Rakastan exääni yli kaiken ja haluan hänet takaisin.

stupidmistake

Hei kaikille, pitemmittä puheitta, tässä on minun tarinani.

Kolme vuotta sitten tapasin elämäni miehen. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä, uskokaa pois. Suhteemme oli alusta alkaen hyvinkin kiihkeätä täynnä tunteita. Se yhteys! Sellaista, mikä on kaukana mistään normaalista tai tavallisesta ja tiedettiin molemmat ettei sellaista tapahdu kenen kanssa vain. Voi luoja se yhteys!! En ole koskaan tuntenut samalla tavoin ketään kohtaan, enkä koskaan ole saanut sellaista yhteyttä yhdenkään ihmisen kanssa! Muutimme hyvin pian yhteen.

Suhde kesti kaksi vuotta. Se päättyi siihen, kun sain selville että hän oli pettänyt minua. Tai siis, annoin ensin anteeksi, vuoden yhdessäolon jälkeen. Rakastin sitä miestä yli kaiken. Toinen vuosi meni pettämisen puimiseen. Jokaikisessä riidassa se nousi esille. Luottamus oli hävinnyt. Oli elämäni hankalin päätös päästää irti, mutta loppuaika suhteestamme oli pelkkää riitaa ja luottamuspulaa.

Nyt erosta on kulunut melkein vuosi. Koko tämän ajan sanoin kaikille, tai siis itselleni, että ero johtui pettämisestä. En kai koskaan ajatellut mistä pettäminen johtui. Tuskin koskaan katsoin omaa nenänvarttani pidemmälle.
Oltiin molemmat niin nuoria ja tyhmiä ja teimme kaikenlaisia virheitä. Minä tein omani, olin nuori, typerä ja huoleton, enkä osannut arvostaa häntä tarpeeksi.

Vasta nyt, pohdittuani suhdettamme tarpeeksi tajuan omat virheeni liiankin selkeästi. Tajusin, ettei kukaan petä ilman kunnon syytä, ja minä kyllä tein niitä syitä ihan tarpeeksi. Rakastimme toisiamme, se on varmaa, mutta kaikki tapahtui kai liian nopeasti.

Nykyisin olemme kavereita. Koska emme kumpikaan pysty päästämään irti siitä yhteydestä mikä meidän välillä on. Toisekseen, nyt, vihdoin, olen pystynyt oikeasti antamaan pettämisen anteeksi. Olen myös oppinut omat virheeni. Olen oppinut elämään yksin ja tajuamaan ettei toista tarvita sen takia, että olisi joku kenen kanssa olla.

Nyt tässä on se ongelma, että jäljelle on jäänyt erittäin polttavat tunteet. Rakastan sitä miestä, enemmän kuin koskaan ennen. Muututtuani itse, opittuani virheistäni, opittuani elämästä, kasvettuani aikuiseksi, tajuan, että hän on se, kenen kanssa minä ihan oikeasti haluan olla ja jakaa elämäni.
Haluan hänet takaisin, haluan aloittaa puhtaalta pöydältä kaikkien niiden katkerien tunteiden häivyttyä. Kenenkään toisen kanssa en voi edes kuvitella samanlaista yhteyttä kuin hänen kanssaa.

Ainoa ongelma on, että hän sanoo ettei pysty unohtamaan menneisyyttä. Hän ei pysty aloittamaan kanssani enää. Kun erosin hänestä, olin tyhmä ja tein lisää virheitä ja otin vain 3 kuukautta sen jälkeen laastarisuhteen joka katkesi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Exäni sanoi, että se rikkoi hänet totaalisesti eikä pysty ajattelemaan kanssani suhdetta enää sen jälkeen, kun minulla on ollut toinen mies.

Olen ihan rikki tämän takia. Olen puoli vuotta jo haikaillut hänen perään, joka päivä enemmän kuin ennen. Hän on mielessäni valehtelematta 24/7, aamusta iltaan, öisin hän tulee uniini. Hän soittelee minulle säännöllisin ajoin kyselläkseen kuulumisia, hän käy välillä luonani koska ikävöi minua. Mutta sanoo, että sen enempään hän ei pysty. Miksi hän tekee niin?? Tänään hän sanoi puhelimessa, että tulen aina olemaan se ainoa ihminen, joka saa tulen palamaan hänen sisällään. Lisäsi sen saman, ettei kuitenkaan pysty suhteeseen.

Anteeksi mutta en pysty käsittämään. Toisekseen, tuollaiset puheet, puhelinsoitot ja käynnit luonani pikkuhiljaa tappavat minut. Pää on sekaisin koko ajan ja itken kuin pikkulapsi lähes joka päivä ikävää. Pahinta tässä on, että olen luonteeltani niin yltiöpositiivinen ja ilmeisesti vieläkin hyvin lapsellinen ja jaksan aina uskoa että toivoa on. ja niin kauan kun on toivoa, niin kauan on myös yritystä.

Mitä minun kannattaa tehdä? Haluan hänet takaisin!! Ja olen niin varma siitä! Mitä te luulette? Mitä te ajattelette koko sopasta? Ja eikö hän oikeasti tajua että minä en pysty olemaan vain kaveri hänelle? Luuletteko että hän muuttaa mielensä? Valitettavasti sellainen tyyppi että kun jotain päättää, ei herkästi muuta päätään... Syytän tästä jatkuvasti vain itseäni, vaikka hän sanoi ettei minun pitäisi tehdä niin ja sanoo että olin aina ihana ihminen hänelle huolimatta kaikesta. Miksi pitikin tajuta niin myöhään, että käsissä oli parasta mitä koko maailma voi tarjota. :(

Sori vuodatukseni ja suhteellisen pitkä teksti, mutta olen todella epätoivoinen, enkä oikeasti pysty puhumaan tästä kenellekkään. Toivon asiallisia vastauksia

16

5921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caroline G.

Olen itse vähän samassa tilanteessa. Tosin ero on aivan tuore ja oikeastaan harkinta-aika on vielä meneillään. Minunkin eksäni rakastaa edelleen ja kaipaa myös, mutta ei pysty uskomaan suhteemme enää onnistuvan.
      Ehdottaisin, että kerrot täysin rehellisesti tunteistasi miestä kohtaan. Ja kerro myös ne kaikki kauniit asiat, joita hänessä rakastat.
      Voisitte ehkä kokeilla lähentymistä pienin askelin, tavallaan muutaman viikon tai kuukauden koeajalla. Siinä ajassa näkee onko suhteelle edellytyksiä, ja eksäsikin saattaisi unohtaa typerän laastarisuhteesi. Kysehän oli kuitenkin sun selviytymiskeinosta ahdistavassa tilanteessa. Itsekin aion hankkia laastarisuhteen sitten kun kaikki toivo yhteenpaluusta on mennyt.

• Suomen kansa

Iortto

• Sivupuska

Panetit itseäsi jollain random-laastarilla. Ei normaali mies sellaista takaisin pysty ottamaan vaikka rakastaisikin. Oma mokasi. Muistapa jatkossa tulevissa suhteissasi.

• ed.

Ja nimenomaan ei pysty KUN rakastaa.

• what goes around...

Niin makaa kuin petaa. Tuo on sinulle aivan oikein. Olethan sinäkin rikkonut sydämiä elämässäsi jo aiemmin.

• Caroline G.

Eikös homma mennyt niin, että nimenomaan mies petti suhteen aikana. Aloittajalla oli suhde eron jälkeen. Siinä ei käsittääkseni ole mitään väärää.

• Mies40..........

