OPTEAM KUS.....

työtön tyntekijä

Kaverini haki opteamille töihin. Oli isot "kuulustelut" saako paikkaa, joka oli ilmoitettu vakituinen paikka tunnetussa firmassa.
Ilmoitettiin, että pääsi (3v koulutus ja 3v kokemus alalta huom.) No, hän into pinkeenä odottaan, milloin työt alkaisi.
Kutsuttiin työhön opastukseen, jossa kerrottiin miten heikäläisten pitää pukeutua ja käyttäytyä :) Kansio kainaloon.
Sitten työn alkamista odottamaan into pinkeenä. Vaan eipä tullut kolmeen kuukauteen kuin pariin paikkaan neljää tuntia tuuraamaan, kun ei voinut lupautua lähtemään aamulla viestin saavuttua jopa eri pitäjään HETI!
VAROKAA tätä firmaa!
Et tuu saamaan töitä, palkkaa..
Tekisitkö 4h tunteja muutaman kuukaudessa ja saisit 100e..no EEII!!
Mieluummin olet työttömänä kotona ja saat min. 510e käteen ja jos oot ammattiliitossa
saat ansiosidonnaista päivärahaa.

23

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylempi toimihenkilö

      Hyvä kotona on istua ja odotella sairaseläkkeelle pääsyä. Tuleehan televisiosta kaikenlaisia kivoja sarjoja.

    • rotat helvettiin
    • Ilmastoitu toimisto

      Joe ei kelpaa vuokratyö on parempi olla kotona ja juoda olutta. Kenties työttömän "palkkapäivänä" käydä oikein lähiöpubissa. Sieltä löytyy näitä politiikkaan ja talouteen vihkiytyneitä lajitovereita. Kippis - otetaan sille!

    • työtön kesällä

      Ihan näyttäs siltä, että toimistorottia ottas päähän kesähelteellä työskentely sisätiloissaan. Silläaikaa kun te ahkeroitte, me "työttömät" nautitaan kesästä aurinkorannoilla uiskennellen :)

      • Akavan jäsen

        Jahans, tovi vielä ja sitten neljä viikkoa Caprilla. Voi tämän toimistoneuleen laittaa naulaan kun pääsee nauttimaan välimerenpurjehduksesta. Siellä taitaa simmarit riittää. Tässähän olisikin jollekin työtä vieroksuvalle työttömälle oiva tilaisuus mussuttaa vaikka melanoomasta tai hallituksen politiikasta.


    • pummina on hyvä olla

      2 viikon päästä lähtee tämä työtön lomailemaan 3 viikoksi Kroatiaan. Toivottavasti niska limassa duunia painavat porvarit eivät ole kateellisia ;)

    • DomDom
    • Pummina on hyvä olla

      Hohoho hauska ytk-porvari. Kiitos jäsenmaksujen Pam:iin, mun budjetti on parempi kuin pussikaljaluokassa. Mut töitä ei oo ikävä se myönnetäköön.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Korčula, täällä on vieläkin halpaa ravintoloissa syödä ja pivoa tai viiniä juoda..

    • Siitselähtee

      Aah ihana lähteä taas ulkomaille näin työttömänä. Wannabe Kokoomushörhöt saavat silläaikaa vuokrafirmatoimistoissaan syväluodata lattiatason töihin haluamansa talkooväen. Haastattelu vähintään tunnin mittainen jossa haastattelija pakonomaisella virneellään kehuu omaa orjaorganisaatiotaan ja kyselee jotain aivan pehmeitä lähtien tulevaisuuden suunnitelmista.
      Ja totuus on Max. 3 kk pätkäp.skaduuni ja työ alkaa heti.
      Onko kuuma toimistolla?
      Vi.uttaako? On sekin homma. Hihhohhhah.
      Hehhehhohhhohhhahhaaaa!!

    • kervinen88

      Öööö... Opteam on tuurausfirma. Niiden ideana on tarjota työKEIKKOJA vaikkapa opiskelijoille tms. jotka etsivät töitä silloin tällöin. Ei kukaan opparilla tai staffarilla lupaakaan mitään täysiä tunteja tai sinne päinkään. Ne ketkä niitä ettii, pitää hakea ihan suoraan sinne kauppaan. Siellä sitten myös TÄYTYY tehdä osarinakin se 15h/vk, tai ne ei ota ollenkaan.

