Erolla uhkailusta

Sinja23

Sorrun aina hermostuessani "päättämään" orastavan ihmissuhteeni. En hermostu syyttä ja oikeutettuakin on suuttua välillä. Silti sorrun aina ylilyönteihin eli juurikin näihin tapailun päättämisuhkailuihin. Pahinta kuitenkin on se etten oikeasti halua eroon tästä ihmisestä jolle näitä "uhkailuja" teen :(
Mikä on syynä tälläiseen käytökseen? Onko muilla samanlaisesta kokemusta? Miten opitte hillitsemään tuon typerän ylilyönnin? Entä miltä tuntuu kumppanista jota erolla uhkaillaan?
Sydän syrjällä olen jos tämä mies saakin tarpeeksi tyhmästä käyttäymisestäni emmekä koskaan saa tietää millaista olisi oikeasti olla parisuhteessa. Emme ole siis vielä puhuneet että seurustelisimme ja olen jatkuvasti epävarma miten käy. Voisiko tämä epävarmuus olla syinä myös näihin "ylilyönteihin"? Muuten mielestäni meillä menee hyvin. Olemme paljon tekemisissä, huumori on yhteistä, ei ole mustasukkaisuutta eikä muuta. Ainoastaan tämä ylilyönti vaivaa. Satuttaa en haluaisi miestä milloinkaan enkä aiheuttaa huolta tai pahaa mieltä.Silti tiedän että mies muistaa nämä uhkailuni varmasti aina. Onko tässä siis enää toivoa? Voiko liiallinen kiltteys olla myös syy tähän käytökseeni koska pidän kaiken sisälläni enkä aina heti sano jos jokin on kurjasti tai vaivaa mieltäni ? Kiitos vastauksistanne!

28

5169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta mahdollisuutta

      Yleensä erolla uhkailu on puolustuskeino sitä vastaan, että se toinen on oikeasti se joka jättää. Pelkää menettävänsä toisen, niin ihminen puolustaa omaa sydäntään olemalla se, joka jättää.

      Mutta sanoit myös, että et ilman syytä erolla uhkaa? Millaisissa tilanteissa huudat? Ehkä mies on oikeasti tehnyt jotain kamalaa? Jos oikeasti haluatkin hänestä eroon?
      Joskus syynä voi olla se, että patoaa omat tunteensa ja ei jaksa sitten sitä tunneryöppyä käsitellä yhdellä kerralla, joten parhain ratkaisukeino on halu hankkiutua siitä ( miehestä) eroon. Mikä on ilman muuta huono keino käsitellä tilanteita.

      Minun henkilökohtaisesta kokemuksesta sanon, että kaikki miehet, joiden kanssa ero on tullut puheeksi millään tavalla, ovat olleet vääriä. Edes riitatilanteissa ei ole tullut uhkailtua erolla tätä nykyistäni. Entisten kanssa niitä eroja heiteltiin ilmaan vähintään kerran pari vuodessa.

      • Nyssö

        Olen täysin samaa mieltä siinä, että jos ei todellakaan halua toisesta eroon, ei missään nimessä ole tarve uhkailla erolla missään tilanteessa. Edellytyksenä se, että toinen on sen arvoisesti käyttäytyvä, ettei erolla uhkailua tarvita eikä se tule mieleenkään.
        Itseäni uhkaillaan ja on koko 3,5 vuoden suhteen ajan uhkailtu erolla tilanteissa, joissa kysyn, miksi toinen ei anna mitään selitystä todella moukkamaiseen käytökseensä esim. haukkuminen, vanhempieni haukkuminen, määräily, käskyttäminen, aliarviointi, koulunkäyntini arvostelu ynnä muiden asioiden arvostelu ja haukkuminen niiden takia. Kaikki on väärin ja typerää, minä olen kusipää jos kysyn miksi. Miten niin kyynisessä maailmassa voikin elää, että kaikki on joko väärin tai typerää, tai varmasti menossa pieleen jo etukäteen. Syynä tietenkin minä. Haluaisin tehdä toisen kanssa asioita ja pitää hauskaa. Ei kukaan jaksa kuunnella kolmea vuotta valitusta, jossa ei ole järkeä. Syytä valitukseen en ole saanut, saan erolla uhkailua ja turpaanvedolla uhkailua, vanhemmilleni en saa kuulemma kertoa, että heitäkin haukutaan, heidän pälvelunsa kelpaa kyllä.
        Osaatteko sanoa, miksi joku haluaa pilata suhteensa käyttäytymällä niin? Moni on tietääkseni kärsimässä samasta ongelmasta, mikäli näihin keskusteluihinkin on uskominen,


      • monta mahdollisuutta
        Nyssö kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä siinä, että jos ei todellakaan halua toisesta eroon, ei missään nimessä ole tarve uhkailla erolla missään tilanteessa. Edellytyksenä se, että toinen on sen arvoisesti käyttäytyvä, ettei erolla uhkailua tarvita eikä se tule mieleenkään.
        Itseäni uhkaillaan ja on koko 3,5 vuoden suhteen ajan uhkailtu erolla tilanteissa, joissa kysyn, miksi toinen ei anna mitään selitystä todella moukkamaiseen käytökseensä esim. haukkuminen, vanhempieni haukkuminen, määräily, käskyttäminen, aliarviointi, koulunkäyntini arvostelu ynnä muiden asioiden arvostelu ja haukkuminen niiden takia. Kaikki on väärin ja typerää, minä olen kusipää jos kysyn miksi. Miten niin kyynisessä maailmassa voikin elää, että kaikki on joko väärin tai typerää, tai varmasti menossa pieleen jo etukäteen. Syynä tietenkin minä. Haluaisin tehdä toisen kanssa asioita ja pitää hauskaa. Ei kukaan jaksa kuunnella kolmea vuotta valitusta, jossa ei ole järkeä. Syytä valitukseen en ole saanut, saan erolla uhkailua ja turpaanvedolla uhkailua, vanhemmilleni en saa kuulemma kertoa, että heitäkin haukutaan, heidän pälvelunsa kelpaa kyllä.
        Osaatteko sanoa, miksi joku haluaa pilata suhteensa käyttäytymällä niin? Moni on tietääkseni kärsimässä samasta ongelmasta, mikäli näihin keskusteluihinkin on uskominen,

        Minulla ei ole muita neuvoja kuin, että kaikki mitä poikaystäväsi tekee on väärin ja sinun pitäisi jättää hänet. On varmasti henkisesti raskasta ja itsetuntoasyövää olla yhdessä tuollaisen henkilön kanssa. Löytäisit varmasti paremmankin miehen.


    • 6+11

      Olen tehnyt tuota lähes samaa lähes koko ikäni. Mutta en uhkaile, vaan lähden heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Ja viimeksi pari päivää sitten. Olimme tapailleet miehen kanssa vasta 3 kk ja yhteinen lomanaloitus loppui lyhyeen miehen juopotteluun. Katselin lähes koomakunnossa olevaa miestä 2 päivää. Hän ei ollut tehnyt vastaavaa aiemmin, vaikka olemme viettäneet joka viikonlopun ja lähes koko viikotkin yhdessä tapaamisestamme lähtien.

      Tässä tapauksessa lähtö oli ehkä aiheellinenkin, sillä hän etsi nettitreffeillä jo uutta lomaseuraa mökilleen parin tunnin kuluttua lähdöstäni. Eli taisin olla vain helposti korvattavissa oleva kesäkissa.
      Soitteli myöhemmin perään, pyyteli anteeksi juomistaan ja kertoi katuvansa useita kertoja. Ehkä olisin antanutkin anteeksi ja mennyt takaisin, jos anteeksipyyntö olisi tullut ennen nettideittiprofiilin aktivointia ja uuden seuran hakua. Ehkä. Ei tainnut vain hänellä heti tärpätä...

      En tiedä vain erolla uhkailusta, mutta ehkäpä suhteen päättämisessä minua ohjaavat herkät vaistoni. Alitajuisesti ehkä ymmärsin nytkin miehen tunteiden tason, vaikka antoikin ymmärtää muuta. Ja moisesta episodista sain sysäyksen lopettaa suhteen lyhyeen. Taas kerran.

    • Mieti tarkkaan

      Miehesi ei voi olla niin tyhmä, ettei tietäisi "suhteemme päättyy, jos" olevan vain uhkailua. Eli hän voi suuttuessaan käyttäytyä tavalla, jonka hän tietää sinun suututtavan. Sehän tuolloin on ihan sama mitä miehesi tekee. Ethän sinä halua häntä elämästäsi pois. Tarkkaa vastausta en voi tietää sinun syytä käytökseesi. Ystäväni teki noin ja annoin hänelle neuvon. Lähde uhkailun jälkeen oikeasti pakkaamaan tärkeimpiä tavaroita ja lähde oikeasti vaikka pariksi päiväksi pois. Miehet, jotka eivät halua myöskään erota soittaa kyllä takaisin. Jatkoin vielä, ensimmäisestä soitosta et saa vielä palata takaisin, kun hän seuraavan kerran soittaa voit valintasi mukaan toimia. Heillä menee nykyään hyvin ja riidatkin sovittu nykyään puhumalla asiat halki. Minullakin on tiedossani, että olen itsestäänselvyys, jonka myös toinen tietää, mutta meillä pelastaa se, että miehenikin on ja kummallakaan ei ole ainakaan pelkoa, että tarinamme päättyy. Siksi riidelläänkin ns. sopuisammin.

      • monta mahdollisuutta

        Näitäkin "Taistelevia Virtasia" löytyy. Jotka sanovat riitatilanteessa kaikkea, mitä maa päällään kantaa. Ja kumpikin tietää, että eroa ei tule vaikka sillä uhkaillaan. Mutta kuitenkin se on tosiasia, että suurin osa tällaisista parisuhteista päätyy eroon (Ainakin minun tuttavapiirissäni).
        Ihmiset eivät tunnu muistavan, että jokainen sana jää muistiin itselle, tarkoittipa toinen sitä tai ei. Ja alitajuntaisesti se loukkaa tätä henkilöä. Ja kun sitä samaa asiaa hokee joka riidan aikana, niin se hiljalleen nakertaa sinua. Kun sanoo toiselle, että haluaa eroon tästä... muistan miltä se tuntui ensimmäistä kertaa. Sitten siihen tottui... ja suhde lopulta kaatui.

        Mutta on hienoa, jos jotkut ihmiset pystyy opettelemaan tällaisesta tavasta pois! Minun tuttavapiirissäni tällaiset parit ovat olleet vääriä puoliskoja toisillensa. Sama juttu minun ihmissuhteissa.


      • jopas jotakin

        mitä ihmettä sä teet ihmisen kanssa joka on sulle itsestäänselvyys ja hänkin on sulle, ootko puhunut tosta puolisosi kanssa?oletteko jotain laastareita toinen toisillenne, kerro lisää, eli eikö tunteita ja tiedätte sen vai miten? musta tuollainen suhde on, anteeksi jos sanon niin säälittävä, epäaito ja en ainakaan itse haluisi lähipiiriini yhtäkään tuolla tavoin elävää, periaatteetonta paria


    • kamalaa :(

      Sama juttu mul aina ku tulee riita niin heti uhkaillaan eroamisella ja saan itku kohtauksen ja meen paniikkiin siitä ja loukkaannun todella verisesti..... Olen sanonut siitä kumppanilleni mut se vain sanoo että riidellessään kanssani hän sanoo noin koska ei jaksa mua ja vaikka se on uhkailua niin se on silti todella kauheaa koska mä en kestä sitä et uhkaillaan eroamisella :( koska me kuitenkin aina sovitaan riitamme jne mut siitä huolimatta... samoi kokemuksii mullakin...

      • Tytsy24

        Itsellä on tuosta erolla uhkaamisesta molemmin puolista kokemusta eli oon itse uhkaillut ja minua on uhkailtu. Kyseessä oli ensirakkauteni ja suhde oli muutenkin yhtä myrskyä,täydellisiä hetkiä,himoa ja vähän lisää myrskyä.. Nytkun jälkeenpäin olen tuota suhdetta miettinyt ja miksi tehtiin niinkuin tehtiin,niin itse uhkailin kyllä erolla just sen takia että suojelin omaa sydäntäni, rakastin niin vahvasti sen aikasta kumpaniani ja en kestänyt ajatusta että hän on se joka jättää.

        Silloinkun mua uhkailtiin JOKA kerta kun oli riita, niin sillä että jätetään niin tuli sitä pakoltakin semmonen olo että toinen ei rakasta/halua olla mun kanssa ja kovakun olen mietiskelemään asioita niin ajattelin että uhkailee siksi että haluaa oikeasti erota,mutta eivaan osaa/pelkää yksin olemista. Tuo syy oli jollain tavalla kyllä totta ihan itselläni kun uhkailin erolla.

        Nykyään olen terveessä parisuhteessa ja on yhdessä sovittu että erolla ei uhkailla ja muutenkin ollaan molemmat opittu ja kasvettu paremmiks ihmisiks entisten myrskyisten suhteiden myötä.

        Sinun kannattaa todella iettiä että mitä tunteita juurtaa tuon uhkailun takana, kyllä se siittä sitten selviää. Tsemppiä!! :)


      • tyttö 15v
        Tytsy24 kirjoitti:

        Itsellä on tuosta erolla uhkaamisesta molemmin puolista kokemusta eli oon itse uhkaillut ja minua on uhkailtu. Kyseessä oli ensirakkauteni ja suhde oli muutenkin yhtä myrskyä,täydellisiä hetkiä,himoa ja vähän lisää myrskyä.. Nytkun jälkeenpäin olen tuota suhdetta miettinyt ja miksi tehtiin niinkuin tehtiin,niin itse uhkailin kyllä erolla just sen takia että suojelin omaa sydäntäni, rakastin niin vahvasti sen aikasta kumpaniani ja en kestänyt ajatusta että hän on se joka jättää.

        Silloinkun mua uhkailtiin JOKA kerta kun oli riita, niin sillä että jätetään niin tuli sitä pakoltakin semmonen olo että toinen ei rakasta/halua olla mun kanssa ja kovakun olen mietiskelemään asioita niin ajattelin että uhkailee siksi että haluaa oikeasti erota,mutta eivaan osaa/pelkää yksin olemista. Tuo syy oli jollain tavalla kyllä totta ihan itselläni kun uhkailin erolla.

        Nykyään olen terveessä parisuhteessa ja on yhdessä sovittu että erolla ei uhkailla ja muutenkin ollaan molemmat opittu ja kasvettu paremmiks ihmisiks entisten myrskyisten suhteiden myötä.

        Sinun kannattaa todella iettiä että mitä tunteita juurtaa tuon uhkailun takana, kyllä se siittä sitten selviää. Tsemppiä!! :)

        moikka..tuossakun kysyit miltä tuntuu olla uhrina kun uhkailln erolla nii minun mieheni melkein jonaisessa riidassa uhkailee erolla se ei tunnu mukavalle koska pelkää ja tulee vaan paha mieli..minuakun uhkaillaan erolla niin sitä en unohda ikinä ja se pysyy mielessä en uskalla itse puhua asiasta hänelle koska pelkään että hän jättää minut ja sitä en todellakaan halua eteen. toivoisin kuitenkin itseni osalta että voisin puhua asioista mutta en pysty puhumaan koska pelkään:\ sitten hän miettii mikä minulla on kun olen kiukkuinen,väsynyt turhan päiväseen riitelyyn ja uhkailuun.. kuitenkin on hyviäkin hetkiä millon on tosi kivaa ja muuta mutta nämä riidat ei ikinä mene niikun pitäisi ja ei halua antaa anteeksi jos pyydän muttaminun pitää antaa anteeksi jos hän tekee jotain..mitä minun pitäisi oikeastaan tehdä tämän suhteen kanssa en tiedä itsekkään ja olemme olleetkohta vuoden yhdessä


    • höh..

      Miksi haluat olla liian kiltti,, eihän siitä pitemmän päälle tule yhtään mitään. Asiat pitää puhua niinkuin ne on. Olet aloittanut oman leikkisi, et siitä enää pääse pois.

    • Ei uhkailua!

      Itse en ole uhkaillut, mutta minua on uhkalitu joten voin kertoa miltä uhkaillusta tuntuu. Se on todella ikävää jopa raivostuttavaa. Mun mielestä eroa ei pitäisi koskaan mainita muuta kuin silloin on tosissaan. Jatkuva uhkailu on lapsellista ja jossain vaiheessa muuttuu myös tehottomaksi. Tai käy niin, että toinen saa tarpeeksi ja sanoo, että ok erotaan sitten ja toteuttaa eron. Sitä voi myös miettiä, että miksi toinen jatkuvasti uhkailee, onko hän oikeasti miettinyt eroa ja miksi on sitten kanssani, ei mun kanssa pakko ole olla. Alkuun kyllä pelkäsin, että nyt se jättää mut ja pyytelin anteeksi käytöstäni (silloinkin kun vika ei olisi ollut minussa). Eli jonkin aikaa varmaan on tehokas keino.

      Kirjoitat, että et halua satuttaa tai aiheuttaa pahaa mieltä. Mutta kuitenkin teet niin. Mikä tarkoitus sun mielestä tolla uhkailulla on sitten?

      Ehkä et oikein osaa riidellä ja hermostuessasi kun et muuta enää keksi uhkailet erolla. Erolla uhkaaminen voi olla myös jonkinlaista vallankäyttöä. Tai sitten uhkaaja pelkää, että toinen jättää.

      Suosittelisin heti lopettamaan moisen tavan!

    • lifemocker

      sun tartteis puhua jollekkin ammattilaiselle noista ongelmistasi... ei noin käyttäydy tasapainoinen ihminen

    • .....

      MInun mieheni toisinaan uhkaa erolla riidellessä, se on kyllä tehokas tapa saada minut hiljennettyä. Kyllä se aina satuttaa vaikka tiedän ettei hän todellisuudessa halua erota.

      Luulen että miehen menneisyys vaikuttaa tähän, hänen vanhemmillaan oli hyvin huono avioliitto ja mieheni oli se joka suostutteli äitinsä jättämään isänsä. Veikkaan, että hän pelkää joutuvansa samaan tilanteeseen ja pakenee kaikin keinoin konflikteja.

      Riidellään aika harvoin ja ollaan yleensä siirappisen onnellisia yhdessä.

    • miehel1

      hmm..

    • Miksi satutat

      Hyvä asia on se, että olet miettinyt tätä asiaa ja tiedät tekeväsi väärin ja haluat muuttaa käytöstäsi.

      Mulla on puolisoni kanssa yhteinen lapsi ja puolisoni menee niin pitkälle erolla uhkailussaan, että uhkailee myös hakevansa lapsen yksinhuoltajuutta ja estävänsä minua tapaamasta lasta. Itse en todellakaan mahdollisen eron sattuessa haluaisi estää toista tapaamasta lastaan. Olisihan se väärin lastakin kohtaan. Mielestäni tuommoinen uhkailu on vaan semmoista, että haluaa satuttaa toista. Ja tietysti tulee myös mieleen, että onko toinen oikeasti ajattelut joskus eroa tosissaan?

      • ero tulee

        Luultavasti. Et välitä tarpeeksi miehestäsi ja se tietää sen.


      • joulupukkiaodottaes

        mä olen kyllä tehnyt tuota ja vielä pahempaakin uhkailua silkasta pahasta olosta ja kun mies on niin vittumainen riitatilanteissa eikä suhtaudu toisissaan joten se on täysin samantekevää mitä mä sanon, vaikka että meen nussimaan isäsi kanssa, ehkä naurettavaa ehkä ei mutta nin meillä :)))


    • uhkaloppu

      mä tiedän ketä sä oot! lopeta uhkailu! :)

    • mies_yli_laidan

      Mulla on tästä lähtien erouhkailun suhteen nollatoleranssi. Kyllä se aina kertoo isoista ongelmista, tavalla tai toisella. Jos toinen ei osaa selittää mistä moinen käytös johtuu, niin loppuu suhde siihen paikkaan, ainakin siihen asti, kun tulee uskottava selitys ja toinen pystyy osoittamaan olevansa aidosti pahoillaan, sekä ottaa vastuun teostaan.

    • Uhkailija

      Itse koin miehen etäiseksi ja halusin huomiota. Mies ei puhunut tunteistaan eikä mitään. Uhkailin erolla, josta seuranneessa selkkauksessa ilmeni, että miehellä oli pitkään ollut toinen. Meidän tapauksessa miehen välinpitämättömyys johti tuohon uhkailun, kun tajusi ettei toinen ole läsnä. Tuntui vaan pahalta, kun ei yhtään tiennyt mistä on kyse. Tietysti olisi ollut aikuismaista vain kertoa tunteistaan ilman tuota uhkailua. Eipä tosin mieskään käyttäytynyt aikuismaisesti pettäessään.

    • oppeliini1

      Kiltteydellä ei ole mitään tekemistä oman kielenkäytön suhteen.
      Jokaisella on oikeus sanoa mitä ajattelee. Tosin seuraukset ovat sen mukaiset. Se on hyväksyttävä ennenkuin avaa suunsa.

      Sinä tunnistat että viestit joita et haluaisi viestittää , sinkoavat suustasi, kuin vahingossa. Tuolloin on parasta oppia pitämään suu kiinni! Suljettujen huulien välisestä mölinästä ei kukaan saa mitään selvää. Päinvastoin, se saa itsesikin nauramaan!

      Joten opi ajattelemaan mitä sanot, ettet möläytä mitä ajattelet. Ja kaikki selviävät voittajina.

      • Anonyymi

        Menee terä uhkailusta jos sellaista on esim. Viikottain. Tuttua. Usko suhteen jatkuvuuden suhteen horjuu. Muksut kärsii. Kaikki kärsii. Tää on niin tuttua. Sit tähän yhdistyy, että puoliso näkee muiden elämät niin kovin täydellisinä. Se vaan, ettei me nähdä toisten tilanteita 24/7. Onneksi! Nähdään kun "ne toiset, onnelliset" eroaa yksi toisensa jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee terä uhkailusta jos sellaista on esim. Viikottain. Tuttua. Usko suhteen jatkuvuuden suhteen horjuu. Muksut kärsii. Kaikki kärsii. Tää on niin tuttua. Sit tähän yhdistyy, että puoliso näkee muiden elämät niin kovin täydellisinä. Se vaan, ettei me nähdä toisten tilanteita 24/7. Onneksi! Nähdään kun "ne toiset, onnelliset" eroaa yksi toisensa jälkeen.

        Ei erolla saa uhkailla. Kommunikoimaan, apua saa myös terapiasta


    • Anonyymi

      Mä oon nyt viime vuoden aikana 3 tai 4 kertaa aikonut erota. Toinen sanoo että en voi mitään jos olet niin jo päättänyt. Tai sitten en minä halua sinusta erota. En ennemmin ole sortunut moiseen. On niistä puhuttu mutta ei ne sen kummempaan ole johtanut. Hän ei kertaakaan sanonut että haluaisi erota.

      • Anonyymi

        No hän ei halua erota ja sinä haluat mitä vastakkainen voi tehdä? Taustoistanne en tiedä mikä esim. sinut saanut haluamaan erota. Mikäli sinä haluat ja toinen ei, mielestäni jo asetelma se mikä on molemmille ikävämpi, jos rakkautta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hän ei halua erota ja sinä haluat mitä vastakkainen voi tehdä? Taustoistanne en tiedä mikä esim. sinut saanut haluamaan erota. Mikäli sinä haluat ja toinen ei, mielestäni jo asetelma se mikä on molemmille ikävämpi, jos rakkautta on

        En minä tiedä onko hän koskaan rakastanut minua tai kukaan milloinkaan.


    • Anonyymi

      Orakselta saa kylmän suihkun niin käyden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe