Mitä tarkoittaa sana vintage?
Vintage?
5
799
Vastaukset
- jokke
vanhaa vuosikertaa, klassista tyyliä
voiskos sanoa "retro" - kaikkea sellaista positiivisessa merkityksessä
toivottavasti tästä oli apua - sussu
Vintage termi on hiukan hankala ainaski mun selittää, mutta yritän...vintage on;
jotain vanhaa, yleensä käytetään samassa asiayhteydessä kun puhutaan vaatteista, käsitetään yleensä 1910-80-lukujen vaatteista puhuttaessa, suuressa huudossa erityisesti nyt
(vintge ei ole uusia vatteita jotka vaan on tehty vanhaan tyyliin, vaan todella aitoja sen vuosikymmenen vaatteita, käytettyjä ja käyttämättömiä)
Sitä voi vaikka sanoa; Hei kaikki tsekatkaa
mun "uus" 70-luvun Yves Saint Laurent arskat ja tää ihan super ihana Pradan kasarimekko.
Olin tossa keväällä käymässä Lontoossa ja siellä hehkutettiin ainakin silloin vintagesta aivan hurjasti. Oli jopa yhden tavaratalon alakerta pyhitetty vintage vaatteille ja makso ihan huikeesti! Joten nyt kaikki tonkimaan porukoiden vanhoja vaatevarastoja!!!- vintage
Vintage vaate on siis vanha, käytetty vaate. Retro on taas uusi vaate, joka näyttää vanhalta. Kirpparilta tai second hand shopeista löytää vintagea, kaupoista retroa.
- sussu
vintage kirjoitti:
Vintage vaate on siis vanha, käytetty vaate. Retro on taas uusi vaate, joka näyttää vanhalta. Kirpparilta tai second hand shopeista löytää vintagea, kaupoista retroa.
Kirjoitin että vintagea on myös käyttämätön
vaate, tosin vanha. En menisi vielä sanomaan ns."ysärivaatteista", että ovat vintagea, 2000-luvun vaatteista puhumattakaan. Kyllä se vintage on siitä 1900-luvun alusta nyt noin 80-luvun vaatteisiin. Ja kyllä sieltä Lontoostakin ihan tavaratalosta löytyi vintagea. Nyt vintage erityisesti 50-, 60- ja 80-luvuilta on hip. Tai siis näin olen ymmärtänyt.... - Nasseli
sussu kirjoitti:
Kirjoitin että vintagea on myös käyttämätön
vaate, tosin vanha. En menisi vielä sanomaan ns."ysärivaatteista", että ovat vintagea, 2000-luvun vaatteista puhumattakaan. Kyllä se vintage on siitä 1900-luvun alusta nyt noin 80-luvun vaatteisiin. Ja kyllä sieltä Lontoostakin ihan tavaratalosta löytyi vintagea. Nyt vintage erityisesti 50-, 60- ja 80-luvuilta on hip. Tai siis näin olen ymmärtänyt....30-50 luvun uusio vaatteet on Vintagea.Esim sukkanauhaliivit ja ihanat saumanylonit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2314148Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1141394- 481169
- 771075
- 59943
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911