      • kervinen88

        Niin ja jatkoksi vielä, että tuurausfirmat laittaa työvuorot jakoon heti kun ne ite saa ne kyseisiltä kaupoilta. Jos kauppa ilmoittaa 2vk etukäteen työvuorosta, niin miksi ne odottelis viimeisille tunneille? Eikun pelin henki on selvä ja se kerrottiin heti aluksi: heti kun kauppa antaa tuurausvuoron, ne ilmoittaa siitä ja nopein vastaaja vie vuoron.


      • töitä haluava
        kervinen88 kirjoitti:

        Niin ja jatkoksi vielä, että tuurausfirmat laittaa työvuorot jakoon heti kun ne ite saa ne kyseisiltä kaupoilta. Jos kauppa ilmoittaa 2vk etukäteen työvuorosta, niin miksi ne odottelis viimeisille tunneille? Eikun pelin henki on selvä ja se kerrottiin heti aluksi: heti kun kauppa antaa tuurausvuoron, ne ilmoittaa siitä ja nopein vastaaja vie vuoron.

        Tämä T:reen Opteam tarjosi nimenomaan kaksivuorotyötä yhdessä ja samassa isossa tunnetussa ravintopalveluja tuottavassa talossa. Vaan toisin kävi. Paikka luvattiin, siispä Opteamin kirjoille. Mutta työthän ei sit alkanutkaan.
        Tosiaan tarjottiin muutamaa tuurausta eripuolilla kaupunkia ja toisen kunnan puolellakin pari kertaa. Niistäkin puolet 4h.
        Siinähän ne työt olikin. Toinen kuukausi meni päivystäessä tarjotaanko tänään töitä. Tätä nopeuskilpailua. Vaikka heti ruksasin yhdenkin, muutaman tunnin kuluttua vastaus: paikka on täytetty!
        Hah, täyttä hämäystä. Kuukausi kokonaan ilman työtä. Kyllästyin moiseen epärehelliseen lupailuun ja työn kyttäilyyn. Sanoin itseni rehellisesti irti työn puutteen vuoksi. Tästäpä Opteamille menosta kärsin sit karenssia 3kk rahatonna. Onko tämä oikein nuorelle, joka on valmis tekemään töitä täyspäiväisesti. Yrityksestäkin rangaistaan.


      • Tasamaan Tahvo
        töitä haluava kirjoitti:

        Tämä T:reen Opteam tarjosi nimenomaan kaksivuorotyötä yhdessä ja samassa isossa tunnetussa ravintopalveluja tuottavassa talossa. Vaan toisin kävi. Paikka luvattiin, siispä Opteamin kirjoille. Mutta työthän ei sit alkanutkaan.
        Tosiaan tarjottiin muutamaa tuurausta eripuolilla kaupunkia ja toisen kunnan puolellakin pari kertaa. Niistäkin puolet 4h.
        Siinähän ne työt olikin. Toinen kuukausi meni päivystäessä tarjotaanko tänään töitä. Tätä nopeuskilpailua. Vaikka heti ruksasin yhdenkin, muutaman tunnin kuluttua vastaus: paikka on täytetty!
        Hah, täyttä hämäystä. Kuukausi kokonaan ilman työtä. Kyllästyin moiseen epärehelliseen lupailuun ja työn kyttäilyyn. Sanoin itseni rehellisesti irti työn puutteen vuoksi. Tästäpä Opteamille menosta kärsin sit karenssia 3kk rahatonna. Onko tämä oikein nuorelle, joka on valmis tekemään töitä täyspäiväisesti. Yrityksestäkin rangaistaan.

        Melkoista meininkiä.
        No en yhtään ihmettele kun Opteamin toimitusjohtajakin solvaa nuorisoa heti alkuunsa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/07/1781244/asiantuntija-rocktahteys-on-nuorille-tutumpi-asia-kuin-arkinen-tyo


      • Opteam mollaa
        Tasamaan Tahvo kirjoitti:

        Melkoista meininkiä.
        No en yhtään ihmettele kun Opteamin toimitusjohtajakin solvaa nuorisoa heti alkuunsa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/07/1781244/asiantuntija-rocktahteys-on-nuorille-tutumpi-asia-kuin-arkinen-tyo

        Tässä Opteamin toimitusjohtajan lausunnoista näkee, kuinka paljon hän aliarvio nuorten tietämystä ja halukkuutta tehdä aivan tavallista työtä ansaitakseen toimentulonsa.
        Opteam pitää tavoitteenaan vain saada kirjoilleen mahdollisimman paljon väkeä. Työtä ei ole tarjota kuin nimeksi joillekin näitä 4h äkkilähdöllä kilometrien päähän.
        Ei nuoret havittele mitään oleilupaikkoja vaan rehellistä duunia, josta sais vielä palkankin, jolla elättää itsensä ja mahdollisen perheensä.
        Ei nuoret kaipaa tuollaista aliarvioimista ja mollaamista, mitä Opteam harrastaa, vaan työtä 8h päivässä säännöllisesti ja kannustusta!


    • sivustaseurannut

      Varoitus, älkää koskaan kirjautuko tämän roskalaitoksen kautta mihinkään, kuraa saatte ja siihen se jää.

    • pekka

      Juu, ei heillä tunnu olevan ainakaan Tampereella nyt marraskuussa mitään työtä.

      Sitten suuttuvat kun kerran kuukaudessa tarjotaan jotain eikä sitä ehdi ottaa.

    • mara

      Tampereen opteam olen sitä mieltä että se on ihan paska vuokra välitys yritys,olen ollut työnhakijana muutaman kuukauden muuta annetaan vain muutamia vuoroja kuukaudessa mutta silti haetaan lisää työntekijöitä vaikka ei ole vuoroja antaa edes vanhoille pidän toiminta tapaa erittäin törkeänä,toivon että tulisi laki tämän kaltaisille yrityksille.

    • Herätkää johtajat

      Opteam, kuten muutkin vuokrafirmat vääristää pahasti Suomen työmarkkinoita. Haetaan ja ilmoitellaan vaikka ei ole tarvetta. Soitin yhteen yritykseen suoraan ja kysyin oletteko hakeneet tälläisen vuokrafirman kautta työntekijää, kukaan ei tiennyt asiasta. Kova yritys näillä on välittää tai yrittää välittää, ilmeisesti täysin provisiopalkattu työ heillä ja kontakteista saa palkkansa.

    • Mika Eskola

      Moi nimimerkki Herätkää johtajat

      Meillä ei ole Opteamissa juurikaan provisiopalkattuja henkilöitä. Itseasiassa en usko, että on yhtäkään. Todella paljon hyvin koulutettuja henkilöitä auttamassa ihmisiä löytämään työtä ja asiakkaita taas henkilökuntaa. Tiesitkö, että teemme myös rekrytointeja yli 1000 vuodessa. Samoin me olemme panostaneet ammatilliseen kuntoutukseen, uudelleensijoitusvalmennuksiin ja rakentaneet eläkeläisille työväylän nimeltään Nestor. Tämä Nestor konsepti palkittiin parhaana palveluinnovaationa muutama aika sitten ja konseptiin haluttiin tutustua myös Pohjoismaiden ja Baltia pääministeritapaamisessa. Lisäksi olimme auttamassa nuoria kiekkoleijonia U20 MM kullan saavuttamisessa tarjoamalla Karri Kivelle Insights -löydä vahvuutesi- valmennuskonseptiamme. Olen itse tässä omistajana ja tehnyt pitkän päivätyön. Voin katsoa ihan jokaista vastaantulijaa silmiin ja todeta yhtiöni tehneen hyvää työtä.
      Ymmärrän toki arvostelua ja monesti me olemme virheitä tehneet...ja niistä sitten opiksi ottaneet.
      Se miksi joskus joudumme hakemaan reserviin ihmisiä on esimerkiksi sesongit. Yksikään asiakasyritys ei pysty tarkkaan arviomaan tarvittavaa henkilömäärää ja tästä nimenomaisesta syystä me teemme hakuja myös etukäteen. Toinen syy on se, että vientivetoisessa maassamme yrityset antavat merkittäviä tarjouksia ja voitettaessa tarjouskilpailu, tarvitaan työvoimaan nopeasti.
      Toimiala kehittää ja parantaa toimintamallejaan. Itseäni harmittaa, että erittäin monta nuorta on minunkin myyntiponnistelujeni saanut itselleen työn ja sen myötä myös uran. Olen kouluttanut satoja nuoria ammatin alkuun ja moni heistä on jo perheellinen aikuinen. Toivon aidosti, että alaa saisi hyväksynnän toimia ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin ala.
      ystävällisin terveisin: Mika Eskola, Opteam. omistaja

