Lasten hoitoa?

enkeksinimimerkkiä

Oon 13 v. tyttö ja tykkään touhuilla pienten kanssa. Tuun hyvin toimeen ja keksin kaikkee tekemistä. Mietin voisinko päästä lapsenvahdiksi tms. jo tän ikäsenä. Omia sisaruksia ei ole. Oisko mahkuja mihinkään?

4

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Luulenpa, että ei ton ikäsenä oo koska lapsista on niin hirveen iso vastuu ja noin nuoreen tuskin hirveesti luotetaan. Mitä esimerkiksi tekisit jos lapsi tukehtuu/saa jonkun kohtauksen/pyörtyy/sattuu joku "sairaalajuttu" yms? En suosittelisi tuota hommaa 13 vuotiaalle. Ja taitaa olla niin että 13 vuotiasta ei saa ottaa minkäänlaiseen työhön, 14 on se raja kevyelle työlle. Ja lapsenhoitoon varmaan kaivataan vähintään jotain 17-vuotiasta.

• 4fh

17-vuotias sitten osaa toimia tuossa tilanteessa?

• minävain1

Itse olen 15-vuotias ja täytettyäni sen verran tammikuussa rupesin sitten etsimään just näitä lastenhoitotöitä. Mulla on jo 3 pikkusiskoa muutenkin, eli vauvojen vaippoja on tultu vaihdeltua ja pikkuisten kanssa leikittyä jo monet vuodet. :)
      Aloitin itse ihan sillä, että kokosin luotettavanoloisen ilmoituksen. Kannattaa antaa itsestä pirteä, mutta tietysti totuudenmukainen vaikutelma ja kirjoitusvirheitä kannattaa vältellä. Näin saadaan kasaan koko työnhaun perusta.
      Aluksi oli tosi hankalaa ja töitä ei meinannut tulla. Huomasin myös, että jos niitä töitä oikeasti haluaa, sähköpostia kannattaa tarkkailla haukkana. Alussa minäkin tein ne aloittelijan virheet; en siis katsonut sähköpostia tarpeeksi usein ja osa keikoista meni jo jollekin toiselle. :/ Työnhausta teki myös vaikeampaa se, että mä olen aika nuori eikä 15-vuotiaisiinkaan vielä luoteta tietenkään yhtä paljon kuin täysi-ikäisiin.

Nyt yhteydenottoja tulee päivittäin ja kaikki hoitokeikat on tähän mennessä sujuneet hyvin. Moni on kehunut mun ilmoitusta ja sitä miten kypsän vaikutelman musta sen avulla sai. Kyllä sä voit periaatteessa jatkaa yrittämistä, mutta noin nuori ei helposti töitä saa eikä palkastakaan kannata liikoja tinkiä. Mitä nuorempi niin sitä vähemmällä palkalla saa yleensä kelpuutella. Vaikka tosin mulla ei oo mitään valittamista, se on yleensä se 7-8€/h.

• tosi1

Luulen että sinun ikäisesi ei saa pienten lasten parista vielä töitä koska siinä on hirveen iso vastuu, ja ensinäkin sinulla ei ole sellaista kokemusta viel tuon ikäisenä! Mitä tekisit iha oikeasti jos lapsi saisi sairas kohtauksen tai muuta sellaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe