Kun sydän ei enää särjy.

Taas sama risteys

Onko muille käynyt niin että sydän ei enää varsinaisesti särjy koska se on jo joskus särkynyt niin pahasti ettei toista vastaavaa voi tulla?
Tai epäonnistumisia on tullut vastakkaisen sukupuolen kanssa jo niin monta että ei enää tunnu missään?

Itse huomaan että "sydämeni särkyminen" on lähinnä ärsymystä ja suuttumusta itseäni kohtaan että olen niin typerä että alun perin kiinnostun jostakin, ihastelen jotakuta jne. koska se aina johtaa tähän samaan lopputulokseen.

Kolmekymppisenä miehenä huomaa että se on aivan varma että kehenkään naiseen ei pidä kiintyä tai heistä erityisesti kiinnostua ennen kuin nainen on täysin ihastunut sinuun ja sitoutumassa. Koska on aivan varma kohdallani että kun en ole se don juan tyyppi että mokaan jotakin ennen kuin sinne asti ehditään tai sitten kiinnostun vain vääristä naisista.

Toisin sanoen, ei tässä ole kyse enää siitä että olsii sydänsurua vaan puhdasta typeryyttä olla ylipäätään tekemisissä naisten kanssa missään muussa mielessä muussa kuin puhtaasti naimassa. Harmi kun en osaa ihastua sitä kautta.
Kaikki muut ajatukset takuuvarmasti johtavat siihen lopputulokseen että olen yksin, kaikki tuntuu tyhjältä ja välinpitämättömältä sekä pidän itseäni maailman typerimpänä ihmisenä kun uskalsin kuvitella jonkun olevan aidosti minusta kiinnostunut.

Vittu että ihminen osaa olla tyhymä.

Jollakin tavalla tunnen myötätuntoa teitä kohtaan joilla oikeasti särkyy sydän koska minulla se on ehkä kerran särkynyt aika täydellisesti, mutta kukaan ei ole koskaan rakastanut minua joka olisi muuttunut joten lopulta en ole "menettänyt mitään".

Minulla on sentään tämä ihana välinpitämättömyys.

16

1629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crush3

      Oon vasta 23-vuotias nainen, ja ehkä tiedän mitä tarkoitat. Oon liian monta kertaa joutunut pettymään suhteisiin, ja miehiin. Sydän on monesti särkynyt, ja tuntuu että se on nyt pelkkiä pienen pieniä murusia. Kukaan mies ei enää kiinnosta kuin seksin takia. En enää kaipaa toisen lämpöä ja läheisyyttä. Ne suorastaan oksettaa.

    • .....

      Minäkin olen vihainen lähinnä itselleni, jos annan syvempiä tunteita kehittyä. Vielä minulla sydänkin särkyy, mutta se on ihan siedettävää.

      Pahinta on ollut se, kun olen alentunut miehelle kuuntelijaksi ja terapeutiksi, saanut kuulla turhia kehuja ja välillemme on mukamas syntynyt yhteys.

      Sitten se mies valitsee jonkin ongelmaisen naisen, koska onhan se seksikästä, kun nainen on vähän "bitch".

      Myös nainen voi olla liian kiltti. Enpä ole enää, haistatan p.skat kaikille.

    • jkfsdhg?

      Millainen se "bitch" on?

    • Mitä väliä

      Tiedän tunteen eikä tunnu enää missään, tuleekohan koskaan enää miestä, joka oikeasti kolahtaisi. Ei tipu puhelinnumeroa,vain katse, että miksi vaivautuisin..

      Jos joskus huomaan kiinnostusta, torppaan aika äkkiä, kun ei se kumminkaan kestäisi. Miksi edes kokeilla enää, toteaisin vaan taas: olen tosi tyhmä.

      Päästän itseni helpolla eli olkoon.

    • vaikeaa_on

      Sitä ei usko kuinka paljon se sattuu kun sydän särkyy oikeasti. Menetin naisen, jota rakastan ja sen mukana kuusi vuotta. En uskalla enää koskaan rakastua, koska en kestä toista yhtä kipeää jaksoa. Niin säälittävältä kuin se kuulostaakin,mutta sen oppii sitten jos joskus kokee sen oikeasti.

      • ympyrä sulkeutuu

        odota, kunnes sydämesi haavat ovat umpeutuneet. sitten olet vahva ihminen. kyllin vahva menemään rikki uudelleen, vain siksi, että voisit herättää sydämesi uudelleen tuntemaan vahvoja tunteita.


      • Taas sama ristey
        ympyrä sulkeutuu kirjoitti:

        odota, kunnes sydämesi haavat ovat umpeutuneet. sitten olet vahva ihminen. kyllin vahva menemään rikki uudelleen, vain siksi, että voisit herättää sydämesi uudelleen tuntemaan vahvoja tunteita.

        "odota, kunnes sydämesi haavat ovat umpeutuneet. sitten olet vahva ihminen. kyllin vahva menemään rikki uudelleen, vain siksi, että voisit herättää sydämesi uudelleen tuntemaan vahvoja tunteita. "

        Tuo ei ole totta.
        "Se mikä ei tapa vahvistaa sinua" on typerä ajatus.

        Ne vahvat tunteet eivät välttämättä ole mitään kuin idiotismia ja fantasiaa jolla ei ole todellisuuspohjaa tai lopullista katetta. Osa ihmisistä rikkoo itseään uudelleen ja uudelleen samoihin sahalaitaisiin asioihin.

        Itselle on käynyt se että olen tullut jollain sairaalla tavalla välinpitämättömäksi joka ei tarkoita etten tuntisi mitään vaan että oikeastaan huomaan että omilla tunteillani ei ole mitään merkitystä miehenä.

        Naisen tunteet nimittäin ratkaisevat kaiken. Mies vain toimii joko oikein tai väärin ja naisen tunteiden perusteella päätetään menikö oikein vai väärin.

        Ihan täyttä arpapeliä ja kukkua koko rakkaus johon liitetään typeriä kohtaloajatuksia ja noita "olet sitten vahvempi ja viisaampi henkisesti kasvanut ihminen".

        Tiedätkö, joskus kun kaikki on mennyt niin se on mennyt. Huomaat vain kuinka ne liitää ohi etkä välitä.


    • saveyourself

      Samaa mieltä siitä, että voimakkaat tunteet voivat viedä harhaan ja ne pistävät aivokemiat sekaisin. Keskityn asioihin, joista saan pysyvää iloa ja rauhaa, rakennan onnellisuuteni vakaalle pohjalle. Ei ole mikään pakko metsästää "suuria intohimoisia tunteita", riittää että voi sanoa olevansa ihan onnellinen ja tyytyväinen elämään ilman, no, oikeastaan huumeita. Nimittäin rakastuneen aivot ovat kuin addiktilla.

      Haaveilla tietenkin saa ja se onkin turvallista kun tiedostaa, että kyse on vain haaveilusta ja ei se todellisuus kuitenkaan haaveita vastaa.

    • Liian monta kertaa

      Ei se enää tunnu missään. Ei naisellakaan. Liian monta kertaa mennyt samaan halpaan. Aina innostunut ja lopulta pettynyt.

      Joko toinen pettänyt tai kylymästi jättänyt.

      En koe, että olisin muuttunut ihan kyynikoksi. Päinvastoin. Ystäville ja läheisille olen se sama hyväntuulinen, iloinen ja auttavainen oma ihteni.

      Mutta.. Kun joku lähestyy, en tunne enää mittään.

      Liian monta kertaa on sattunut, liian monta kertaa olen pettynyt, liian monta kertaa itkenyt. En enää välitä.

    • Nii sydän ei voi enää särkyä jos se on jo hajalla.

    • täyeyjb

      "Itselle on käynyt se että olen tullut jollain sairaalla tavalla välinpitämättömäksi joka ei tarkoita etten tuntisi mitään vaan että oikeastaan huomaan että omilla tunteillani ei ole mitään merkitystä miehenä.

      Naisen tunteet nimittäin ratkaisevat kaiken. Mies vain toimii joko oikein tai väärin ja naisen tunteiden perusteella päätetään menikö oikein vai väärin".

      Sama. Tosin minä olen nainen, eikä mun tunteilla ole ollut mitään merkitystä! Tuntuu mahdottomalta löytää uutta suhdetta. Mutta jotenkin pettymykset ovat laimeita.

      Oma sydämeni on mennyt pirstaleiksi lukemattomia kertoja pitkässä (yli 15v.) parisuhteessa muutamien tosi pahojen tilanteiden vuoksi. Mikään ihastuksen aiheuttama pettymys ei ole ollut, eikä varmaan tule koskaan olemaan mitään sen rinnalla. On suorastaan särkymätön olo, vaikka olen antanut itseni ihastua ihan kunnolla! Outoa!

    • Pumppuvika

      Ensimmäinen elämänsä ns. suurin ihastus kun on kerran särkenyt luottamuksen ja syrämen niin ei kai se mikään enää tunnu missään.

    • Raastavaa

      Tätä aina ihmettelen, että miten eri tavoilla me ihmiset asioita koemmekaan. Olen 50v nainen ja takana nuorempana 18v avioliitto (josta 15v huonoa aikaa) sekä ero siitä, sekä pari muuta seurustelusuhdetta. Erosta nyt 8v aikaa ja olen kolme eri kertaa tänä aikana aivan hullun lailla ihastunut ja rakastunutkin ja jokainen juttu päättynyt miehen lähtemiseen ja sydänsuru ollut suurta. Ja yhä edelleen uskon rakastumiseen, joka kerta tiedän heittäytyväni yhtä naivin innostuneesti tunteella mukaan, jos tapaan ihanan ihmisen. Toipuminen näistä noin 6kk-1v kestäneistä suhteista on vienyt vähintään yhtä paljon aikaa kuin itse suhde, mutta silti en noita hyviä pätkiä antaisi pois, vaikka voisi sanoa, että niistä aina "maksaa korkean hinnan" jälkikäteen.
      Ja syy päättymisiin ei ole ollut minun välinpitämättömyyteni tai "bitch"-luonne, päinvastoin olen joka kerta ollut se, joka "korjaa" ymmärryksellä, kiltteydellä ja avoimuudella miehen ongelmia ja sitten, kun toinen on voinut paremmin ja alkanut löytää itseluottamuksensa ja uskonsa ihmisiin, on hän löytänyt "sen oikean". Ja itselle jäänyt joka kerran tuo särkynyt sydän. Mutta pidän sitä ja vaikka vuoden mittaista tuskaakin parempana kuin kyynistymistä. Tämä toki on lopulta oma valinta miten haluaa asiaan asennoitua. Itse valitsen kahdesta huonosta mielestäni paremman silti. Ja tiedän, että näin voi käydä taas, mutta silti haluan heittäytyä elämään ja ihmissuhteeseen kuin aina ennenkin, täysillä vaan. Joku sanoo takuulla, että etkö opi mitään. Ehkä en, mutta ainakaan kyyniseksi en haluakaan oppia.

    • jap1983

      särkynyt monta kertaa ja nyt en halua enää edes läheisyyttä. en tunne enää niinkuin ennen en rakasta ja empatia tuntuu kadonneen, olen yksin eikä tämä tyhjyys anna mitään mihin tähdätä. mutta nyt olen ollut n.2v ja joskus helpottaa vielä....

      • jap1983

        liian empaattiset, vastuuntuntoiset, rehelliset ihmiset joilla on vastuuntunne ja selkärankaa kärsivät aina eniten! tän tää paskakoulu elämänkoulu on tasan opettanut. ja vuodet vankilassa viettämisen jälkeen en halua vieläkään paatua tuohon ja muuttua ja kärsin kokoajan enemmän, jos haluatte olla ns. ihmisiä jolla menee hyvin, olkaa kylmiä, valehtelioita, vain oman edun tavoittelijoita ja menkää mistä aita on matalin. tuntuu pahalta vaan tän on elämänkoulu opettanut.


      • herttainennainen
        jap1983 kirjoitti:

        liian empaattiset, vastuuntuntoiset, rehelliset ihmiset joilla on vastuuntunne ja selkärankaa kärsivät aina eniten! tän tää paskakoulu elämänkoulu on tasan opettanut. ja vuodet vankilassa viettämisen jälkeen en halua vieläkään paatua tuohon ja muuttua ja kärsin kokoajan enemmän, jos haluatte olla ns. ihmisiä jolla menee hyvin, olkaa kylmiä, valehtelioita, vain oman edun tavoittelijoita ja menkää mistä aita on matalin. tuntuu pahalta vaan tän on elämänkoulu opettanut.

        Tuo on kyllä niin totta, rehellisyydellä ei enä saavuta mitään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe