Mitä tehdä ?

fighting is the answer ?

Oon sekasin.. Ollaan oltu yhessä kohta vuoden, näitä riitoja on ollu jo aikalailla suhteen alusta lähtien. Kummatkin ollaan tempperamenttisia ja ei tykätä olla väärässä (tai ainakaan myöntää sitä), varsinki mä osaan olla tosi itsepäinen joskus.

Mistäs sitä nyt alottais..
Mies nyt ainakin kiihtyy helposti nollasta sataan välillä ilman päteviä syitäkään. On suutuspäissään rikkonut tuoleja, lyönyt ja potkinut reikiä oviin etc, ei kumminkaan koskaan koskenut muhun, silti ne sen raivokohtaukset on pelottavia eikä se taho oikeen ymmärtää sitä, sitkun se leppyy nii pyytäö kainaloon mut suuttuu jos en tunne itteeni valmiiks siihen heti, vaan haluun rauhottuu hetkeks. Sitte kans se osaa sanoo tosi pahasti ku se suuttuu jostain. Asia joka on luvattu ja sovittu voi yhtäkkiä ollakkin peruttu ja "jätetään pulaan". Sitku se leppyy nii "en mä ny oikeesti tekis niin". Tulee semmone yeah right-fiilis koska tiiän et se uhkaa samanlailla seuraavallakin kerralla. En tiiä onko tuttua käytöstä joillekkin mutta ainakin meiän suhteesta löytyy myös näitä "tää oli täs" riitoja. Itse ainakin tunnustan käyttäväni tota ilmaisua liian kevytkenkäisesti, vaikka sillä hetkellä kun toinen haukkuu sut ja sun tekemiset kokonaan tuleekin sellainen olo et miks se toinen sitten vielä seisoo siinä valittamassa eikä lähe meneen mielummin. Kuulostaa varmaan ulkipuolisen korviin teinisuhteelta :D toki tiedostan että parisuhde vaatii töitä ja ettei suhde yleensä kaadu ensimmäiseen riitaan, on vaan outo olo. Vaikeata selittää eikä tossa siis vielä kaikki.. Mietityttää vaan että mitä siitäkin seuraa kun käy saman riidan useamman kerran läpi niinkuin me käydään /:

4

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samma här!

      Terve! Meillä on kanssa ihan samanlaista riidellessä. Nykyään kyllä vähentynyt miehen riehuminen ja tavaroiden rikkominen, kun ollaan pystytty puhumaan kyseisestä käyttäytymisestä riitojen ulkopuolella, ja olen saanut mieheni tajuamaan sen, ettei tuollainen päätön riehuminen mitään auta mihinkään. Olen vaikea nainen ja myönnän olevani helvetin rasittava ja riidellessä varsin osaan ärsyttää toista, mutta riitelyn pitää jäädä molemmin puolin sanaiseen riitelyyn eikä fyysiseen riehumiseen.
      Molemmat olemme "jättäneet" toisemme riidellessä, mutta kyllä molemmat sen tajuaa ettei toinen oikeasti sitä tarkoita, koska riitamme ovat ns "vähäpätöisistä asioista" alkaneita. Riitelyn päätyttyä yleensä molemmat halutaan olla toisiltamme rauhassa ja kun molemmista siltä tuntuu niin puhutaan asiat normaalisti ja rauhallisesti ja pyydetään anteeksi omaa tyhmää käyttäytymistä. Tämä kasvattaa kummasti, kun pystyy puhumaan riidan jälkeen ja tajuaa omat ja toisen tyhmät sanat ja teot.

      Alkuun olin aina riitojen päätteeks pyytelemässä ja anelemassa anteeksi, vaikken ollut riitaan mitenkään syyllinen enkä mitenkään loukannut tms miestäni. Sitten kun mietin aikanaan asiaa ja tajusin ettei mieheni käytös tule koskaan muuttumaan jos olen aina vaan alistuva, ja muutin käytöstäni "aikuisemmaksi" (koitan pysyä riidellessä rauhallisena ja koitan pystyä riitelemään "järkevästi" ilman nimittelyjä yms), mieheni käytös on "parantunut" huomattavasti. Hän ei ole enää haukkunut niin paljoa eikä rikkonut tavaroita, vaan siitä edestä hän on painunut pihalle tyyliin puoleksi tunniksi-tunniksi. Joo ja samoin olen itsekin tehnyt, jos tuntuu että hermot pettää ja tekee mieli sanoa pahasti tai riehua, olen painunut pihalle lenkille rauhoittumaan ja miettimään. Tämän jälkeen on helpompi puhua asiat ja sopia..

    • tuolejajaoviapotkiva

      Tosi elämän rakkaus tarinat eivät ole identtisiä Walt Disneyn, prinssi pelastaa prinsessan ja happily ever after kanssa :)

      • samma här

        eipä kukaan ole niin väittänytkään


    • unohdetut asiat?

      ei ole ei Disney-tavaraa. Mutta toivottavasti myös muistatte, että tavaroiden rikkominen, väkivalta ja toisen loukkaava nimittely ja jatkuva jättäminen ei kuulu terveeseen parisuhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3060
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3026
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe