kurdilainen mies ja perhe

el_laaaa

Olen seurustellut kurdilaisen miehen kanssa vuoden. Hän on alusta asti sanonut minulle, että haluaa kanssani naimisiin ja lapsia. No nyt hän on yhä useammin ruvennut puhumaan aiheesta. Haluaisin kyllä hänen kanssaan naimisiin ja lapsia, mutta olen kuullut, että kurdilaiset miehet eivät auta lastenhoidossa. He siis vain käyvät töissä ja ovat illat kavereidensa kanssa ja tulevat sitten yöksi kotiin nukkumaan. Onko teillä jollain lapsia kurdilaisen miehen kanssa? Viettävätkö he lastensa kanssa aikaa ja auttavat lastenhoidossa?
Kiitos paljon vastauksista! :)

83

3840

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kale12

Kyllähän kurdimiehet lapsia hoivaa. Vaihtelee kapaloita ja sen sellaista. Siinä sivussa keittelevät vielä velliäkin. Pyykinpesusta ja imuroinnista puhumattakaan.
      Kyllä kurdimiehestä nainen saa oivan yleiskoneen talouteensa.

• äxx

No kannattaa varmaan miettiä sitä millainen suhde teillä nyt on. Asiasta et mitään kertonut. Että jos kaikki on hyvin, mies huolehtivainen ja vakavissaan näiden puheidensa kanssa niin mikäs siinä sitten. :)

• Epäilevä Tuomas

Aiheellinen huoli. Mies on ilmoittanut vain haluavansa lapsia, ei hoitaa niitä. Vie se johonkin lapsiperheeseen kyläilemään ja katso, onko sillä minkäänlaista hoivaviettiä. Tekeekö se muuten nykyisin kotitöitä oma-aloitteisesti?

• shaaa

Entäpä jos juttelisit asiasta miehes kanssa ja kysyisit häneltä?
      Älkää hommatko lapsia saatikka menkö naimisiin jos näistä asioista suoraan puhuminen tuntuu ongelmalliselta ja asiasta pitää kysellä suomi24:ssä... ;)

• jf7e8ebjfj3

Mun kurdimies on sanonut alusta asti, että hän ei sitten mitään paskavaippoja vaihtele :D On luvannut kyllä auttaa hoidossa, mutta katsotaan miten käytännössä toimii. Hän on vähän kotihiirimäistä sorttia, ei tykkää hillua ulkona ja kavereita hänellä on vain muutama. Lapsia meillä ei ole, eikä opiskelujeni takia ole ajankohtainen aihe muutamaan vuoteen. Ollaan kuitenkin puhuttu asiasta useampaan otteeseen, koska hänen sukulaiset ovat jaksaneet lisääntyä tiuhaan.

• fermesk

Jos mies sanoo, että ei mitään paskavaippoja ala vaihteleen, niin itse en kyllä tollasen nössön kans seurustelisi, saatika tekisi lapsia, mutta jos sinä olet valmis vaihtamaan 10 kertaa päivässä vaippoja vauvalta mikäs siinä.
        Sitäpaitsi oman lapsen kakkavaipat ei oo ees paha juttu...

• jf7e8ebjfj3
        fermesk kirjoitti:

Jos mies sanoo, että ei mitään paskavaippoja ala vaihteleen, niin itse en kyllä tollasen nössön kans seurustelisi, saatika tekisi lapsia, mutta jos sinä olet valmis vaihtamaan 10 kertaa päivässä vaippoja vauvalta mikäs siinä.
        Sitäpaitsi oman lapsen kakkavaipat ei oo ees paha juttu...

Et ehkä sinä mutta itse rakastan tuota nössöä miestä. Oma isänikään ei ikinä vaihtanut meidän perheen lapsien vaippoja, koska on niin herkkä paskalle ja muille eritteille. Ei se tehnyt hänestä paskempaa isää. Ite teen nuutenkin kaikki likaiset työt, esim lattiakaivon tyhjentäminen hiuksista. Mun mies ei vaan siihen kykene ilman oksennusrefleksiä.

• fermesk
        jf7e8ebjfj3 kirjoitti:

Et ehkä sinä mutta itse rakastan tuota nössöä miestä. Oma isänikään ei ikinä vaihtanut meidän perheen lapsien vaippoja, koska on niin herkkä paskalle ja muille eritteille. Ei se tehnyt hänestä paskempaa isää. Ite teen nuutenkin kaikki likaiset työt, esim lattiakaivon tyhjentäminen hiuksista. Mun mies ei vaan siihen kykene ilman oksennusrefleksiä.

Wau hieno mies. Hieno mies.

• ktrodklpled
        jf7e8ebjfj3 kirjoitti:

Taitaa juosta omaakin paskaa karkuun?

• 213312231

Kyllä se on niin, että kunnon faijahan ei mitään paskavaippoja vaihtele. Eikä mitään soseita syöttele tai iltasatuja lueskele tai öisin heräile. Niistä kun tulee faijalle oksennusrefleksi.

• fermesk

Siis mistä näitä keskusteluja oikee tulee? Jokainen kurdimies on yksilö, eikä täällä voi oikein sanoa, että joo kaikki kurdimiehet ovat tuollaisia.

Jos olet ollut miehesi kanssa vasta vuoden mielestäni ei ole kovin järkevää vielä mennä naimisiin saatika hankkia lapsia, jos ette asu yhdessä jo.

Ja näinpä et ilmeisesti tunne miestäsi, kun et tiedä auttaisiko hän sinua vai istuisiko kahvilla kavereiden kanssa. Kumpaa veikkaisit?

Minulla on kurdimies ollaan oltu kevyesti päälle 3 vuotta yhdessä ei olla naimisissa eikä lapsia ei edes kihloissa ja olemme nuoria vielä en koe, että meillä olisi mikään kiire. Mutta sen voin sanoa miehestäni, kun hänet niin hyvin tunnen, että hoitaisimme lastamme täysin yhdessä ja teemme kotityötkin yhdessä. Hän on hyvä kokki ja tekee usein ruokaa meille.
      Mutta tosiaan kun itse tunnen mieheni olen 100% varma, että hoitaisi lastamme ja viettäisi aikaa ja rakastaisi tätä yli kaiken, mutta sinä et ilmeisesti, joten tutustuhan mieheesi kunnolla, ehkä sitten saat vastauksen kysymykseesi ja sitten voit alkaa miettimään perheen perustamista hänen kanssaan.

• naash

3 vuotta on pitkä aika kurdille, lieköhän odottelee sitä vaimoa kotipuolesta...

• fermesk
        naash kirjoitti:

Enpä usko, että siellä mitään vaimoa olisi. Miksi olisi kun täällä on näinkin hyvä vaimoehdokas? Hänen perheensäkin kuitenkin tietää minusta niin tuskinpa vain.

• Hämmästy
        fermesk kirjoitti:

Enpä usko, että siellä mitään vaimoa olisi. Miksi olisi kun täällä on näinkin hyvä vaimoehdokas? Hänen perheensäkin kuitenkin tietää minusta niin tuskinpa vain.

Aika monella tietää ja muuten usein sekä oma vaimoani tietää näistä 'passi' ym. Hyöty naisista.. Mikäs siinä kun tietää että itselle hyvä tulevaisuus Suomessa tulossa kun mies hoitaa ensin pakolliset luvat pois alta. Ja kyllä sekä oma vaimo voidaan esitellä serkkuna tai jopa siskona..

• naash
        fermesk kirjoitti:

Hyvä että itsevarmuutta löytyy, mutta se on yotta, että vaikka perheensäkin tietää sinusta niin voivat olla mukana vain tässä suuressa näytelmässä. Oletko vaivautunut opettelemaan miehesi kielen?

• fermesk
        naash kirjoitti:

Hyvä että itsevarmuutta löytyy, mutta se on yotta, että vaikka perheensäkin tietää sinusta niin voivat olla mukana vain tässä suuressa näytelmässä. Oletko vaivautunut opettelemaan miehesi kielen?

Hyöty naisista? Saanko kysyä miten mieheni muka hyötyisi minusta? Jos oleskelulupaa tarkoitat niin sellaisen muuten saa ihan ilman naistakin. Noniin mun miehellä on pysyvä oleskelulupa ja kas kummaa vieläkin on minun kanssa. Miksi ei heivannut jo pois? Ainiin ja jos miehelläni olisi vaimo niin hän olisi jo täällä. Vaimon on ihan helppo päästä Suomeen. Mutta eipä ole näkynyt.

Ja ihan tiedoksesi KUKAAN kurdinainen ei halua vapaaehtoisesti Suomeen tulla eikä yleensä myös miesköön. Miksi haluaisi? Jos heillä ei ole ongelmia. Kurdistanin autonominen alue on kaunis paikka, jossa muuten saa töitäkin 100 kertaa paremmin kuin Suomessa eikä mitään veroja tarvi maksella. Kukaan kurdi, joka on tullut Suomeen ei voi tulla köyhästä perheestä myöskään, koska matka eurooppaan maksaa maltaita, jos et sattunut tietämään.
        Luuletko oikeasti, että Suomi on niin hyvä maa? Tutustuppa Kurdistaniin, saatat yllättyä.

Kyllä opiskelen mieheni kieltä, mutta ei sitä ihan hetkessä opi, voit itse kokeilla.

• naash
        fermesk kirjoitti:

Hyöty naisista? Saanko kysyä miten mieheni muka hyötyisi minusta? Jos oleskelulupaa tarkoitat niin sellaisen muuten saa ihan ilman naistakin. Noniin mun miehellä on pysyvä oleskelulupa ja kas kummaa vieläkin on minun kanssa. Miksi ei heivannut jo pois? Ainiin ja jos miehelläni olisi vaimo niin hän olisi jo täällä. Vaimon on ihan helppo päästä Suomeen. Mutta eipä ole näkynyt.

Ja ihan tiedoksesi KUKAAN kurdinainen ei halua vapaaehtoisesti Suomeen tulla eikä yleensä myös miesköön. Miksi haluaisi? Jos heillä ei ole ongelmia. Kurdistanin autonominen alue on kaunis paikka, jossa muuten saa töitäkin 100 kertaa paremmin kuin Suomessa eikä mitään veroja tarvi maksella. Kukaan kurdi, joka on tullut Suomeen ei voi tulla köyhästä perheestä myöskään, koska matka eurooppaan maksaa maltaita, jos et sattunut tietämään.
        Luuletko oikeasti, että Suomi on niin hyvä maa? Tutustuppa Kurdistaniin, saatat yllättyä.

Kyllä opiskelen mieheni kieltä, mutta ei sitä ihan hetkessä opi, voit itse kokeilla.

Eipä ole tarvinnut opetella kun kurmanci on toinen äidinkieleni ;) Eikä niitä oleskelulupia jaella noin vain kaikille. Oon ite huomannut miten lupaa ei heru vaikka olisi työpaikka tiedossa Suomessa. Tiedän myös niitä ketkä ovat tulleet yksin Suomeen, mutta perhe on jäänyt ilman lupia.

Kurdikulttuurissa seurustelua ei pidetä juuri minään, varmaan sen itse tiesitkin, mutta hyvä jos perhe hyväksyy sut 100% ja kaikilla on puhtaat jauhot pussissa.

• fermesk
        naash kirjoitti:

Eipä ole tarvinnut opetella kun kurmanci on toinen äidinkieleni ;) Eikä niitä oleskelulupia jaella noin vain kaikille. Oon ite huomannut miten lupaa ei heru vaikka olisi työpaikka tiedossa Suomessa. Tiedän myös niitä ketkä ovat tulleet yksin Suomeen, mutta perhe on jäänyt ilman lupia.

Kurdikulttuurissa seurustelua ei pidetä juuri minään, varmaan sen itse tiesitkin, mutta hyvä jos perhe hyväksyy sut 100% ja kaikilla on puhtaat jauhot pussissa.

Kyllä aika helposti miehen perhe saa oleskeluluvan.. Ei pääse heti, mutta ajankuluessa useimmiten. Mieheni isäkin olisi päässyt, mutta ei
        todellakaan halunnut lähteä kotimaastaan.

Itseasiassa oleskelulupaa ei saa lähes koskaan, jos on tulossa työn perään(harva edes tulee), mutta jos on turvapaikanhakija ja tulee vaikkapa nyt Mosulista niin oleskelulupa on aika selvä juttu. Tai en tiedä nyt, mutta vuosia sitten oli näin. Siksi Suomessa onkin jo aika paljon kurdeja.

Tiedän, että seurustelua ei pidetä minään. Mutta se ei minua haittaa, koska mieheni pitää suhdettamme vakavana. Mun mies sanoo mulle, että hänen perhe hyväksyy hänen valintansa ja kunnioittaa hänen valintojaan. Tämä ei ole heidän elämä vaan miheni.

• aikamielenkiintoista
        naash kirjoitti:

naash näytät olevan aika ennakkoluuloinen kurdeja kohtaan, vaikka itsekin olet puoliksi kurdi? Etkö arvosta kurdimiehiä? Huonoja kokemuksiako? Kurdimies jätti ei huoli sinua vai miksi noin kyyninen ja katkera?

• Chom chom
        fermesk kirjoitti:

Kyllä aika helposti miehen perhe saa oleskeluluvan.. Ei pääse heti, mutta ajankuluessa useimmiten. Mieheni isäkin olisi päässyt, mutta ei
        todellakaan halunnut lähteä kotimaastaan.

Itseasiassa oleskelulupaa ei saa lähes koskaan, jos on tulossa työn perään(harva edes tulee), mutta jos on turvapaikanhakija ja tulee vaikkapa nyt Mosulista niin oleskelulupa on aika selvä juttu. Tai en tiedä nyt, mutta vuosia sitten oli näin. Siksi Suomessa onkin jo aika paljon kurdeja.

Tiedän, että seurustelua ei pidetä minään. Mutta se ei minua haittaa, koska mieheni pitää suhdettamme vakavana. Mun mies sanoo mulle, että hänen perhe hyväksyy hänen valintansa ja kunnioittaa hänen valintojaan. Tämä ei ole heidän elämä vaan miheni.

On miehiä (jos heitä miehiksi voi sanoa), jotka harjoittelevat suomalaisen naisen kanssa ja solmivat avioliiton omanmaalaisen kanssa. On niitä, joilla perhe ei hyväksy suomalaista puolisoa ja jos haluaa pysyä perheessä, täytyy taipua. On hyvä tiedostaa tämä, mutta ärsyttää tietty, jos joutuu jatkuvasti puolustelemaan suhdettaan.

Mun miehelleni (ei kurdi) äiti oli katsonut valmiiksi morsiamen, mutta mieheni oli toista mieltä. Asuimme pitkään avoliitossa, mikä ei miehen kulttuurissa ole tapana. Mieheni asui Suomessa yksin, eli vanhempien hyväksyntä ei sikäli ollut välttämätön. Mutta jos vanhemmat eivät olisi hyväksyneet mua, mies olisi joutunut pahaan välikäteen. Pojan pitää toimia oikein.

Suomalaisia naisia kohtaan oli (ja on) mieheni maanmiesten joukossa kummallisia ennakkoluuloja eikä liittomme ole ollut kaikille ihan helppo hyväksyä. Mutta mitäs siitä, tässä ollaan. Niitä hyviäkin miehiä on olemassa. Ja riskillähän rakkaudessa aina mennään.

• Bhhhjjjkk
        fermesk kirjoitti:

Voihan sitä monella tapaa hyötyä rahan, omaisuuden tai vaikka yrityksen perustamisen vuoksi. Miehellesi on oleskelulupaa mutta ei kuintenkaan suomenkansalaisuutta. Ja totta kolme vuotta kurdin kanssa on lyhyt aika kurdiille, tiedän erään joka oli 7 vuotta suomalaisen kanssa ja sai kaiken minkä halusi ja nyt onnellisesti kurdinaisen kanssa naimisissa. Mutta kyllä kurdeja on moneen junaan ei kaikki ole samanlaisia, mutta harva heistä on tosissaan suomalaisen naisen kanssa. Varsinkin silloin pitäisi hälytyskellojen soivan päässä jos kurdimies on itseäsi paljon nuorempi eikä liiku kanssasi julkisesti..

• fermesk
        Bhhhjjjkk kirjoitti:

Voihan sitä monella tapaa hyötyä rahan, omaisuuden tai vaikka yrityksen perustamisen vuoksi. Miehellesi on oleskelulupaa mutta ei kuintenkaan suomenkansalaisuutta. Ja totta kolme vuotta kurdin kanssa on lyhyt aika kurdiille, tiedän erään joka oli 7 vuotta suomalaisen kanssa ja sai kaiken minkä halusi ja nyt onnellisesti kurdinaisen kanssa naimisissa. Mutta kyllä kurdeja on moneen junaan ei kaikki ole samanlaisia, mutta harva heistä on tosissaan suomalaisen naisen kanssa. Varsinkin silloin pitäisi hälytyskellojen soivan päässä jos kurdimies on itseäsi paljon nuorempi eikä liiku kanssasi julkisesti..

Hahahaha. Mun mies saa enemmän rahaa kuin minä, koska hänellä on vakituinen työpaikka ja ikinä en ole edes lainannut hänelle rahaa. Meillä on omat rahat ja niillä teemme mitä haluamme. Pysyvä oleskelulupa on melkein sama asia, kuin kansalaisuus ei vaan saa äänestää jossain vaaleissa jne... Monet ulkomaalaiset eivät vältämättä koskaan hae kansalaisuutta, mutta kyllä mieheni aikoo hakea, mutta se on muuten aika kallista hommaa. Juu harva on tosissaan, mutta aika harva ihan oikeasti hakee vaimoa omasta maastaan. Itse tiedän ainakin lukuisia pareja, jotka ovat ihan naimisissa ja joilla on jo lapsiakin ja ihan tosissaan ovat.
        Minun mies on minua vuotta vanhempi olemme päälle parikymppisiä ja liikumme ihan normaalisti ja julkisesti yhdessä.

Vaikka mitäpä minä tätä selitän. Ei mun tarvi puolustella tosiaan suhdettani täällä.

• fermesk
        Chom chom kirjoitti:

On miehiä (jos heitä miehiksi voi sanoa), jotka harjoittelevat suomalaisen naisen kanssa ja solmivat avioliiton omanmaalaisen kanssa. On niitä, joilla perhe ei hyväksy suomalaista puolisoa ja jos haluaa pysyä perheessä, täytyy taipua. On hyvä tiedostaa tämä, mutta ärsyttää tietty, jos joutuu jatkuvasti puolustelemaan suhdettaan.

Mun miehelleni (ei kurdi) äiti oli katsonut valmiiksi morsiamen, mutta mieheni oli toista mieltä. Asuimme pitkään avoliitossa, mikä ei miehen kulttuurissa ole tapana. Mieheni asui Suomessa yksin, eli vanhempien hyväksyntä ei sikäli ollut välttämätön. Mutta jos vanhemmat eivät olisi hyväksyneet mua, mies olisi joutunut pahaan välikäteen. Pojan pitää toimia oikein.

Suomalaisia naisia kohtaan oli (ja on) mieheni maanmiesten joukossa kummallisia ennakkoluuloja eikä liittomme ole ollut kaikille ihan helppo hyväksyä. Mutta mitäs siitä, tässä ollaan. Niitä hyviäkin miehiä on olemassa. Ja riskillähän rakkaudessa aina mennään.

Niinpä chom chom. On ärsyttävää kun ihmiset epäilee ja kuitenkin itse tietää kuinka hyvä mies oma mies onkaan. Mä voin sanoa, että mun mies on ihan poikkeus ei tavallinen kurdimies, joka istuu kaupungilla iskemässä naisia. Hän ei ole koskaan ollut sellainen. Kaikki kurdimiehetkin on kuitenkin erilaisia ei todellakaan kaikki käytä naisia hyväksi.

Itseasiassa aivan hirveän moni kurdimies on naimisissa eurooppalaisen kanssa tiedän muutamia naisia, jotka asuvat miehensä kanssa Kurdistanissa. Kurdit tykkäävät hyvin paljon eurooppalaisista, myös miniöinä. Ei kaikki toki, mutta suurin osa. Ei kaikki suomalaisetkaan halua välttämättä, että oma lapsi laittaa hynttyyt yhteen ulkomaalaisen kanssa, mutta kuten sanoin kaikilla ei ole ongelmaa tämän asian kanssa.

• fidzii
        fermesk kirjoitti:

Hahahaha. Mun mies saa enemmän rahaa kuin minä, koska hänellä on vakituinen työpaikka ja ikinä en ole edes lainannut hänelle rahaa. Meillä on omat rahat ja niillä teemme mitä haluamme. Pysyvä oleskelulupa on melkein sama asia, kuin kansalaisuus ei vaan saa äänestää jossain vaaleissa jne... Monet ulkomaalaiset eivät vältämättä koskaan hae kansalaisuutta, mutta kyllä mieheni aikoo hakea, mutta se on muuten aika kallista hommaa. Juu harva on tosissaan, mutta aika harva ihan oikeasti hakee vaimoa omasta maastaan. Itse tiedän ainakin lukuisia pareja, jotka ovat ihan naimisissa ja joilla on jo lapsiakin ja ihan tosissaan ovat.
        Minun mies on minua vuotta vanhempi olemme päälle parikymppisiä ja liikumme ihan normaalisti ja julkisesti yhdessä.

Vaikka mitäpä minä tätä selitän. Ei mun tarvi puolustella tosiaan suhdettani täällä.

Eikai muutaman satasen maksava kansalaisuus ole kallis vakituisen työpaikan omaavalle ukolle, vai onko minimipalkkalainen.

• fermesk
        fidzii kirjoitti:

Eikai muutaman satasen maksava kansalaisuus ole kallis vakituisen työpaikan omaavalle ukolle, vai onko minimipalkkalainen.

Öö ensin täytyy käydä suomenkielen testi, joka maksaa muutamia satasia sitten täytyy täyttää hakemus, jonka käsittely maksaa muutamia satasia niin siinä tulee satasia aika paljon.

• Kurdinlove
        fermesk kirjoitti:

Itse mietin että mieheni kavereista useat on käynyt vaimon omasta maasta ett ei harva vaan tosi moni. Nytkin lähti 3 vkoa sitten yksi kurdi ' naimamatkalle'. Eikä monille edes kelpaa Suomessa asuva kurdi vaan pitää omasta maasta hakea sukulaisvaimo tai muuten vaan ei niin maallistunut nainen. Itse olen ollut kurdimiehen kanssa 11 vuotta ja tiedän aika Paljon heidän asioita. Mieheni ei ole koskaan väittänyt etteikö asiat olisi näin ja kyllä kertoo minulle suoraan kavereidensa asioita, eikä yritä peitellä tai tehdä heistä mitään ihannekuvia.. Ei naimisiin meno tai lapsien hankkiminen mitään varmuutta tuo. Mutta löytyy heidän joukosta helmiäkin, ne vaan ei istuskele ostareilla ja iske sieltä naisia.. Ja yhdynpä noihin edellisiin että 3 vuotta on lyhyt aika kurdimiehelle.

• fermesk
        Kurdinlove kirjoitti:

Itse mietin että mieheni kavereista useat on käynyt vaimon omasta maasta ett ei harva vaan tosi moni. Nytkin lähti 3 vkoa sitten yksi kurdi ' naimamatkalle'. Eikä monille edes kelpaa Suomessa asuva kurdi vaan pitää omasta maasta hakea sukulaisvaimo tai muuten vaan ei niin maallistunut nainen. Itse olen ollut kurdimiehen kanssa 11 vuotta ja tiedän aika Paljon heidän asioita. Mieheni ei ole koskaan väittänyt etteikö asiat olisi näin ja kyllä kertoo minulle suoraan kavereidensa asioita, eikä yritä peitellä tai tehdä heistä mitään ihannekuvia.. Ei naimisiin meno tai lapsien hankkiminen mitään varmuutta tuo. Mutta löytyy heidän joukosta helmiäkin, ne vaan ei istuskele ostareilla ja iske sieltä naisia.. Ja yhdynpä noihin edellisiin että 3 vuotta on lyhyt aika kurdimiehelle.

Itse en ainakaan tunne ketään, joka olisi "hankkinut" vaimon Kurdistanista. Tai no ellei ole mennyt takaisin asumaan sinne, mutta tosin monet ovat menneet suomalaisen vaimon kanssa sinne asumaan. Kyllä minäkin tunnen mieheni kaverit ja heillä on paljonkin suomalaisia vaimoja. Mieheni ainakin sanoo, että kun kerta olemme yhdessä, asumme yhdessä ja rakastamme toisiamme niin taivoitteena on olla yhdessä. Ainahan voi tulla mutkia matkaan, mutta siitä olen varma, ettei mitään kurdivaimoa ole tulossa. Sinä voit ajatella mitä vaan, mutta minäpä tunnen mieheni paremmin kuin sinä, vaikka tuntisitkin kurdit kuinka hyvin. Kuten sanoin mieheni ei ole mikään tavanomainen kurdi.

• *.*.*
        fermesk kirjoitti:

Itse en ainakaan tunne ketään, joka olisi "hankkinut" vaimon Kurdistanista. Tai no ellei ole mennyt takaisin asumaan sinne, mutta tosin monet ovat menneet suomalaisen vaimon kanssa sinne asumaan. Kyllä minäkin tunnen mieheni kaverit ja heillä on paljonkin suomalaisia vaimoja. Mieheni ainakin sanoo, että kun kerta olemme yhdessä, asumme yhdessä ja rakastamme toisiamme niin taivoitteena on olla yhdessä. Ainahan voi tulla mutkia matkaan, mutta siitä olen varma, ettei mitään kurdivaimoa ole tulossa. Sinä voit ajatella mitä vaan, mutta minäpä tunnen mieheni paremmin kuin sinä, vaikka tuntisitkin kurdit kuinka hyvin. Kuten sanoin mieheni ei ole mikään tavanomainen kurdi.

"Itse en ainakaan tunne ketään, joka olisi "hankkinut" vaimon Kurdistanista"

Se ettet sinä tiedä ei suinkaan tarkoita sitä etteikö tuollaisia olisi.
        Kattelin tossa tilastokeskuksen sivua ja vaikkei noista luvuista voikkaan sanoa kuinka moni niistä on kurdi niin osviittaa antaa kuitenkin:
        Suomessa asuvien miesten solmitut avioliitot kansalaisuuksien mukaan 2003 - 2012
        Miehen kansalaisuus Turkki:
        Vaimon kansalaisuus Suomi 189 kpl
        Vaimon kansalaisuus Turkki 378 kpl
        Vaimon kansalaisuus Irak 4 kpl
        Vaimon kansalaisuus Iran 4 kpl

Miehen kansalaisuus Irak:
        Vaimon kansalaisuus Suomi 136 kpl
        Vaimon kansalaisuus Turkki 3 kpl
        Vaimon kansalaisuus Irak 279 kpl
        Vaimon kansalaisuus Iran 20 kpl

Miehen kansalaisuus Iran:
        Vaimon kansalaisuus Suomi 78 kpl
        Vaimon kansalaisuus Turkki 1 kpl
        Vaimon kansalaisuus Irak 12 kpl
        Vaimon kansalaisuus Iran 183 kpl
        Vaimon kansalaisuus Afganistan 5 kpl

Eli kun mies on Suomessa niin avioliitto solmitaan näköjään sen jälkeen useimmiten oman maalaisen vaimon kanssa.

• Chom chom
        fermesk kirjoitti:

Niinpä chom chom. On ärsyttävää kun ihmiset epäilee ja kuitenkin itse tietää kuinka hyvä mies oma mies onkaan. Mä voin sanoa, että mun mies on ihan poikkeus ei tavallinen kurdimies, joka istuu kaupungilla iskemässä naisia. Hän ei ole koskaan ollut sellainen. Kaikki kurdimiehetkin on kuitenkin erilaisia ei todellakaan kaikki käytä naisia hyväksi.

Itseasiassa aivan hirveän moni kurdimies on naimisissa eurooppalaisen kanssa tiedän muutamia naisia, jotka asuvat miehensä kanssa Kurdistanissa. Kurdit tykkäävät hyvin paljon eurooppalaisista, myös miniöinä. Ei kaikki toki, mutta suurin osa. Ei kaikki suomalaisetkaan halua välttämättä, että oma lapsi laittaa hynttyyt yhteen ulkomaalaisen kanssa, mutta kuten sanoin kaikilla ei ole ongelmaa tämän asian kanssa.

Fermesk: se riittää, kun itse tietää. Koskaan et voi elää niin, että miellyttäisit kaikkia. Aina on epäilijöitä ja on niitä, jotka puhuvat pahaa selän takana, levittelevät juoruja ja juonivat. Nähty on.

Mua varoiteltiin aikanaan miehestäni ja hänen motiiveistaan. Ironista kyllä, kärkevimpiä varoittelijoita olivat miehet, jotka itse kävivät hakemassa vaimon kotimaastaan. No, heillähän sitä kokemusta toisaalta oli. He eivät edes tunteneet miestäni, mutta luulivat kaikkien olevan samanlaisia kuin he itse.

Länsimaisilla naisilla ei ole kaikkialla kovin hyvää mainetta, mutta mieheni vanhemmat tykästyivät käytökseeni ja koulutukseeni. Sanotaan nyt näin, että nostin niin mieheni statusta vanhempiensa silmissä kuin perheen statusta ylipäätään. En aina ollut täysin tyytyväinen niihin perusteisiin, joilla mua arvioitiin, mutta lopputulos kai on tärkein.

• fermesk
        *.*.* kirjoitti:

Kattelin tossa tilastokeskuksen sivua ja vaikkei noista luvuista voikkaan sanoa kuinka moni niistä on kurdi niin osviittaa antaa kuitenkin:
        Suomessa asuvien miesten solmitut avioliitot kansalaisuuksien mukaan 2003 - 2012

Eli kun mies on Suomessa niin avioliitto solmitaan näköjään sen jälkeen useimmiten oman maalaisen vaimon kanssa.

No samapa tuo mulle. Ei mua oikeastaan kiinnosta nuo sun tilastot ollenkaan. Ja noi Irakilaiset ei ole kaikki kurdeja nimittäin arabejakin on jonku verran Suomessa ja heillä aika varmasti onkin arabi vaimo, mutta joo nuo tilastot ei tosiaan koske mua tai mun miestä. Sori vaan.

• naash
        aikamielenkiintoista kirjoitti:

naash näytät olevan aika ennakkoluuloinen kurdeja kohtaan, vaikka itsekin olet puoliksi kurdi? Etkö arvosta kurdimiehiä? Huonoja kokemuksiako? Kurdimies jätti ei huoli sinua vai miksi noin kyyninen ja katkera?

Arvostan kyllä, mutta tiedän monien kurdien pimeät puolet. Olen pyörinyt kurdiporukoissa koko ikäni joten tiedän mistä puhun. Itse en kuitenkaan ole naimisissa kurdin kanssa, muslimin kanssa kylläkin. Olisin kyllä voinut ottaa kurdimiehen, mutta en kylläkään soranimiestä. Esimerkiksi isäni on ensimmäisiä suomeen tulleita kurdeja. Kunnioitan häntä enemmän kuin ketään ja onhan vanhemmillani tietääkseni ollut ihan onnistunut ja hyvä avioliitto, vaikka äiti onkin suomalainen.

En kyllä ymmärrö miksi joku ottaa itteensä kommentit täällä keskustelupalstalla, itsehän sitä parhaiten tietää oman suhteensa tilan. Nin se koira älähtää kun... ?

• fermesk
        naash kirjoitti:

Arvostan kyllä, mutta tiedän monien kurdien pimeät puolet. Olen pyörinyt kurdiporukoissa koko ikäni joten tiedän mistä puhun. Itse en kuitenkaan ole naimisissa kurdin kanssa, muslimin kanssa kylläkin. Olisin kyllä voinut ottaa kurdimiehen, mutta en kylläkään soranimiestä. Esimerkiksi isäni on ensimmäisiä suomeen tulleita kurdeja. Kunnioitan häntä enemmän kuin ketään ja onhan vanhemmillani tietääkseni ollut ihan onnistunut ja hyvä avioliitto, vaikka äiti onkin suomalainen.

En kyllä ymmärrö miksi joku ottaa itteensä kommentit täällä keskustelupalstalla, itsehän sitä parhaiten tietää oman suhteensa tilan. Nin se koira älähtää kun... ?

Miksi et ottaisi soranimiestä? Mielestäni badinit taas ovat sellaista sakkia, että huhhuh... Siksi ehkä sinulla onkin noita pimeitä juttuja, kun pyörit ilmeisesti paljon badinien kanssa. Otan osaa.

• naash
        fermesk kirjoitti:

Miksi et ottaisi soranimiestä? Mielestäni badinit taas ovat sellaista sakkia, että huhhuh... Siksi ehkä sinulla onkin noita pimeitä juttuja, kun pyörit ilmeisesti paljon badinien kanssa. Otan osaa.

Tunnetko paljon muita kuin soraneja? Oletko ennenkin seurustellut kurdin kanssa? En vain halua sorania, tunnen kyllä heitäkin etenkin pääkaupunkiseudulta. Monilla oli suomalainen nainen tai oikeastaan tyttö, samaan aikaan useitakin plus se perheen valitsema nainen. Näitä naimamatkoja Irakiin tehdään aika paljonkin. Tyttöystäville sanotaan että mennään äitiä moikkaamaan. Eri maiden kurdeilla myös hieman eri tapoja vaikka onkin samaa kansaa. Mun isä ei esimerkiksi ole Irakista. Soranit eivät ole juurikaan korkeasti koulutettuja. Tiedän kyllä muutamia jotka ovat kotimaassaan ollut lääkäreitä. Nyt 12h päiviä vääntämässä kebabia. Suurin osa on kyllä näitä pikkukylien poikia. Helsingin baareista ja steissin seudulla melkein kaikki soraneja. Ilmeisesti oma miehesi on sorani kun moisia kyselet.

Newrozissa nämä koittavat aina tulla iskemään vaikka oma mies olisikin muutaman metrin päässä ja heillä suomalainen tyttö. Parempi tosiaan osata se miehen äidinkieli. Itse osaan myös muut murteet, teen välillä kurdin kielen tulkkauksia. Älä ota pahalla vaikka kerronkin näkemykseni.

• fermesk
        naash kirjoitti:

Tunnetko paljon muita kuin soraneja? Oletko ennenkin seurustellut kurdin kanssa? En vain halua sorania, tunnen kyllä heitäkin etenkin pääkaupunkiseudulta. Monilla oli suomalainen nainen tai oikeastaan tyttö, samaan aikaan useitakin plus se perheen valitsema nainen. Näitä naimamatkoja Irakiin tehdään aika paljonkin. Tyttöystäville sanotaan että mennään äitiä moikkaamaan. Eri maiden kurdeilla myös hieman eri tapoja vaikka onkin samaa kansaa. Mun isä ei esimerkiksi ole Irakista. Soranit eivät ole juurikaan korkeasti koulutettuja. Tiedän kyllä muutamia jotka ovat kotimaassaan ollut lääkäreitä. Nyt 12h päiviä vääntämässä kebabia. Suurin osa on kyllä näitä pikkukylien poikia. Helsingin baareista ja steissin seudulla melkein kaikki soraneja. Ilmeisesti oma miehesi on sorani kun moisia kyselet.

Newrozissa nämä koittavat aina tulla iskemään vaikka oma mies olisikin muutaman metrin päässä ja heillä suomalainen tyttö. Parempi tosiaan osata se miehen äidinkieli. Itse osaan myös muut murteet, teen välillä kurdin kielen tulkkauksia. Älä ota pahalla vaikka kerronkin näkemykseni.

Tunnen badineja, valitettavasti. En ole varsinaisesti seurustellut ennen.

Aijaa itse en asu Helsingissä, mutta tällä päin taas badinit on ihan hirveitä(no ei ihan kaikki). Ensinnäkin he hengaavat kaupungilla iskemässä naisia eikä todellakaan välitä onko suhteessa jo johonkin. Monet myös käyttävät/myyvät huumeita kun taas en ole kuullut, että yksikään sorani käyttäisi. Badinit myös seurustelevat ihan hirveiden naisten kanssa täällä, kuten vanhojen yksinhuoltajien kanssa tai hullujen naisten kanssa tai tosi nuorten kanssa, kun taas soraneilla on paljon parempia naisia suomalaisia ja joillakin kurdinaiset(vanhemmilla miehillä).

Että itselläni ei kovin hyvä kokemuksia badineista, parempia soraneista, mutta sellasta se on. Ainiin ja täällä päin badinit pyörittää enemmän kebabia kuin soranit. Jännä ero.

• Enoleasiantuntija
        fermesk kirjoitti:

No samapa tuo mulle. Ei mua oikeastaan kiinnosta nuo sun tilastot ollenkaan. Ja noi Irakilaiset ei ole kaikki kurdeja nimittäin arabejakin on jonku verran Suomessa ja heillä aika varmasti onkin arabi vaimo, mutta joo nuo tilastot ei tosiaan koske mua tai mun miestä. Sori vaan.

Tiedätkö miksi ihmisiä äsryttää ja ne on sua vastaan? Koska luulet tuntevasi kurdit kuin mikäkin asiantuntija? :O Itsekin olen ollut todella pitkään kurdilaisen vaimo, olen käynyt hänen maassaan ja en silti väitä että jotenkin olisin asiantuntija. Susta saa tosi lapsellisen kuvan tän perusteella. Et ole edes käynyt kurdistanissa.

• gryan
        fermesk kirjoitti:

siis waw tosi hienoa tekstiä oot kirjoittanut. ite olen kurdilainen nainen ja on ihanaa nähdä kun joku puhuu hyvää kurdilaisista. sanattomaksi jäin toivon kaikkea parasta sinulle :)

• kike79.............
        Chom chom kirjoitti:

Fermesk: se riittää, kun itse tietää. Koskaan et voi elää niin, että miellyttäisit kaikkia. Aina on epäilijöitä ja on niitä, jotka puhuvat pahaa selän takana, levittelevät juoruja ja juonivat. Nähty on.

Mua varoiteltiin aikanaan miehestäni ja hänen motiiveistaan. Ironista kyllä, kärkevimpiä varoittelijoita olivat miehet, jotka itse kävivät hakemassa vaimon kotimaastaan. No, heillähän sitä kokemusta toisaalta oli. He eivät edes tunteneet miestäni, mutta luulivat kaikkien olevan samanlaisia kuin he itse.

Länsimaisilla naisilla ei ole kaikkialla kovin hyvää mainetta, mutta mieheni vanhemmat tykästyivät käytökseeni ja koulutukseeni. Sanotaan nyt näin, että nostin niin mieheni statusta vanhempiensa silmissä kuin perheen statusta ylipäätään. En aina ollut täysin tyytyväinen niihin perusteisiin, joilla mua arvioitiin, mutta lopputulos kai on tärkein.

kyllöä mulla taas pahimmat varoittelijat on mun äiti, kaverit ja jotkut työtoverit, sisko hyväksyy onneksi täysin ja onkin läheisin minulle :)

ihana luotettava mies..saas nähä mitä elämä tuo tullessaan, nyt rauhassa tutustutaan toisiimme ^^

• kurdin ex
        fermesk kirjoitti:

Hei fermesk! kyllähän kurdistan kaunis paikka on.itse olin kurdin kanssa naimisissa kuusi vuotta ja kävinkin kurdistanin alueella.tapasin mieheni eräässä välimeren maassa jonne hän oli tullut elintasopakolaiseksi.hän itse tämän minulle kertoi.haki turvapaikkaa ko.maasta ja valehteli että on pahoja ongelmia kotimaassa,että on poliittisesti vainottu.itse kertoi minulle ettei ole mitään ongelmia,vain ja ainoastaan rahan takia,makeamman elämän toivossa haki turvapaikkaa.Mafian avulla siirtyi kotimaastaan kohdemaahan,eikä se nyt niin paljon maksanut.Kohdemaassa tutustuin lukuisiin hänen ystäviin,arvaapas miten moni haki turvapaikkaa valheellisin perustein.asuin itsekin ko.maassa jonkin aikaa,joten tutuiksi tuli nämä ihmiset ja heidän elämän tarinansa.Suomessa asuessamme tutustuin lukemattomiin mieheni ulkomaalaisiin ystäviin,kurdeihinkin.Kyllä ne kuule rahan takia sieltä kotimaastaan lähtevät.lähtevät enemmän kuin mielellään.köyhyyttä ja työttömyyttä on paljon.se että pääsee suomeen asumaan on kuin lottovoitto.tosin ei kaikki ole rahan perään vaan tyytyvät vaatimattomaankin elämään kotimaassaan.moni täällä suomessa asuvista joita tunnen tekee niin että niillä on yritys pimeästi tai tekevät töitä pimeästi.tai on yritys laillisesti mutta pelataan jotain vilukipeliä ja sitten nostetaan sossun ja kelan rahat.ne on kuule kotimaassaan varakkaita sen jälkeen.niillä rahoilla sieltä kotimaasta ostetaan sitten omaisuutta ja taloja ja siellä lomillaan käyvät.ja on niitäkin ketkä käyttävät suomalaisia naisia hyväkseen,tavalla tai toisella.itse olen tätä touhua läheltä nähnyt ja ollut näiden henkilöiden ystävä ja siten saanut tietooni näitä asioita.ei kaikki ole aina niin sinivalkoista kuin suomineidot usein kuvittelee.ja totuus voi olla tarua ihmeellisempää.maailma on kova ja julma paikka.sitäpä monikaan täällä suomen lintukodossa asuva ei osaa ajatella.kovista oloista lähtöisin oleva ihminen voi olla valmis tekemään mitä hyvänsä saadakseen paremman elämän.oletko muuten käynyt kurdistanin alueella ja nähnyt sitä elämää?Ei siellä pelkästään kaunista ole.kurjuutta ja köyhyyttäkin on...minä näin omin silmin.

• ........
        *.*.* kirjoitti:

Aika mielenkiintoista havaita että mies joka asuu Suomessa mutta on ko. maan kansalainen, avioituu noin 2 kertaa useammin oman maansa naisen kanssa verrattuna avioliittoihin suomalaisen naisen kanssa.

Kun vielä katsoo kuinka paljon suomen kansalainen avioituu turkkilaisen,irakilaisen, iranilaisen tai afganistanilaisen naisen kanssa, niin ei voi muuta kuin ihmetellä.
        Ilmeisesti noistakin suurin osa on "varman päälle pelanneta" suomen kansalaisuuden saaneita ulkomaalaisia jotka avioituvat oman maalaisensa naisen kannssa sen jälkeen kun ovat saaneet suomen kansalaisuuden.

• 23456789
        kurdin ex kirjoitti:

Hei fermesk! kyllähän kurdistan kaunis paikka on.itse olin kurdin kanssa naimisissa kuusi vuotta ja kävinkin kurdistanin alueella.tapasin mieheni eräässä välimeren maassa jonne hän oli tullut elintasopakolaiseksi.hän itse tämän minulle kertoi.haki turvapaikkaa ko.maasta ja valehteli että on pahoja ongelmia kotimaassa,että on poliittisesti vainottu.itse kertoi minulle ettei ole mitään ongelmia,vain ja ainoastaan rahan takia,makeamman elämän toivossa haki turvapaikkaa.Mafian avulla siirtyi kotimaastaan kohdemaahan,eikä se nyt niin paljon maksanut.Kohdemaassa tutustuin lukuisiin hänen ystäviin,arvaapas miten moni haki turvapaikkaa valheellisin perustein.asuin itsekin ko.maassa jonkin aikaa,joten tutuiksi tuli nämä ihmiset ja heidän elämän tarinansa.Suomessa asuessamme tutustuin lukemattomiin mieheni ulkomaalaisiin ystäviin,kurdeihinkin.Kyllä ne kuule rahan takia sieltä kotimaastaan lähtevät.lähtevät enemmän kuin mielellään.köyhyyttä ja työttömyyttä on paljon.se että pääsee suomeen asumaan on kuin lottovoitto.tosin ei kaikki ole rahan perään vaan tyytyvät vaatimattomaankin elämään kotimaassaan.moni täällä suomessa asuvista joita tunnen tekee niin että niillä on yritys pimeästi tai tekevät töitä pimeästi.tai on yritys laillisesti mutta pelataan jotain vilukipeliä ja sitten nostetaan sossun ja kelan rahat.ne on kuule kotimaassaan varakkaita sen jälkeen.niillä rahoilla sieltä kotimaasta ostetaan sitten omaisuutta ja taloja ja siellä lomillaan käyvät.ja on niitäkin ketkä käyttävät suomalaisia naisia hyväkseen,tavalla tai toisella.itse olen tätä touhua läheltä nähnyt ja ollut näiden henkilöiden ystävä ja siten saanut tietooni näitä asioita.ei kaikki ole aina niin sinivalkoista kuin suomineidot usein kuvittelee.ja totuus voi olla tarua ihmeellisempää.maailma on kova ja julma paikka.sitäpä monikaan täällä suomen lintukodossa asuva ei osaa ajatella.kovista oloista lähtöisin oleva ihminen voi olla valmis tekemään mitä hyvänsä saadakseen paremman elämän.oletko muuten käynyt kurdistanin alueella ja nähnyt sitä elämää?Ei siellä pelkästään kaunista ole.kurjuutta ja köyhyyttäkin on...minä näin omin silmin.

Huoh... Mun mies on kurdi. Hänen perhe on rikasta sakkia. Ei sieltä köyhät pääse mihinkään. U know, matka maksaa maltaita sieltä. Jos tiedät mitä tarkoitan.

Kurdistanissa on erittäin korkea palkkataso ja myös töitä paljon ulkomaalaisillekin asti. Siellä rakennetaan kokoajan uutta. Onhan siellä köyhyyttä ja kurjuuttakin. Köyhille ihmisille ei olekaan hyötyä rikkaasta Kurdistanista. Mutta Kurdistan on rikas öljynsä ansiosta. Minä ainakin olen vieraillut Kurdistanissa. Hawlerissa. Kaunis kaupunki. Modernimpi, kuin Helsinki.

• ihaniiiiii..
        naash kirjoitti:

kurdit on ihania

• Chom chom

Mä ihmettelen suuresti, jos jollekulle oman lapsen vaippojen vaihtaminen on kamalaa hommaa. Voi tietty olla voimakas oksennusrefleksi, mutta oikeasti, lapsen takia joutuu kärsimään isompiakin kipuja.

Henk. koht. mielipiteeni on, että molempien vanhempien kannattaisi opetella lastenhoito niin, että tarvittaessa pärjää lastensa kanssa. Se on paitsi kätevää, myös varautumista siihen, jos kaikki ei menekään aina hyvin.

Monissa kulttuureissa miehen ja naisen, isän ja äidin, roolit on perinteisesti selvät ja erilliset, MUTTA se, joka ottaa puolison toisesta kulttuuritaustasta, tekee tietoisen valinnan. Pitää varautua siihen, että omat käsitykset asioista eivät ole ainoita oikeita. Tämä koskee molempia puolisoita. Monesti ei ole edes tietoinen oman kulttuurin/perheen/kasvatuksen sisältämistä toimintatavoista ennen kuin ne törmäävät toisenlaisiin käsityksiin.

Se voi myös auttaa näkemään enemmän vaihtoehtoja. Esim. oma mieheni on käyttänyt vanhempainvapaata, mitä tuskin olisi omanmaalaisen puolison kanssa tehnyt. Toki jotkut kaverit naureskelivat, mutta voiko kukaan sanoa, ettei oman lapsen hoitaminen ole tärkeää työtä?

AP:lle: se, että mies haluaa naimisiin ja lapsia, voi tarkoittaa monta asiaa. Hän voi sanoa niin, jotta uskoisit hänen olevan tosissaan sun suhteesi (oli hän sitä tai ei). Monissa maissa/kulttuureissa perheen perustamista ja lasten "hankkimista" ei analysoida niin kuin Suomessa. Yksinkertaista: kun on tullut tiettyyn ikään, haetaan sopiva puoliso ja perustetaan perhe. Ei siihen ladata sellaisia odotuksia kuin Suomessa. Neuvoni on, että seurustelkaa, tutustukaa toisiinne ja jos alkaa näyttää hyvältä, muuttakaa yhteen ja harjoitelkaa yhteiselämää hyvä aika ennen lapsia. En tiedä, minkä ikäisiä olette, mutta painotan aina, että naisenkin on hyvä hankkia koulutus ja työkokemusta ennen lapsia, jos suinkin mahdollista.

• opettelemme vielä

Ei miesten kuulu hoitaa lapsia. Tuo on tuota feministisoopaa jolla halutaan alistaa miehet kotitalouskoneiksi. Naisten tehtävä on hoitaa lapset ja mies. Miehen täytyy toki kunnioittaa naista. Ovien availu, huomioiminen, naisen ylistäminen yms kuuluu asiaan, mutta naisen tehtävä on huolehtia kodista, lapsista ja miehen hyvinvoinnista. Kelvoton nainen on kelvoton, eikä sillä ole muuta käyttöä kuin tyydyttää mahdollisimman monta miestä.

Tämä on normaali käytäntö noin 99 % :ssa maailman väestöä. Suomen on aika palata normaali rytmiin ja luopua kansainvälistymisen mukana näistä oudoista tasa-arvo kotkotuksista.

Voimme oppia esimerkiksi kurdeilta paljon

• sarkasmiako

Hahah toivon, että tuo oli sarkasmia?

• Chom chom
        sarkasmiako kirjoitti:

Hahah toivon, että tuo oli sarkasmia?

Valitettavasti se taisi olla silkkaa tyhmyyttä.
        Huh, sainpahan taas muistutuksen, kuinka ihana mieheni onkaan :)

• hellollo

Mielestäni Kurdien pitäisi oppia enemmän tasa-arvosta!
        "Suomen on aika palata normaali rytmiin ja luopua kansainvälistymisen mukana näistä oudoista tasa-arvo kotkotuksista." Olet vissiin aika aivopesty, jos olet sitä mieltä että tasa-arvo jutut on outoja kotkotuksia!!!!
        Itse olen naimisissa Kurdi miehen kanssa, ymmärrän että hänellä on erilainen kulttuuri ja naisilla on alempi asema hänen kulttuurissaan, MUTTA HÄN ON MUUTTANUT SUOMEEN, HÄN ON TULLUT MINUN MAAHANI, JA JOS HÄN ON VALINNUT SUOMALAISEN PUOLISON, NIIN TÄÄLLÄ EI ELETÄ PELKÄSTÄÄN KURDISTANIN KULTTUURIN MUKAAN. Tietysti mies on perheen pää, ja vaimon tehtävä on toki huolehtia kodista, miehestä lapsista yms, mutta kyllä miehenkin tehtävä on osallistua myös lasten kasvattamiseen ja kodinhoitoon, ainakin joskus.

• typeräeukko

Mikä hemmetin kurdilainen? Etkö ole vielä oppinut, ettei kurdilaista olekaan, hän on kurdi, ei kurdilainen.

• Minä vain

Ei vielä naimisiin eikä lapsia, vaikka kurdikulttuuri kuinka sitä vaatisi! Olet vasta alkumetreillä miehesi kouluttamisessa suomalaisen naisen kanssa elämiseen, ja olisi iso virhe sitoa itsesi vauvan ja niiden paskavaippojen kanssa kotiin tässä vaiheessa.

Olkaa ehdottomasti pidempään yhdessä ennen kuin vauvoja tulee, ja puhu miehellesi että vauva-aika tulee olemaan raskasta ja työlästä, ja että molempia siinä tarvitaan.

Olettaisin että sinäkin olet joutunut pitämään puolesi erinäisissä asioissa, koska yleensähän nämä lähi-idän miehet olettavat että naiset tekevät kaiken ja mies on suurinpiirtein perheen kuningas, jolle tuodaan ruoat ja teet eteen, ja jonka ei tarvitse sormeaan nostaa kotitöiden suhteen. Siihen ei kannata ikipäivänä suostua! Jos saat miehesi auttamaan kotitöissä ja unohtamaan sovinismipaskan, niin sitten saat kyllä auttamaan vauvan hoidossakin.

Jokainen mies on yksilö, oli mistä maasta tahansa, eli kun itse en tunne sinun miestäsi, niin en voi tietää onko hän koti- ja perheihmisiä, vai näitä kahviloissa luuhaajia. Minunkin mieheni on kurdi, ja viimeisen päälle koti-ihminen. Hänen kavereissaan puolestaan on näitä levottomia sieluja, jotka eivät viihdy yhtään kotona, vaan aina on oltava jossain menossa.

Malttia vaan, ei se mies mihinkään karkaa, jos on tosissaan kanssasi!

• Lolololollollo

Oletteko minkäikäisiä? Sekin vaikuttanee asiaan jollain tavalla..

• bebek

Mun mies on turkin kurdi ja meillä on pieni poika. Oltiin yhdessä vuosi, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. Mies ei tykkää vaihtaa vaippoja, olenkin itse ne saanut aina vaihtaa, mutta se ei haittaa :) Muuten tykkää tosi paljon leikkiä pojan kanssa ja yrittää opettaa omaa kieltään hänelle. Hoitaa myös poikaa mielellään, jos haluan käydä esim. shoppailemassa :)

Mun miehellä on aika paljon kavereita, mutta ei hän vietä heidän kanssaan kovinkaan paljon aikaa. Päiväsaikaan saattaa käydä kahvilla tms, mutta aina iltaisin on meidän kanssa kotona. Mielestäni on tärkeää, että miehellä on samaa kieltä puhuvia kavereita :) Muuten meillä menee hyvin, mutta kyllä välillä huomaa, että tulemme eri kulttuureista.

• todellaupeeta

Wau hienoa bebek, miehesi jopa hoitaa poikaanne muutaman tunnin YKSIN!

• saattaen vaihdettava

Mitäs mies tekee, kun lapsen vaippaan tulee täytettä silloin, kun he ovat kaksin? Odotteleeko, että vaipanvaihtaja tulee kotiin?

• pensselitäti

Käykö miehesi töissä? Kysyn siksi, että kerrot, että hän saattaa käydä päiväsaikaan kahvilla, mutta on aina iltaisin kotona.

• Baby....

Heissuli kaikki,

Meillä asustaa myös kurdimies ja kyllähän tuo taitaa lastenkaitsennan. Juuri vedetty kesälomat niin, että oltiin vuoroissa lomalla. Viimeinen viikko oli baban vetovuorolla. Ei tuo lastenhoito nyt mitään ydinfysiikka kuitenkaan ole. Aamupesut, pukemiset ja puistoilemaan. Lounasta laittelee, sadut ja päiväunille. Sitten äitee jo porhaltaakin takaisin kotiin kun lapsukaiset heräilevät uniltaan.
        En muuten vielä ole kuullut yhdestäkään miehestä, joka nimenomaan -haluaisi- vaihtaa vaippaa, oho, en muuten naisestakaan..

• minä vaan...
        Baby.... kirjoitti:

Heissuli kaikki,

Meillä asustaa myös kurdimies ja kyllähän tuo taitaa lastenkaitsennan. Juuri vedetty kesälomat niin, että oltiin vuoroissa lomalla. Viimeinen viikko oli baban vetovuorolla. Ei tuo lastenhoito nyt mitään ydinfysiikka kuitenkaan ole. Aamupesut, pukemiset ja puistoilemaan. Lounasta laittelee, sadut ja päiväunille. Sitten äitee jo porhaltaakin takaisin kotiin kun lapsukaiset heräilevät uniltaan.
        En muuten vielä ole kuullut yhdestäkään miehestä, joka nimenomaan -haluaisi- vaihtaa vaippaa, oho, en muuten naisestakaan..

Minä en usko, että suurin osa vanhemmista suhtautuu vaipanvaihtoon noin kielteisesti. Se on vauvalle tärkeä asia ihan konkreettisesti ja samalla vaipanvaihtotapahtuma toimii hyvinkin myönteistä kiintymyssuhdetta luovana tilanteena. Vauvathan rakastavat vaipanvaihtoa. Vauvat nauravat ja jokeltelevat jne. Minusta oli aina ihan kiva vaihtaa vaippoja.

• Nananababa
        Baby.... kirjoitti:

Heissuli kaikki,

Puistoilemaan, en ole koskaan nähnyt lähi-idän miestä leikkipuistossa :D tarkoitatko itiksen kahvilletai muuten vaan notkumaan hyville näköpaikoille :)

• Baby....
        minä vaan... kirjoitti:

Minä en usko, että suurin osa vanhemmista suhtautuu vaipanvaihtoon noin kielteisesti. Se on vauvalle tärkeä asia ihan konkreettisesti ja samalla vaipanvaihtotapahtuma toimii hyvinkin myönteistä kiintymyssuhdetta luovana tilanteena. Vauvathan rakastavat vaipanvaihtoa. Vauvat nauravat ja jokeltelevat jne. Minusta oli aina ihan kiva vaihtaa vaippoja.

Voi ei :) Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että pidän aika erikoisena pitää hyvän miehen mittarina sitä, että haluaisi välttämättä vaihtaa vaippaa.

• Baby....
        Nananababa kirjoitti:

Puistoilemaan, en ole koskaan nähnyt lähi-idän miestä leikkipuistossa :D tarkoitatko itiksen kahvilletai muuten vaan notkumaan hyville näköpaikoille :)

Männä viikolla ovat liikuskelleet lähinnä tässä kotimme läheisellä puistoalueella. Tänään kävivät kyllä myös Vihaisten lintujen puistossa :) Mun miestä on saattanut nähdä yksin lasten kera tänä kesänä myös Lintsillä ja Korkeasaaressa. Silloin sillä oli kyllä myös veljensä tytär mukana matkassa (myös alle 5 v tapaus).

• niinmuttah
        Baby.... kirjoitti:

Heissuli kaikki,

Mutta se vaippa täytyy kuitenkin aina vaihtaa se on osa vanhemmuutta. Kummallakin!

• uuhammmaaammmaa
        Nananababa kirjoitti:

Onhan siellä joskus hyvännäkösiä mammoja ;) Siis puistoissa...

• 2+6
        Baby.... kirjoitti:

Voi ei :) Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että pidän aika erikoisena pitää hyvän miehen mittarina sitä, että haluaisi välttämättä vaihtaa vaippaa.

Ei ole kyse haluamisesta, vaan siitä tekeekö sen vai ei, haluamisista huolimatta. Kyllä siinä miestä (ja naistakin) mitataan, että hoitaako myös sellaiset hommat, jotka ei välttämättä ole mitään suosikkijuttuja. Melkoinen surkimushan on sellainen ihminen, joka väistää kaikki ei niin mieluisat velvollisuudet.

• bebek
        pensselitäti kirjoitti:

Käykö miehesi töissä? Kysyn siksi, että kerrot, että hän saattaa käydä päiväsaikaan kahvilla, mutta on aina iltaisin kotona.

No tietysti vaihtaa vaipan, jos en ole kotona! Voi luojat teidän ihmisten kommentteja! Ja mieheni käy kyllä töissä, mutta tietysti hänelläkin on vapaapäiviä. Oletteko itse töissä joka päivä?!?!!!

Aina pitää täällä haukkua eri kulttuureista tulevia. Miksi esim. turkissa käydessäni kaikki ihmiset on ystävällisiä minulle eivätkä katso eri tavalla, kun tulen eri kulttuurista? Suomi on niin rasistinen maa ja se on surullista :(

• 1323
        minä vaan... kirjoitti:

Mun siskon suomalainen mies sanoi, että palkkaa vaipanvaihtajan, jos heille tulee vauva :D Eli ei voi yleistää, että vaan ulkomaalaiset miehet ei halua vaihtaa vauvan vaippoja!

• 113232
        niinmuttah kirjoitti:

Mutta se vaippa täytyy kuitenkin aina vaihtaa se on osa vanhemmuutta. Kummallakin!

Ei voi pakottaa, jos toinen ei tahdo.

• uuutututuutu
        bebek kirjoitti:

No tietysti vaihtaa vaipan, jos en ole kotona! Voi luojat teidän ihmisten kommentteja! Ja mieheni käy kyllä töissä, mutta tietysti hänelläkin on vapaapäiviä. Oletteko itse töissä joka päivä?!?!!!

Aina pitää täällä haukkua eri kulttuureista tulevia. Miksi esim. turkissa käydessäni kaikki ihmiset on ystävällisiä minulle eivätkä katso eri tavalla, kun tulen eri kulttuurista? Suomi on niin rasistinen maa ja se on surullista :(

Tottakai sulle ollaan ystävällisiä turkissa ,koska turistit tuo rahaa.Mitäs nämä turkinpojat tuo suomeen ,no ainakin isättömiä lapsia ja aikamoista hoiojausta taitaa olla niiden pitsatouhukin.Suomalaisten pitäs kaikki tuohu hiljaa vain katsella.

• ai ja voi
        113232 kirjoitti:

Mitä sitten jos kumpikaan ei tahdo, voi teitä tonokkeja, sitten lapsi huostaan.

• bebek
        uuutututuutu kirjoitti:

Tottakai sulle ollaan ystävällisiä turkissa ,koska turistit tuo rahaa.Mitäs nämä turkinpojat tuo suomeen ,no ainakin isättömiä lapsia ja aikamoista hoiojausta taitaa olla niiden pitsatouhukin.Suomalaisten pitäs kaikki tuohu hiljaa vain katsella.

Ja mistäs sinä tiedät, että käyn turistikohteissa?!?! Juuri tänä kesänä oltiin miehen kotikaupungissa, eikä siellä muita ulkomaalaisia näkynyt kuin minä. Siellä ihmiset on paljon ystävällisempiä, eikä minua arvostella, niinkuin täällä suomessa kaikkia ulkomaalaisia!
        Ja eiköhän nuo pizzapaikat tuo veroja suomeen. Parempihan se on kuin istua kotona ja elää suomen verovaroilla vai mitä? Ja opettele kirjoittamaan, taidat olla vaan kateellinen kun ulkomaalaiset vie suomalaiset naiset hahhhaaaaaaa :D

• vai veroja
        bebek kirjoitti:

Ja mistäs sinä tiedät, että käyn turistikohteissa?!?! Juuri tänä kesänä oltiin miehen kotikaupungissa, eikä siellä muita ulkomaalaisia näkynyt kuin minä. Siellä ihmiset on paljon ystävällisempiä, eikä minua arvostella, niinkuin täällä suomessa kaikkia ulkomaalaisia!
        Ja eiköhän nuo pizzapaikat tuo veroja suomeen. Parempihan se on kuin istua kotona ja elää suomen verovaroilla vai mitä? Ja opettele kirjoittamaan, taidat olla vaan kateellinen kun ulkomaalaiset vie suomalaiset naiset hahhhaaaaaaa :D

"Ja eiköhän nuo pizzapaikat tuo veroja suomeen" hahahaahah

• 453553
        bebek kirjoitti:

Joo, pitsamestathan on ihan tunnettuja siitä, että siellä niitä veroja vasta maksetaankin. Oikeita kansantalouden tukipilareita ovat ne!

Ihmeellistä kuitenkin, että pystyvät myymään niitä kuuden euron lättyjä, kun siitä ei jää mitään käteen.

http://www.uusisuomi.fi/raha/108164-6-€n-pizza-purettuna-osiin-–-”villi-lansi”

• 234234234
        113232 kirjoitti:

Ei ketään voi pakottaa olemaan hyvä isä tai äiti, jos toinen ei tahdo. Toisaalta, lasta ei myöskään pitäisi pakottaa syntymään sellaiseen perheeseen, jossa tätä periaatetta sovelletaan käytännössä.

• päivän vitsi

Missä ne käy töissä? Pitseriassa ne nostavat työttömyyskorvauksia

• kjd

Ei kannata uskoa kurdilaismiehen puheisiin. niistä vain 5 % on totta ja 95 % on valetta :) . kurdilaismiehet käyttävät suomalaisianaisia hyväkseen , kunnes aurinko alkaa paistamaan heidän suuhtaan. sitten he jättävät suomalaisen naisen ja menevät irakista hankitun naisen kanssa naimisiin. he sanovat että perhe ei hyväksy vaikka se on oikeastaan miehen oma valinta yleisimmin. olen turkkilainen tyttö ,itse seurustelin kurdilais-miehen kanssa puolitoista vuotta. hän seurusteli ennen minua suomalaisen naisen kanssa. ja sanoi minulle käyttäneensä tätä vain hyväksi seurustelunsa aikana. hän oli ollut naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja sai naisen avulla kansalaisuuden ja jätti tämän.minun aikanakin tämä mies käytti ex naistaan hyväkseen . ja sain tietää vasta meidän eron jälkeen. suomalainen nainen tietää tästä mutta silti hyväksyy sen . koska uskoo miehen valheita . ja luulee miehen pitävän hänestä.

jos mies olisi pitänyt hänestä hän olisi ollut julkisesti naisen kanssa tekemisissä
      ei salaa puolen tunnin ajan jossain kotona. kurdilaismiehet ovat ihan valehtelijoita ja juonittelijoita. (en tarkoita kaikkia) .

• 231231231

Yhä vain ihmetyttää se, että mikä saa jotkut naiset seurtustelemaan sellaisten miesten kanssa, joiden he tietävät olevan hyväksikäyttäjiä. Mitä sinä ajattelit siitä, että miehesi kertoi käyttäneensä vaimoaan vain hyväksi? Eihän se mikään hyvän jätkän merkki ole, vaan p@skapään. Mikäs sai sinut olemaan suhteessa miehen kanssa, jonka tiesit olevan sellainen?

• Aivovamma lie
        231231231 kirjoitti:

Yhä vain ihmetyttää se, että mikä saa jotkut naiset seurtustelemaan sellaisten miesten kanssa, joiden he tietävät olevan hyväksikäyttäjiä. Mitä sinä ajattelit siitä, että miehesi kertoi käyttäneensä vaimoaan vain hyväksi? Eihän se mikään hyvän jätkän merkki ole, vaan p@skapään. Mikäs sai sinut olemaan suhteessa miehen kanssa, jonka tiesit olevan sellainen?

Ted Bundy sai 200 kosimakirjettä vankilaan teloitukseensa saakka ja jopa sen jälkeen kun meni death rowssa naimisiin (vaimo pyöräytti kauniin tyttärenkin Tedin ollessa vielä elossa).

Ricky Ramirez meni myös vankilassa naimisiin ennen kuolemaansa. Oli sarjamurhaa ja -raiskaaja. Night stalker.

Maailma on täynnä sairautta ja myös helvetin sairaita naisia.

• herääää

Hän haluaa Suomen passin!

• Raaka Watson

Aina pistää silmään tuo kurdistan. Sellaista maata kun ei ole olemassakaan, ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan.

• Lähempänä sen

syntyminen tällä hetkellä on kuin pitkään aikaan...

• bijikurdistan

Googleta Kurdistan. Löytyy aika paljonkin osumia. Kurdistan ei ole valtio, mutta silti tulee olemaan aina ja on muuten aina ollutkin. Ainiin ja tiesitkös, että ainakin kurdeilla on ITSEhallintoalue, joka on rauhallisin kolkka koko Lähi-Idässä. Minusta hatun nosto kurdeille, kun ovat tuossa onnistuneet, toisin, kuin muut.

• kurdienelämä

"Rauhallisin kolkka", onkohan nyt noin? Eihän siitä ole kauankaan aikaa kun Kirkukissa muutama pommi räjähteli VAALIEN takia :D

• bijikurdistan

Kirkuk kuuluu vielä Irakille, joten se ei kuulu tähän itsehallinto alueeseen ja senpä takia siellä on levotonta. Että ihan tiedoksi sinulle vain tämäkin fakta.

• kurdienelämä
        bijikurdistan kirjoitti:

Kirkuk kuuluu vielä Irakille, joten se ei kuulu tähän itsehallinto alueeseen ja senpä takia siellä on levotonta. Että ihan tiedoksi sinulle vain tämäkin fakta.

Niin ja vielä tiedoksi se fakta, että kuitenkin yli puolet Kirkukin alueella asuvista ovat kurdinkielisiä.. Vedetäänkö lisää faktoja.

• kurdienelämä

Jaaha. Haluatko faktaa Kurdistanin alueella tapahtuvista rikoksista? :D

• Anonyymi

Itse seurustelen kurdin kanssa. Enpä parempaa kohtelua ole saanut koskaan. Mies ei anna edes kaupassa koskaan minun maksaa😁

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      148
      8176
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      46
      4613
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      50
      4215
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      430
      2168
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      81
      1940
    6. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      20
      1644
    7. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      36
      1519
    8. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1507
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      206
      1396
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      33
      1257
    Aihe