Kerran autolla ajaessani yksi äijä tuli autoni eteen kävellen, ja koska en halunnut ajaa hänen yli, koska olisin saattanut saada vankeutta, jarrutin pysähdyksiin. Sitten hän sanoi "sinulla seisoo silmät päässä, joten olet varmaan kännissä."
Siitä asti olen koettanut filosofoida mitä "silmät seisoo päässä" tarkoittaa, mutten ole tullut mihinkään tulokseen, joten kysyn täältä, koska en ollut varma mistä kysyä.
Onko "seisovat silmät" määriteltävissä oleva termi, vai mielipidekysymys? Silmäthän ovat palloja, joten miten ne voi seisoa. Jokin pitkulainen voi "seisoa", sen ymmärrän, mutta pallonmuotoiset asiat ovat aina samassa asennossa, joten mitä "silmät seisoo päässä" tarkoittaa.
Mitä tarkoittaa "silmät seisoo päässä"?
2
6269
Vastaukset
- Naiskuski kiittää
Ehkä tarkoitti sun keskittynyttä ilmettä, samaa kun katsoo jotain ilmeenkään värähtämättä. Ettei siis vilkuile sivuilleen. Tuskin sun kannattaa miettiä ja filosofoida sen enempää, eipä tämä sun auton eteen kävellyt herra varmaan edes tajunnut olevansa ajotiellä.
Mulle sattui sellainen karmiva tilanne, että jarrutin ennen suojatietä, jolloin takanani ollut taksikuski joutui lyömään jarrut pohjaan ja sai kuorma-auton takapuskuriinsa. Taksikuski sitten mulle huutamaan, miksi jarrutin niin äkkiä. Siis mitä muuta olisin voinut tehdä, ajaa hitaasti jalankulkijan yli ja jarruttaa sitten. Taksikuskin mukaan olin hullu ja hän tulisi kohta hakkaamaan ja ehkä jopa tappamaan minut. Hyvät teot eivät jää rankaisematta, sanotaan.- Anonyymi
tais olla joku tummempi taksi kuski kyseessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435764
- 455285
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883123- 313116
- 592854
- 572700
- 532360
- 381814