    • näinsitämennään

      Vuokrafirmat tietoisesti huijaa ihmisiä tuossa työsuhteen muodossa ja kestossa.

      Itse olen elämäni ensimmäistä kertaa erään toisen vuokrafirman kauttaa töissä.

      sopparissa on ruksittu kohta "määräaikainen" mutta määräaikaisuutta siinä ei olla perusteltu millään laillisella tavalla.

      Sitten siihen on kai yritetty jotenkin perustella ruksimalla kohta työsuhteen keston syyksi että "projekti,keikka tms" ei ole projekti ensinnäkään koska kahdella eri työmaalla jo olen työskenellyt.

      Sitten siihen on merkattu työsuhteen päättymispäivä ja alle maininta "työsuhde voi päättyä ennen sitä päivämäärää tai vastaavasti jatkua pidempään"

      Soitin liittoon ja kerroin niin he sanoivat että mun soppari on samaan aikaan määräaikainen sekä projekti ja molempia ei voi olla samaan aikaan sekä sanoivat siinä myös sen suoraan että vuokrafirmat tietoisesti viilaavat ihmisiä tuossa kyseisessä asiassa linssiin eli eivät noudata lakia.

      eli mun työsuhde päättyy silloin mikä päivämäärä siinä on ja sillä sipuli eikä jatku minkään työmaan mukaan.

      Se käyttäjäyrityksen pomo sanoi mulle että "mulle on töitä ainakin heinäkuuhun"

      Ei ole kun nykyinen soppari päättyy ensi viikolla ja jos ei uutta sopparia tule ennen sitä kotio tarkastettavaksi niin en jatka.

      Ei mun olekkaan pakko jatkaa kun soppari päättyy kerta ensi viikolla. Sillä että on kirjoitettu "työsuhde voi jatkua pidempään" ei ole mitään merkitystä koska se "määräaikainen" kohta on ruksittu eli sitä mennään sen merkityn päivämäärän mukaan.

    • JK-80

      Oma kokemus Opteamin ammatillisesta kuntoutuksesta oli surkea. Jos ainoa mihin ohjataan on opteamin omat paikat ja niihinkin lähes pakotetaan ja tarjotaan paikkoja mihin et kykene niin en voi suositella! Kaveri oli yhdellä toisella vastaavalla paikalla ja se sai heti työkokeilupaikan josta tuli oppisopimus, ihan erilaista kohtelua muutekin. Oli ihan järkyttynyt kun kerroin miten opteam kohtelee kuntoutuksessa oleviaan. Älkää menkö tuonne.

    • hyvinkävilopulta

      Mulla eläkeyhtiö lopetti mun kuntoutuksen Opteamilla ja siirsi mut toiselle firmalle, se uusi ei oo näitä vuokratyö firmoja vaan kuntoutus firma. Kyllästyi varmaan eläkeyhtiössäkin mun kuntoutuksen huonoon etenemiseen. Uudessa paikassa kaikki sujunut tosi paljon ammattimaisemmin ja mulla luvassa nyt työpaikka uuteen työhön ja pari kurssiakin jotka eläkeyhtoö maksaa

    • Juliet2016

      I am writing regarding Opteam company. That company is useless they hire people for sales jobs for Prisma, S-Market and Alepa. They think they know their job but that is useless they can't hire better people who to work, who gives better customer service and sales jobs.

      Everyone or all S-Ryhmä employees are so rude. Opteam hire people who are not good on their job and they leave people who has better customer service and who are more profession. The people who are working over there all are so proud and they think they are so important people. I don't recommend that company.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe