Ei taida tietää tyttö - tulkintoja??

TYHMÄ(KÖ)

Olen varmasti tyhmä tai jotain mutten aivan käsitä kaikkea siinä biisissä?
Esimerkiksi mikä on lekari?

Kiitos jos joku vastaa minulle !

7

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukkahousut..

Ei se sana ole lekari, vaan leggari (= legginssit).
      Mun mielestä se kohta siitä biisitä menee jotenkin näin:"... on glitterii, on leggarii..."

• TYHMÄ(KÖ)

jaaaa.. oh, oompas mä tyhmä. Lisää tulkintoja ??

• Ukko taitaa tietää

Huonot sanat.
      Kappaleessa käytetään mm kuohuviinistä epäasiallista lyhennettä "kuohari", vaikka oikeasti kuohari on perinteinen ammattikunta, jonka tehtävä on kuohita uros-eläin, eli poistaa tältä kivekset.
      Kuohittu eläin on kuohilas..
      Mainitaan biisissä myös korkkarit, jotka perinteisesti tarkoitavat suomen kielessä koripallotossuja, eikä korkokenkiä

• hmmph2

Tuo nyt on täysin paskapuhetta. Eikös se ole kuohitsija?
        Väittäisin, että jos kadulla kysytään niin 90% vastaajista vastaa, että kuohari on kuohuviini.
        Ja urheilupiireissä olen pyörinyt kakskymmentä vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän termiä korkkarit koripallotossuista. Sama 90% on varmaan katugallupissa sitä mieltä, että korkkarit on nimen omaan korkokengät.
        Eiks koripallokengät pitäis olla ennemminkin korpparit. En kyllä ole sitäkään termiä kuullut.

• M.O.Todistettava
        hmmph2 kirjoitti:

Tuo nyt on täysin paskapuhetta. Eikös se ole kuohitsija?
        Väittäisin, että jos kadulla kysytään niin 90% vastaajista vastaa, että kuohari on kuohuviini.
        Ja urheilupiireissä olen pyörinyt kakskymmentä vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän termiä korkkarit koripallotossuista. Sama 90% on varmaan katugallupissa sitä mieltä, että korkkarit on nimen omaan korkokengät.
        Eiks koripallokengät pitäis olla ennemminkin korpparit. En kyllä ole sitäkään termiä kuullut.

On äärettömän lapsellista luokitella toisen kommentti paskapuheeksi, jos oma ikä ja niin muodoin sanavarasto eivät riitä kattamaan suomen kielen kehitystä, monikerroksisuutta ja samojen sanojen erilaisia merkityksiä.
        Kuohari-sanan merkitys on tosiaankin tuo aloittajankin esilletuoma kivesten poistaja.
        Tämän voi itse kukin helposti tarkastaa vaikkapa Wikipediasta. Myös siellä käytetään sanaa kuohari nimenomaan aloittajan merkityksessä.
        Myönnetään, että nuoriso lanseeraa helposti uusia muotisanoja monille asioille, jopa kuohuviinille kuten kuohari, skumppa jne, mutta eivät ne silti muuta sanan kuohari alkup merkitystä.
        Nimimerkin hmmph2 sangen lyhyt pyörintäikä (20v) urheilupiireissä paljastaakin
        hänen täydellisen tietämättömyytensä hyvinkin laajalti 50-80 - luvuilla käytetystä korkkari-sanasta . Tuolloin se oli nimenomaan koripallotossu. Vrt tennari, lenkkari jne.
        Katugalluppeihin ei voi vedota, jos sellaisia ei ole tehty.
        Myönnän, että korkkarille oli 60-80-luvuilla myös aivan toinen merkitys, jota myös itsekin aikoinaan käytin. Mutta se ei ollut korkokenkä vaan luonnollisesti KORKEAJÄNNITYS-sarjakuvalehti

• katkl

Kappaleessa käytetään myös sanaa "irroittaa", vaikka sen pitäisi olla "irrottaa". Tämä ylimääräinen i-kirjain on yleinen virhe etenkin laulujen sanoituksissa (eroittaa, kehoittaa jne.).

• :OO

Kui?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe