Elvytyskielto-tatuointi?

sydänpotilas

Olen harkinnut elvytyskielto-tatuoinnin ottamista. Onko sinulla sellaista, tai tiedätkö ketään kenellä on?

Tatuointi tulisi rintojen yläpuolelle, joko teksti Do Not Resuscitate tai lyhenne DNR ja mahdollisesti symboli (kieltomerkki jonka sisällä sydän). Onko tällainen tatuointi juridisesti hoitohenkilökuntaa sitova?

13

3574

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • éieieieee

ei ole sitova! = sama asia kuin eutanasia

• ei auta

toimii ainoastaan Australiassa jossa lain sallii tuon elvytyskiellon. Itse tilasin rannekkeen Australian terveydenhuoltolaitokselta.

• ranneke?

Kelpaako se ranneke täälläkin? Tiedän vain sen ettei tatuointi kelpaa elvytyskieltona. Suomessahan on vielä näin, että peruselvytyshän tehdään, vaikka elvytyskielto olisi.

• lifemocker

älä ota rintaan mitään. ei ole kovinkaan monella naisella kuva siinä hyvännäköistä

• sydänpotilas

No, olen jo mummoiässä, joten minulle on yhdentekevää onko tatuointi mielestäsi hyvännäköinen. Itsekin pidän lähes kaikkia tatuointeja rumina. Mutta jos DNR-tatuoinnilla ei ole toivottua tulosta (= elvyttämättä jättäminen mahdollisen sydänpysähdyksen sattuessa) niin enpä taida vaivautua.

• titfucker;)

Piparin kuva antaa extrasävärit jos polkee munkkien väliin.

• Anonyymi

Vitun vammane

• köhinän vaimennus

DNR=Dolby Noise Reduction. C-kaseteita käyttäneet varmaan muistaa tämän.

• Anonyymi

Minulla on korvan vieressä tatuointi

• tatuointi ei riitä

Se on totta, että elvytyskieltoa et tatuoinnilla saa, mutta muille semmoinen tietoisku, voihan sitä ihminen sellaisen tatuoinnin haluta, koska se on itselleen "se idea". Halutessaan oikean elvytyskiellon, on täytettävä paperi siitä, siltikin peruselvytys tehdään, sähköä ei anneta, rintakehää ei avata ja koneisiin ei kytketä jne.

• hoitsu teholta

Ei ole.Se pitää olla sovittuna lääkärisi ja perheesi kanssa.Voit tehdä potilaskortin jota kannat mukanasi ja tietoihisi silloin tulee merkintä DNR.Tosin se ei sido yli-intoisia lääkäreitä aina..vaan potilasta pidetään väkisin hengissä että saataisiin omakohtaista kokemusta lisää..(siis lääkärille)

• Anonyymi

- Elvytyskielto kannattaa tehdä omaan hoitotahtoon, jonka tallentaa Kanta-palveluun, jos haluaa, että esim. sairauskohtauksen aiheuttamassa tajuttomuustilanteessa ambulanssin ensihuolto ei aloita elvytystä.
      - Käteen ranneke, johon kaiverrettu tieto 'elvytyskielto - hoitotahto Kanta-palvelussa'.

• Anonyymi

Ensihoito henkilökunta Ei näe kantatatietojasi, ainoastaan sen minkä joku muu ensihoito on tietoihinsa kirjannut. Minulla on elvytyskielto, mutta he eivät näe sitä kun kantaan eivät pääse, mikä on väärin.
        Lääkäri ym. terveydenhollossa näkevät sen joilla on oikeus kantaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3113
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      710
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      703
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      581
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      567
    6. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      560
    7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      501
    8. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      499
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      495
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      17
      495
    Aihe