Olen tavannut mukavan miehen.Viihdyn hänen seurassa hyvin ja toisinpäin.Olemme tunteneet hyvin vähän aikaa ja nyt on tullut ilmi outoja käytöshäiriöitä.Suuttuu herkästi,kimpaantuu,ei kestä sitä että hänelle sanoo takaisin,hieman hallitsevainen tyyppi.
Yritän nyt siedätystä tehdä ja olla luovuttavatta helpolla....
Voiko tällänen olla normaalia jos hermostuu helposti ja saa kiukunpuuskia.?
Outoa käytöstä
30
576
Vastaukset
En voi tietää, mutta selvinnee sulle. Älä vaan ala mytötäilemään. Tsemppiä kiukkupussin kanssa!
- paras on perhe
Jos olet äiti ja sulla on lapsia miettisin tarkkaan otanko helposti kimpaantuvan ihmisen elämääni.
Meinaan alussa pitäisi olla se kuherrusaika jolloin näytetään ne parhaimmat puolet. Jos nuo on parhaat puolet miehestä mitähän kaikkea tuosta
persoonasta vielä irtoaa. Sairas sanoisin kokemuksella. - ogjh
Siis heti alussa tuollaisia käytöshäiriöitä ja SINÄ koetat muuttaa itseäsi jotta tuosta voisi kehkeytyä parisuhde? Öööö... niinku miksi?
- hohhoijjaaa
Tässä on taas kunnon klisee, nainen yrittää parantaa mahdollisen sekopään. Lopputulos saattaa kyllä olla tuttu poliisit paikalle jne.
- lifemocker
"run forrest run"
- Pelosta vapaa
Täälläkin tuli vastaan samanlainen tapaus. Ihan hillittömän mukava mies kunnes toisenlainen persoonallisuus tuli esille. Muutaman viikon mietin mitä teen... Olin rohkea: otin jalat alleni. Kauempaa katsottuna tein yhden elämäni parhaimmista päätöksistä! Nyt voin taas hengittää vapautuneesti; olla oma itseni. Mieluummin yksin kuin jatkuvan pelon alla. Ja kyllä se tasapainoinen mies jostain vastaan tulee :)
Voimia ja rohkeutta sinulle, ap! - siili26
Onko mies hiljattain eronnut?
Kuullostaa ihan entiseltä mieheltäni. - mama007
Ollaan saatu juteltua onneks ja hän on pyytänyt anteeksi käytöstään.Ihmisellä jolla on omatunto tajuaa virheensä ja haluaa tekonsa hyvittää.ja onhan se näin että kaikille pitää antaa mahdollisuus.hän ei kuitenkaan ole minua lyönyt.ja koska molemmat tykkäävät toisistaan paljon niin haluan panostaa tähän.
jos aina juoksee tilanteesta pakoon niin ne siirtyvät eteenpäin eikä sekään ole hyvä.ei ihme kun nykyään erotaan liian helposti eikä selvitetä asioita....
tiedän tämä keskustelu jakaa kahtia mielipiteet...- siili26
Jos tämä oli ainoa kerta niin onnea matkaan.- Jos ei niin sitten olisin varuillani. Itse en luovuttanut helpolla ( 27 vuotta kestin ) . Nyt olemme kuitenkin eronneet ja nyt kiukuttelee jo seuraavalle....
- lifemocker
hyväuskoisia ihmisiä on helppo huijata. parilla sanalla saa tilanten normaaliksi ja sinut jäämään suhteeseen. kohta kuitenkin sama käytös jatkuu. kokoajan tietenkin hieman pahentuen ja pahentuen..
- mama007
pessimisti ei koskaan pety sanotaan mutta itse jaksan uskoa hyvään ja ajatella positiivisesti.ja joo tämä oli ainoa kerta.elämässä tulee joskus ylä että alamäkiä ja ne kuuluu elämään.niistä on myöskin opittava ja mentävä eteenpäin ja ennen kaikkea jos osataan keskustella asioista niin aina parempi.
- lifemocker
"mutta itse jaksan uskoa hyvään ja ajatella positiivisesti"
sinisilmäisyydestä ei ole apua tuollaisten ihmisten kanssa
- Entinen alistettu
No ei heti ensimmäisestä tapauksesta tarvitse kirvestä kaivoon heittää, mutta pidä silmäsi auki. Muuten saatat huomata parin kuukauden kuluttua, että mies on eristänyt sinut kaikista ystävistäsi, dominoi sinua miten haluaa ja syyllistää sinut kaikesta mahdollisesta. Sitten et enää edes osaa lähteä suhteesta, koska mies on vienyt itsetuntosi ja saanut sinut uskomaan että syy on oikeasti sinussa.
Noh, kuulosti varmaan liiottelulta. Sitä se ehkä olikin, mutta silti ihan mahdollinen tilanne. Miehen käytöksessä tosiaan oli niitä vaarallisia piirteitä. Eikä se mitään merkkaa, ettei mies heti lyönyt. Eihän se lyöminen yleensäkään heti ala, vaan vasta sitten kun toinen on sopoivasti alistettu. Eikä se lyöminen ole ainoa asia joka suhteen tuhoaa. Henkinen väkivalta voi olla melkein yhtä kauheaa.
Noh, eniveis: Olet päättänyt vielä yrittää ja mies on luvannut parantaa tapansa. Katsotaan miten käy. Jos sama meininki kuitenkin jatkuu ja ajan mittaan myös pahenee (kuten yleensä), niin pistä välit poikki. Ei se ainoa mies maailmassa ole. - mama007
Thanks!!!
Olen joskus kauan sitten elänyt narsistisen miehen kanssa.Siihen kuului henkinen että myöskin fyysinen väkivalta.Mies oli sairas henkisesti.Joten olen ottanut tuon huomioon.Aion nyt katsoa 2kk miten nää asiat suttaantuu.Jos muuttuu ongelmaksia ja mies ei ole halukas muutttamaan asennettaan niin sitten saa painua v....n. Muistakaahan tää; luonnettaa ei voi muuttaa mutta asenteen voi. :) siinä on se vissi ero.
Tiedän sen että miehiä riittää ja tiedän oman arvoni naisena sekä kunnioitan itseäni.pidän itsestäni huolta.ottajia kyllä on.mutta haluan nyt nähdä mitä tämä on.ja onko mies sanojensa takana.
heti ei pidä mielestä antaa periksi ja lähteä juoksemaan pakoon jos tulee pienikin vastoinkäyminen,pieni keskustelu on paikallaan ja miettiä yhdessä miksi käyttäydyt näin.
Sekä eräs keski-ikäinen nainen antoi minulle hyvän neuvon ; siedätyshoito....se usein tepsii.
luotan nyt vaistooni.Ja en nää tässä mitään negatiivista....jos tuntisin negatiivista niin olisin jo lähtenyt.
Rakastakaa! rakkaus voittaa aina.....vai voittaako? ;)- lifemocker
"Olen joskus kauan sitten elänyt narsistisen miehen kanssa.Siihen kuului henkinen että myöskin fyysinen väkivalta.Mies oli sairas henkisesti."
ehkä sä tiedostamattasi etsit juuri näitä sairaita tyyppejä... eli sun miesmaku on täysin vääristynyt? - 9+16
lifemocker kirjoitti:
"Olen joskus kauan sitten elänyt narsistisen miehen kanssa.Siihen kuului henkinen että myöskin fyysinen väkivalta.Mies oli sairas henkisesti."
ehkä sä tiedostamattasi etsit juuri näitä sairaita tyyppejä... eli sun miesmaku on täysin vääristynyt?Samaa mieltä. Miksi pitäisi heti alussa opetella sietämään mitä tahansa? Ja miksi joku kahden kuukauden raja, pitääkö ottaa vaikka turpaansa kahden kuukauden ajan?
- Karkuun ja äkkiä!
Komppaan mockeria. Todennäköisesti ap lankeaa aina näihin luonnevikaisiin. Luulee, että rakastamalla muuttaa mulkeron kunnon mieheksi. Suhteen alkuhan tosiaan pitäisi olla sitä ihaninta aikaa ja silloin näytetään itsestään vain ne parhaat puolet:)
Mielestäni suhteen alussa ei kannata alkaa siedättämään itseänsä tai ajattelemaan, että onnistuminen vaatii sisukasta asennetta tai siedätystä. Haiskahtaa siltä, että ap:lla hieman vääristynyt kuva parisuhteesta!
