Suljettu systeemi

generaatio

Minulla ja Kreationisteilla ei ole mennyt tajuntaan että materialla tapana epä-järjestäytyä. Suljettu systeemi täh? Materialla on tapana järjestäytyä kun tilanne on otollinen synnyttäen Abiogeneesin. Emme todellakaan ole suljetussa järjestelmässä vaan meihin vaikuttaa voimat. Aurinko, magnetismi, kravitaatio sekä sekalaista.

Osiensa summa on enemmän kuin niiden yhteenlaskettu tulo. Näin se on aiheuttaen vapaan tahdon joka kenties tulevaisuudessa pääsee neljänteen ulottuvuuteen ollen omnipotentti kollektiivi.

8

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Emme todellakaan ole suljetussa järjestelmässä vaan meihin vaikuttaa voimat."

      Maapalloa itse asiassa voidaan pitää suljettuna systeeminä, mutta kreationistien rakastama termodynamiikan toinen pääsääntö ei päde, koska Maa ei kuitenkaan ole eristetty systeemi. Elävät olennot eivät sen sijaan ole suljettuja eivätkä eristettyjä systeemejä.

      Loput tekstistäsi meni minulta vähän ohi...

      • generaatio

        Laajenna perspektiiviä. Ei maapallo ole suljettu systeemi koska siihen vaikuttaa ulkoinen energialähde eli aurinko ja sen lämpö, gravitaatio, elektromagnetismi (sekä joitain vielä tuntemattomia voimia kuten gravitoni).

        Sekään ei riitä että edes meidän aurinkokuntamme ei ole suljettu koska olemme linnunradassa jossa edelliset voimat pätevät. Linnunrata taas on galaksissa ja jne.

        >>Elävät olennot eivät sen sijaan ole suljettuja eivätkä eristettyjä systeemejä.


      • generaatio kirjoitti:

        Laajenna perspektiiviä. Ei maapallo ole suljettu systeemi koska siihen vaikuttaa ulkoinen energialähde eli aurinko ja sen lämpö, gravitaatio, elektromagnetismi (sekä joitain vielä tuntemattomia voimia kuten gravitoni).

        Sekään ei riitä että edes meidän aurinkokuntamme ei ole suljettu koska olemme linnunradassa jossa edelliset voimat pätevät. Linnunrata taas on galaksissa ja jne.

        >>Elävät olennot eivät sen sijaan ole suljettuja eivätkä eristettyjä systeemejä.

        "Laajenna perspektiiviä. Ei maapallo ole suljettu systeemi koska siihen vaikuttaa ulkoinen energialähde eli aurinko ja sen lämpö, gravitaatio, elektromagnetismi (sekä joitain vielä tuntemattomia voimia kuten gravitoni)."

        Tarkoitamme varmaankin samaa, mutta tarkasti ottaen Maata voidaan pitää suljettuna systeeminä, mutta ei eristettynä, kuten jo totesin.

        "Maapalloa voidaan pitää suljettuna systeeminä, koska se ei kovin suuressa määrin vastaanota ainetta avaruudesta eikä luovuta sitä; tällöin jätetään huomiotta meteoriittien maapallolle tuoma (suhteellisesti ottaen vähäinen) ainemäärä.[12] Maapallo ei kuitenkaan ole eristetty systeemi, sillä sinne virtaa jatkuvasti Auringon säteilyenergiaa ja samalla maapallo säteilee energiaa avaruuteen lämpösäteilynä."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Entropia#Entropia_ja_maapallo


      • generaatio
        solon1 kirjoitti:

        "Laajenna perspektiiviä. Ei maapallo ole suljettu systeemi koska siihen vaikuttaa ulkoinen energialähde eli aurinko ja sen lämpö, gravitaatio, elektromagnetismi (sekä joitain vielä tuntemattomia voimia kuten gravitoni)."

        Tarkoitamme varmaankin samaa, mutta tarkasti ottaen Maata voidaan pitää suljettuna systeeminä, mutta ei eristettynä, kuten jo totesin.

        "Maapalloa voidaan pitää suljettuna systeeminä, koska se ei kovin suuressa määrin vastaanota ainetta avaruudesta eikä luovuta sitä; tällöin jätetään huomiotta meteoriittien maapallolle tuoma (suhteellisesti ottaen vähäinen) ainemäärä.[12] Maapallo ei kuitenkaan ole eristetty systeemi, sillä sinne virtaa jatkuvasti Auringon säteilyenergiaa ja samalla maapallo säteilee energiaa avaruuteen lämpösäteilynä."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Entropia#Entropia_ja_maapallo

        "Maapalloa ei voida pitää suljettuna systeeminä, koska se on kovin suuressa määrin vastaanottavainen ainetta avaruudesta ja luovuttaa sitä vähäisiä määriä; tällöin otetaan huomioon meteoriittien maapallolle tuoma (suhteellisesti ottaen vähäinen) ainemäärä.[12] Maapallo ei kuitenkaan ole eristetty systeemi, sillä sinne virtaa jatkuvasti Auringon säteilyenergiaa ja samalla maapallo säteilee energiaa avaruuteen lämpösäteilynä sekä painovoimakentällä"

        Otetaan myös huomioon että sinunkaan perusteilla ihminen ei ole suljettu systeemi niin miten se maapallokaan sitten olisi?

        Liittyykö tämä jotenkin siihen väitteeseen että aika olisi kausaliinen jolla on loppu jossa kaikki jäädytään vain ja hajotaan kun kerran räjähdettiinkin alussa :)


      • generaatio kirjoitti:

        "Maapalloa ei voida pitää suljettuna systeeminä, koska se on kovin suuressa määrin vastaanottavainen ainetta avaruudesta ja luovuttaa sitä vähäisiä määriä; tällöin otetaan huomioon meteoriittien maapallolle tuoma (suhteellisesti ottaen vähäinen) ainemäärä.[12] Maapallo ei kuitenkaan ole eristetty systeemi, sillä sinne virtaa jatkuvasti Auringon säteilyenergiaa ja samalla maapallo säteilee energiaa avaruuteen lämpösäteilynä sekä painovoimakentällä"

        Otetaan myös huomioon että sinunkaan perusteilla ihminen ei ole suljettu systeemi niin miten se maapallokaan sitten olisi?

        Liittyykö tämä jotenkin siihen väitteeseen että aika olisi kausaliinen jolla on loppu jossa kaikki jäädytään vain ja hajotaan kun kerran räjähdettiinkin alussa :)

        "Otetaan myös huomioon että sinunkaan perusteilla ihminen ei ole suljettu systeemi niin miten se maapallokaan sitten olisi?"

        Lähinnä kreationistien kieroilun varalta huomautin, että maapallo voidaan idealisoida suljetuksi, mutta ei eristetyksi systeemiksi, kuten wikipedian artikkeli kertoo. Paremmin maapallon järjestelmää kuvaisi ehkä epätasapainossa oleva avoin termodynaaminen systeemi.

        Sekä auto- (tuottavat itse energiansa kemo- tai fotosynteesilla) että heterotrofiset (energia toisista eliöistä) eliöt saavat energiansa ulkopuolelta, joten ne eivät ole sen paremmin suljettuja kuin eristettyjäkään systeemejä.

        "Liittyykö tämä jotenkin siihen väitteeseen että aika olisi kausaliinen jolla on loppu jossa kaikki jäädytään vain ja hajotaan kun kerran räjähdettiinkin alussa :)"

        Ei, vaan se enemminkin on määrittely kysymys, mutta pointti minullakin on, ettei termodynamiikan toinen pääsääntö estä mitenkään evoluutiota maapallon kaltaisissa systeemeissä.


      • generaatio
        solon1 kirjoitti:

        "Otetaan myös huomioon että sinunkaan perusteilla ihminen ei ole suljettu systeemi niin miten se maapallokaan sitten olisi?"

        Lähinnä kreationistien kieroilun varalta huomautin, että maapallo voidaan idealisoida suljetuksi, mutta ei eristetyksi systeemiksi, kuten wikipedian artikkeli kertoo. Paremmin maapallon järjestelmää kuvaisi ehkä epätasapainossa oleva avoin termodynaaminen systeemi.

        Sekä auto- (tuottavat itse energiansa kemo- tai fotosynteesilla) että heterotrofiset (energia toisista eliöistä) eliöt saavat energiansa ulkopuolelta, joten ne eivät ole sen paremmin suljettuja kuin eristettyjäkään systeemejä.

        "Liittyykö tämä jotenkin siihen väitteeseen että aika olisi kausaliinen jolla on loppu jossa kaikki jäädytään vain ja hajotaan kun kerran räjähdettiinkin alussa :)"

        Ei, vaan se enemminkin on määrittely kysymys, mutta pointti minullakin on, ettei termodynamiikan toinen pääsääntö estä mitenkään evoluutiota maapallon kaltaisissa systeemeissä.

        >>Paremmin maapallon järjestelmää kuvaisi ehkä epätasapainossa oleva avoin termodynaaminen systeemi.


      • tieteenharrastaja

        Aikaisemmilla kerroilla on kreationistinen järki näyttänyt juoksevan niin, että maapallon kuuluessa maailmankaikkeuden muodostamaan suljettuun systeemiin sen tietenkin itsekin on oltava suljettu systeemi. Siksi siis Jumala, koska muuten on mahdotonta (lisää itse, mikä kaikki).


    • Avoin systeemi = materia ja energia voivat liikkua systeemistä systeemiin.

      Suljettu systeemi = vain energia voi liikkua systeemistä systeemiin.

      Eristetty systeemi = systeemistä ei anna, eikä ota vastaan energiaa tai materiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe