Olin n. kuukausi sitten 38 asteen kuumeessa ja flunnssaakin oli, siitä saakka ollut kurkku hieman kipeä, kipu on todella pientä, siihen ei aina edes kiinnitä huomiota. Katsoin suuhun ja huomasin vas.puolen nielussa n. peukalonpään kokoisen patin. Patti ei ole kipeä ja on aika pehmeä. Mikä tämä voisi olla? Nyt on vkl ja en tiedä onko ihan päivystysasia.
Nielussa patti
14
10302
Vastaukset
- nykyisin ei enää
Minulla oli nuorena hyvin usein tuollaista ja angiinakin vaivasi. Jos ei ole kipeä eikä kuumetta niin ei kai haittaa. Angiina kyllä tarvitsee hyvän antibioottikuurin.
- Kaisa.
Niin tuliko sinulle juuri kuvaamani patti? Häipyikö pois ajan kanssa?
- Kaisa.
Minulla ei ole koskaan ollut angiinaa ja mitään valkoista ei näy joka usein liittyy siihen. Hassua että jos olisi jokin tulehdus niin kurkku ei ole mitenkään kovin kipeä. Pelkään vain ettei ole mikään kasvain, aina sitä pelkääkin pahinta mutta on niin outoa miten tuollainen patti voi tulla.
- Kyllä tuo hoituu
Jos kuume on laskenut ja henki kulkee, niin päivystykseen ei kannata edes yrittää. Maanantaina sitte voi varata aikaa sairaanhoitajan vastaanotolle, ellet saa lääkärille hoitotakuuaikaa, eli aika tulis viikossa.
Kannattaa ajanvarauksessa korostaa, että patti kurkussa ja et pelkäät josko se suurenee. Kato jos on hengitys mahdollisesti vaarassa, niin pitäs päästä viikossa lääkäriin.
Veikkaan et voi olla kyseessä paise, eli on nielutulehduksesta päälliskauppaan tullut tulehduseritettä sisältävä pussukka. Jos ei viikonlopun aikana kasva, vartoo rauhassa maanantaiseen. Antibioottikuuri noihin yleensä määrätään. Jos siis on paise. Mun pojalla just oli sellainen, siksi tämän mainitsin.- Kaisa.
Mutta eikös yleensä jos on nielupaise niin se on todella kipeä? Minulla ei juurikaan kipua. Ja kuumeessa olin kuukausi sitten, eli siitäkin jo aikaa. Toivottavasti ei ainakaan syöpää. Olen vielä viimeisillään raskaana, toivottavasti hoidot onnistuu. Eikö sinun pojalla ollut muita oireita, kurkkukipua tai kuumetta?
- Kyllä tuo hoituu
Huomasi patin vasta kun oikeen tarkoituksella tökkäsi sitä. Oli varmaan ollut tulehtunut jo kauan ja flunssakin oli jo ohi, miten lie kurkkuun semmoinen löllö pussukka jäänytkin. Ei särkenyt ollenkaan, sitä vähän ihmettelinkin.
Tosiaan, olet oikeassa, kyllähän noi paiseet pitäs olla kipeitä, mut mysteeriksi jäi tuo pojan kivuton patti. Mut varmasti saat maanantaina ajan joko lääkärille tai hoitajalle, niin sitte selviää. Äläkä nyt hyvä ihminen syöpää ajattele, flunssan jälkeen voi jäädä turvonnut imusolmuke pitkäksi aikaa kurkkuun pullistelemaan. Tai leuan alle, sen tuntee sitte ihon alla. Ihminen on mystinen kapistus, varmasti löytyy järkevä, eikä tosiaankaan vaarallinen selitys sun patille.- Kaisa.
Nii, toivottavasti vaan joku vaaraton :) Mulla on ollut vaa nii huonoa tuuria terveyden kanssa niin jotenki sitä heti epäilee pahinta. Ja tosiaan kun yleensä tulehduksii liittyy kovaa kipua. Ja syövät ovat yleensä kivuttomia. Minun patti ei ole mitenkään kovin löllö muttei myöskään kivikova ja siis tämä patti on suun sisällä nielun kohdalla. Mutta kiitos viesteistä, rauhoitti oloani :) Sun poika sai siis antibioottikuurin ja patti hävisi sillä? Täytyy maanantaina varata aikaa.
- Kaisa.
Onko muilla vastaavaa ollut?
- pihlateeri
Minulla on monta vuotta ollut nielurisassa sellainen. Eivät kurkkulääkärit sille mitään tee. Luulen, että se on täynnä joatin möhnää. Imusolukekin oireilee kaulalla ja korva hurisee ja jyrisee välillä. Mutta kurkkulääkärin mukaan ei ole mitään vikaa. Lämmönnousua ja paleluita oli toukokuussa. Niitä vain ilmeisesti joillakin on.
- Kaisa.
Mullakin ollut pientä lämmönnousua mutta välillä taas lämmöt ok. Mulla tuo patti on aika kova, luulis että jos olisi jotain mönjää sisällä niin olisi pehmeä. Pelkäänkin että jos se on joku kasvain. Mutta jos sinun pattisi on oikein kurkkulääkäri katsonut niin varmaan ei syytä huoleen. En vaan muista itselläni nähneen tuota aijemmin, en kyllä kauhesti suuhun ole katsellut.
- Kaisa.
Onks muilla vastaavaa?
- Kyllä tuo ....
No varasitko nyt ajan lääkärille tai sairaanhoitajalle, kun on kert jo maanantai? Ei täällä kukaan tiedä, millainen se sun patti on, kyllä sun täytyy käydä terveyskeskuksessa sitä näyttämässä. Äläkä nyt mietiskele mikä se patti on, parempi selvittää asia ripeästi niin saat keskityttyä siihen mikä sun elämässä nyt ois tärkeintä.
- Kaisa.
En vielä, tuntuu jotenki nii nololle mennä jos kaikilla onkin sellasia.
- Anonyymi
Menitkö vieläkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733