Mieheni törkeä puhetapa omille vanhemmilleen

yleistäkin?

Hei, minua vaivaa ihan hirveästi mieheni ruma puhetyyli omille vanhemmilleen. On selvää, että mieheni on ainoana lapsena hemmoteltu aivan piloille, saanut kaiken mitä halunnut.
tämä vaihe on edelleen jäänyt päälle vaikka hän on 30-vuotias. Hänen vanhempansa myös pitävät miestäni edelleen pikku-poikana, ylihuolehtii ja soittelee päivittäin.
hänen vanhempansa ovat ihania ja todella kilttejä, ja minusta on todella kiusallista käydä siellä kylässäkin kun mieheni haukkuu mm. Äitinsä ruokia tyyliin"mähän sanoit että teet makaronilaatikkoa ja teitkin tätä.. Mä en ala tällästä syömään" "eikö ole raejuustoa, mä en syö sit ollenkaan" ja tästä seuraa se, että hänen äitinsä lähtee paniikissa kauppaan hakemaan"voi voi kun oli unohtunut" hän myös arvostelee jatkuvasti heidän ulkonäköään "väistä läski" "etkai sä noissa vaatteissa mihinkään lähde"
mikä avuksi? Olen sanonut monta kertaa, että olisit vähän kiitollisempi mutta seuraavalla kerralla sama jatkuu. Mieheni on täysin uusavuton perusasioissa koska hän ei ole ikinä joutunut tekemään mitään itse. Hänen isänsä vaihtaa auton renkaaat,pesee auton, laittaa lamput kattoon yms.

Ulkomaailmassa mieheni on kuitenkin se kolmekymppinen aikuinen mies,mutta vanhemillaan muuttuu täysin teini-ikäiseksi.

17

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Se joutuu siitä kun aina saanut kiukuttelmalla kaiken mitä on halunnut ja sanoppa miehesi äidille miehesi kuullen että miksi sinä aikuista lastaasi passaat ja jos aikuinen mies ei osaa ruokaa tehsä niin olkoon syömättä. Miksi hänen isänsä ei ole poikaa laittanut tekmeään noita hommia ja siitä se kiukuttelu johtuu kun on muista riippumainen. Laitappa sinä miehesi itse tekmään hommia ja tekemällä oppii ja jos ei muuten niin kerrot mihellesi että hän on kotihommissa ja muissa ihna nössö ja uusavuton.

    • rilla-milla

      Uskomatonta , kun aika kuluu , mahtaako hän puhua sinullekin noin ?

      Tee niin , että nauhotat puhetta vierailulla ja pistä kuuntelemaan ja kysy , mitenkä paljon hän arvostaa vanhempiaan , miksi hän puhuu heille aliarvioivasti , ehkä hän ei " kuule omaa puhettaan " .

      Voi olla , että vanhemmat eivät ole saanneet muuta lasta ja ovat tässä passauksessa kierteessä , toisinpäinhän se kuuluisi mennä .

    • nainen 34

      No katos! Itse tein samantapaisesta asiasta ketjun pari päivää sitten (aloituksen nimi taitaa olla Kysyttävää anopeilta ja apeilta).

      Minua kiusaa miehen lapsen rooli, mutta jonkin verran myös huono käytös hänen vanhempiaan kohtaan. Se harmittaa, että vanhemmat tekevät niin paljon lasten puolesta, että mies on nyt sitten tottunut siihen, että hänelle tehdään valmiiksi ja hän saa tahtonsa läpi (ihan kuin muita ei olisi olemassakaan).

      Tuo raejuuston hakeminen olisi voinut olla esimerkki meiltäkin, anoppilassa tosiaankin lähdettäisiin sitä erikseen noutamaan.

      Äidin nimittely läskiksi on kamalaa. Sitä ei tapahtuisi, jos kohde olisi tehnyt pojalle selväksi, ettei se käy päinsä. Nyt tilanne on sitten se, että poika luulee sen käyvän päinsä, mistä seuraa se, että hän todennäköisesti käyttäytyy muitakin (sinua) kohtaan samaan tapaan ennemmin tai myöhemmin.

