Tyttöystävälläni on alkoholiongelma (kaappijuoppo) eli jatkuvaa tissuttelua.
Hänellä on masennus. Heikkona hetkenään hän pyysi lääkitystä alkoholiongelmaansa ja työterveyslääkäri määräsi Antabusta. Ei suostunut määräämään Naltreksonia ilman hoitoa eikä ohjannut hoitoon. Sanoi ettei pari kaljaa päivässä ole alkoholiongelma.
Tyttöystävälläni on ylipainoa ja hän nukkuu sikeästi, kuorsaa ja hänellä on hengityskatkoksia kuorsatessa.
Sama työterveysyksikkö määräsi nyt hänelle Diapamia masennukseen, anteliaasti 100 kpl kerralla. Lisäksi masennushoitona on Serotoniinia.
Maksa viheltää...
Ihmettelen millainen on ao. työterveysyksikkö ja sen lääkärit jotka määräävät uniapneasta kärsivälle alkoholistipotilaalle Diapamia, Antabusta ja Serotoniinia käytettäväksi samaan aikaan.
Asian valvonta kuuluisi varmaan Lääkelaitokselle mutta kaalimaanko pitäisi pukkia valvoa?
Diapamia huolettomasti
13
3689
Vastaukset
- antero
miten niin ei voi määrätä?
- ei-antero
http://www.tohtori.fi/laakeopas/tuote.php3?ID=370
"MITÄ TULEE HUOMIOIDA ENNEN DIAPAMIN KÄYTTÖÄ
Diapamia ei tule käyttää, jos:
· Teillä on pitkittyneitä unenaikaisia hengityskatkoksia (uniapnea) tai hengityksen vajaatoiminta,
· sairastatte myasthenia gravis -sairautta,
· Teillä on todettu vaikea maksan toiminnanvajaus
· olette yliherkkä diatsepaamille tai jollekin muulle valmisteen aineosalle.
Erityistä varovaisuutta tulee noudattaa, jos
· Teillä on todettu maksan toiminnanvajaus,
· olette hyvin iäkäs,
· jokin muu bentsodiatsepiineihin kuuluva lääke ei ole sopinut Teille,
· Teillä on päihdeongelma.
Neuvotelkaa lääkärinne kanssa ennen lääkkeen käyttöä, jos jokin yllä mainituista koskee tai on koskenut Teitä. Mikäli kärsitte ahdistuksen tai unettomuuden lisäksi esim. masennuksesta, neuvotelkaa lääkärinne kanssa masennuslääkkeen tarpeesta."
Enkä ole myöskään lääkäri...
- Y.B
olemassa lääkettä nimeltä Serotoniini.
- älyn jättiläinen
Olet aivan oikeassa. Haluatko vielä patentoidun molekyylirakenteen vaikuttavista aineosista vai koskeeko kommenttisi vain kauppanimikkeitä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Serotoniini - Y.B
älyn jättiläinen kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Haluatko vielä patentoidun molekyylirakenteen vaikuttavista aineosista vai koskeeko kommenttisi vain kauppanimikkeitä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/SerotoniiniMikään lääke ei myöskään sisällä serotoniinia. SSRI:t kyllä vaikuttavat serotoniinin takaisinottoon aivoissa.
- värttinä
Y.B kirjoitti:
Mikään lääke ei myöskään sisällä serotoniinia. SSRI:t kyllä vaikuttavat serotoniinin takaisinottoon aivoissa.
Otat sinä kantaa... Tärkeämpää olisi tehdä jotain, jotta oma lääkityksesi saataisiin kohdalleen.
- Y.B
värttinä kirjoitti:
Otat sinä kantaa... Tärkeämpää olisi tehdä jotain, jotta oma lääkityksesi saataisiin kohdalleen.
pilkunnviilaamiseen ole kehitetty lääkettä. Muuten lääkitykseni on kohdillaan.
