Muuttuuko teidän naisten miesmaku iän myötä?

mies7772

Olen siis mies (36v) ja omalta kohdaltani voin sanoa että mieltymykseni on muuttunut täysin sitten nuoruusvuosien. Parikymppisenä kelpuutin vain ulkomaalaiset naiset. Tämä johtui siitä että olen puoliksi ulkomaalainen ja nuorena halveksuin suomalaisia täysin, mutta ei siitä sen enempää. Sen jälkeen olin sitä mieltä, että naisella pitää ainakin olla pitkä ja tumma tukka. Myöhemmin hiustyylin merkitys väheni. Olin nuorena erittäin hyvän näköinen, nykyäänkin olen ihan kivan näköinen, mutta kaljuuntunut siilitukka ja rillipääkin vielä. Onneksi kauniit ja isot silmäni ovat säästyneet. Hiusten lähdön myötä kävin henkisen kriisin läpi ja naismakuni muuttui sen myötä täysin. Henkiset ominaisuudet ovat nykyään erittäin (ERITTÄIN) tärkeitä, toisin kuin nuorempana.

Ainoa mikä ei ole muuttunut on se, että pidän muodokkaista takapuolista. Tapailin hetken yhtä hoikkaa naista, jolla oli todella pieni ja poikamainen peppu. Tämän tapailun aika huomasin katselevani kadulla (kateellisena) jopa erittäin reheviä, jopa pulskia naisia, joilla oli muodokas perse. Nyt huomaan että naisen ei edes tarvitse olla hoikka, vaikka itse olenkin suhteellisen sporttinen. Ikä tietysti tekee tehtävänsä, eikä sitä enää mitään teinityttöjä kaipaile vierelleen, mutta hauskaa huomata kuinka kokemuksetkin muokkaavat naismakuani.

Skaala minkä kelpuutan on tällä hetkellä erittäin laaja. Henkinen puoli korostuu päivä päivältä, mutta ulkonäkö menettää merkitystään. Paitsi se takapuoli, sitä saa mielellään olla, ei haittaa vaikka olisi vähän liiankin iso, kunhan sitä muotoa löytyy. Jotkut miehet haluavat suuria rintoja, minulle tissit ovat tosin aina olleet yhdentekeviä. Isot ja kiinteät ovat tietysti hienot, mitta seksikkyys lähtee jostain ihan muualta.

Olisi kiva kuulla vastaavia tarinoita naisilta. Uskon että fiksuillakin naisilla on joitain turhamaisia vaatimuksia miesten suhteen.

16

1261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä on muuttunut

      Minä olen kymmenisen vuotta vanhempi nainen, ja kyllä todellakin on miesmaku muuttunut. Tai olen oikein ihmetellyt, miten joko ajatuskoppa on niin muuttunut.

      Henkiset ominaisuudet ovat nykyjään kaikista tarkeimmät. Ulkonäöllä ei ole muuta merkitystä, kuin että oksentamatta pystyy katsomaan :) ihan oikeasti.

      Kaikista tärkein henkinen ominaisuus on huumorintaju. Haluan pitää hauskaa! Kaikki verbaalinen kyvykkyys on 10 . Ja eipä "vanhoilla ukoilla" siis oman ikäisilläni enää paljoa muuta ole annettavaa. Vähän jo lerpahtelee eikä sixpäkki ole enää kuosissa jne. No kunhan sorminäppäryys säilyy, niin säilyn minäkin tyytyväisenä ;)

      • ap...

        Hauskaa että henkiset ominaisuudet nostavat osakkeita muidenkin kohdalla. Itsellänikin on jonkin sortin huumorifetissi ja ilman sitä ei ole mitään toivoa suhteessa. Hauskat naiset saavat myös kovempaa "sitä" :) Ei tässä iässä mitään erektio-ongelmia ole, mutta vaikka olisi niin ei maailmani kaatuisi. Ehkä parasta tässä ikääntymisessä on juuri se, että homma ei ole niin totista. Parikymppisenä on turha edes puhua mistään syvällisestä suhteesta.


      • .........
        ap... kirjoitti:

        Hauskaa että henkiset ominaisuudet nostavat osakkeita muidenkin kohdalla. Itsellänikin on jonkin sortin huumorifetissi ja ilman sitä ei ole mitään toivoa suhteessa. Hauskat naiset saavat myös kovempaa "sitä" :) Ei tässä iässä mitään erektio-ongelmia ole, mutta vaikka olisi niin ei maailmani kaatuisi. Ehkä parasta tässä ikääntymisessä on juuri se, että homma ei ole niin totista. Parikymppisenä on turha edes puhua mistään syvällisestä suhteesta.

        Vaikka ei ehkä aiheeseen liitykkään mutta ettekös te tummaihoiset miehet ole kuumaa kamaa suomalaisten naisten keskuudessa ?

        Toivottavasti suomalaiset naiset alkasivat edes vanhetessaan pitämään valkoihoisista suomalaisia miehiä seksuaalisesti haluttavina.


      • ......... kirjoitti:

        Vaikka ei ehkä aiheeseen liitykkään mutta ettekös te tummaihoiset miehet ole kuumaa kamaa suomalaisten naisten keskuudessa ?

        Toivottavasti suomalaiset naiset alkasivat edes vanhetessaan pitämään valkoihoisista suomalaisia miehiä seksuaalisesti haluttavina.

        Väittäisin kyllä, että suomalaiset naiset(kuten miehetkin) ovat keskimäärin melko rasisitisia.
        Ja mitä tummempi, ni sen suurempi epäluulo...


      • nelikymppinen nn

        Minulla kävi toisinpäin. Nuorempana etsin henkistä yhteyttä ja keskustelutaitoa jne, mutta niissä miehissä ei vaan ollut sitä kemiaa omalla kohdallani. Ylitettyäni 40v rajapyykin aloin panostaa vain miehiin, jotka vetivät fyysisesti puoleensa, olivat komeita ja seksikkäitä. Se toimi yllättävän paljon paremmin, Ei paljon kiinnosta nykymieheni ajatukset, mutta saan loistavaa hoitoa sängyssä ja muuallakin


    • Mörk shoklade

      Ja että onko muuttunut!
      Varjele jos ei olisi! Kun muistelee teini-ikää ja varhaisaikuisuutta - ei hyvän tähen!

      Ja minä, hyvinkin aikuinen nainen, tykkään EDELLEEN niistä tummaihoisista enemmän, enkä pelkätn seksin takia! Olen aina tykännyt. Mutta, sekin riippuu ihmisestä ja yksilöstä, ei kuka tahansa vaikka tummaihoinen olisikin.

    • Arvaapa vain

      Toisaalta makuni on muuttunut, toisaalta ei. Jo teininä pidin rauhallisista, positiivisista ja teräväpäisistä pojista, mutta parin kolmen vuosikymmenen jälkeen pidän -ainoastaan- tuonkaltaisista miehistä.

      On kamalaa muistella, kuinka joskus suostuin tinkimään noista ominaisuuksista. Opin kantapään kautta esimerkiksi sen, että kahta himourheilijaa ei riitä pitämään yhdessä pelkkä urheileminen. Se, että näyttää pariskuntana h-tin hyvältä, ei paljon lämmitä kahden kesken. Luonteesta tinkiminen sen vuoksi, että miehellä on kreikkalaisen patsaan vartalo, ei onnistu muutamaa viikkoa kauempaa. Ja jos jokin asia ärsyttää heti alkajaisiksi kunnolla, se ärsyttää kyllä myöhemmin vieläkin enemmän. Ja vaikka seksi olisi kuinka upeaa, ajan mittaan pitäisi löytää muutakin tekemistä ja esimerkiksi keskustelunaiheita.

      Ulkonäkö on jo pitkään ollut niin sivuseikka kuin vain voi olla. Puhdas ja siisti pitää tietysti olla, mutta kaikki muu tärkeä on siellä pään sisäpuolella.

    • lllll.

      Mistä tiedät toisten mielestä miltä näytät?
      No eihän komea ulkonäkö vielä mitään kerro, eikä rakkautta voi laskea, rakastun vain sellaiseen joka on edustava.
      Henkisesti virkistävän ihmisen kanssa on hauskempaa kuin sen joka hokee koko ajan kliseitä, sinä et riitä, trendikäs ja väsyttävä ihminen aiheuttaa unenpuutetta.

    • iiics

      Kyllä miesmaku muuttuu, ei niinkään iän takia sinänsä, vaan kokemusten.

    • nainen 30+

      Ei mulla ole koskaan ollut mitään tiettyä miesmakua ulkonäön suhteen. On ollut eri näköisiä ja kokoisia, tummia ja vaaleita. Sen sijaan luonteessa arvostan nykyään vähän eri asioita kuin parikymppisenä. Kai. En edes muista tarkalleen, mikä nuorempana veti puoleensa. Nykyään vaikutuksen ainakin tekevät miehet, jotka tietävät mitä haluavat ja myös osoittavat sen.

    • henkisyyttä

      tässä kaksvitosen, naisen kommentti. entistä enemmän jo tämän ikäisenä sitä arvostaa enempi sitä henkistä yhteyttä ja kemiaa kuin ulkoista olemusta. jotenkin jopa ärsyttää sellaiset pullistelija miehet, ketkä mittaavat älykkyyttään hauiksen ympäryksellä. koen olevani ns. perusnainen.. en aseta itseäni ylemmäs enkä alemmas. vartalo sopusuhtainen, eli normaali painoinen.

    • lifemocker

      eiköhän se kehity kun elämänkokemuksen myötä osaa sanoa, mitä hakee ja haluaa

    • ........

      Muuttuu, ainakin mulla on muuttunut. Huonot kokemukset miehistä aiheuttaa sen, että tietää mistä ei ainakaan pidä miehessä. Niinpä niitä ei pidettyjä asioita koittaa karttaa. Muutenkin käsitykset muuttuu tiedon ja elämänkokemuksen karttuessa.

      Ennakkoluulotkin vähenee, mutta varmuus omasta mausta taas vastaavasti voimistuu. Enää ei kelpaa kuka vaan, joka eduksi koittaa esiintyä. On tarkempi sihti miesvalinnassa, ei ehkä kuoren mutta sisällön suhteen.

    • 40+

      Nuorempana tosiaankin ulkokuori oli tärkeä, ei kylläkään kasvojen tai kropan suhteen vaan vaatetus, hiukset jne. Alkuun oli tämmöistä juppihenkistä, sitten lennähti hevaripuolelle ja sitten urheilijanuorukaiset.

      Nyt n. 20 vuotta myöhemmin mun heikko kohtani on se tunne mikä tulee miehen lähellä, haluanko vetäytyä vai haluanko jäädä. Itse viehätyn rauhallisista ja huumorintajuisista miehistä joilla on avoin katse. Ulkonäkö ei ole muuten tärkeä, mutta on 2 asiaa jotka minua inhottavat...kaljamaha ja sixpacci..joo luitte ihan oikein. Kaljamahaa tuskin tarvitsee selittää, 6-pack taas kertoo perfektionismista, itsekriittisyydestä. Haluan aidon miehen joka on sinut itsensä kanssa.

    • Ei varsinaisesti ole muuttunut, mutta vahvistunut. Pidän siitä yhä enemmän, että nainen on huumorintajuinen, lämmin, empatiakykyinen ja mutkaton. Naisellinen ja aistillinen päällekäymättömällä tavalla.

      • Ai tää olikin naisten miesmaku. No yssi miesten naismaku joukkoon =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe