Kiinnostaisi tietää, että onko kukaan palstan naisista onnistunut tekemään miehelle aloitetta joka olisi johtanut pitempään suhteeseen, tai onko miehille joku nainen joskus tehnyt tällaisen aloitteen.
Palstaviisaiden mukaanhan miehet ainakin teoriassa pitävät siitä että naiset ovat aloitteellisia, mutta käytännössä tilanne näyttäisi olevan toinen. Monenkin aloitteita tehneen naisen ja niitä vastaanottaneen miehen mukaan tilanne on päättynyt katastrofiin, kun mies on pelästynyt ja paennut.
Haluaisin nyt siis mielellään ihan sanasta sanaan kuulla, että minkälaisilla repliikeillä naiset ovat (jos ylipäätään ovat) onnistuneet viemään asiaa eteenpäin. Eikä pliis mitään spekulointeja siitä, mitä miehet noin periaatteessa haluaisivat naisten tekevän, vaan ihan faktatietoa siitä, mikä metodi on ainakin joskus toiminut.
Naisten aloitteet - onnistuvatko ne koskaan?
43
833
Vastaukset
- bkjvdsbvkkdnvdvkjfvn
Minä tein aloitteetn baarissa miehelle, nyt ollaan avoliitossa. Toimii se siis.
- 14+20
Voin sanoa mikä ei ainakaan toimi. No ei sitä nyt enää ihan sanasta sanaan muista mut varmaan joku puolisen vuotta sitten viimeksi joku jotain yritteli.
Olin kirjastossa silloin. Aloitteli eka jotai et "Moro mitäs kirjoi kattelet?"
En jaksanu vastata mitään, vilkaisin vain ärsyyntyneenä. Ärsytti lähinnä koska kirjojahan mä siel haen enkä mitää hiton keskustelua. Ottaa muutenkin päähän ihmiset jotka puhuu kirjastossa, jossa kuuluis olla HILJAA.
Ja voihan olla et ei se ees alote ollut. Alote jutteluun? Ihan sama. Vois keksiä paremman paikan ja ajan sille silti.- 4eversingle
Niin, kirjastossa aloitteet ei epäilemättä toimikaan. Kuka oikeasti edes yrittää muualle kuin baarissa aloitetteita sponstaanisti? Työpaikoillakin se vaatii viikkojen tutusmista, että kannattaa yrittää.
Uskallan kuitenkin väittää, että miehet eivät keskimäärin ole lähellekään yhtä kylmiä kuin naiset. Naiset käännyttävät miehet kylmästi pois, joskus vain kääntämällä selkänsä ja sanomatta mitään. Miehet harvemmin tekevät tuollaista, edes varatut. Lisäksi miehellä on vastuu keskustelun ylläpitämisesta, ts. jos mies on tuppisuu tai paskahousu, ei siitä mitään. Nainen taas voi olla molempia, koska perusperiaate kaikessa on se, että mies saa ja nainen antaa.
- Kympin Nainen
Olen onnistunut, ensimmäinen aloitteeni johti 3 vuotta kestäneeseen suhteeseen, toinen 10 vuotta kestäneeseen suhteeseen. Ensimmäiseltä kysyin "aletaanks oleen" (olin 16v) ja toista pyysin treffeille. Molemmat olin tuntenut jo jonkun aikaa ennen aloitetta.
- Nuori nainen
Kyllähän se ihan hyvin voi johtaa pysyväänkin parisuhteeseen. Moni mies saattaisi jopa arvostaa tuollaista rohkeutta ja suorasanaisuutta. Itse olen tosin tässä asiassa sen verran ujo, että kyllä sen miehen pitäisi se aloite tehdä, jos meinaa meikäläisen kanssa mitään saada aikaan.
Nostan hattua naisille, jotka tekevät itse aloitteen :) - Mies32
Eiköhän naisten aloitteet onnistu ainakin yhtä hyvällä prosentilla kuin miesten, mutta naiset kun on tässä mielessä hemmoteltu pilalle, niin he saavat drama-queen-kohtauksen jos se elämän ensimmäinen aloite ei sujukaan kuin tanssi. Ja on minutkin nainen onnistunut joskus iskemään, ihan vuosien suhteeseenkin paras.
- JuuriTuuri
Paras aloite on sellainen että kun ollaan koko aika valitun miehen silmien edessä ja houkuttaa viettelevästi. Sen jälkeen mies itse tekee aloitteen. :)
- mies32
JuuriTuuri kirjoitti:
Paras aloite on sellainen että kun ollaan koko aika valitun miehen silmien edessä ja houkuttaa viettelevästi. Sen jälkeen mies itse tekee aloitteen. :)
Kymmeniä ellei satoja kertoja ovat naiset käsittääkseni "saaneet pakit" minulta tuolla temppuilulla. Usein koska en ole kiinnostunut, mutta elämäni tragedia on, että usein, vaikka olen ollut korviani myöten ihastunut, mutta en vaan ole uskaltanut.
- JuuriTuuri
mies32 kirjoitti:
Kymmeniä ellei satoja kertoja ovat naiset käsittääkseni "saaneet pakit" minulta tuolla temppuilulla. Usein koska en ole kiinnostunut, mutta elämäni tragedia on, että usein, vaikka olen ollut korviani myöten ihastunut, mutta en vaan ole uskaltanut.
Uskallat vielä. Löydät sisäisen rohkeutesi ja näin haaveesta tulee totta. Onnen löytäminen on joskus helppoa! Ylleensä se, mitä tarvitsemme, on juuri lähellä. Silmisi edessä.
- Herrasmiesujo
Kyllä naisen kannattaa aloite tehdä, näin pääsee itse valkkaamaan sen kenet haluaa.
Kyllä ne miehet jotka baareissa ym. Tulee iskemään tekee valinnan, vaikka kuinka sanotaan että nainen päättää kenen kanssa haluaa olla.
Monet kerrat nähty ei niin toimivia parisuhteita joissa nainen ei ole kyllä tyytyväinen.
Näissä suhteissa on mies vain vienyt ja nainen vikissyt.
Se on sitä hetken huumaa, karu totuus paljastuu myöhemmin.
Yleensä sitten kun on mukulat pyöräytetty maailmaan.
Sitten ollaan väkisin suhteessa lapsien takia ja jossain vaiheessa erotaan. - homo-omo
Ensinnäkin yhdestä tai kahdesta epäonnistuneesta aloitteesta ei voi päätellä yhtään mitään. Kuten miestenkin kohdalla, aivan hyvin 20 perättäistä aloitetta voi johtaa huonoon lopputulokseen. Sitten kun aloitteita on takana 200, voidaan jo alkaa puhua siitä että onko sussa tai sun iskutyylissäsi jotain vikaa.
Toinen juttu on se, että millainen olet ja millaisia miehiä isket. Yleensä tilanne on, että keskivertonainen menee iskemään jotain miestä jolla vientiä riittää ja katkerana valittaa kun "menee aina pieleen kun MINÄ olen se joka lähestyy." Ei, sä et vaan ollut riittävän hyvä sille jätkälle. Ei se luultavasti olis juossu karkuun jos olisit baarin viehättävin nainen. - Epäsinkku
Naiseni teki minulle aloitteen, ja olemme olleet yhdessä 5 vuotta.
- nakkimuna
En uskalla tehdä aloitetta baarissa tai misään muuallakaan. Syynä ylipaino ja pieni muna (statistiikkojen ja tutkimusten mukaan tosin keskikokoa, mutta tässä tapauksessa keskikoko=pieni).
Jos nainen tekee aloitteen, en laita vastaan, mutta todennäköisesti nainen joutuu kuitenkin pettymään. - joe.
Voi stellaria kulta. Ei se ole sanoista tai teoistakaan kiinni, kun se oikea osuu kohdalle, niin se on menoa sitten. Kysehän on siitä onko toinen sitä omaa tyyppiään, vai eikö ole. Jos on, niin kaikki toimii, jos ei ole, niin mikään ei toimi.
Mitäs sulla olis sinkku miehelle tarjota, jos ajatellaan parisuhdetta? - -stadista-
Itselleni on samantekevää kuka aloitteen tekee, olennaista on se voiko siihen ihmiseen ihastua onko hän kiinnostava, tämä ratkaisee kaiken. Vaikka sekoisit sanoissasi, kompastuisit omiin jalkoihisi tai muulla tavalla "nolaisit" itsesi sillä ei ole p*skan väliä.
Sanoisin vain, "otetaan take two". - lifemocker
kyllä normaalinnäköisen ja ok kroppaisen naisen aloite todennäköisemmin onnistuu kuin ok näköisen miehen
Ei onnistunut ei.
Onneksi miehen valikoiva muisti toimii aloitteenteossakin. En todellakaan muistele tai edes muista epäonnistuneita aloitteitani. Paras fiilis tulee, kun kumpikaan ei varsinaisesti tee aloitetta vaan kaikki tapahtuu itsestään.
AP:n kysymykseen palaten. Naisen aloite voi toimia ja on toiminutkin omalla kohdallani ja johtanut avioliittoon, toki vähemmän onnelliseen sellaiseen.- 14+20
On naiset tehneet aloitteita joskus, kun olin nuori ja kaunis. Sitten kuitenkin jättivät ja etsivät miehiä paremmalla hyötysuhdanteella. Hyvällä näöllä kelpaa naisille vähäksi aikaa seksiin, mutta ei sillä pitkään pärjää, jos ei ole rahaa.
- pätkämagia
Teen harvoin aloitteita varmaankin siitä johtuen, että olen ollut pitkissä parisuhteissa, joten sinkkuna ei ole tullut oltua kovin paljon. En myöskään viihdy baareissa, mutta joskus olen sinnekin eksynyt miehiä katselemaan.
Kerran iskin silmäni mieheen, joka kävi eräässä kuppilassa. Huomasin, että hän käy siellä usein töiden jälkeen lasillisella. Katselin häntä varmaankin parin viikon ajan uskaltamatta tehdä aloitetta. Kun vihdoin rohkaistuin, kysyin vain jotakin tyhmää, että mitä kuuluu, saako istua samaan pöytään. Siitä se sitten lähti. Olimme yhdessä kaikkinensa noin 5 vuotta (seurustelu avoliitto).
Tuossa suhteessa minä olin se aktiivinen osapuoli oikeastaan kaikessa mahdollisessa. Suhde sitten lopahti monestakin syystä mm. siksi, että kaikki oli aina miehelle "ihan sama". Ei oikein jaksanut sellaista ns. perässävedettävää suhdetta, kun ei aina jaksanut kotonakaan olla varsinkin, kun mies mökötti, jos jätin hänet yksin kotiin ja menin itse harrastuksissani, näin kavereitani, kävin sukuloimassa ym. Mutta siis olen tehnyt tuolloin itse aloitteen, joka johti suhteeseen. - kokemuksia
Riippuu vähän...
Nettideittailussa - jos mies on käynyt tutkimassa profiilia, mutta ei ole lähettänyt viestiä - ei kannata. Jos mies kiinnostuu profiilista, hän lähettää kyllä viestin. Ellei sitä kuulu, he's not that into you. Nämä tapaukset harvemmin vaivautuvat edes vastaamaan takaisin. Mikäs siinä, kaikki eivät voi miellyttää kaikkia kokonaisuutena. Jos taas mies ei ole käynyt profiilissa, voi hyvinkin kannattaa.
Itse olen tehnyt aloitteita AYI:n kautta (sinänsä paska palvelu, koska joutuu operoimaan lähes täysin pelkän naaman varassa ilman tietoja persoonasta ja taustasta). Näistä aloitteista lähes kaikki ovat johtaneet treffeille. Suurin osa ei kiinnostanut ensitreffien perusteella (eikä tällaisessa tapauksessa aina miestäkään). Yhden kanssa seurustelin hetken. Yksi olisi kiinnostanut, mutta meistä ei kiinnostanut (jälkikäteen ajateltuna ei olisi ollut minulle sopiva muutenkaan.
Livenä taas.
Miehet vaikuttavat välillä olevan melko arkoja tekemään aloitetta. Katsellaan kyllä, mutta rohkeus puuttuu. Jos mies vaikuttaa kiinnostuneelta ja minua miellyttävältä, kävelen itse hänen luokseen. Pienen keskustelun jälkeen minua ei yleensä enää kiinnosta. Kolmen kanssa näistä tapauksista aloin seurustella. Yhden olisin halunnut aviomieheksenikin, mutta yksi valitettava asia erotti meidät tahtomattamme.
Yhden näistä tunsin entuudestaan pintapuolisesti. Baarissa häntä jälleen kerran näkiessäni kysyin, olisiko hyvä idea tavata ihan suunnitelmallisesti. Oli. Kysyin häneltä, miksi hän ei ollut pyytänyt minua koskaan ulos. Vastaus oli: en olisi ikinä uskonut, että haluaisit viettää aikaa minun kanssani.
Summa summarum: jos sinulla ei ole aikaisempaa kontaktia mieheen, aloite voi kannattaa. Jos taas mies tiedostaa olemassa olosi, eikä osoita kiinnostustaan mitenkään, tuskin kannattaa.
Myönnetään, että ulkonäöstä aloitteen teossa on huomattavasti etua. Tiedän, että ulkonäön puolesta ylivoimaisesti valtaosa miehistä lähtisi mielellään treffeille kanssani. Antaa kummasti itseluottamusta lähestymiseen.- nijoirjorj
Nettideittailussa - jos mies on käynyt tutkimassa profiilia, mutta ei ole lähettänyt viestiä - ei kannata.
Ei pidä paikkaansa mä ainakin testailen aina
että jos käyn naisen profiilissa niin käykö hän sen jälkeen minun :)
t.mies29 - kokemuksia
nijoirjorj kirjoitti:
Nettideittailussa - jos mies on käynyt tutkimassa profiilia, mutta ei ole lähettänyt viestiä - ei kannata.
Ei pidä paikkaansa mä ainakin testailen aina
että jos käyn naisen profiilissa niin käykö hän sen jälkeen minun :)
t.mies29Heh, eihän profiilissa käynti ole mikään aloite, eikä se käynti mitään merkitse. Eihän profiiliin voi tutustua, jos siellä ei käy.
Joskus kävijät painuvat sen verran kauas listoilla, että sinne hukkuu helposti. Testausmenetelmäsi ei siis ole kovin luotettava :)
Toki, jos jo käyntimerkinnässä näkyy, että vieraillut mies on liian vanha tai nuori, niin silloin profiilissa ei viitsi edes käydä.
Mut joo, ei siitä vierailettomuudesta voi vielä päätellä kiinnostamattomuutta varmaksi. Paitsi, jos on ihan ulkona naisen hakukriteereistä.
- ssici
Miehelle pitää tehdä hänelle sopiva aloite, eli miehistä kun on kyse niin mennään ulkonäkö edellä.
Minä olen lähettänyt kuvan kun olen urkkinut sähköpostin ja ei siihen muuta tarvi kuin kirjoittaa että moi ja tavattaisiinko jossain. (Siitä tuli vuosien suhde muuten.)
Mutta eihän noita tommosia tarvi tehdä paitsi jos on minuuteista kyse, muuten voi odotella miesten epätasalaatuisia yhteydenottoja ja seuloa ja jalostaa niistä jotain juttua. - Adamantis
Minä tein aloitteen ensimmäiselle aviomiehelleni ja yhdessä oltiin 8 vuotta. Tutustuimme yhteisen kaveriporukan avulla. En 21-vuotiaana ymmärtänyt vielä miehistä tarpeeksi ja ero tuli sitten kuitenkin myöhemmin. Saatoin toki itsekin siinä vuosien varrella muuttua. :)
Aloitteen tein myös nykyiselle aviomiehelleni ja yhdessä ollaan oltu nyt noin 6 vuotta. Tämä mies on minulle huomattavasti sopivampi ja onnellisia ollaan vieläkin. Mies löytyi yhteisen harastuksen kautta ja tunnettiin siis hieman jo ennen sitä varsinaista aloitetta.
Miesten tekemät aloitteet eivät ole koskaan johtaneet mihinkään pidempiin suhteisiin, koska ne ovat perustuneet kai pelkkään (minun?) ulkonäköön. - pinnalline naine
Pari vuotta sitten tein suomi24 treffeissä eräälle miehelle aloitteen oikeastaan siksi koska huomasin hänen profiili kuvastaan ompa komea mies.
Menimme treffeille ja siitä pitkä suhde alkoi.. - kaksviitone
Aloitteet kaupoissa on vähän epäselviä monestakin syystä. Varsinkin, jos toinen osapuoli on töissä ks. liikkeessä.
Nuori naismyyjä tuli kysymään, tarvitsenko apua. Tiesin jo mitä haen, vastasin kohteliiasti löytäneeni jo sopivan tuotteen. Tyttö jäi kuitenkin siihen ja juttelimme hetken... kerroin sitten jotain asiaan liittyen ja tyttö meni aivan punaiseksi ja hymyili koko ajan. Jatkoimme jutustelua hyvän tovin, eikä tyttö lähtenyt kysymään muilta asiakkailta (joita ympärillä oli) oliko heillä kaikki ok. Vaikka minulla oli tuote jo löytynyt.
Harmittaa, jos tuo nyt oli jokin "vahinko" aloite häneltä tavallaan, enkä vastannut siihen kunnolla. Olisihan voinut kommentoida vaikka söpöä punastumista jotenkin.... että oon tyhmä. Enkö vain? - Ylempimies
Ei naiset tee aloitetta edes netissä. Kurkkimassa käydään kyllä profiilissa.
Ehkä ei pärstä mielytä, toisaalta miksi sitten edes katsoo profiilia??? Itsetunnosta se on kiinni onnistuuko aloitteella saamaan tuloksia aikaan. On onnistuneita sekä epäonnistuneita yrityksiä. Ei yksityiskohtia vaikka niitä juuri haluaisit.
- ndfbwyuitgwyegfie
Minä olen tehnyt aloitteet KAIKISSA miessuhteissani. Sillä tavalla saa sitä mitä tilaakin.
Aviomieheni iskin baarista, ja viikon seurustelun jälkeen kerroin ystävättrelleni meneväni tämän miehen kanssa naimisiin. Miehelle kerroin asiasta vasta myöhemmin.
Toimii. Jaa-a,ex:lle laiton viestiä chatissä,se ei oikein vastannut aluksi mutta jatkoin viestittelyä,sitten se lähti sujumaan ja oltiin yhdessä vuosia.Kaipa se joskus onnistuu:)
- gorbatchov
Katselin tossa pari päivää sitten Howard Stern show:ta, jossa oli vieraana Elle MacPherson. Howard kysyi häneltä että onko hän koskaan saanut pakkeja. Hän yritti muistella, mutta ei tullut mieleen yhtään kertaa. Ikävä tosiasia on, että kuka tahansa saa paljon paljon pakkeja jos on yrittää kauhean haluttuja, paitsi supermalli. Kannattaa tottua pakkeihin, tai sitten lähestyä niitä vähemmän haluttuja miehiä.
- kipeä totuus
Olen kerran tavannut ihmisen jonka kaltaisen en olisi uskonut olevan sellaisen kun minä olen mitä olen.
