Jatkuva vaaraton alavatsakipu toisella kolmanneksella, muita?

Elsa11

Hei!

Nyt kaipailisin kohtalontovereita. Oon uudelleensynnyttäjä (Tänään rv 16 6) ja raskauden alusta lähtien ollut jos jonkinmoista kivuliasta alavatsa/menkkatuntemusta. Ylimääräsissä ultrissakin ja sydänäänissä oon niiden takia joutunu käymään mutta mitään poikkeavaa ei oo löytynyt. Noin kolmen viikon ajan kipu on paikallistunut ihan keskelle alavatsalle kohdun alareunaan häpyluun yläpuolelle ja se on jatkuvaa. Pissakokeet olleet puhtaita ja hiivat ym. tutkittu ja ne ok. Neuvolassa olivat kuitenkin huolissaan kivusta ja itse luonnollisesti myös koska haittaa normaalia elämää ja koska takanani on kaksi perättäistä keskenmenoa. Kävin siis eilen keskussairaalassa tutkittavana. Kohdunsuu kiinni ja takana, kohdunkaulaa jäljellä 5 cm eikä tulehduksen merkkejä, istukkakin oli etuseinämässä. Lääkäri arveli kivun johtuvan kohdun kasvukivuista. Ihmetyttää vain kun kipu tuntuu jatkuvasti tasaisena ja välillä kovanakin. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja onko raskaus sujunut normaalisti loppuun saakka?

6

17691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin mulla

No.kaikki ollaan yksilöitä,mutta mulla sattunut,juilinut,supistellut..kaikkea elämää oikeasti haittavaa kipua koko hemmetin raskauden..nyt alko rv 36 ja ed.vauva sisässä ja kaikki hyvin:)
      On ollut siis kuvailemiasikin oloja Kokoajan enemmän ja vähemmän kaikki muu..
      Joten voi olla vaan vähän paskaraskaus meneillään kuten mulla:)
      Ekan kanssa ei meinaan ollut mitään! Paitsi hyvää oloa ja energiaa..niin yllätti ja sai kyllä murehtimaan kaikkea tämä toinen..mut kivut kovempia ilmeisesti just uudelleen synnyttäjillä,kun paikat " muokkautuu" vähän liiankin tehokkaasti vanhasta muistista tai jotain..

• Elsa11

Joo voi olla että mullakin vaan "paskaraskaus" meneillään kun tuntuu että joka päivä on jotakin kipua. Mullakin meni esikoisen odotus niin ettei ollut oikein minkäänlaisia vaivoja ja nyt sitäkin enemmän. Huoli on vaan kova kun kaks edellistä mennyt kesken. :( Onneks on jo 17 0 viikot tänään joten riskit on aika minimaaliset.

• Elles Janiel

Mulla ollut edellisessä raskaudessa kamalat kivut koko ajan ja monta kertaa tarkisteltiin onko keskenmeno. Loppuraskaudesta en pystynyt edes istumaan, enkä kävelemään lainkaan Tyksissäkin tutkittiin. Syömäänkin jouduin sängyssä kyljellään maaten.
      Nyt menossa tässä raskaudessa viikko 14 ja taas ultrattu jo moneen kertaan, kun aluksi ei ollut lainkaan raskausoireita ja nyt on taas kivut alkaneet. Ainut mikä vähentää niitä on se ettei koko päivänä tee yhtään mitään ja esim. juhannuksena kun oli vieraita, siivosin, laitoin ruokia ja sitten tuli touhuttua kun vieraat oli, niin vieraiden lähdettyä makasin sängyssä huutaen kivusta, enkä pystynyt moneen tuntiin edes nukkumaan.
      Välillä myös syöminen tai juominen pahentaa kipua.
      Omien kokemusten perusteella sanoisin siis, että kipu näyttäisi olevan vaaratonta vauvalle, mutta itselle ja muulle perheelle ikävää. Viime raskauden aikana poikani pyysi että älkää enää ikinä tehkö vauvaa, kun en pystynyt leikkimään hänen kanssaan, kun en voinut istua lattialla varsinkaan ja jos sinne joskus hetkeksi meni, niin en todellakaan päässyt itse ylös. Nyt ei ole siis vielä yhtään paha tilanne tuohon viime kertaan verrattuna, mutta hiukan kauhistaa.
      Kivut muuten jatkuivat vielä vuoden synnytyksen jälkeen, ensimmäiset kolmisen kuukautta lähes samanlaisina ja sitten lieventyen.

• Elsa11

Kiitos vastauksista! Edelleen saa omia kokemuksia/mielipiteitä laittaa ja mukava oliskin. :) Ihana kuulla etten oo yksin tän kipuni ja huoleni kanssa. Kipu alkoi taas eilen päivällä uudelleen ja tuli sellaista juoksevaa valkovuotoa jonkin verran. En tiedä lieneekö noilla sitten jokin yhteys. Kipu tuntuu edelleenkin jatkuvana ja melko tasaisena. Sanoisinko noin 10 senttiä emättimestä ylöspäin ja keskellä. Jotenkin vain aattelis että nuo kohdun kasvukivut tuntuis satunnaisesti eikä koko ajan. Öisin kipu ei vaivaa. Kipu ehkä hieman paheni toissapäiväisen sisätutkimuksen jälkeen, oon tässä miettinyt olikohan siitä jotain haittaa jos kerta paheni vain?:( Onko teille muille tehty sisätutkimusta ja varsinkin tuota ultrausta emättimen kautta toisella kolmanneksella ja onko siitä seurannut mitään? Onneks nää kivut ei mitään supistuksia oo joten ei pitäis olla syytä kai huoleen. :/

• Odottava äiti

Minulle tehtiin sisätutkimus. Olen nyt viimeisellä kuulla menossa. Sain siitä hirveät kivut ja verta tihkui, muutamia pisaroita. Ensi viikolla olisi uusi sisätutkimus, mutta en anna tehdä sitä. Arat paikat jo muutenkin ja kaikki ollut ok. Päätin, että seuraava sis.tutkimus tehdään vasta sairaalassa, synnytyksen yhteydessä. En aio enää kärsiä sen enempää kipuja, kun tämä kaikki tuo tullessaan. Minulle väitettiin viimeksi, että suositukset on muuttuneet ja nämä tutkimukset täytyy tehdä jonkun hiivatin laitoksen vuoksi. Sanon vaan, että mun hurlumhei ei mene minkään laitoksen päätöksien mukaan. Sen tilanteesta päätän vain minä, niin kuin koko kehostanikin. Näin on !!

• samatkivut

Samanmoisia kipuja ollut itsellä myös, nimenomaan alavatsalla. Äityivät niin pahoiksi että niiden vuoksi jouduin jäämään monta kuukautta suunniteltua aiemmin työstä sairauslomalle, kun kävely muuttui mahdottomaksi. Levossa kipu helpottaa mulla, mutta silloin tällöin nyt kun raskaus loppuvaiheessa jo tulee hirveetä juilimista ja sukkapuikkokipuja, vauvan pää kun alhaalla.
      Mulla myös viimeisen sisätutkimuksen jälkeen kivut menivät niiin mahdottomiksi että itkua pidätellen meni useampi päivä ennen kuin helpotti, käytännössä tuolloin pysyti vain kotosalla pikku wc -s'nky välit kävelemään. Ei nuo siihen mitään syytä ole keksineet, mutta on ollut kyllä hirveää tuskaa ja itkua koko raskaus, toivon että palkinto lopussa on sen mukainen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe