vyötärönympärysmitta

En ole mielestäni kauheen ylipainoinen mutta vyötärönympärysmitta on lähes sata mikä naisilla on huimasti liikaa ja kyllähän läskiä mahan kohdalla on, kertooko mitta vai paino enemmän? Painoakin haluaisin pois mutten onnistu

5

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+15

Mitta kertoo siitä, että se rasva mitä sinulla on, on kertynyt juuri vyötärölle. Pelkkä paino ei myöskään kerro sitä, millainen on kehonkoostumuksesi, mutta vyötärönympäryksesi indikoi sitä, että rasvaprosenttisi on liian korkea.

• ...

mulla on sama vika.mittani on 167/59 mutta vyötärö on 80 senttii.no n. 40 senttii on lähtenyt mutta ei mua toi 80 senttii haittaa.

• punttimimmi3

160 cm / 60 kg, ja vyötärönympärys 64 cm. Kertoo noi mitat aika paljon kehon koostumuksesta.

• Särkynyt

toki vyötärönympäryksen kokoon vaikuttaa myös paljon se, minkä mallinen vartalosi on: joillain vain rasva kertyy vyötärölle(omenanmallinen) kun taas tiimalasivartaloisilla paino saa mennä reilusti ylipainon puolelle enenkuin v.y ylittää riskirajan, joka taitaa olla nykyisin naiailla se 85cm ja miehillä hieman suurwmpi.

itse olen ollut aina vyötäröltäni hoikka vaikka paino olisikin kivunnut ylipainon puolelle. Nyt v,y:ni on 55cm mitä ei välttämättä kaikki edes saavuta koskaan vaikka laihduttaisi itensä nälkäkuoleman partaalle, olen itse siis normaalipainoinen.

• cuba libre

Liikunta vaikuttaa voimallisesti justiinsa vyötärörasvaan. Ja etenkin ruokavalio.

Riskirajoja sekä rajoja. Miehillä se on 100cm, naisilla 90cm. Hieman kohonnut riski on miehillä akselilla 90-100cm.

Lantio nyt on, mitä on. Vyötärö-lantiosuhde on myös yksi mittapuu. Netistä löytyy ohjeita, miten tämän kanssa.

Vartalonmalleja on monia. 100cm kuitenkin alkaa olla jo vähän liikaa, etenkin naisella. Isolla miehellä tuo 100cm ei niin kovin paljoa vielä ole, vaikkakin se melkein aina tarkoittaa, että olisi syytä hieman katsoa linjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      38
      4175
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      4002
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3128
    4. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      2994
    5. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2991
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      73
      2696
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      98
      2443
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      120
      2075
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      45
      1965
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24