Eli oon 15-vuotias tyttö ja mulla on ollu haaveena ryhtyä eläinlääkäriksi. Ois kiva jos joku eläinlääkäri voisi vastailla näihin mun kysymyksiin, että voisin varmistua siitä, onko tää mulle sopiva työ.
1. Kuinka pitkiä työvuoroja eläinlääkäri yleensä tekee?
2. Minkälainen eläinlääkärin palkka suunnilleen on? (tiedän, että riippuu paljon paikkakunnasta)
3. Saako työpaikalla pitää omaa lemmikkiä (lähinnä koiraa ajattelen), jos lemmikki ei pysty olemaan yksin kotona töiden ajan?
4. Mitä kautta itse kouluttauduit ja kauanko kouluttautuminen kesti?
5. Mitkä koulut on pakko käydä, että pääsee eläinlääkäriksi? (esim. lukio)
Nyt ei ainakaan tuu enempää kysymyksiä mieleen, mutta toivottavasti saan noihin vastauksen. Olen suunnitellut muuttavani opiskelun jälkeen Ouluun, jos sieltä löytyisi sopiva työpaikka eläinlääkärinä.
Voiko ELÄINLÄÄKÄRI vastailla kysymyksiini?
1
301
Vastaukset
- Eläinlääkäriksikö
Moikka!
(En valitettavasti ole eläinlääkäri, mutta voin kertoa jotain mitä tiedän.)
Itselläni on tuo sama haave ja olen ymmärtänyt, että lukio on pakollinen opintojen kannalta. Ensin lukioon ja sitten eläinlääketieteelliseen.
Eläinlääkäriksi Suomessa valmistuu vain Helsingin Eläinlääketietellisestä (6 vuotta opintoja, kolmen vuoden jälkeen valmistut eläinlääketieteen kandidaatiksi.)
Palkka ja työaika riippuu käsittääkseni todella paljon paikkakunnasta ja siitä omistatko oman klinikan vai oletko kunnaneläinlääkäri (Kenties ehkä molempiakin). Jokatapauksessa palkka on hyvä ja pärjäät sillä varmasti.
En usko että lemmikin tuominen töihin on sallittua. Se voi häiritä työskentelyä huomattavasti ja vaikeuttaa eläinten keskittymistä. Itse en suosittelisi.
Toivottavasti auttoi jotenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva201953- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703