Ihastunut haluaa olla kumppanilleen ymmärtävä, ihana ja se paras kumppani.
Ap:n potentiaalinen partneri kuullostaa aivan päinvastaiselta. Kannattaa varmaan miettiä vielä uudelleen onko uusi kumppani ihan se paras mahdollinen vaihtoehto kumppaniksi, jos kerta tarjontaa piisaa! - 2+7
Oletko varma, että tykkääminen on molemminpuolista? En ole ikinä nähnyt miestä, joka olisi tyly tai kiivastuisi ihastukselleen. Kiukuttelevat kuitenkin naisille, joista eivät välitä.
- itsekkyys nahassa
Hermostuu helposti ja saa kiukun puuskan. tuskin tuo tapa nyt anteeksipyynnöllä muuttuu. Ikävä kyllä sulla on käsissä narssistisia piirteitä omaava ihminen joka alkaa toimimaan miten sinä odotat mutta kimpaantuvaa ylilyövää luonnetta et sinäkään rakkaudella paranna.
Anteeksi nyt vaan mutta rakkaus on naivia ja sinisilmäistä kunnes tulee se eka lyönti töniminen tai paukauttaa lapsesi seinään. Tätäkin on koettu. Eli kokemuksen äänellä varoisin liian läheistä suhdetta tuohon mieheen nopeasti. Kun aikaa menee huomaat virheet jos haluat ne huomata.
Maailma on täynnä miehiä jotka ovat täyspäisiä ihastuessaan näyttävät ja hellivät kuin kukkaa. Nämä kiukut eivät osaa ajatella toiselle hyvää , lahjoja hyvänä pitoa ellei itse saa siitä vielä enemmän. - kiltti mies.
Se ei ikinä tiedä hyvää jos suuttu heti aluksi ja helposti eikä siedä vastaan sanomista. Joku narsisti se on joten juokse nyt vielä kun voit. Älä sitten 4 kk päästä tule tänne sanomaan että olet rakastunut mutta se onkin väkivaltainen ja et pysty eroamaan.
- siili26
Onko mies eronnut äskettäin? Jos, niin oliko tuo ko. piirre osasyynä eroon?
- Eilinen ohi on
Kokeileppa rakkauttasi jos lapsesi ärsyttää ja sanoo vastaan tarttuuko pilliin ? Kuulostaa ja kuulostat niin tutulta.
- Kokemuksesta
Lähde, vai onko sinusta enää lähtijäksi? Jos ei ole, riippuvuussuhde on jo ehtinyt syntyä. Sisimmässäsi tiedät, että miehessä näkemäsi piirteet ovat varoitus sinulle. Muuten et ihmettelisi ja kyselisi täällä. Ansaitset miehen, joka kunnioittaa sinua ja on kohtelias ja rakastava sinua sekä myös lastasi kohtaan. Rakkautta teille.
- mama007
Kyllä minusta lähtijäksi on.Ja olen nyt tehnyt päätöksen yön aikana, että seuraavasta lähden.Olette kaikki niin oikeessa että minun ei pidä sietää tuollaista käytöstä ja että tuo ei todellakaan ole normaalia.Onneksi hän ei asu tässä kaupungissa.ja se mitä hän on kertonut menneisyydestä niin hän on itse pilannut ne omalla tyhmällä käytöksellään.Varmaankin toistaa nyt samoja virheitä minunkin kanssa,
- Entinen alistettu
No tuohan kertoo siitä että mies ei oikeasti ole muuttunut. Hän on pilannut entiset suhteensa samanlaisella käytöksellä, mutta silti jatkoi samaa ihan alusta asti sinun kanssasi. Siinä kun on sellainen juttu, että pelkät sanat ja lupaukset ovat tyhjän arvoisia, jos teot eivät tue niitä.
Minuakin huolestutti tuo, että sinulla on ennenkin ollut tuollaisia miehiä. Taidat tosiaan ainakin alitajuisesti hakea dominoivia ja alistavia miehiä? Jos asia on näin, niin sinunkin täytyy muuttua. Muuten löydät itsesi samanlaisista suhteista yhä uudelleen, etkä voi aina syyttää vain toista osapuolta. - Varovaisuutta
On positiivista jos hän on itse tunnustanut, että on pilannut aikaisemmat suhteensa omalla käytöksellään. Hän on silloin tiedostanut käytöksensä ja voi ehkä jopa parantua. Mutta jos hän syyttelee entisiä naisiaan itsekkäiksi yms. niin olisin peloissani, koska silloin hän ei itse tunne itseään, eikä pysty tai halua muuttuakaan.
Seurustelin itse aikoinaan tuollaisen miehen kanssa. Suhde päättyi siihen kun olimme ulkomailla ja tunsin olevani vanki. Mies haukkui minua koko ajan, tein kaiken väärin, hän halusi kontrolloida minua, oli tosi kylmäkiskoinen ja lateli sellaista tekstiä, että en ole sellaista koskaan kuullut. En uskaltanut loman aikana sanoa mitään, että haluan jättää hänet, koska pelkäsin, että hän tappaa minut. Eron tein sähköpostilla, tosin asuimme silloin eri maissa. Ero sai hänet todella raivon valtaan ja hän haukkui minua huoraksi yms., joten katkaisin välit kokonaan. Myöhemmin hän yritti ottaa yhteyttä, mutta en suostunut tapaamisiin. Luottamus ystävänäkin oli täysin mennyt. Olen ollut todella tyytyväinen, että pääsin hänestä eroon. - {yks}
Miksi jäät odottamaan seuraavaa kertaa? Se kuitenkin tulee, ei ihmiset muutu. Sinuna lähtisin heti.
- mama007
kiitokset hyvistä neuvoista teille kaikille!!!!
Nyt se on ohi....
Mies oli todellakin erikoinen.Alistava,aliarvioiva,puhui töykeästi,oli mustasukkainen.Kännissä lateli minulle törkeyksiä.Oli kuin eri ihminen.Näytin jälkeenpäin hänelle hänen törkeimmät viestit.Käänsi päänsä ja oli ettei mitään.Naisia sillä näytti olevan.Hänelle ei mitään yhteisiä pelisääntöjä laitettukaan.Mutta minä olin alistettu.Luulenpa etten ole ainut joka on saanut myrkkyä sydämeen ja joutunut pettymään hänen suhteen.Mutta onneksi minulla on vahva tukijoukko jotka pitävät minut pinnalla.Ja luojan kiitos tätä ei kestänyt kauaa...Joten en kerinnyt kiintyä häneen ja pystyn helposti menemään eteenpäin tästä.Sillä olenhan vielä nuori ja elämä edessä.Mitään ei ole(ei lapsia,ei miestä yms yms) joten tästä on helppo jatkaa matkaa.
Aikani kuuntelen ja katselen.Mutta kun rajapyykki tulee vastaan nostan selkäni suoraksi ja nostelen jalkoja ja jatkan eteenpäin.Tämä on helpottanut että mies oli vittumainen ja ilkeä.Omalla käytöksellään myöskin etäännytti minua.Jos on liian ylimielinen ,kylmä, vittumainen sekä kohtelee rumasti enkä' saa rakkautta takaisin jota itse annan koko ajan niin tajuan ja onneksi pystyn jatkamaan matkaa.
Minun sydän on niin monta kertaa jo revitty sekä tikattu kiinni että olen jo tähän tottunut.Ei tunnu enää missään.Olen kovettanut itseni monta vuotta.Hyvähän se on näyttää välillä tunteensa ettei ole ihan tunnevammanen.Mutta tämähän on elämää...Elämä on yhtä menettämistä ja niin ylä-että alamäkiä.
Toivottavasti uusi rakkaus odottaa vielä minua johon voin pysähtyä lopullisesti....... - mmii
Teit varmaan hyvän ratkaisun.
Mitä olet itse ajatellut tehdä, jottei sinun sydäntä enää revittäisi rikki? Ettet ajautuisi suhteisiin, jossa sinua alistetaan? - mama007
Ajattelin elää.....Tää on vaan elämää.
Joskus sitä kohtaa sellasia ihmisiä jotka ei ole sinua tarkotettu...Siittä täytyy oppia ja jatkaa matkaa ja ottaa se kokemuksena.Virheitä tulee mutta niistä pitää oppia.Joku taisi huudella täällä että hakeudun sellaisien alistavien miesten seuraan...Niin tiedä sitten.Mutta onneksi tätä ei kestänyt kauaa.Ja jaksan mennä eteenpäin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207