      Tämmönen soppa nyt sitten sinullakin

      • aloittaja3

        haha, luin äsken ketjusi(kysyttävää anopeilta ja apeilta).. kuulosti kyllä tutulta moni asia. Meillä myös mies vaatii vanhemmiltaan bensarahoja kyläilyn päätteksi vaikka tienaa paljon enemmän kuin vanhempansa, joista toinen on jo eläkkeellä.
        Ja ihan ääripää oli kun oltiin menossa anoppilaan syömään ja anoppi textasi matkalla voimmeko hakea kahvipaketin tullessamme . tietysti anoppi maksoi kahvipaketin hinnan tuplana takaisin miehelleni ja mies tyytyväisenä pisti rahat lompakkoonsa ja siitä suoraan hyppäsi katettuun pöytään. Kyllä taas ihmetytti tuolloin.


        Meidän asunnossamme oli 1,5 viikon remontti alku keväästä, jonka ajaksi majottauduimme anoppilaan. Mieheni heittäytyi täysin veteläksi.. hän huuteli hänen "lapsuuden huoneeseensa" ruokaa ja juomaa ja vanhemmat senkun passasivat aina kun käsky kävi. Hän saneli ruokalistaa äidilleen mitä tahtoi kaupasta ja mitä ruokaa hänelle tehtäisiin tulevina päivinä.Hän siis kirjaimellisesti elää täysihoidossa vanhemmillaan tarjoamatta omaa apuaan mihinkään kotitöihin, pihatöihin yms.
        Miehelläni myös tapana heitellä ns.roskia oman autonsa lattialle, ja kun ajamme anoppilan pihaan ei aikaakaan kun appi on jo siivoamassa hänen autoaan.
        Ja näitä pikkupoika-tapoja joita häneltä aina paljastuu kyläilyjen yhteydessä on kymmeniä.

        Mieheni osaa tehdä ruokaa sekä siivota. Hän osaa olla hyvinkin avulias esim minun vanhemmillani, mutta hänen omilla vanhemillaan muuttuu aina ihan pikkupojaksi. Tiedän kyllä, että ei siinä äidin ja pojan välinen napanuora ole vielä katkennut, mutta sille en taida mahtaa mitään. osottaisi silti edes vähän kiitollisuuttaaan heitä kohtaan he kuitenkin ovat miehelleni kaikki kaikessa ja minusta kyläilytkin olisivat paljon mukavimpia jos mieheni voisi käyttäytyä niinkuin hänen ikäsensä kuuluu.


      • jhuiööpjg
        aloittaja3 kirjoitti:

        haha, luin äsken ketjusi(kysyttävää anopeilta ja apeilta).. kuulosti kyllä tutulta moni asia. Meillä myös mies vaatii vanhemmiltaan bensarahoja kyläilyn päätteksi vaikka tienaa paljon enemmän kuin vanhempansa, joista toinen on jo eläkkeellä.
        Ja ihan ääripää oli kun oltiin menossa anoppilaan syömään ja anoppi textasi matkalla voimmeko hakea kahvipaketin tullessamme . tietysti anoppi maksoi kahvipaketin hinnan tuplana takaisin miehelleni ja mies tyytyväisenä pisti rahat lompakkoonsa ja siitä suoraan hyppäsi katettuun pöytään. Kyllä taas ihmetytti tuolloin.


        Meidän asunnossamme oli 1,5 viikon remontti alku keväästä, jonka ajaksi majottauduimme anoppilaan. Mieheni heittäytyi täysin veteläksi.. hän huuteli hänen "lapsuuden huoneeseensa" ruokaa ja juomaa ja vanhemmat senkun passasivat aina kun käsky kävi. Hän saneli ruokalistaa äidilleen mitä tahtoi kaupasta ja mitä ruokaa hänelle tehtäisiin tulevina päivinä.Hän siis kirjaimellisesti elää täysihoidossa vanhemmillaan tarjoamatta omaa apuaan mihinkään kotitöihin, pihatöihin yms.
        Miehelläni myös tapana heitellä ns.roskia oman autonsa lattialle, ja kun ajamme anoppilan pihaan ei aikaakaan kun appi on jo siivoamassa hänen autoaan.
        Ja näitä pikkupoika-tapoja joita häneltä aina paljastuu kyläilyjen yhteydessä on kymmeniä.

        Mieheni osaa tehdä ruokaa sekä siivota. Hän osaa olla hyvinkin avulias esim minun vanhemmillani, mutta hänen omilla vanhemillaan muuttuu aina ihan pikkupojaksi. Tiedän kyllä, että ei siinä äidin ja pojan välinen napanuora ole vielä katkennut, mutta sille en taida mahtaa mitään. osottaisi silti edes vähän kiitollisuuttaaan heitä kohtaan he kuitenkin ovat miehelleni kaikki kaikessa ja minusta kyläilytkin olisivat paljon mukavimpia jos mieheni voisi käyttäytyä niinkuin hänen ikäsensä kuuluu.

        Ai kamala!!!! Vetää ihan sanattomaksi!!!

        Jos oma mies heittäytyis tollaseks, niin sais kyllä vanhan perinteisen selkäsaunan multa!!! En katteilis sitten yhtään!!! Huh huh!!!!
        Kyllä toki olen nähnyt jonkin verran näitä 30 vuotiaita lapsia... mut että jos omasta kumppanista sellanen kuoriutus, niin olis aika nopee palautus aikuisten maailmaan!!!


      • nainen 34
        aloittaja3 kirjoitti:

        haha, luin äsken ketjusi(kysyttävää anopeilta ja apeilta).. kuulosti kyllä tutulta moni asia. Meillä myös mies vaatii vanhemmiltaan bensarahoja kyläilyn päätteksi vaikka tienaa paljon enemmän kuin vanhempansa, joista toinen on jo eläkkeellä.
        Ja ihan ääripää oli kun oltiin menossa anoppilaan syömään ja anoppi textasi matkalla voimmeko hakea kahvipaketin tullessamme . tietysti anoppi maksoi kahvipaketin hinnan tuplana takaisin miehelleni ja mies tyytyväisenä pisti rahat lompakkoonsa ja siitä suoraan hyppäsi katettuun pöytään. Kyllä taas ihmetytti tuolloin.


        Meidän asunnossamme oli 1,5 viikon remontti alku keväästä, jonka ajaksi majottauduimme anoppilaan. Mieheni heittäytyi täysin veteläksi.. hän huuteli hänen "lapsuuden huoneeseensa" ruokaa ja juomaa ja vanhemmat senkun passasivat aina kun käsky kävi. Hän saneli ruokalistaa äidilleen mitä tahtoi kaupasta ja mitä ruokaa hänelle tehtäisiin tulevina päivinä.Hän siis kirjaimellisesti elää täysihoidossa vanhemmillaan tarjoamatta omaa apuaan mihinkään kotitöihin, pihatöihin yms.
        Miehelläni myös tapana heitellä ns.roskia oman autonsa lattialle, ja kun ajamme anoppilan pihaan ei aikaakaan kun appi on jo siivoamassa hänen autoaan.
        Ja näitä pikkupoika-tapoja joita häneltä aina paljastuu kyläilyjen yhteydessä on kymmeniä.

        Mieheni osaa tehdä ruokaa sekä siivota. Hän osaa olla hyvinkin avulias esim minun vanhemmillani, mutta hänen omilla vanhemillaan muuttuu aina ihan pikkupojaksi. Tiedän kyllä, että ei siinä äidin ja pojan välinen napanuora ole vielä katkennut, mutta sille en taida mahtaa mitään. osottaisi silti edes vähän kiitollisuuttaaan heitä kohtaan he kuitenkin ovat miehelleni kaikki kaikessa ja minusta kyläilytkin olisivat paljon mukavimpia jos mieheni voisi käyttäytyä niinkuin hänen ikäsensä kuuluu.

        No, näköjään se sen verran yleistä on, ettei ihan yksittäistapaus ole kummallakaan.

        Harvemmin näkee tuolla Kuinka nainen isketään -palstalla sellaista ohjetta, että käyttäydy myös vanhempiesi seurassa ihmisiksi.

        Kyllä minä montaa asiaa ihmettelin miehen käytöksessä, mutta sitten kun näin miehen anoppilassa tajusin koko homman. Mitä tässä nyt sitten tekee, kun mies ei olekaan mies vaan lapsi.


      • gyuhfhkl
        nainen 34 kirjoitti:

        No, näköjään se sen verran yleistä on, ettei ihan yksittäistapaus ole kummallakaan.

        Harvemmin näkee tuolla Kuinka nainen isketään -palstalla sellaista ohjetta, että käyttäydy myös vanhempiesi seurassa ihmisiksi.

        Kyllä minä montaa asiaa ihmettelin miehen käytöksessä, mutta sitten kun näin miehen anoppilassa tajusin koko homman. Mitä tässä nyt sitten tekee, kun mies ei olekaan mies vaan lapsi.

        Siis iha pakko kysyä.. mutta oletko sä yrittäny sanoa miehelle tosta käytöksestä, ja miten mies sen otti? Syttykö minkäänlaista valoa?


      • 17777772
        gyuhfhkl kirjoitti:

        Siis iha pakko kysyä.. mutta oletko sä yrittäny sanoa miehelle tosta käytöksestä, ja miten mies sen otti? Syttykö minkäänlaista valoa?

        Seurustelin vähän nuorempana samantapaisen tyypin kanssa. Ja sanoin hänelle pariinkin kertaan, että suoraan sanoen oksettaa se hänen tyyli puhua äidilleen (isä oli lähtenyt lätkimään). Että äiti oli häntä kaikki ne vuodet paaponut ja huolehtinut, ja vieläkin paapoi ja huolehti, rakkaudesta, ja tuolla lailla hän siitä kiittää. Taisi jätkä jotain tajuta, kun sitten muuttui huomattavasti miellyttävämmäksi äitiään kohtaan.

        Enpä tiedä onko se kestänyt, kun erottiin sitten jossain vaiheessa. Mutta näin niin paljon punaista, että pakko oli hänelle se sanoa ja oikein pirun napakasti. Se oli varmaan se, mitä äitinsä olisi pitänyt tehdä, mutta ei vain saanut aikaiseksi.


    • Vanha sanonta:"Puhu toiselle,kuten haluaisit hänen puhuvan sinulle",havahduttaa ! Missä vaiheessa esim. mies alkaa vaimolleen puhua häijysti? Tuskin tyttö menee miehelään,jos mies alusta asti puhuu ja ärisee joka asiassa. Nauhoittaminen olisi tosiaan hyvä idea pysäyttää nuo,jotka eivät osaa olla kohteliaita arjessa.

    • 13+13

      On kyllä räikeä tapaus, todellakin. Etkö ole sanonut hänelle, että etkö yhtään häpeä, aikuinen mies? Olen samaa mieltä kuin edellset, eipä aikaakaan, kun puhuu sinustakin läskinä, kun ei ole ikinä vaadittu kunnioittamaan muita ihmisiä. Ketään ei sanota läskiksi, iljettävää käytöstä kerta kaikkiaan.

      • Ota asia rauhallisen tömäkästi puheeksi jollain rauhallisella hetkellä.
        Hän nimittäin alkaa puhua iän myötä sinulle samalla lailla, miten puhuu vanhemmilleen. Oma mieheni oli minusta edesmenneille vanhemmilleen liiankin kunnioittava, mutta oikeassa hän oli. Nyt hän on minua kohtaan samanlainen.


    • kujhjnkj

      Minusta miehesi kuulostaa pilalle hemmotellulta narsistilta.

    • Äkkipikainen miniä

      Omalla kohdallani ajattelen, että vastaisuudesa riemastuisin anopin puolesta tuossa "väistä läski"-tilanteessa ja kehittäisin raivokohtauksen tapaisen anopin puolesta.
      Sanoisin, että ei edes leikkimielellä sanota kenellekään tuolla tavalla, ja luettelisin samaan syssyyn muutkin miehen tökeryydet. Koska poika ei ole oppinut ihmisen tavoille, on minun nyt tartuttava asiaan.
      Kiittelisin anoppia kärsivällisyydestä, mutta suosittelin, että hän jämäköityisi tällä hetkellä. Hänen ei tarvitse kuunnella tuollaisia huomautuksia. Turha väittää, että toisen mollaaminen on perheen sisäistä huumoria. Toisen loukkaaminen ei huvita muita kuin loukkaajaa itseään.

      Saattaisi tietysti olla, että vierailu katkeaisi lyhyeen, koko perhe asettuisi minua vastaan ja väittäisi, että olen ymmärtänyt heidän ainutlaatuisen läheisyytensä väärin. Tietysti niin olisikin. Sanoisin sen selvin sanoin. Sanoisin myös, että itse en alennu mollattavaksi koskaan, tiedoksi vaan.

    • saparo73

      voi voi!niin oli meilläkin mut nyt hänen isänsä haudas ku ampu ittensä ja nyt sanotaa et oli sairas......oli todellakin mut olis voinut toisin kohdella

    • ex-äiti ex-miehelle

      Oma ex-mieheni käyttäytyi aivan samalla tavalla omia vanhempiaan kohtaan. Mallin hän oli oppinut omilta vanhemmiltaan, jotka puhuivat pojilleen samalla tavalla. Aliarvostaen, vähätellen ja mollaten, myös muiden kuullen. Kilttejä vanhempia muuten olivat, auttavaisia ja ahkeria.Tätä kesti miehen noin 40 vuoden ikään.