Mutta joskus on parempi omien taustojen vuoksi parempi antaa toiselle pakit kuin saattaa toinen hulluuden partaalle.
Parempi erota heti omalla järjellä kuin tuottaa toiselle iso katumus
En tiedä kaduttaako aloitteen tehnyttä mihin lusikkansa laittoi. Ainahan sitä voi katuaki. - malla.
Suurin osa aloitteistani on johtanut useisiin treffeihin, osa jopa suhteisiinkin.
Jokainen mies jolle olen aloitteen tehnyt ja on ollut sinkku on ollut parempi kuin ne miehet jotka ovat minua lähestyneet ja tehneet sen aloitteen minua kohtaan.
Kyllä sitä voisi väittää että nainen saa itselleen paremmin sopivan miehen kun on itse se aloitteellinen osapuoli, mutta toki se parisuhde vaatii nyt muutakin kuin vain sitä pientä alkukiinnostusta ja paria onnistuneita treffejä.- ssici
Olen huomannut saman, paremman miehen saa kun itse valitsee ja ottaa. Naisen tekemä aloite voi myös jatkossa ehkäistä naisen tunteiden ja tarpeiden vähättelyä, mies ottaa hänet vakavasti. Kun on jo ilmeistä, että tahtonainen on kyseessä.
- jääpalakone
Mitä haettaan aloitteella?
Jos nainen sanoo miehellä, että otetaan yhdenreiän kierros ja katsotaan pystytäänkö parantamaan tulosta mahdollisilla toistoilla, niin kyse ei ole miuusta kuin mailapelistä.
Mutta jos nainen sanoio, että voisi alkaa seurustelemaan, niin sillon hän ajattelee asioita paljon enemmän ja on valmis isompiinkin asioihin ja tarkoitus ei ole pelkkään kolmen kuukauden teittiin.
Jos joku sano jotain netin perusteella, nii voi antaa asialle pienemmän merkityksen.
Itselle on yksi nainen sanonut asian netissä, mutta kun morjestin sitä uudelleen, niin hän ei keskustellut enää moikkaamista enempää. - 1216
Miksi eivät koskaan onnistuisi.
- Perusasioita
Kohtele ihmistä yksilönä. Eivät miehet mitään koneita ole, jotka saa auki jollakin vakiosalasanalla.
Oma persoona on paljon tärkeämpi kuin joku avausrepliikki. Jos olet kiinnostava, on jokseenkin sama miten keskustelu jne alkaa. - aösdkfjaosidjnöoidaj
Se on kovaa olla nainen nykyaikaisessa maailmassa.
Kaupan kassa ei saanut minusta miestä, vaikka ulosmenoa ehdottikin.
Ja eihän sitä tarvi mennä kuin yksin baariin, niin ennenkuin tuoppi on lopussa on joku naikkonen siinä pyörimässä. Näillä ei ole ollut koskaan mitään menestystä, koskaan.
Ja mitenkäs kavi nykyisen vaimon suhteen? Olin yrittänyt häntä joskus aikaisemmin lähestyä, mutta eipäs ollut lämminnyt yhtään. Parin vuoden päästä satuin törmäämään puistossa ja juttelimme iloisesti niitä näitä ja kun olin tekemässä lähtöä meni nainen aivan mahdottoman vaikeaksi, punastui ja alkoi piirrellä kengänkärjellä hiekkaan. Sai sitten kakaistua, että kun kesälomakin on ja ei ole mitään tekemistä, niin mennään vaikka elokuviin. Se oli aivan tavattoman söpöä. Olin ihan myyty. Vieläkin hymyilyttää ja tulee lämmin tunne, kun muistelen. - ei ne ketään iske
Naiset tekee aloitteen/iskuyrityksen ehkä 1:1000-10000 miesten aloitteisiin nähden koskaan ei ole ykskään nainen mitään tehnyt enkä ole kuullut kavereiltakaan että olis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217