- tiputus
Eikös serotoniinia ja dopamiinia käytetä sellaisenaan sairaaloissa lääketiputuksissa tietyissä sairaustiloissa. Dopamiinitiputuksella muistaakseni hoidetaan sydänhäiriöitä.
- Ovidiu
...sillä yleensä juuri tt-lääkärit ovat hemmetin niuhoja bentsojen määräämisen suhteen.
- Kipinämikko
Ei voi yleistää. Taannoin olin tt -lääkärin vastaanotolla. Joku fyysinen pikku juttu. Kysyin olisiko mahdollista saada Oxepam resepti... Joskus nukahtamisvaikeuksia... Kysyi minkä vahvuista ennen joskus. 15mg. "Minä kirjoitan 50mg:n vahvuisia ja 100 kpl, että riittävät pidemmäksi aikaa": sanoi lääkäri ja käteltiin.
No. Minä olen alholisti. Jo vuosia raittiina ollut tosin. Tiedän bentsojen vaarat. En tietenkään syytä ketään. Mutta tulee huomioida, että lääkäritkin ovat vain ihmisiä.
Alkuperäisen kysymyksen esittäjän tarkoittama lääkäri tuntuu edesvastuuttomalta. - uniapneainen
Kipinämikko kirjoitti:
Ei voi yleistää. Taannoin olin tt -lääkärin vastaanotolla. Joku fyysinen pikku juttu. Kysyin olisiko mahdollista saada Oxepam resepti... Joskus nukahtamisvaikeuksia... Kysyi minkä vahvuista ennen joskus. 15mg. "Minä kirjoitan 50mg:n vahvuisia ja 100 kpl, että riittävät pidemmäksi aikaa": sanoi lääkäri ja käteltiin.
No. Minä olen alholisti. Jo vuosia raittiina ollut tosin. Tiedän bentsojen vaarat. En tietenkään syytä ketään. Mutta tulee huomioida, että lääkäritkin ovat vain ihmisiä.
Alkuperäisen kysymyksen esittäjän tarkoittama lääkäri tuntuu edesvastuuttomalta.Käytän minäkin silloin tällöin Diapamia, vaikka on keskivaikea uniapnea. Joskus jopa dokaan alkoholia. Mulla on se Markus Kajonkin TV:ssä kerran mainostama "uniapneapumppu" jokaöisessä käytössä. Ei ole mitään ongelmia ollut. Jos on uniapneaa, kannattaa hankkia terveydenhoidon kautta se CPAP-laite nukkuessa tapahtuvaa hengittämistä helpottamaan, niin armoton päiväväsymyshelvetti ja muut oireet helpottavat.
- Kipinämikko
uniapneainen kirjoitti:
Käytän minäkin silloin tällöin Diapamia, vaikka on keskivaikea uniapnea. Joskus jopa dokaan alkoholia. Mulla on se Markus Kajonkin TV:ssä kerran mainostama "uniapneapumppu" jokaöisessä käytössä. Ei ole mitään ongelmia ollut. Jos on uniapneaa, kannattaa hankkia terveydenhoidon kautta se CPAP-laite nukkuessa tapahtuvaa hengittämistä helpottamaan, niin armoton päiväväsymyshelvetti ja muut oireet helpottavat.
Kiitos vinkistä. Pitää muistaa jos asia tulee ajankohtaiseksi. Tai voi olla, muttei häiritsevä tällä erää...
Puhuin itsestäni alkoholistina ja bentsoista. Ei mulle yks ryyppy koskaan riittänyt. Eikä yks pilleri... Siinä ne vaarat ja ongelmat vähintään on kun aineet sitten yllättäen onkin loppu tarpeen ollessa suurin...
Jos osaa käyttää ihmisiks viinaa ja lääkkeitä niin juttu on OK mielestäni.
- Åttå
Diapam pelkästään on huono masennuslääke. Se tunnetusti vähentää ahdistusta, mutta voi lisätä masennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311050Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895