Kuorma-autonkuljettaja

HKI-mmK

Olen vuokrafirman kautta töissä kuorma-autonkuljettajana. Minulle maksetaan urakkapalkkaa 12,75 euroa/tunti. Teen töitä 6 päivää viikossa ja 6 tuntia per päivä (72h/2 viikkoa).

Olen tehnyt työtä kahden (2) viikon ajan, jolloin olen tehnyt palkkakuitin mukaan urakkaa 22 tuntia, eli 280 euroa.

Eli teen töitä 72 tuntia kahdessa viikossa ja minulle maksetaan urakkapalkkaa 22 tunnilta. Näin laskemalla tuntipalkkani on reilu 3 euroa. Teen siis töitä vuokrafirmalle.

3

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymällä eteenpäin

Kysy ensin palkkalaskennasta mistä on kyse?
      Jos palkkalaskennan mukaan 72 tunnin liksa on 280e, niin kysy sitten työpaikkasi luottamusmieheltä meneekö ihan oikein.
      Jos firma on pieni, eikä luottamusmiestä ole, niin kannattaa pirauttaa liittoon ja kysästä sieltä.

Ai niin ammattiliitot on nykyään niin "last season", joten todennäköisesti kuulut johonkin "Loimaan työttömyyskassaan" , joten sitten taidat olla omillasi...

• Luottamusmies1

Tessin mukainen pohjapalkka on tuo 12,75.

Tes-mukainen viikko työaika on 40h ja 2-viikossa 80h

Sulla tulee olla 2viikko jaksossa neljä vapaa päivää, jos vapaa päiviä tulee vaikka kolme, niin sulle maksetaan yhdeltä päivältä 100% korvaus. Näin se menee, kysy lisää vaikka auto ja kuljetusalan liitolta.

Jos sulla ei täyty tunnit 2viikko jaksossa, sun pitää silti saada tunnit 80h asti, maksetaan 80h silti..

Eli teet 10 työpäivää/2vk, ja tulis tunteja vaikka 76, niin 4tuntia korvataan 80h asti. 80h alkaa sit ylityötunnit. Pekkasia kertyy myös työtuntitaulukon mukaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      39
      10563
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      126
      10122
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      21
      7921
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6324
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      30
      4902
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      55
      4727
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      117
      4066
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      124
      3413
    9. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      62
      3127
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      221
      3060
    Aihe