      Omille pojilleen mies on antanut saman mallin sanojen sivaltamiseksi läheisilleen. Eikä nää tässä mitään väärää. Totuus kuulemma kun on parempi kuulla kotona kuin kujilla.

      Noin 40 ikävuoden paikkeilla halventava puhe siirtyi vaimoon eli minuun. Sekä vanhempiani kohtaan. Huuto ja komentaminen vaimoa kohtaan alkoi hivuttautua arkikieleen ja päätyi lopulta jatkuvaan huutamiseen ja haukkumiseen.
      Vieraiden kuullen jatkuvaa piikittämistä milloin mistäkin asiasta.

      Mies on nyt noin 50 kymmenen ja ex-mieheni. Tökerä verbaalinen viestintä paheni jokapäiväiseksi tavaksi puhekieleen. Sanat pahenivat ja huomasin, että saan nyt saman kohtelun kun vanhempansa aikanaan.

      Kun vanhempansa eivät enää jaksa teini-ikäistään niin taidat saada itsellesi oman kotiteinin, ellei ennen sitä kasva aikuisseksi.

      Älä missään tapauksessa anna miehen puhua sinulle tai läheisillesi millään tökeröllä tavalla. Jos alkaa lipsua niin huomautus asiasta heti!
      Suhteeseen omiin vanhempiinsa et ehkä voi vaikuttaa elleivät itse ota asiaa puheeksi. Tärkeintä on että puhekulttuuri ei siirry teidän omaan kotiin.

    • perintönä naisille..

      Ahaa, mieheni veli on tuollainen vaimoineen, ovat siellä koko perhe ja haukkuvat kuinka huonosti on siivottu, tai kun jotakin puuttuu pöydästä tms vikaa löytyy.. Myös mieheni pikkuveli ei osaa käytöstapoja, tai ei viitsi vaivautua käyttäytymään. Oma mieheni saisi kyllä itseltäni haukut, jos käyttäytyisi noin jotakuta naista kohtaan.. Ei kuitenkaan niin ole tehnyt eli ei sano äidilleen vastaan ja toinen -nuorempi ja suupaltti- sitten kohtelee äitiään kuin kynnysmattoa. Tosin kohtelee kynnysmattoina muitakin..

      Anoppinihan koettaa tehdä vaikutusta taidoillaan nimenomaan tähän "poikaan" perheineen.. että on sillä anopin omalla kasvatuksella seurauksensa sitten.

      Ex anopilla on ainoa poika- tuolloinen mieheni- arvostelee kyllä edelleen äitiään ja ikää on "pojalla" yli 40 vuotta, tässä siis tulos että ei se lopu, kaupasta haetaan sitä mitä "poika" määrää edelleen. Ennen eroa huomasin saavani samaa kohtelua..

    • en huolis mieheksi

      Miten mies kohtelee vanhempiaan, siten hän tulee ensihuuman mentyä kohtelemaan myös vaimoaan. Tämä vaan on taivaan tosi.

      Onko tuo sitten oikein tai väärin, siihen en ota kantaa. Itse en olisi miehen kanssa joka puhuu rumasti läheisilleen.

      Oman nykyisen puolisoni aikuinen poika on tuollainen rääväsuu isälleen ja äidilleen. Ikää on nykyisin 37 vuotta, ja tuollainen hän on ollut viimeisen kahdeksan vuoden ajan ainakin, kun minä olen hänet tuntenut. Seurustelun alkuaikoina minulla ja miehelläni oli jonkin verran sanomista asiasta; minä en nimittäin suostu nälvittäväksi, eikä minun kattoni alla miehen aikuinen poika saa myöskään solvata isäänsä, eikä omaa äitiään. Muutaman kerran olen kehottanut vierailulla ollutta poikaa poistumaan kodistani, ja yhden kerran meillä on ollut puolen vuoden "mykkäkoulu" - pojan aloittama ja myös lopettama. Mutta ehkä tästä jääräpäisyydestäni on ollut vähän hyötyä aikuiselle pojalle ja hänen lapsilleen... on tuo vähän kehittynyt. Mutta aika vähän...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe