vahingonteosta, vaikka totuus tulisikn aikanaan ilmi, petetty ei silti pysty muuttamaan käsitystään kertojasta.
Usein kertoja on myös molempien tuttu ja ystävä, joten hän tavallaan pettää toisen luottamuksen kertoi tai ei.
Sinä ajattelen asiaa nyt vain turhan mustavalkoisesti, mikäli kyseessä olisi ollut mieheltäsi ainutkertainen merkityksetön kertapano, mihin ei olisi liittynyt mitään tautia, hän kantaisi sitä vain mielessään, joten hän kärsisi siitä kuten hänen pitäisikin ja sinun ei tarvitsisi jakaa hänen tyhmää tekoaan, joka loisi pysyvän varjon tällöin sinunkin mieleen.
Tieto tuo tuskaa joskus hyvin paljon enemmän kuin onnellinen tietämättömyys. - Nita
Näillä keskustelupalstoilla on aina myös henkilöitä, jotka väittävät, etteivät haluaisi kuulla, jos kumppani pettää. Todella vaikea ymmärtää ko. henkilöitä, jotka haluavat elää valheessa.
- suojeluako?
Tieto lisää tuskaa, onhan se niinkin. Usein asiat kuitenkin tulee julki ennemmin tai myöhemmin. Jos myöhemmin, niin tällöin itse taphtuneesta aiheutunutta tuskaa moninkertaistaa vielä tieto että kaikki muut ovat tienneet, muttei kokeneet tarpeelliseksi kertoa asianomaiselle. Tässä tilanteessa ymmärrän jos kaverisuhteet menevät poikki.
Itselleni on käynyt niin että olen joutunut törkeästi petetyksi (millä tavalla, on epäolennaista). Olennaista on se, että huomasin kavereideni käytöksestä jotain tapahtuneen, josta minulle yhdessä vaietaan. Olen tehnyt asiasta kertomisen mahdollisimman helpoksi kysymällä suoraan, mitä on tapahtunut? Siitä huolimatta minulle vastataan vaivautuneesti että "ei mitään, miksi sä mietit tommosia?" ja vaihdetaan puheenaihetta.
Tilanne, jossa ihminen TIETÄÄ jotain tapahtuneen, mutta hänelle ei kerrota on aivan eri kuin tilanne, jossa tietämättömän tunteita halutaan suojella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603