Syöttekö karppaajat välipalaksi tai ateriankorvikkeena? Aika vähän hiilaria Leaderin patukoissa, makua kylläkin. Energiaa öpaut 180kcal per 60g patukka.
Yritän karpata, neljäs päivä menossa ja etsiskelen sopivia tapoja selvitä työpäivästä vaihtelevasti. Ongelma on iltapäivä, jolloin olisi syötävä jotain, kun mulla kestää kotiin pääsy ja sen jälkeen alkaa ruuanlaitto. Eli toi protskupatu, onko sopivaa välipalaa karppaajalle tai ennen kun saa oikeata ruokaa napaansa?
Proteiinipatukka
10
2610
Vastaukset
- Älyvapaa VPK
Tee proteiinipatukat itse, niin saat sellaisen sisällön kuin haluat. Niitä voi tehdä ison satsin ja pakastaa. Noissa valmiissa on niin paljon kaikkea tuubaa, että jättäisin suosilla kauppaan. Netistä voi vielä löytyä Kunto Plus lehden sivulta patukoiden ohjeita. Tuunaa hiilarit minimiin, ja hyvää tulee! Täällä oli juuri aloitus karppisokerista. Sitä voi varmaan käyttää myös leipomiseen.
Miten rahka, raejuusto, proteiinijuoma, pähkinät, maito, ruisleipä? Vai vedätkö ihan luitamyöten hiilarien kanssa?- Elviira Ryyström
No kun minä en oikein voi mitään rahkapurkkeja kuljetella repussa päivätolkulla. Olis tarve jotain helppoa lähinnä hätätilanteisiin tarkoitettua, kun ei pääse syömään tai ostamaan ruokaa normaalisti. Kun ei se päivä mene aina niin, että määrätyllä kellonlyömällä on kotona ja ruuanlaitossa tai jonkun ruokalan edessä ja menee niin pitkään joskus ennen kuin pääsee kotiutumaan.
Karppaus.infossa olikin näitä kotitekoisten patujen teko-ohjeita, esmes sokeritonta maapähkinävoita pohjana käytetty, kookoshiutaleista ja pähkinöistä jne oli saatu hiilarit ihan pariin grammaan per patukka, muttei niissä sitten kyllä proteiiniakaan ollut. Pitäähän sitä varmaan kokeilla noita kotitekoisia. Karppisokeria olenkin maistanut ja ostanut aiemmin pussin mutta on se vaan niin jumalattoman kallista.
Ruisleipää enkä leipää syö, saan oireita eli helevetinmoiset mahanväänteet ja nivelkivut, mutta mantelileipäpohja sopii, ja kaura.
Mutta ajattelin kysyä, onko nää patukat hyviä siis proteiini sellaiset. Maultaan ainakin ovat ja nälän vie. - Häirikkösika
Elviira Ryyström kirjoitti:
No kun minä en oikein voi mitään rahkapurkkeja kuljetella repussa päivätolkulla. Olis tarve jotain helppoa lähinnä hätätilanteisiin tarkoitettua, kun ei pääse syömään tai ostamaan ruokaa normaalisti. Kun ei se päivä mene aina niin, että määrätyllä kellonlyömällä on kotona ja ruuanlaitossa tai jonkun ruokalan edessä ja menee niin pitkään joskus ennen kuin pääsee kotiutumaan.
Karppaus.infossa olikin näitä kotitekoisten patujen teko-ohjeita, esmes sokeritonta maapähkinävoita pohjana käytetty, kookoshiutaleista ja pähkinöistä jne oli saatu hiilarit ihan pariin grammaan per patukka, muttei niissä sitten kyllä proteiiniakaan ollut. Pitäähän sitä varmaan kokeilla noita kotitekoisia. Karppisokeria olenkin maistanut ja ostanut aiemmin pussin mutta on se vaan niin jumalattoman kallista.
Ruisleipää enkä leipää syö, saan oireita eli helevetinmoiset mahanväänteet ja nivelkivut, mutta mantelileipäpohja sopii, ja kaura.
Mutta ajattelin kysyä, onko nää patukat hyviä siis proteiini sellaiset. Maultaan ainakin ovat ja nälän vie.Nuo proteiinipatukat on vain vähän parempi versio normaalista suklaapatukasta ja suklaapatukoita tuskin kukaan pitää hyvänä päivittäisenä välipalana. Toisaalta jos harvoin syö, niin sitten on sama syödä tavallinen suklaapatukka, on halvempi ja maistuu paremmalta. Proteiinimäärällä harvoin käytettynä ei ole merkitystä.
Pähkinät tai mantelit on varmaankin kätevin ja terveellisin vaihtoehto tuollaiseksi hätävaraksi tai pieneksi välipalaksi. Helppo kuskata mukana ja ei tarvitse ruokailuvälineitä eikä jääkaappia. - Elviira Ryyström
Häirikkösika kirjoitti:
Nuo proteiinipatukat on vain vähän parempi versio normaalista suklaapatukasta ja suklaapatukoita tuskin kukaan pitää hyvänä päivittäisenä välipalana. Toisaalta jos harvoin syö, niin sitten on sama syödä tavallinen suklaapatukka, on halvempi ja maistuu paremmalta. Proteiinimäärällä harvoin käytettynä ei ole merkitystä.
Pähkinät tai mantelit on varmaankin kätevin ja terveellisin vaihtoehto tuollaiseksi hätävaraksi tai pieneksi välipalaksi. Helppo kuskata mukana ja ei tarvitse ruokailuvälineitä eikä jääkaappia.Tavallisessa normaalissa suklaapatukassa on vaan sokeria 50g ja kaloreita 500 ja hiilaria 56 g. (keskiarvo)
Ja tossa leaderissa hiilaria 11g ja sokeria jotain 3 g. Ja sitä proteiinia joka vie nälän oli jotain 40g. Mulla nälän torjuminen on se tärkein pointti. Sokeripatukka vetää glukoosit korkeelle ja nälkä tulee kahta rajumpana takasi päin kuten kaikki tietää. - Häirikkösika
Elviira Ryyström kirjoitti:
Tavallisessa normaalissa suklaapatukassa on vaan sokeria 50g ja kaloreita 500 ja hiilaria 56 g. (keskiarvo)
Ja tossa leaderissa hiilaria 11g ja sokeria jotain 3 g. Ja sitä proteiinia joka vie nälän oli jotain 40g. Mulla nälän torjuminen on se tärkein pointti. Sokeripatukka vetää glukoosit korkeelle ja nälkä tulee kahta rajumpana takasi päin kuten kaikki tietää.Pelkkä proteiini pitää nälkää aika huonosti mutta rasvan kanssa hyvin. Rasvaahan noissa leaderin patukoissa on aika minimaalisesti. Vertasin ravintosisältöä leaderin low carb -patukan ja snickers -patukan välillä:
Ravintosisältö 100g leader/ snickers
Energia kcal: 302/ 503
Proteiini: 43g/ 9g
Hiilihydraatti: 26g/ 56g
Rasva: 6g/ 27g
Tuon perusteella leaderin proteiinipatukka näyttää paljon paremmalta mutta lisäaineita on vastaavasti enemmän, jollakinhan sokerin makeus on korvattava ja soija-/heraproteiinin paha maku peitettävä.
Ihan passeli harvemmin käytettynä mutta päivittäin syötynä vain vähäkalorisempi suklaapatukka. Ja toisaalta vähän harhaanjohtava tuo "low carb"nimitys tuossa patukassa jos meinaa vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaa. Taitaa suuri osa karppaajista välttää perunaakin, jossa hiilareita on vain 16g/100g. Karppauksessa melko hyvä periaate on, että syö sellaista ruokaa missä hiilareita on maksimissaan 10g/100g. - Elviira R.
Häirikkösika kirjoitti:
Pelkkä proteiini pitää nälkää aika huonosti mutta rasvan kanssa hyvin. Rasvaahan noissa leaderin patukoissa on aika minimaalisesti. Vertasin ravintosisältöä leaderin low carb -patukan ja snickers -patukan välillä:
Ravintosisältö 100g leader/ snickers
Energia kcal: 302/ 503
Proteiini: 43g/ 9g
Hiilihydraatti: 26g/ 56g
Rasva: 6g/ 27g
Tuon perusteella leaderin proteiinipatukka näyttää paljon paremmalta mutta lisäaineita on vastaavasti enemmän, jollakinhan sokerin makeus on korvattava ja soija-/heraproteiinin paha maku peitettävä.
Ihan passeli harvemmin käytettynä mutta päivittäin syötynä vain vähäkalorisempi suklaapatukka. Ja toisaalta vähän harhaanjohtava tuo "low carb"nimitys tuossa patukassa jos meinaa vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaa. Taitaa suuri osa karppaajista välttää perunaakin, jossa hiilareita on vain 16g/100g. Karppauksessa melko hyvä periaate on, että syö sellaista ruokaa missä hiilareita on maksimissaan 10g/100g.Mulle tärkeintä on sokerin ja vehnäjauhon välttäminen. Niistä vetää sellaiset glukoosihumalat ettei oo tosikaan. Mielummin perunaakin, varsinkin perunasalaatissa kylmänä ei ole hiilaria tuonkaan verran kuin 16g. Tärkkelyksen vereen imeytyvyys jostain syystä on erilainen perunan ollessa kylmä.
Olen sellasen ratkaisun tehnyt, että noita patukoita menee kuitenkin sen verran harvoin, että otan mielummin ne lisäaineet kuin snickersin, snickersissä on just vehnäjauhoa ja sokeria, siinä on se keksiosuuskin.
Nyt kun on ilman jauhoa ja sokeria on ollut niin nivelkivut haihtui parissa päivässä. Kokeilen itselläni mikä tehoaa.
Olin joskus 10v sitten Montignacin ruokavaliolla ja söin ns hyviä hiilariakin, mutta vain ilman rasvaa. Laihduin opaut 20kg. Rasvat söin eri aterialla. Jostain syystä näytti toimivan mulla. Lautasmalli ei vaan toimi eikä kaloreitten vahtiminen. Olin keväällä kaloridieetillä, ja 1500kcal päiväenergialla. En laihtunut grammaakaan vaan housut alkoi kiristää entisestään. - Suklaasydän
Elviira R. kirjoitti:
Mulle tärkeintä on sokerin ja vehnäjauhon välttäminen. Niistä vetää sellaiset glukoosihumalat ettei oo tosikaan. Mielummin perunaakin, varsinkin perunasalaatissa kylmänä ei ole hiilaria tuonkaan verran kuin 16g. Tärkkelyksen vereen imeytyvyys jostain syystä on erilainen perunan ollessa kylmä.
Olen sellasen ratkaisun tehnyt, että noita patukoita menee kuitenkin sen verran harvoin, että otan mielummin ne lisäaineet kuin snickersin, snickersissä on just vehnäjauhoa ja sokeria, siinä on se keksiosuuskin.
Nyt kun on ilman jauhoa ja sokeria on ollut niin nivelkivut haihtui parissa päivässä. Kokeilen itselläni mikä tehoaa.
Olin joskus 10v sitten Montignacin ruokavaliolla ja söin ns hyviä hiilariakin, mutta vain ilman rasvaa. Laihduin opaut 20kg. Rasvat söin eri aterialla. Jostain syystä näytti toimivan mulla. Lautasmalli ei vaan toimi eikä kaloreitten vahtiminen. Olin keväällä kaloridieetillä, ja 1500kcal päiväenergialla. En laihtunut grammaakaan vaan housut alkoi kiristää entisestään.Ja se kovetettu kasvisrasva, mitä on suklaapatukoissa (siis suklaatehtaan rasvasta ja jätesuklaasta sokerista ja jauhosta tehdyt kuten marssit ja snickersit jne) on se joka on vaarallista suorastaan. Jotkut patukat tehdään sekoittamalla tehtaalla kaikki jäte, mitä tulee kunnon suklaan tekemisestä laittamalla siihen jauhoja ja kovetettua kasvisrasvaa. Syön itse ainoastaan tummaa suklaata makeana ja suklaasta tehtyjä leivonnaisia, mihin ei jauhoja. Esim. suklaamoussekakku kermasta, 80% tummasta suklaasta ja liivatteesta, pohja mantelijauhoista ja voista. Slurps.
- VP?
Elvira
Kokeile VHH:ta joskus
Peruskoulu löytyy sivulta jolei ylläpidon idiootti ole poistanut, - jjjj4
Hei mä löysin loistavan VHH dieettiinkin sopivan protskupatukan: Teho Sport Vähäsokerinen ja runsasproteiininen protskupatukka. Vaan 1,5 g sokeria, mutta maistuu oikeesti hyvältä. Toinen mistä oon tykännyt niin toi Fastin ProFX http://bloggen.fi/kaikkienaikojentarjoukset/2014/04/05/fit-food/
Suosittelen! En mäkään näitä jatkuvasti syö enkä pidä mitenkään kovin terveellisinä mutta toisinaan kiireessä ovat aika voittamattomia, jos on jotain protskupitoista nopeasti ja helposti saatava - VP?
Välipalana käytän SÄHKÖTUPAKKAA !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351