Mulla on samanlainen tilanne 99% olen mies ja erosta yli 3 vuotta. Hän otti 2 v sitten sitten laastarisuhteen jonka aikana muuttui täysin kylmäksi, sanoi ettei halua olla kanssani tekemisissä sydän särkyi ja sitten kovettui. Alastaron jälkeen yritimme uudelleen, mutta kaikki oli muuttunut suhteessa. En halunnut jatkaa enää vaikka rakastin. Rakastamme toisiamme edelleen valtavasti, mutta en kykene enää jatkamaan. Nyttemmin hänellä on ollut muita suhteita ja ottaa aina yhteyttä kun niissä menee huonosti. Halusi tavata 1kk sitten ja sanoi että mikään ei tunnu enää miltään meidän suhteemme jälkeen. Sanoin etten ole valmis tapaamaan, mutta jos hänellä on jokin hätänä voi aina ottaa yhteyttä ja koitan auttaa parhaani mukaan. Rakastan häntä, mutta liikaa on tapahtunut ja olemme sössineet tämän suhteen ihan itse.

• poikamiespoika

hei stupidmistake. oot varmaan vonkunu ja vihjaillu silleaika paljon viime aikoina että haluisit sen takas ja sillee. Lopeta se vonkuminen äläkä anna heti periksi niin se ei pidä sua enää itsestäänselvyytenä ja saat sen todennäköisesti takas. Toimis ainakin muhun ja on toiminu moneen mun säätöihi iha kympillä :D

• Caroline G.

Ehkä munkin pitäis kokeilla tuota konstia... Kaikki muut onkin jo kokeiltu.

• katjavaaaannnn

vaikea tilanne. jos eroaa tuo yhteys ei häviä, eli syvät tunteet, aito rakkauden tunne, yhteenkuuluvuus, vaikea aloittaa uutta suhdetta enää koskaan vuosienkaan jälkeen kun tuo yhteys ei katkea. mutta ollaan onnellisia siitä suuresta tunteesta ja osuvasta ihmisestä, täällä monikaan ei moisesta tiedä.

oman mieskullan sain takaisin kun odotin, luulimme menneemme yli toisistamme. kun puhuimme muista joita olimme nähneet niin kumpaakin ärsytti uusissa ihmisissä kaikki, pelästyimme että elääkö sitä loppuelämänsä sitten yksin kun sitä yhteyttä ei noin vain saa kaikkien kanssa, jotkut eivät ehkä koskaan, toiset ehkä useamminkin.

rakkaus, kuka hemskutti sen päättää ketkä saa sen kokea ja ketkä ei, se YHTEYS. hoh, herkät ihmiset sen harteilleen saa, hyvässä ja pahassa mutta ihana kokemus.

itselläni onneksi kohtalo saattoi meidät yhteen, emme etsineet toisiamme tms. me vain palasimme yhteen tuntien samoin pitkän eron jälkeen.

kaikki kauna ja kinat unohdettu, kumpikin ihmisinä kasvettu.

oma ohjeeni... luottoa elämälle, ja rakkaudelle. etsivä ei löydä. kuka sen saa, en osaa sanoa. oikea yhteys tuo arvoisensa yhteen.

onnea sinulle ja ole kiitollinen siitä tunteesta, vaikka se toinen puoli siinä onkin tuskaa, toinen kultaakin arvokkaampaa.

• smoukkeni

MIes petti ja sinä otit laastarisuhteen vasta kun suhde oli ohi ja mies on tässä nyt marttyyrina? Hohhoijaa.

Se ei oikeasti halua sinua, siltä kuulostaisi.Koita vaan jatkaa elämääsi eteenpäin ja verkot veteen.

• Leikkiä tunteilla

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään miksi toistat tuota samaa kaavaa toistamiseen? Etkö kenties kykene tunnistamaan milloin kyseessä on muunlaiset tunteet pelissä kuin omasi ruusunpunaisine kuvitelmineen sillä vastapuolta voi hieman huvittaa naiiviutesi… Tunteilla leikittely ilman todellisuutta on hyvin pettävää jonka jo tiennetkin kokemuksesta. Neuvoni on lopeta ajoissa sillä pettymykset syö sisältä kaiken kunnioituksen ja aidon rakkauden mitä on vielä jäjellä.

• Arki todellisuus

Huutosi tuo mieleen tilanteen jossa lantin heittäjä heittää kaivoon roposen ja toivoo takaisin moninkertaisena. Todellisuus kun on toisenlainen.

• ps12

Minä rakastuin vajaa kolme vuotta sitten ihan korviani myöten. EN ikinä ollut kokenut vastaavaa tunnetta, se YHTEYS toiseen.. SAMANKALTAISUUS toisen kanssa ja kaikki ne yhteiset asiat.. IKINä en ole kenenkään kanssa kokenut vastaavaa.. MIEHIÄ on ollut, tullut ja mennyt mutta tuo oli jotain mitä en ikinä kenenkään kanssa ole kokenut.. Mies huijasi minua alusta alkaen, sanoi olevansa vapailla markkinoilla mutta olikin varattu.. En tiennyt sitä ennen ku olin jo niin rakastunut etten voinut enää palata taakseppäin.. SIITÄ on kohta kolme vuotta, minulla ei ole ollut ketään sen jälkeen enkä kenenkään kanssa voisi edes kuvitella olevani.. YRITIN kyllä jatkaa eteenpäin ja löytää jonkun muun mutta jatkuvasti vertasin niitä muita miehiä tuohon yhteen ja täydelliseen. Kun kerran löytää jonkun joka kolahtaa kaikilla alueilla ei sellasta voi löytää toista, soulmate... En ole päässyt hänestä yli vieläkään. Hän on mielessäni joka ikinen päivä 24/7, aamulla ekaksi kun herään, joka asia päivän aikana muistuttaa hänestä ja illalla viimeiseks hän on mun mielessä.. jos jotain tapahtuu päivän aikana on hän ensimmäisenä mielessä, kenelle haluaisin asiasta kertoa... OLEN kaikkeni yrittänyt hänen suhteensa, sanoin jopa etten halua olla missään tekemisissä niin kauan ku tää toinen on kuvioissa, ei auta.. HÄN palaa aina takaisin.. Vaihdoin numeron jne mutta jostakin tuo ihmine aina putkahtaa takasin. JOKA kerta kun hän palaa vastaan samalla tavalla.: EN VOI koska hänellä on joku muu... Viimeisin kerta oli 6viikkoa sitten.. ITKEn jatkuvasti, joskus on parempia päiviä mutta suurimmaksi osaksi huonoja.. Joskus saatan purskahtaa itkuun bussissa joskus kaupan kassajonossa jos joku biisi alkaa soimaan tai näen jotakin joka muistuttaa hänestä... NÄEN sen miehen joka paikassa, hänen nimensä, tai jotain mikä muistuttaa hänestä.. JOKA ikinen päivä... Mä en voi olla kenenkään muun kanssa, en vaan voi...
      Mä itse ajattelen niin että jos jotakin rakastaa aidosti ja oikeasti ei voi olla kenenkään muun kanssa ku tämän oikean. Jos voi niin sillon se ei ole ollut oikeaa rakkautta.. Oikeaa rakkautta ei ole kuin yhden laista, kiintymystä ja himoa on monenlaista mutta aitoa rakkautta ei... Ihastumisen asteitakin on monia mutta jos jostakusta ihmisestä pääsee yli niin sillon se ei ole ollut oikeaa rakkautta koska rakkaus ei koskaan kuole... Mä en vois senkään takia olla kenenkään muun kanssa koska se olis sitä toista ihmistä KOHTAAN VÄÄRIN, koska jos en voi antaa itseäni täysin niin se on väärin... Tuskin kukaan haluaisi olla kenenkään kanssa joka on jo aiemmin kohdannut sen oikean, tuskin kukaan haluaa olla toiselle se kakkosvaihtoehto, en ainakaan itse haluais... Jos joku mulle sanois et oon jo tavannut sen oikean mut en jostain syystä voinut olla hänen kans ja tyydyn suhun niin se olis samantien bye bye... Olis hirveetä kuulla 5-10v jälkeen et en muuten rakasta sua.. tai en oo koskaan rakastanut sua samalla tavalla ku sitä oikeeta... EI AUTA MUU KU OLLA YKSIN...

• KALA1976

One is my mind forewer.

• haeapua

Yksi sana EROTOMANIA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8408
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1113
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      59
      639
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe