Ei taida tietää tyttö - tulkintoja??

TYHMÄ(KÖ)

Olen varmasti tyhmä tai jotain mutten aivan käsitä kaikkea siinä biisissä?
Esimerkiksi mikä on lekari?

Kiitos jos joku vastaa minulle !

7

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukkahousut..

Ei se sana ole lekari, vaan leggari (= legginssit).
      Mun mielestä se kohta siitä biisitä menee jotenkin näin:"... on glitterii, on leggarii..."

• TYHMÄ(KÖ)

jaaaa.. oh, oompas mä tyhmä. Lisää tulkintoja ??

• Ukko taitaa tietää

Huonot sanat.
      Kappaleessa käytetään mm kuohuviinistä epäasiallista lyhennettä "kuohari", vaikka oikeasti kuohari on perinteinen ammattikunta, jonka tehtävä on kuohita uros-eläin, eli poistaa tältä kivekset.
      Kuohittu eläin on kuohilas..
      Mainitaan biisissä myös korkkarit, jotka perinteisesti tarkoitavat suomen kielessä koripallotossuja, eikä korkokenkiä

• hmmph2

Tuo nyt on täysin paskapuhetta. Eikös se ole kuohitsija?
        Väittäisin, että jos kadulla kysytään niin 90% vastaajista vastaa, että kuohari on kuohuviini.
        Ja urheilupiireissä olen pyörinyt kakskymmentä vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän termiä korkkarit koripallotossuista. Sama 90% on varmaan katugallupissa sitä mieltä, että korkkarit on nimen omaan korkokengät.
        Eiks koripallokengät pitäis olla ennemminkin korpparit. En kyllä ole sitäkään termiä kuullut.

• M.O.Todistettava
        hmmph2 kirjoitti:

Tuo nyt on täysin paskapuhetta. Eikös se ole kuohitsija?
        Väittäisin, että jos kadulla kysytään niin 90% vastaajista vastaa, että kuohari on kuohuviini.
        Ja urheilupiireissä olen pyörinyt kakskymmentä vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän termiä korkkarit koripallotossuista. Sama 90% on varmaan katugallupissa sitä mieltä, että korkkarit on nimen omaan korkokengät.
        Eiks koripallokengät pitäis olla ennemminkin korpparit. En kyllä ole sitäkään termiä kuullut.

On äärettömän lapsellista luokitella toisen kommentti paskapuheeksi, jos oma ikä ja niin muodoin sanavarasto eivät riitä kattamaan suomen kielen kehitystä, monikerroksisuutta ja samojen sanojen erilaisia merkityksiä.
        Kuohari-sanan merkitys on tosiaankin tuo aloittajankin esilletuoma kivesten poistaja.
        Tämän voi itse kukin helposti tarkastaa vaikkapa Wikipediasta. Myös siellä käytetään sanaa kuohari nimenomaan aloittajan merkityksessä.
        Myönnetään, että nuoriso lanseeraa helposti uusia muotisanoja monille asioille, jopa kuohuviinille kuten kuohari, skumppa jne, mutta eivät ne silti muuta sanan kuohari alkup merkitystä.
        Nimimerkin hmmph2 sangen lyhyt pyörintäikä (20v) urheilupiireissä paljastaakin
        hänen täydellisen tietämättömyytensä hyvinkin laajalti 50-80 - luvuilla käytetystä korkkari-sanasta . Tuolloin se oli nimenomaan koripallotossu. Vrt tennari, lenkkari jne.
        Katugalluppeihin ei voi vedota, jos sellaisia ei ole tehty.
        Myönnän, että korkkarille oli 60-80-luvuilla myös aivan toinen merkitys, jota myös itsekin aikoinaan käytin. Mutta se ei ollut korkokenkä vaan luonnollisesti KORKEAJÄNNITYS-sarjakuvalehti

• katkl

Kappaleessa käytetään myös sanaa "irroittaa", vaikka sen pitäisi olla "irrottaa". Tämä ylimääräinen i-kirjain on yleinen virhe etenkin laulujen sanoituksissa (eroittaa, kehoittaa jne.).

• :OO

Kui?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      28
      3151
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      35
      2874
    3. 150
      2358
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2299
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1970
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      396
      1778
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      110
      1723
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      323
      1630
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1492
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1489
    Aihe