Olen vuokrafirman kautta töissä kuorma-autonkuljettajana. Minulle maksetaan urakkapalkkaa 12,75 euroa/tunti. Teen töitä 6 päivää viikossa ja 6 tuntia per päivä (72h/2 viikkoa).
Olen tehnyt työtä kahden (2) viikon ajan, jolloin olen tehnyt palkkakuitin mukaan urakkaa 22 tuntia, eli 280 euroa.
Eli teen töitä 72 tuntia kahdessa viikossa ja minulle maksetaan urakkapalkkaa 22 tunnilta. Näin laskemalla tuntipalkkani on reilu 3 euroa. Teen siis töitä vuokrafirmalle.
Kuorma-autonkuljettaja
3
208
Vastaukset
- Kysymällä eteenpäin
Kysy ensin palkkalaskennasta mistä on kyse?
Jos palkkalaskennan mukaan 72 tunnin liksa on 280e, niin kysy sitten työpaikkasi luottamusmieheltä meneekö ihan oikein.
Jos firma on pieni, eikä luottamusmiestä ole, niin kannattaa pirauttaa liittoon ja kysästä sieltä.
Ai niin ammattiliitot on nykyään niin "last season", joten todennäköisesti kuulut johonkin "Loimaan työttömyyskassaan" , joten sitten taidat olla omillasi...- Kysymällä eteenpäin
Sori spämmi..
Jos olet kesäduunissa, niin tonne kannattaa pirauttaa, tai meilata:
http://www.kesaduunari.fi/?x103997=119705
- Luottamusmies1
Tessin mukainen pohjapalkka on tuo 12,75.
Tes-mukainen viikko työaika on 40h ja 2-viikossa 80h
Sulla tulee olla 2viikko jaksossa neljä vapaa päivää, jos vapaa päiviä tulee vaikka kolme, niin sulle maksetaan yhdeltä päivältä 100% korvaus. Näin se menee, kysy lisää vaikka auto ja kuljetusalan liitolta.
Jos sulla ei täyty tunnit 2viikko jaksossa, sun pitää silti saada tunnit 80h asti, maksetaan 80h silti..
Eli teet 10 työpäivää/2vk, ja tulis tunteja vaikka 76, niin 4tuntia korvataan 80h asti. 80h alkaa sit ylityötunnit. Pekkasia kertyy myös työtuntitaulukon mukaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446