täyspitkä mekko hääjuhlaan?

tiituli

Onko sopivaa pukeutua täyspitkään juhlamekkoon häihin. Sulhasen äidillä on polvipituinen mekko. Onko pitkä edes muotia? Mekko on muuten juhlavan kaunis.

3

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nilkkoihinasti

      minuakin kiinnostaisi tämä! mulla olisi täydellinen sähkönsininen olkaimeton maxiemekko nyt syksyllä tuleviin juhliin, mutta voiko sellaista laittaa häihin??

      • maxi ei iltapuku

        Iltapukua ei yleensä laiteta, jos kutsussa ei lue tumma puku tms (kannattaa tarkistaa etiketin tarkka sanamuoto, mikä tarkoittaa naiselle iltapukua ja mikä pikkumustaa eli lyhyempää).Yleensä ennen klo 18 alkaviin juhliin ei laiteta iltapukua. Iltapuku tarkoittaa etiketissä avonaista, juhlavaa ja korut sen mukaisesti.
        Toinen juttu on sitten maximekko, sen voinee tulkita pikkumustaksi, jos yleistyyli ei ole iltapukumainen. Kyllähän muodin mukaisia mekkoja saa pitää. Maksiemekko on yleensä rennompi kuin iltapuku, jossa voi olla leveä ns. tanssihelma yms hienompaa.


    • Iltapuku päälle vaan

      Minä olen hieman eri mieltä maxi ei iltapuku -mielipiteen kanssa. Mielestäni häihin voi aivan hyvin laittaa pitkän iltapuvun tai juhlavan maksimekon, jos vain häiden luonne sen sallii (huomioi siis mainittu kirkko, juhlapaikka yms. seikat). Häät lähes poikkeuksetta alkavat ennen kuutta, mutta silti vieraat voivat pukeutua juhlavampiin iltapukuihin, vaikka pukukoodi olisikin tumma puku. Nykyään häihin käytetään paljon rahaa, koska juhlapaikat, juomat, ruuat, mekot ja muut tykötarpeet maksavat maltaita. Minusta on kiva kunnioittaa hääparia vaivannäöstään pukeutumalla juhlavasti ja mielummin olen hieman ylipukeutunut kun yhtään alipukeutunut.

      Ystävälläni on ensi helmikuussa häät ja harkitsen vakavasti tämän mekon ostammista: http://www.stilissima.fi/stilissima/product/iltapuku-5245/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe